Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GÖRSEL PROGRAMLAMA | BPR1214986 | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sakın CAN |
Dersin Yardımcıları | Visual Stduio,
Ms SQL Server |
Dersin Amacı | C# programlama dilinin genel özellikleri ve nesne tabanlı mimarisinin anlaşılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Visual studio kurulum ve tanıtım. C# dili hakkında bilgi,Değişken,Operator ve tur dönüşümleri,if, else,switch deyimleri,Döngüler(While,for,do while,foreach),Diziler, Çok boyutlu Diziler,Metotlar,Metot türleri,Classlar,Kalıtım,Interface,Abstractlar,Veritabanı işlemleri,Uygulama Geliştirme,Uygulama geliştirme,Uygulama geliştirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Görsel programlama için temel programlama kurallarını öğrenir | 11, 12, 13, 14, 2, 3, 6, 8, 9 | A, E, F |
Algoritma kurma becerisi kazanır | 16, 5, 6, 9 | A, E, F, G |
C# programlama diline hakim olur | 12, 16, 2, 9 | A, D, F, G |
C# dili ile proje geliştirme becerisi kazanır | 12, 2, 5, 8, 9 | A, E, F |
Yazılım içerisinde problem çözme becerisi gelişir | 12, 16, 2, 6, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Visual studio kurulum ve tanıtım. C# dili hakkında bilgi | |
2 | Değişken,Operator ve tur dönüşümleri | |
3 | if, else,switch deyimleri | |
4 | Döngüler(While,for,do while,foreach) | |
5 | Diziler, Çok boyutlu Diziler | |
6 | Metotlar | |
7 | Metot türleri | |
8 | Classlar | |
9 | Kalıtım | |
10 | Interface,Abstractlar | |
11 | Veritabanı işlemleri | |
12 | Uygulama Geliştirme | |
13 | Uygulama geliştirme | |
14 | Uygulama geliştirme | |
Kaynak |
https://docs.microsoft.com/tr-tr/dotnet/csharp/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | | | | | X |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | X | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | X | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | | X | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | X | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | X | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | X |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | | X |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | X | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | | X | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | X | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GÖRSEL PROGRAMLAMA | BPR1214986 | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sakın CAN |
Dersin Yardımcıları | Visual Stduio,
Ms SQL Server |
Dersin Amacı | C# programlama dilinin genel özellikleri ve nesne tabanlı mimarisinin anlaşılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Visual studio kurulum ve tanıtım. C# dili hakkında bilgi,Değişken,Operator ve tur dönüşümleri,if, else,switch deyimleri,Döngüler(While,for,do while,foreach),Diziler, Çok boyutlu Diziler,Metotlar,Metot türleri,Classlar,Kalıtım,Interface,Abstractlar,Veritabanı işlemleri,Uygulama Geliştirme,Uygulama geliştirme,Uygulama geliştirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Görsel programlama için temel programlama kurallarını öğrenir | 11, 12, 13, 14, 2, 3, 6, 8, 9 | A, E, F |
Algoritma kurma becerisi kazanır | 16, 5, 6, 9 | A, E, F, G |
C# programlama diline hakim olur | 12, 16, 2, 9 | A, D, F, G |
C# dili ile proje geliştirme becerisi kazanır | 12, 2, 5, 8, 9 | A, E, F |
Yazılım içerisinde problem çözme becerisi gelişir | 12, 16, 2, 6, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Visual studio kurulum ve tanıtım. C# dili hakkında bilgi | |
2 | Değişken,Operator ve tur dönüşümleri | |
3 | if, else,switch deyimleri | |
4 | Döngüler(While,for,do while,foreach) | |
5 | Diziler, Çok boyutlu Diziler | |
6 | Metotlar | |
7 | Metot türleri | |
8 | Classlar | |
9 | Kalıtım | |
10 | Interface,Abstractlar | |
11 | Veritabanı işlemleri | |
12 | Uygulama Geliştirme | |
13 | Uygulama geliştirme | |
14 | Uygulama geliştirme | |
Kaynak |
https://docs.microsoft.com/tr-tr/dotnet/csharp/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | | | | | X |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | X | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | X | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | | X | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | X | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | X | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | X |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | | X |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | X | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | | X | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | X | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 09:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:09