Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ I | İAY2116490 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 12:45-13:30 Perşembe 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nurcan OKCUOGLU TOSUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye; acil sağlık hizmetlerinin neler olduğunu kavratmak ve acil ekipmanlarını tanımak ve bu ekipmanlarını kullanma becerisi elde etmek, acil sağlık hizmeti verirken dikkat edilmesi gereken hususları bilmek ve uygulama becerisini kazanmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri,,Sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesi,,Acil sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesi,,Acil sağlık hizmetlerinin ve paramedik'in tarihsel gelişimi, tanımı,,Acil servis ve ambulans'a ilişkin genel bilgiler,,Acil kodları tanıma ve uygulama alanlarını öğrenme,,Acil kodları tanıma ve uygulama alanlarını öğrenme,,Acil serviste haberleşme,Acil sağlık sisteminde iletişim nedir? etkileyen faktörler nelerdir?,Acil sağlık sisteminde iletişim sorunları ve baş etme yöntemleri,,Acil serviste triyaj ve hasta nakli,Acil sağlık sisteminde kayıt ve raporlar,Hasta ve yaralı güvenliğini/ kendi güvenliğini sağlamak,,Vaka tartışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Paramediğin tarihsel gelişimini tanımlar | 16, 9 | A |
Acil kodlarını ve uygulama alanlarını tanır. | 16, 9 | A |
Acil serviste triyaj ve hasta naklini açıklar | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri, | Ders sunularına çalışmak |
2 | Sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesi, | Ders sunularına çalışmak |
3 | Acil sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesi, | Ders sunularına çalışmak |
4 | Acil sağlık hizmetlerinin ve paramedik'in tarihsel gelişimi, tanımı, | Ders sunularına çalışmak |
5 | Acil servis ve ambulans'a ilişkin genel bilgiler, | Ders sunularına çalışmak |
6 | Acil kodları tanıma ve uygulama alanlarını öğrenme, | Ders sunularına çalışmak |
7 | Acil kodları tanıma ve uygulama alanlarını öğrenme, | Ders sunularına çalışmak |
8 | Acil serviste haberleşme | Ders sunularına çalışmak |
9 | Acil sağlık sisteminde iletişim nedir? etkileyen faktörler nelerdir? | Ders sunularına çalışmak |
10 | Acil sağlık sisteminde iletişim sorunları ve baş etme yöntemleri, | Ders sunularına çalışmak |
11 | Acil serviste triyaj ve hasta nakli | Ders sunularına çalışmak |
12 | Acil sağlık sisteminde kayıt ve raporlar | Ders sunularına çalışmak |
13 | Hasta ve yaralı güvenliğini/ kendi güvenliğini sağlamak, | Ders sunularına çalışmak |
14 | Vaka tartışması | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
Öğrencilere ders bitiminde anlatılan konuların çıktıları verilecektir. |
Kitap, Dergi, Web Sitesi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 4 | 8 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 27 | 27 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 37 | 37 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(105/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ I | İAY2116490 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 12:45-13:30 Perşembe 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nurcan OKCUOGLU TOSUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye; acil sağlık hizmetlerinin neler olduğunu kavratmak ve acil ekipmanlarını tanımak ve bu ekipmanlarını kullanma becerisi elde etmek, acil sağlık hizmeti verirken dikkat edilmesi gereken hususları bilmek ve uygulama becerisini kazanmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri,,Sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesi,,Acil sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesi,,Acil sağlık hizmetlerinin ve paramedik'in tarihsel gelişimi, tanımı,,Acil servis ve ambulans'a ilişkin genel bilgiler,,Acil kodları tanıma ve uygulama alanlarını öğrenme,,Acil kodları tanıma ve uygulama alanlarını öğrenme,,Acil serviste haberleşme,Acil sağlık sisteminde iletişim nedir? etkileyen faktörler nelerdir?,Acil sağlık sisteminde iletişim sorunları ve baş etme yöntemleri,,Acil serviste triyaj ve hasta nakli,Acil sağlık sisteminde kayıt ve raporlar,Hasta ve yaralı güvenliğini/ kendi güvenliğini sağlamak,,Vaka tartışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Paramediğin tarihsel gelişimini tanımlar | 16, 9 | A |
Acil kodlarını ve uygulama alanlarını tanır. | 16, 9 | A |
Acil serviste triyaj ve hasta naklini açıklar | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri, | Ders sunularına çalışmak |
2 | Sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesi, | Ders sunularına çalışmak |
3 | Acil sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesi, | Ders sunularına çalışmak |
4 | Acil sağlık hizmetlerinin ve paramedik'in tarihsel gelişimi, tanımı, | Ders sunularına çalışmak |
5 | Acil servis ve ambulans'a ilişkin genel bilgiler, | Ders sunularına çalışmak |
6 | Acil kodları tanıma ve uygulama alanlarını öğrenme, | Ders sunularına çalışmak |
7 | Acil kodları tanıma ve uygulama alanlarını öğrenme, | Ders sunularına çalışmak |
8 | Acil serviste haberleşme | Ders sunularına çalışmak |
9 | Acil sağlık sisteminde iletişim nedir? etkileyen faktörler nelerdir? | Ders sunularına çalışmak |
10 | Acil sağlık sisteminde iletişim sorunları ve baş etme yöntemleri, | Ders sunularına çalışmak |
11 | Acil serviste triyaj ve hasta nakli | Ders sunularına çalışmak |
12 | Acil sağlık sisteminde kayıt ve raporlar | Ders sunularına çalışmak |
13 | Hasta ve yaralı güvenliğini/ kendi güvenliğini sağlamak, | Ders sunularına çalışmak |
14 | Vaka tartışması | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
Öğrencilere ders bitiminde anlatılan konuların çıktıları verilecektir. |
Kitap, Dergi, Web Sitesi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |