Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RESÜSİTASYON II | İAY2226690 | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 12:00-12:45 Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 13:30-14:15 Pazar 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nurcan OKCUOGLU TOSUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bedia GÜLEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye; hayatı tehdit eden ritim bozuklukları ve kardiyak arrest ritimleri kavratmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri,,Elektriksel tedaviler I-Defibrilasyon,, Elektriksel tedaviler II- Kardiyoversiyon ve Pacing,Asistoli ve Nabızsız elektrikli aktivite,,Ventriküler fibrilasyon ve nabızsız ventriküler taşikardi,,İleri Yaşam Desteğinde kullanılan ilaçlar,, Ara Sınav,,Taşikardili hastaya genel yaklaşım,,Dar QRS kompleks taşikardilere yaklaşım,,Geniş QRS kompleks taşikardilere yaklaşım,,Bradikardik hastaya genel yaklaşım,, Anaflakside Kardiyak arrest ve KPR uygulamaları,Gebelikle ilişkili kardiyak arrest ve KPR uygulamaları,Boğulmalarda Kardiyak arrest ve KPR uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Gebelik ve boğulmalar durumlarında CPR uygulamalarını açıklar. | 16, 9 | A |
İleri Yaşam Desteğinde kullanılan ilaçları ve kullanımları anlatır. | 16, 9 | A |
Ventriküler fibrilasyon ve nabızsız ventriküler taşikardiyi tanımlar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri, | Ders sunularına çalışmak |
2 | Elektriksel tedaviler I-Defibrilasyon, | Ders sunularına çalışmak |
3 | Elektriksel tedaviler II- Kardiyoversiyon ve Pacing | Ders sunularına çalışmak |
4 | Asistoli ve Nabızsız elektrikli aktivite, | Ders sunularına çalışmak |
5 | Ventriküler fibrilasyon ve nabızsız ventriküler taşikardi, | Ders sunularına çalışmak |
6 | İleri Yaşam Desteğinde kullanılan ilaçlar, | Ders sunularına çalışmak |
7 | Ara Sınav, | Ders sunularına çalışmak |
8 | Taşikardili hastaya genel yaklaşım, | Ders sunularına çalışmak |
9 | Dar QRS kompleks taşikardilere yaklaşım, | Ders sunularına çalışmak |
10 | Geniş QRS kompleks taşikardilere yaklaşım, | Ders sunularına çalışmak |
11 | Bradikardik hastaya genel yaklaşım, | Ders sunularına çalışmak |
12 | Anaflakside Kardiyak arrest ve KPR uygulamaları | Ders sunularına çalışmak |
13 | Gebelikle ilişkili kardiyak arrest ve KPR uygulamaları | Ders sunularına çalışmak |
14 | Boğulmalarda Kardiyak arrest ve KPR uygulamaları | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
Öğrencilere ders bitiminde anlatılan konuların çıktıları verilecektir. |
Kitap, Dergi, Web Sitesi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 85 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(85/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RESÜSİTASYON II | İAY2226690 | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 12:00-12:45 Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 13:30-14:15 Pazar 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nurcan OKCUOGLU TOSUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bedia GÜLEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye; hayatı tehdit eden ritim bozuklukları ve kardiyak arrest ritimleri kavratmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri,,Elektriksel tedaviler I-Defibrilasyon,, Elektriksel tedaviler II- Kardiyoversiyon ve Pacing,Asistoli ve Nabızsız elektrikli aktivite,,Ventriküler fibrilasyon ve nabızsız ventriküler taşikardi,,İleri Yaşam Desteğinde kullanılan ilaçlar,, Ara Sınav,,Taşikardili hastaya genel yaklaşım,,Dar QRS kompleks taşikardilere yaklaşım,,Geniş QRS kompleks taşikardilere yaklaşım,,Bradikardik hastaya genel yaklaşım,, Anaflakside Kardiyak arrest ve KPR uygulamaları,Gebelikle ilişkili kardiyak arrest ve KPR uygulamaları,Boğulmalarda Kardiyak arrest ve KPR uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Gebelik ve boğulmalar durumlarında CPR uygulamalarını açıklar. | 16, 9 | A |
İleri Yaşam Desteğinde kullanılan ilaçları ve kullanımları anlatır. | 16, 9 | A |
Ventriküler fibrilasyon ve nabızsız ventriküler taşikardiyi tanımlar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri, | Ders sunularına çalışmak |
2 | Elektriksel tedaviler I-Defibrilasyon, | Ders sunularına çalışmak |
3 | Elektriksel tedaviler II- Kardiyoversiyon ve Pacing | Ders sunularına çalışmak |
4 | Asistoli ve Nabızsız elektrikli aktivite, | Ders sunularına çalışmak |
5 | Ventriküler fibrilasyon ve nabızsız ventriküler taşikardi, | Ders sunularına çalışmak |
6 | İleri Yaşam Desteğinde kullanılan ilaçlar, | Ders sunularına çalışmak |
7 | Ara Sınav, | Ders sunularına çalışmak |
8 | Taşikardili hastaya genel yaklaşım, | Ders sunularına çalışmak |
9 | Dar QRS kompleks taşikardilere yaklaşım, | Ders sunularına çalışmak |
10 | Geniş QRS kompleks taşikardilere yaklaşım, | Ders sunularına çalışmak |
11 | Bradikardik hastaya genel yaklaşım, | Ders sunularına çalışmak |
12 | Anaflakside Kardiyak arrest ve KPR uygulamaları | Ders sunularına çalışmak |
13 | Gebelikle ilişkili kardiyak arrest ve KPR uygulamaları | Ders sunularına çalışmak |
14 | Boğulmalarda Kardiyak arrest ve KPR uygulamaları | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
Öğrencilere ders bitiminde anlatılan konuların çıktıları verilecektir. |
Kitap, Dergi, Web Sitesi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |