Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTME CİHAZLARI VE KULAK KALIPLARI I | ODY2113736 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı | Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cumartesi 13:30-14:15 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 Cumartesi 17:30-18:15 Cumartesi 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Caner YATMAZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Büşra Nur ESER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yetişkinlerde işitme cihazı seçim kriterleri, işitme cihazı ayarlamaları ve işitme cihazlı hasta takibi hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sözel iletişim bozuklukları ve rehabilitasyon,İşitsel rehabilitasyon programları ve temel aşamaları,Koklear patolojilerin işitme ve iletişim üzerine etkileri,İşitme kayıplı hastanın değerlendirilmesi,İşitme cihazıyla rehabilite edilebilen ve edilemeyen işitme kayıpları,İşitme cihazının temel elementleri,İşitme cihazlarının çeşitleri ve farklı işitme kayıpları için kullanımı,Kişisel işitme cihazlarının temel özellikleri ve farklılıkları,İşitme cihazı seçme yöntemleri (Gerçek-Kulak Yöntemleri),İşitme cihazlarının seçimi ve geçerliliği,Kulak kalıplarının değerlendirilmesi ve doğru hazırlanması,İşitme cihazlarının kişisel montajı,CROS, BICROS ve diğer klasik olmayan işitme cihazları,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitme cihazları ve temel özelliklerini tanımlar. | 16, 9 | A |
Uygun işitme cihazı seçimi kullanır. | 16, 9 | A |
İşitme cihazı kalıbı hazırlanmasını yorumlar. | 16, 9 | A |
Farklı işitme cihazı çeşitlerinin uygulamasını tanır. | 16, 9 | A |
Farklı işitme cihazı çeşitlerinin fittingini uygular. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sözel iletişim bozuklukları ve rehabilitasyon | Ön hazırlık yok |
2 | İşitsel rehabilitasyon programları ve temel aşamaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Koklear patolojilerin işitme ve iletişim üzerine etkileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | İşitme kayıplı hastanın değerlendirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | İşitme cihazıyla rehabilite edilebilen ve edilemeyen işitme kayıpları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | İşitme cihazının temel elementleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | İşitme cihazlarının çeşitleri ve farklı işitme kayıpları için kullanımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Kişisel işitme cihazlarının temel özellikleri ve farklılıkları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | İşitme cihazı seçme yöntemleri (Gerçek-Kulak Yöntemleri) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | İşitme cihazlarının seçimi ve geçerliliği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Kulak kalıplarının değerlendirilmesi ve doğru hazırlanması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | İşitme cihazlarının kişisel montajı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | CROS, BICROS ve diğer klasik olmayan işitme cihazları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Genel Değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
Temel Odyoloji, Editör: Erol Belgin, 1. Baskı 2015, (Sayfa 467-534) Odyoloji Klinik Uygulama Protokolleri, Editörler: Gonca Sennaroğlu, Esra Yücel, Meral Didem Türkyılmaz, Betül Çiçek Çınar, Merve Batuk, 2018, (Sayfa 77-97) İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, Editör: Bülent Şerbetçioğlu, 2021, (Sayfa 413-483) Temel Klinik Odyoloji, Çeviri Editörü: Bülent Gündüz, 7. Baskı 2022, (Sayfa 703-834) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 2 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 1 | 5 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 42 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 166 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(166/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTME CİHAZLARI VE KULAK KALIPLARI I | ODY2113736 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı | Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cumartesi 13:30-14:15 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 Cumartesi 17:30-18:15 Cumartesi 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Caner YATMAZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Büşra Nur ESER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yetişkinlerde işitme cihazı seçim kriterleri, işitme cihazı ayarlamaları ve işitme cihazlı hasta takibi hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sözel iletişim bozuklukları ve rehabilitasyon,İşitsel rehabilitasyon programları ve temel aşamaları,Koklear patolojilerin işitme ve iletişim üzerine etkileri,İşitme kayıplı hastanın değerlendirilmesi,İşitme cihazıyla rehabilite edilebilen ve edilemeyen işitme kayıpları,İşitme cihazının temel elementleri,İşitme cihazlarının çeşitleri ve farklı işitme kayıpları için kullanımı,Kişisel işitme cihazlarının temel özellikleri ve farklılıkları,İşitme cihazı seçme yöntemleri (Gerçek-Kulak Yöntemleri),İşitme cihazlarının seçimi ve geçerliliği,Kulak kalıplarının değerlendirilmesi ve doğru hazırlanması,İşitme cihazlarının kişisel montajı,CROS, BICROS ve diğer klasik olmayan işitme cihazları,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitme cihazları ve temel özelliklerini tanımlar. | 16, 9 | A |
Uygun işitme cihazı seçimi kullanır. | 16, 9 | A |
İşitme cihazı kalıbı hazırlanmasını yorumlar. | 16, 9 | A |
Farklı işitme cihazı çeşitlerinin uygulamasını tanır. | 16, 9 | A |
Farklı işitme cihazı çeşitlerinin fittingini uygular. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sözel iletişim bozuklukları ve rehabilitasyon | Ön hazırlık yok |
2 | İşitsel rehabilitasyon programları ve temel aşamaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Koklear patolojilerin işitme ve iletişim üzerine etkileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | İşitme kayıplı hastanın değerlendirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | İşitme cihazıyla rehabilite edilebilen ve edilemeyen işitme kayıpları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | İşitme cihazının temel elementleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | İşitme cihazlarının çeşitleri ve farklı işitme kayıpları için kullanımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Kişisel işitme cihazlarının temel özellikleri ve farklılıkları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | İşitme cihazı seçme yöntemleri (Gerçek-Kulak Yöntemleri) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | İşitme cihazlarının seçimi ve geçerliliği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Kulak kalıplarının değerlendirilmesi ve doğru hazırlanması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | İşitme cihazlarının kişisel montajı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | CROS, BICROS ve diğer klasik olmayan işitme cihazları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Genel Değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
Temel Odyoloji, Editör: Erol Belgin, 1. Baskı 2015, (Sayfa 467-534) Odyoloji Klinik Uygulama Protokolleri, Editörler: Gonca Sennaroğlu, Esra Yücel, Meral Didem Türkyılmaz, Betül Çiçek Çınar, Merve Batuk, 2018, (Sayfa 77-97) İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, Editör: Bülent Şerbetçioğlu, 2021, (Sayfa 413-483) Temel Klinik Odyoloji, Çeviri Editörü: Bülent Gündüz, 7. Baskı 2022, (Sayfa 703-834) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |