Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTME VE ÖLÇÜMÜ I | ODY2113745 | Güz Dönemi | 2+4 | 4 | 6 |
Ders Programı | Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 10:00-10:45 Cumartesi 11:00-11:45 Cumartesi 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İşitme ile ilgili yapılarda; hücre, doku, organ ve sinir yollarındaki işitsel hastalıkların tanısının ve testlerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel odyolojik değerlendirme ekipmanı,Saf ses odyometri test teknikleri,Konuşma odyometrisi test teknikleri,Saf ses odyometrisinde maskeleme,Konuşma odyometrisinde maskeleme,Timpanometri ve akustik refleks testi,Objektif odyolojik testler,İletim tipi işitme kaybı,Sensörinöral tip işitme kaybı,Mikst tip işitme kaybı,Sensörinöral işitme kaybı için tedavi yaklaşımları,Sensörinöral işitme kaybında odyolojik testler,İletim tipi işitme kaybında odyolojik testler,İletim tipi işitme kayıpları için tedavi yaklaşımları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitme kaybının tipini ve derecesini belirler | 13, 16, 21, 4, 9 | A |
Akustik immitansmetri cihazında yapılan testleri tanımlar ve sonuçları yorumlar | 13, 16, 4, 9 | A |
Konuşma odyometrisi testini tanımlar ve test sonuçlarını yorumlar | 13, 16, 21, 4, 9 | A |
ABR testini açıklar | 13, 16, 9 | A |
Saf ses odyometrisi ve konuşma odyometrisi prosedürlerinde ne zaman ve nasıl maskeleme yapacağını saptar | 13, 16, 21, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel odyolojik değerlendirme ekipmanı | Ön hazırlık yok |
2 | Saf ses odyometri test teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Konuşma odyometrisi test teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Saf ses odyometrisinde maskeleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Konuşma odyometrisinde maskeleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Timpanometri ve akustik refleks testi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Objektif odyolojik testler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | İletim tipi işitme kaybı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Sensörinöral tip işitme kaybı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Mikst tip işitme kaybı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Sensörinöral işitme kaybı için tedavi yaklaşımları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Sensörinöral işitme kaybında odyolojik testler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | İletim tipi işitme kaybında odyolojik testler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | İletim tipi işitme kayıpları için tedavi yaklaşımları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
Temel Odyoloji, Editor: Erol Belgin, 1st Edition 2015, (Sayfa 69-105, 123-131) İşitme Kaybının Testleri,Tanısı ve Tedavisi, Editör: M. Bülent Şerbetçioğlu, 2021, (Sayfa 1-20, 113-135, 137-150, 153-166, 183-187, 265-272) Temel Klinik Odyoloji, Çeviri Editörü: Bülent Gündüz, 7. Baskı 2022, (Sayfa 1-119) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 6 | 84 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 7 | 98 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 190 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(190/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTME VE ÖLÇÜMÜ I | ODY2113745 | Güz Dönemi | 2+4 | 4 | 6 |
Ders Programı | Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 10:00-10:45 Cumartesi 11:00-11:45 Cumartesi 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İşitme ile ilgili yapılarda; hücre, doku, organ ve sinir yollarındaki işitsel hastalıkların tanısının ve testlerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel odyolojik değerlendirme ekipmanı,Saf ses odyometri test teknikleri,Konuşma odyometrisi test teknikleri,Saf ses odyometrisinde maskeleme,Konuşma odyometrisinde maskeleme,Timpanometri ve akustik refleks testi,Objektif odyolojik testler,İletim tipi işitme kaybı,Sensörinöral tip işitme kaybı,Mikst tip işitme kaybı,Sensörinöral işitme kaybı için tedavi yaklaşımları,Sensörinöral işitme kaybında odyolojik testler,İletim tipi işitme kaybında odyolojik testler,İletim tipi işitme kayıpları için tedavi yaklaşımları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitme kaybının tipini ve derecesini belirler | 13, 16, 21, 4, 9 | A |
Akustik immitansmetri cihazında yapılan testleri tanımlar ve sonuçları yorumlar | 13, 16, 4, 9 | A |
Konuşma odyometrisi testini tanımlar ve test sonuçlarını yorumlar | 13, 16, 21, 4, 9 | A |
ABR testini açıklar | 13, 16, 9 | A |
Saf ses odyometrisi ve konuşma odyometrisi prosedürlerinde ne zaman ve nasıl maskeleme yapacağını saptar | 13, 16, 21, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel odyolojik değerlendirme ekipmanı | Ön hazırlık yok |
2 | Saf ses odyometri test teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Konuşma odyometrisi test teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Saf ses odyometrisinde maskeleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Konuşma odyometrisinde maskeleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Timpanometri ve akustik refleks testi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Objektif odyolojik testler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | İletim tipi işitme kaybı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Sensörinöral tip işitme kaybı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Mikst tip işitme kaybı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Sensörinöral işitme kaybı için tedavi yaklaşımları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Sensörinöral işitme kaybında odyolojik testler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | İletim tipi işitme kaybında odyolojik testler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | İletim tipi işitme kayıpları için tedavi yaklaşımları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
Temel Odyoloji, Editor: Erol Belgin, 1st Edition 2015, (Sayfa 69-105, 123-131) İşitme Kaybının Testleri,Tanısı ve Tedavisi, Editör: M. Bülent Şerbetçioğlu, 2021, (Sayfa 1-20, 113-135, 137-150, 153-166, 183-187, 265-272) Temel Klinik Odyoloji, Çeviri Editörü: Bülent Gündüz, 7. Baskı 2022, (Sayfa 1-119) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |