Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GASTRO-İNTESTİNAL SİSTEM | - | Bahar Dönemi | 80+12 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pelin BASIM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Pelin BASIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersın amacı gastroıntestınal sıstem hastalıklarının tanısını (semptom, tanı metodları) tedavısını, korunma yontemlerını multıdısplıner bır program ıcınde asagıdaki branşları kapsayarak öğrenciye öğretmektir.Bu kurulda eğitim veren branşlar: 1) Patoloji 2) Farmakoloji 3) İç hastalıkları 4) Enfeksiyon hastalıkları 5) Radyoloji-Nükleer Tıp 6) Genel Cerrahi 7) Pediatri |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kurul Tanıtımı ve Öğrenim Hedeflerinin Açıklanması,Patoloji-Ağız ve tükrük bezi hastalıkları patolojisi,Patoloji-Özefagus hastalıkları patolojisi,Patoloji-Mide hastalıkları patolojisi,İç Hastalıkları-GÖRH ve Özofajitler ve Hiatal Hernileri,İç Hastalıkları-Özofagus Motilite Bozuklukları ve Akalazya,İç Hastalıkları-Gastritler ve Peptik Ülser,İç Hastalıkları-Üst ve Alt GIS Kanamalar,İç Hastalıkları-Fonksiyonel Barsak Hastalıkları,Farmakoloji-Sindirime Yardımcı İlaçlar ve Antidiyareikler,Farmakoloji-Peptik ülser Tedavisinde Kullanılan İlaçlar,Farmakoloji-Laksatif ve Purgatifler,Farmakoloji-Farmakovijilans ve Klinik Farmakolojiye Giriş,Farmakoloji-Emetik ve Antiemetik İlaçlar,Patoloji-İnce ve kalın bağırsak nonneoplastik hastalıkları patolojisi,MESLEKİ BECERİ-BATIN MUAYENESİ,İç Hastalıkları-İnflamatuar Barsak Hastalıkları,İç Hastalıkları-Malabsorpsiyon Testleri,Çocuk Hastalıkları-1-Sindirim sistemi hastalıklarında öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri,Enfeksiyon Hastalıkları-Erişkinde akut enfeksiyöz ishale yaklaşım,Enfeksiyon Hastalıkları-Erişkinde akut hepatitli hastaya yaklaşım,MESLEKİ BECERİ-NAZOGASTRİK SONDA UYGULAYABİLME /MİDE YIKAYABİLME,Genel Cerrahi-ÖZOFAGUS VE MİDE HASTALIKLARI VE CERRAHİSİ,İç Hastalıkları-Gastrointestinal Sistem Hastalıklarında Semptomlar veTanı,Radyoloji-Sindirim Sistemi Radyolojisi,Çocuk Hastalıkları-Hepatosplenomegali,Genel Cerrahi-SMALL BOWELL + COLORECTAL DİSEASES AND SURGİCAL TREATMENT,İç Hastalıkları-Karaciğer Fonksiyon Testlerinin Değerlendirilmesi,İç Hastalıkları-Asit Tanı-Ayırıcı Tanı,Klinik Özellikler,İç Hastalıkları-Safra Yolu Hastalıkları,PSK,İç Hastalıkları-Bazı Siroz Tipleri (Herediter Hemokromatozis ,Wilson,AAT Eksikliği),İç Hastalıkları-Karaciğer Sirozunun Komplikasyonları,Patoloji-Karaciğer hastalıkları patolojisinin genel özellikleri,Patoloji-Karaciğerin Enfeksiyöz Hastalıkları,İç Hastalıkları-Kronik Viral Hepatitler,İç Hastalıkları-Bazı Siroz Tipleri (OIH -PBS),İç Hastalıkları-23-Alkolik Karaciğer Hastalığı ve Alkol Dışı Karaciğer Yağlanması,Patoloji-İnce ve kalın bağırsak neoplaziler,Patoloji-İnce ve kalın bağırsak neoplaziler,İç Hastalıkları-Pankreas