Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RESTORASYON KİMYASI | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Berk KESKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Berk KESKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Konservasyonun kimyasal temellerini ve örnek inceleme metodlarını öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.h: Giriş, element, bileşik, molekül vb. temel kavramlar,2.h: Periyodik tablo ve özellikleri-I,3.h: Periyodik tablo ve özellikleri-II,4.h: Mol kavramı,5.h: Kimyasal reaksiyonlarda eşitleme,6.h: Bileşik isimlendirme, inorganik ve organik kimyanın malzeme açısından karşılaştırılması,7.h: Restorasyon kimyasalları I: asitler-bazlar, tuzlar ve mimari malzemeler ile etkişimi, bozulmalar,8.h: Restorasyon kimyasalları II: yapıştırıcılar, çözücüler, uçucular.,9.h: Restorasyon kimyasında örnek alma işlemleri, taş, metal ve ahşap numune hazırlama,10.h: Optik inceleme metodları, mikroyapılar,11.h: Restorasyon kimyasında kimyasal inceleme metodları I: XRF, ICP, AAS,12.h: Restorasyon kimyasında kimyasal inceleme metodları II: UV spektroskopisi, FTIR,13.h: Mimari yapı örneklerinde olay çalışmalar-I,14.h: Mimari yapı örneklerinde olay çalışmalar-II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Restorasyon kimyasının temellerini açıklar. | ||
1.1 Elementleri, bileşikleri tanır. | ||
2. Restorasyon kimyasallarının yapısını açıklar. | ||
2.1 Restorasyon kimyasında kullanılan çeşitli sıvıları tanımlar. | ||
2.2 Mol kavramını, kimyasal reaksiyonları açıklar. | ||
3. Konservasyon amaçlı malzeme incelemesinin temellerini açıklar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.h: Giriş, element, bileşik, molekül vb. temel kavramlar | |
2 | 2.h: Periyodik tablo ve özellikleri-I | |
3 | 3.h: Periyodik tablo ve özellikleri-II | |
4 | 4.h: Mol kavramı | |
5 | 5.h: Kimyasal reaksiyonlarda eşitleme | |
6 | 6.h: Bileşik isimlendirme, inorganik ve organik kimyanın malzeme açısından karşılaştırılması | |
7 | 7.h: Restorasyon kimyasalları I: asitler-bazlar, tuzlar ve mimari malzemeler ile etkişimi, bozulmalar | |
8 | 8.h: Restorasyon kimyasalları II: yapıştırıcılar, çözücüler, uçucular. | |
9 | 9.h: Restorasyon kimyasında örnek alma işlemleri, taş, metal ve ahşap numune hazırlama | |
10 | 10.h: Optik inceleme metodları, mikroyapılar | |
11 | 11.h: Restorasyon kimyasında kimyasal inceleme metodları I: XRF, ICP, AAS | |
12 | 12.h: Restorasyon kimyasında kimyasal inceleme metodları II: UV spektroskopisi, FTIR | |
13 | 13.h: Mimari yapı örneklerinde olay çalışmalar-I | |
14 | 14.h: Mimari yapı örneklerinde olay çalışmalar-II |
Kaynak |
1) Ralph H. Petrucci, F. Geoffrey Herring, Jeffry D. Madura, General Chemistry, Pearson, 2010. 2) Zvi Goffer, "Archaeological Chemistry", Wiley, 2007. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | X | |||||
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | X | |||||
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | X | |||||
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | X | |||||
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | ||||||
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | ||||||
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | X | |||||
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 28 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(28/30) | 1 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RESTORASYON KİMYASI | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Berk KESKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Berk KESKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Konservasyonun kimyasal temellerini ve örnek inceleme metodlarını öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.h: Giriş, element, bileşik, molekül vb. temel kavramlar,2.h: Periyodik tablo ve özellikleri-I,3.h: Periyodik tablo ve özellikleri-II,4.h: Mol kavramı,5.h: Kimyasal reaksiyonlarda eşitleme,6.h: Bileşik isimlendirme, inorganik ve organik kimyanın malzeme açısından karşılaştırılması,7.h: Restorasyon kimyasalları I: asitler-bazlar, tuzlar ve mimari malzemeler ile etkişimi, bozulmalar,8.h: Restorasyon kimyasalları II: yapıştırıcılar, çözücüler, uçucular.,9.h: Restorasyon kimyasında örnek alma işlemleri, taş, metal ve ahşap numune hazırlama,10.h: Optik inceleme metodları, mikroyapılar,11.h: Restorasyon kimyasında kimyasal inceleme metodları I: XRF, ICP, AAS,12.h: Restorasyon kimyasında kimyasal inceleme metodları II: UV spektroskopisi, FTIR,13.h: Mimari yapı örneklerinde olay çalışmalar-I,14.h: Mimari yapı örneklerinde olay çalışmalar-II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Restorasyon kimyasının temellerini açıklar. | ||
1.1 Elementleri, bileşikleri tanır. | ||
2. Restorasyon kimyasallarının yapısını açıklar. | ||
2.1 Restorasyon kimyasında kullanılan çeşitli sıvıları tanımlar. | ||
2.2 Mol kavramını, kimyasal reaksiyonları açıklar. | ||
3. Konservasyon amaçlı malzeme incelemesinin temellerini açıklar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.h: Giriş, element, bileşik, molekül vb. temel kavramlar | |
2 | 2.h: Periyodik tablo ve özellikleri-I | |
3 | 3.h: Periyodik tablo ve özellikleri-II | |
4 | 4.h: Mol kavramı | |
5 | 5.h: Kimyasal reaksiyonlarda eşitleme | |
6 | 6.h: Bileşik isimlendirme, inorganik ve organik kimyanın malzeme açısından karşılaştırılması | |
7 | 7.h: Restorasyon kimyasalları I: asitler-bazlar, tuzlar ve mimari malzemeler ile etkişimi, bozulmalar | |
8 | 8.h: Restorasyon kimyasalları II: yapıştırıcılar, çözücüler, uçucular. | |
9 | 9.h: Restorasyon kimyasında örnek alma işlemleri, taş, metal ve ahşap numune hazırlama | |
10 | 10.h: Optik inceleme metodları, mikroyapılar | |
11 | 11.h: Restorasyon kimyasında kimyasal inceleme metodları I: XRF, ICP, AAS | |
12 | 12.h: Restorasyon kimyasında kimyasal inceleme metodları II: UV spektroskopisi, FTIR | |
13 | 13.h: Mimari yapı örneklerinde olay çalışmalar-I | |
14 | 14.h: Mimari yapı örneklerinde olay çalışmalar-II |
Kaynak |
1) Ralph H. Petrucci, F. Geoffrey Herring, Jeffry D. Madura, General Chemistry, Pearson, 2010. 2) Zvi Goffer, "Archaeological Chemistry", Wiley, 2007. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | X | |||||
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | X | |||||
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | X | |||||
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | X | |||||
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | ||||||
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | ||||||
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | X | |||||
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |