Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NESNE TABANLI PROGRAMLAMABPR2114993Güz Dönemi4+047
Ders Programı

Pazartesi 09:00-09:45

Pazartesi 10:00-10:45

Pazartesi 11:00-11:45

Pazartesi 12:00-12:45

Cumartesi 09:00-09:45

Cumartesi 10:00-10:45

Cumartesi 11:00-11:45

Cumartesi 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mustafa Çağın ARSLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere nesne tabanlı programlamayı öğretip, analitik düşünme, problemleri analiz edebilme ve yazılım tasarımını yapabilme yeteneğini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş -
UML (Birleşik Modelleme Dili) tanıtımı,Sınıflar ve Nesneler -
Kapsülleme ve veri gizleme,Kalıtım ve Polimorfizm,Soyutlama ve Arabirimler,Nesne Yönelimli Analiz ve Tasarım,İstisna İşleme,Koleksiyonlar ve Generikler, Dosya İşleme ve Giriş/Çıkış İşlemleri,Tasarım Desenleri,Grafiksel Kullanıcı Arabirimi (GUI) Programlama,Yazılım Geliştirme İlkeleri,İleri OOP kavramlarına giriş,OOP prensipleri kullanarak proje geliştirme,OOP prensipleri kullanarak proje geliştirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Birleşik modelleme dilini tanımlar12, 2, 9A, E, F, G
Nesne yönelimli analiz ve tasarım yapar2, 6, 9A, E, F
Dosya işleme ve giriş/çıkış işlemlerini yapar2, 6, 9A, F
Yazılım geliştirme ilkelerini bilir12, 2, 6, 9A
OOP prensiplerini kullanarak proje geliştirir2, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş -
UML (Birleşik Modelleme Dili) tanıtımı
2Sınıflar ve Nesneler -
Kapsülleme ve veri gizleme
3Kalıtım ve Polimorfizm
4Soyutlama ve Arabirimler
5Nesne Yönelimli Analiz ve Tasarım
6İstisna İşleme
7Koleksiyonlar ve Generikler
8 Dosya İşleme ve Giriş/Çıkış İşlemleri
9Tasarım Desenleri
10Grafiksel Kullanıcı Arabirimi (GUI) Programlama
11Yazılım Geliştirme İlkeleri
12İleri OOP kavramlarına giriş
13OOP prensipleri kullanarak proje geliştirme
14OOP prensipleri kullanarak proje geliştirme
Kaynak
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
X
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
X
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
X
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
X
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
X
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
X
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
X
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
X
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
X
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
X
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NESNE TABANLI PROGRAMLAMABPR2114993Güz Dönemi4+047
Ders Programı

Pazartesi 09:00-09:45

Pazartesi 10:00-10:45

Pazartesi 11:00-11:45

Pazartesi 12:00-12:45

Cumartesi 09:00-09:45

Cumartesi 10:00-10:45

Cumartesi 11:00-11:45

Cumartesi 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mustafa Çağın ARSLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere nesne tabanlı programlamayı öğretip, analitik düşünme, problemleri analiz edebilme ve yazılım tasarımını yapabilme yeteneğini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş -
UML (Birleşik Modelleme Dili) tanıtımı,Sınıflar ve Nesneler -
Kapsülleme ve veri gizleme,Kalıtım ve Polimorfizm,Soyutlama ve Arabirimler,Nesne Yönelimli Analiz ve Tasarım,İstisna İşleme,Koleksiyonlar ve Generikler, Dosya İşleme ve Giriş/Çıkış İşlemleri,Tasarım Desenleri,Grafiksel Kullanıcı Arabirimi (GUI) Programlama,Yazılım Geliştirme İlkeleri,İleri OOP kavramlarına giriş,OOP prensipleri kullanarak proje geliştirme,OOP prensipleri kullanarak proje geliştirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Birleşik modelleme dilini tanımlar12, 2, 9A, E, F, G
Nesne yönelimli analiz ve tasarım yapar2, 6, 9A, E, F
Dosya işleme ve giriş/çıkış işlemlerini yapar2, 6, 9A, F
Yazılım geliştirme ilkelerini bilir12, 2, 6, 9A
OOP prensiplerini kullanarak proje geliştirir2, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş -
UML (Birleşik Modelleme Dili) tanıtımı
2Sınıflar ve Nesneler -
Kapsülleme ve veri gizleme
3Kalıtım ve Polimorfizm
4Soyutlama ve Arabirimler
5Nesne Yönelimli Analiz ve Tasarım
6İstisna İşleme
7Koleksiyonlar ve Generikler
8 Dosya İşleme ve Giriş/Çıkış İşlemleri
9Tasarım Desenleri
10Grafiksel Kullanıcı Arabirimi (GUI) Programlama
11Yazılım Geliştirme İlkeleri
12İleri OOP kavramlarına giriş
13OOP prensipleri kullanarak proje geliştirme
14OOP prensipleri kullanarak proje geliştirme
Kaynak
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
X
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
X
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
X
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
X
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
X
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
X
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
X
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
X
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
X
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
X
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 09:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:09