Fonksiyon Testleri ve Pankreatitler,Radyoloji-Safra Yolları, Karaciğer ve Pankreas Hastalıkları Radyolojisi,Genel Cerrahi-KARACİĞER, SAFRA KESESİ VE EKSTRA HEPATİK SAFRA YOLLARIHASTALIKLARI, CERRAHİSİ,Patoloji-Otoimmun ve Toksik Hepatitler,Patoloji-Metabolik ve Kalıtsal Karaciğer Hastalıkları,Patoloji-Sarılık / Kolestaz ile Giden Karaciğer Hastalıklarının Patolojisi,MESLEKİ BECERİ -DIŞKI YAYMASI HAZIRLAYABİLME VE MİKROSKOPİK İNCELEME YAPABİLME,Patoloji-Karaciğerin Kitlesel Lezyonları,Patoloji-Safra Kesesi Hastalıkları Patolojisi,Patoloji Laboratuvarı-Gastrointestinal sistem hastalıkları patolojisi LAB,İç Hastalıkları-29-Karaciğer Neoplazmları ve Hepatoselüler Kanser,Patoloji-Ekzokrin Pankreas Patolojisi,Patoloji-Gastropankreatik Noroendokrin Tümör Patolojisi,Patoloji Laboratuvarı-Karaciğer safra yolları ve pankreas hastalıkları patolojisi LAB,İç Hastalıkları-Safra Kesesi ve Safra Yolları Neoplazmları,İç Hastalıkları-Pankreas Neoplazmları,İç Hastalıkları-Özofagus ve Mide Neoplazmları,İç Hastalıkları-Kolon ve Rektum Neoplazmları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Gastrointestinal ve hepatobiliyer sistemler ve beslenmeye ait terminoloji ve semptomatolojiyi tanımlayabilmeli | 10, 16, 9 | A |
2.Ağız ve tükrük bezinin sık görülen hastalıklarını sıralar | 10, 16, 9 | A |
3. Özefagusun motor fonksiyon bozukluklarının ve reflünün fizyopatolojisini açıklayabilmeli, patolojisini ve hastalıklarının özelliklerini tanımlayabilmeli | ||
4. Mide hastalıklarının patogenezini, fonksiyonel bozukluklarını tanımlayabilmeli ve peptik ülserde kullanılan ilaçların etki mekanizmalarını söyleyebilmeli | ||
5. İnce bağırsak ve kalın bağırsak hastalıklarının immünolojik temelini kavrayabilmeli, patolojisini ve bu hastalıkların tanısında kullanılan temel radyolojik tetkikleri sıralayabilmeli, en sık görülen hastalıklardaki temel radyolojik değişiklikleri tarif edebilmeli | ||
6. Akut ve kronik karın ağrısı temelinde ayırıcı tanı yapabilmeli, radyolojik yöntemleri ayırıcı tanıda hangi sırayla kullanabileceğini söyleyebilmeli, temel radyolojik değişiklikleri tarif edebilmeli | ||
7. Karaciğer, safra yolları ve pankreas hastalıklarının patolojisini, semptomatolojisini açıklayabilmeli, temel biyokimyasal değişiklikleri yorumlayabilmeli, bu hastalıkların tanısında kullanılan temel radyolojik tetkikleri sıralayabilmeli, en sık görülen hastalıklardaki temel radyolojik değişiklikleri tarif edebilmeli, | ||
8. Çocukluk çağı karaciğer hastalıklarına temel klinik yaklaşımı yapabilmeli | ||
9. Gastrointestinal sistem tümörlerinin semptomlarıyla ilişkilendirebilmeli, korunma ve tarama yöntemlerini bilmeli, sık görülen tiplerini sıralayabilmeli, patogenezini tartışabilmeli, | ||
10. Beslenmenin önemini, temel kavramlarını tanımlayabilmeli ve beslenme yetersizliklerinin görülme sıklıklarını ve bunları etkileyen belirteçleri bilmeli | 10, 16, 9 | A |
11. Gastrointestinal sistem enfeksiyonu etkenlerini, klinik özelliklerini sıralayabilmeli | ||
12. Karın muayenesinin basamaklarını açıklayabilmeli ve yapabilmeli | ||
13. Nazogastrik sonda takma basamaklarını açıklayabilmeli ve yapabilmeli | ||
14. Mide yıkama basamaklarını açıklayabilmeli ve yapabilmeli |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kurul Tanıtımı ve Öğrenim Hedeflerinin Açıklanması | |
2 | Patoloji-Ağız ve tükrük bezi hastalıkları patolojisi | |
3 | Patoloji-Özefagus hastalıkları patolojisi | |
4 | Patoloji-Mide hastalıkları patolojisi | |
5 | İç Hastalıkları-GÖRH ve Özofajitler ve Hiatal Hernileri | |
6 | İç Hastalıkları-Özofagus Motilite Bozuklukları ve Akalazya | |
7 | İç Hastalıkları-Gastritler ve Peptik Ülser | |
8 | İç Hastalıkları-Üst ve Alt GIS Kanamalar | |
9 | İç Hastalıkları-Fonksiyonel Barsak Hastalıkları | |
10 | Farmakoloji-Sindirime Yardımcı İlaçlar ve Antidiyareikler | |
11 | Farmakoloji-Peptik ülser Tedavisinde Kullanılan İlaçlar | |
12 | Farmakoloji-Laksatif ve Purgatifler | |
13 | Farmakoloji-Farmakovijilans ve Klinik Farmakolojiye Giriş | |
14 | Farmakoloji-Emetik ve Antiemetik İlaçlar | |
15 | Patoloji-İnce ve kalın bağırsak nonneoplastik hastalıkları patolojisi | |
16 | MESLEKİ BECERİ-BATIN MUAYENESİ | |
17 | İç Hastalıkları-İnflamatuar Barsak Hastalıkları | |
18 | İç Hastalıkları-Malabsorpsiyon Testleri | |
19 | Çocuk Hastalıkları-1-Sindirim sistemi hastalıklarında öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri | |
20 | Enfeksiyon Hastalıkları-Erişkinde akut enfeksiyöz ishale yaklaşım | |
21 | Enfeksiyon Hastalıkları-Erişkinde akut hepatitli hastaya yaklaşım | |
22 | MESLEKİ BECERİ-NAZOGASTRİK SONDA UYGULAYABİLME /MİDE YIKAYABİLME | |
23 | Genel Cerrahi-ÖZOFAGUS VE MİDE HASTALIKLARI VE CERRAHİSİ | |
24 | İç Hastalıkları-Gastrointestinal Sistem Hastalıklarında Semptomlar veTanı | |
25 | Radyoloji-Sindirim Sistemi Radyolojisi | |
26 | Çocuk Hastalıkları-Hepatosplenomegali | |
27 | Genel Cerrahi-SMALL BOWELL + COLORECTAL DİSEASES AND SURGİCAL TREATMENT | |
28 | İç Hastalıkları-Karaciğer Fonksiyon Testlerinin Değerlendirilmesi | |
29 | İç Hastalıkları-Asit Tanı-Ayırıcı Tanı,Klinik Özellikler | |
30 | İç Hastalıkları-Safra Yolu Hastalıkları,PSK | |
31 | İç Hastalıkları-Bazı Siroz Tipleri (Herediter Hemokromatozis ,Wilson,AAT Eksikliği) | |
32 | İç Hastalıkları-Karaciğer Sirozunun Komplikasyonları | |
33 | Patoloji-Karaciğer hastalıkları patolojisinin genel özellikleri | |
34 | Patoloji-Karaciğerin Enfeksiyöz Hastalıkları | |
35 | İç Hastalıkları-Kronik Viral Hepatitler | |
36 | İç Hastalıkları-Bazı Siroz Tipleri (OIH -PBS) | |
37 | İç Hastalıkları-23-Alkolik Karaciğer Hastalığı ve Alkol Dışı Karaciğer Yağlanması | |
38 | Patoloji-İnce ve kalın bağırsak neoplaziler | |
39 | Patoloji-İnce ve kalın bağırsak neoplaziler | |
40 | İç Hastalıkları-Pankreas Fonksiyon Testleri ve Pankreatitler | |
41 | Radyoloji-Safra Yolları, Karaciğer ve Pankreas Hastalıkları Radyolojisi | |
42 | Genel Cerrahi-KARACİĞER, SAFRA KESESİ VE EKSTRA HEPATİK SAFRA YOLLARIHASTALIKLARI, CERRAHİSİ | |
43 | Patoloji-Otoimmun ve Toksik Hepatitler | |
44 | Patoloji-Metabolik ve Kalıtsal Karaciğer Hastalıkları | |
45 | Patoloji-Sarılık / Kolestaz ile Giden Karaciğer Hastalıklarının Patolojisi | |
46 | MESLEKİ BECERİ -DIŞKI YAYMASI HAZIRLAYABİLME VE MİKROSKOPİK İNCELEME YAPABİLME | |
47 | Patoloji-Karaciğerin Kitlesel Lezyonları | |
48 | Patoloji-Safra Kesesi Hastalıkları Patolojisi | |
49 | Patoloji Laboratuvarı-Gastrointestinal sistem hastalıkları patolojisi LAB | |
50 | İç Hastalıkları-29-Karaciğer Neoplazmları ve Hepatoselüler Kanser | |
51 | Patoloji-Ekzokrin Pankreas Patolojisi | |
52 | Patoloji-Gastropankreatik Noroendokrin Tümör Patolojisi | |
53 | Patoloji Laboratuvarı-Karaciğer safra yolları ve pankreas hastalıkları patolojisi LAB | |
54 | İç Hastalıkları-Safra Kesesi ve Safra Yolları Neoplazmları | |
55 | İç Hastalıkları-Pankreas Neoplazmları | |
56 | İç Hastalıkları-Özofagus ve Mide Neoplazmları | |
57 | İç Hastalıkları-Kolon ve Rektum Neoplazmları |
Kaynak |
Iskender Sayek Temel Cerrahi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 80 | 1 | 80 | |||
Rehberli Problem Çözme | 15 | 1 | 15 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 1 | 3 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 35 | 2 | 70 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 168 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(168/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GASTRO-İNTESTİNAL SİSTEM | - | Bahar Dönemi | 80+12 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pelin BASIM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Pelin BASIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersın amacı gastroıntestınal sıstem hastalıklarının tanısını (semptom, tanı metodları) tedavısını, korunma yontemlerını multıdısplıner bır program ıcınde asagıdaki branşları kapsayarak öğrenciye öğretmektir.Bu kurulda eğitim veren branşlar: 1) Patoloji 2) Farmakoloji 3) İç hastalıkları 4) Enfeksiyon hastalıkları 5) Radyoloji-Nükleer Tıp 6) Genel Cerrahi 7) Pediatri |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kurul Tanıtımı ve Öğrenim Hedeflerinin Açıklanması,Patoloji-Ağız ve tükrük bezi hastalıkları patolojisi,Patoloji-Özefagus hastalıkları patolojisi,Patoloji-Mide hastalıkları patolojisi,İç Hastalıkları-GÖRH ve Özofajitler ve Hiatal Hernileri,İç Hastalıkları-Özofagus Motilite Bozuklukları ve Akalazya,İç Hastalıkları-Gastritler ve Peptik Ülser,İç Hastalıkları-Üst ve Alt GIS Kanamalar,İç Hastalıkları-Fonksiyonel Barsak Hastalıkları,Farmakoloji-Sindirime Yardımcı İlaçlar ve Antidiyareikler,Farmakoloji-Peptik ülser Tedavisinde Kullanılan İlaçlar,Farmakoloji-Laksatif ve Purgatifler,Farmakoloji-Farmakovijilans ve Klinik Farmakolojiye Giriş,Farmakoloji-Emetik ve Antiemetik İlaçlar,Patoloji-İnce ve kalın bağırsak nonneoplastik hastalıkları patolojisi,MESLEKİ BECERİ-BATIN MUAYENESİ,İç Hastalıkları-İnflamatuar Barsak Hastalıkları,İç Hastalıkları-Malabsorpsiyon Testleri,Çocuk Hastalıkları-1-Sindirim sistemi hastalıklarında öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri,Enfeksiyon Hastalıkları-Erişkinde akut enfeksiyöz ishale yaklaşım,Enfeksiyon Hastalıkları-Erişkinde akut hepatitli hastaya yaklaşım,MESLEKİ BECERİ-NAZOGASTRİK SONDA UYGULAYABİLME /MİDE YIKAYABİLME,Genel Cerrahi-ÖZOFAGUS VE MİDE HASTALIKLARI VE CERRAHİSİ,İç Hastalıkları-Gastrointestinal Sistem Hastalıklarında Semptomlar veTanı,Radyoloji-Sindirim Sistemi Radyolojisi,Çocuk Hastalıkları-Hepatosplenomegali,Genel Cerrahi-SMALL BOWELL + COLORECTAL DİSEASES AND SURGİCAL TREATMENT,İç Hastalıkları-Karaciğer Fonksiyon Testlerinin Değerlendirilmesi,İç Hastalıkları-Asit Tanı-Ayırıcı Tanı,Klinik Özellikler,İç Hastalıkları-Safra Yolu Hastalıkları,PSK,İç Hastalıkları-Bazı Siroz Tipleri (Herediter Hemokromatozis ,Wilson,AAT Eksikliği),İç Hastalıkları-Karaciğer Sirozunun Komplikasyonları,Patoloji-Karaciğer hastalıkları patolojisinin genel özellikleri,Patoloji-Karaciğerin Enfeksiyöz Hastalıkları,İç Hastalıkları-Kronik Viral Hepatitler,İç Hastalıkları-Bazı Siroz Tipleri (OIH -PBS),İç Hastalıkları-23-Alkolik Karaciğer Hastalığı ve Alkol Dışı Karaciğer Yağlanması,Patoloji-İnce ve kalın bağırsak neoplaziler,Patoloji-İnce ve kalın bağırsak neoplaziler,İç Hastalıkları-Pankreas Fonksiyon Testleri ve Pankreatitler,Radyoloji-Safra Yolları, Karaciğer ve Pankreas Hastalıkları Radyolojisi,Genel Cerrahi-KARACİĞER, SAFRA KESESİ VE EKSTRA HEPATİK SAFRA YOLLARIHASTALIKLARI, CERRAHİSİ,Patoloji-Otoimmun ve Toksik Hepatitler,Patoloji-Metabolik ve Kalıtsal Karaciğer Hastalıkları,Patoloji-Sarılık / Kolestaz ile Giden Karaciğer Hastalıklarının Patolojisi,MESLEKİ BECERİ -DIŞKI YAYMASI HAZIRLAYABİLME VE MİKROSKOPİK İNCELEME YAPABİLME,Patoloji-Karaciğerin Kitlesel Lezyonları,Patoloji-Safra Kesesi Hastalıkları Patolojisi,Patoloji Laboratuvarı-Gastrointestinal sistem hastalıkları patolojisi LAB,İç Hastalıkları-29-Karaciğer Neoplazmları ve Hepatoselüler Kanser,Patoloji-Ekzokrin Pankreas Patolojisi,Patoloji-Gastropankreatik Noroendokrin Tümör Patolojisi,Patoloji Laboratuvarı-Karaciğer safra yolları ve pankreas hastalıkları patolojisi LAB,İç Hastalıkları-Safra Kesesi ve Safra Yolları Neoplazmları,İç Hastalıkları-Pankreas Neoplazmları,İç Hastalıkları-Özofagus ve Mide Neoplazmları,İç Hastalıkları-Kolon ve Rektum Neoplazmları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Gastrointestinal ve hepatobiliyer sistemler ve beslenmeye ait terminoloji ve semptomatolojiyi tanımlayabilmeli | 10, 16, 9 | A |
2.Ağız ve tükrük bezinin sık görülen hastalıklarını sıralar | 10, 16, 9 | A |
3. Özefagusun motor fonksiyon bozukluklarının ve reflünün fizyopatolojisini açıklayabilmeli, patolojisini ve hastalıklarının özelliklerini tanımlayabilmeli | ||
4. Mide hastalıklarının patogenezini, fonksiyonel bozukluklarını tanımlayabilmeli ve peptik ülserde kullanılan ilaçların etki mekanizmalarını söyleyebilmeli | ||
5. İnce bağırsak ve kalın bağırsak hastalıklarının immünolojik temelini kavrayabilmeli, patolojisini ve bu hastalıkların tanısında kullanılan temel radyolojik tetkikleri sıralayabilmeli, en sık görülen hastalıklardaki temel radyolojik değişiklikleri tarif edebilmeli | ||
6. Akut ve kronik karın ağrısı temelinde ayırıcı tanı yapabilmeli, radyolojik yöntemleri ayırıcı tanıda hangi sırayla kullanabileceğini söyleyebilmeli, temel radyolojik değişiklikleri tarif edebilmeli | ||
7. Karaciğer, safra yolları ve pankreas hastalıklarının patolojisini, semptomatolojisini açıklayabilmeli, temel biyokimyasal değişiklikleri yorumlayabilmeli, bu hastalıkların tanısında kullanılan temel radyolojik tetkikleri sıralayabilmeli, en sık görülen hastalıklardaki temel radyolojik değişiklikleri tarif edebilmeli, | ||
8. Çocukluk çağı karaciğer hastalıklarına temel klinik yaklaşımı yapabilmeli | ||
9. Gastrointestinal sistem tümörlerinin semptomlarıyla ilişkilendirebilmeli, korunma ve tarama yöntemlerini bilmeli, sık görülen tiplerini sıralayabilmeli, patogenezini tartışabilmeli, | ||
10. Beslenmenin önemini, temel kavramlarını tanımlayabilmeli ve beslenme yetersizliklerinin görülme sıklıklarını ve bunları etkileyen belirteçleri bilmeli | 10, 16, 9 | A |
11. Gastrointestinal sistem enfeksiyonu etkenlerini, klinik özelliklerini sıralayabilmeli | ||
12. Karın muayenesinin basamaklarını açıklayabilmeli ve yapabilmeli | ||
13. Nazogastrik sonda takma basamaklarını açıklayabilmeli ve yapabilmeli | ||
14. Mide yıkama basamaklarını açıklayabilmeli ve yapabilmeli |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kurul Tanıtımı ve Öğrenim Hedeflerinin Açıklanması | |
2 | Patoloji-Ağız ve tükrük bezi hastalıkları patolojisi | |
3 | Patoloji-Özefagus hastalıkları patolojisi | |
4 | Patoloji-Mide hastalıkları patolojisi | |
5 | İç Hastalıkları-GÖRH ve Özofajitler ve Hiatal Hernileri | |
6 | İç Hastalıkları-Özofagus Motilite Bozuklukları ve Akalazya | |
7 | İç Hastalıkları-Gastritler ve Peptik Ülser | |
8 | İç Hastalıkları-Üst ve Alt GIS Kanamalar | |
9 | İç Hastalıkları-Fonksiyonel Barsak Hastalıkları | |
10 | Farmakoloji-Sindirime Yardımcı İlaçlar ve Antidiyareikler | |
11 | Farmakoloji-Peptik ülser Tedavisinde Kullanılan İlaçlar | |
12 | Farmakoloji-Laksatif ve Purgatifler | |
13 | Farmakoloji-Farmakovijilans ve Klinik Farmakolojiye Giriş | |
14 | Farmakoloji-Emetik ve Antiemetik İlaçlar | |
15 | Patoloji-İnce ve kalın bağırsak nonneoplastik hastalıkları patolojisi | |
16 | MESLEKİ BECERİ-BATIN MUAYENESİ | |
17 | İç Hastalıkları-İnflamatuar Barsak Hastalıkları | |
18 | İç Hastalıkları-Malabsorpsiyon Testleri | |
19 | Çocuk Hastalıkları-1-Sindirim sistemi hastalıklarında öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri | |
20 | Enfeksiyon Hastalıkları-Erişkinde akut enfeksiyöz ishale yaklaşım | |
21 | Enfeksiyon Hastalıkları-Erişkinde akut hepatitli hastaya yaklaşım | |
22 | MESLEKİ BECERİ-NAZOGASTRİK SONDA UYGULAYABİLME /MİDE YIKAYABİLME | |
23 | Genel Cerrahi-ÖZOFAGUS VE MİDE HASTALIKLARI VE CERRAHİSİ | |
24 | İç Hastalıkları-Gastrointestinal Sistem Hastalıklarında Semptomlar veTanı | |
25 | Radyoloji-Sindirim Sistemi Radyolojisi | |
26 | Çocuk Hastalıkları-Hepatosplenomegali | |
27 | Genel Cerrahi-SMALL BOWELL + COLORECTAL DİSEASES AND SURGİCAL TREATMENT | |
28 | İç Hastalıkları-Karaciğer Fonksiyon Testlerinin Değerlendirilmesi | |
29 | İç Hastalıkları-Asit Tanı-Ayırıcı Tanı,Klinik Özellikler | |
30 | İç Hastalıkları-Safra Yolu Hastalıkları,PSK | |
31 | İç Hastalıkları-Bazı Siroz Tipleri (Herediter Hemokromatozis ,Wilson,AAT Eksikliği) | |
32 | İç Hastalıkları-Karaciğer Sirozunun Komplikasyonları | |
33 | Patoloji-Karaciğer hastalıkları patolojisinin genel özellikleri | |
34 | Patoloji-Karaciğerin Enfeksiyöz Hastalıkları | |
35 | İç Hastalıkları-Kronik Viral Hepatitler | |
36 | İç Hastalıkları-Bazı Siroz Tipleri (OIH -PBS) | |
37 | İç Hastalıkları-23-Alkolik Karaciğer Hastalığı ve Alkol Dışı Karaciğer Yağlanması | |
38 | Patoloji-İnce ve kalın bağırsak neoplaziler | |
39 | Patoloji-İnce ve kalın bağırsak neoplaziler | |
40 | İç Hastalıkları-Pankreas Fonksiyon Testleri ve Pankreatitler | |
41 | Radyoloji-Safra Yolları, Karaciğer ve Pankreas Hastalıkları Radyolojisi | |
42 | Genel Cerrahi-KARACİĞER, SAFRA KESESİ VE EKSTRA HEPATİK SAFRA YOLLARIHASTALIKLARI, CERRAHİSİ | |
43 | Patoloji-Otoimmun ve Toksik Hepatitler | |
44 | Patoloji-Metabolik ve Kalıtsal Karaciğer Hastalıkları | |
45 | Patoloji-Sarılık / Kolestaz ile Giden Karaciğer Hastalıklarının Patolojisi | |
46 | MESLEKİ BECERİ -DIŞKI YAYMASI HAZIRLAYABİLME VE MİKROSKOPİK İNCELEME YAPABİLME | |
47 | Patoloji-Karaciğerin Kitlesel Lezyonları | |
48 | Patoloji-Safra Kesesi Hastalıkları Patolojisi | |
49 | Patoloji Laboratuvarı-Gastrointestinal sistem hastalıkları patolojisi LAB | |
50 | İç Hastalıkları-29-Karaciğer Neoplazmları ve Hepatoselüler Kanser | |
51 | Patoloji-Ekzokrin Pankreas Patolojisi | |
52 | Patoloji-Gastropankreatik Noroendokrin Tümör Patolojisi | |
53 | Patoloji Laboratuvarı-Karaciğer safra yolları ve pankreas hastalıkları patolojisi LAB | |
54 | İç Hastalıkları-Safra Kesesi ve Safra Yolları Neoplazmları | |
55 | İç Hastalıkları-Pankreas Neoplazmları | |
56 | İç Hastalıkları-Özofagus ve Mide Neoplazmları | |
57 | İç Hastalıkları-Kolon ve Rektum Neoplazmları |
Kaynak |
Iskender Sayek Temel Cerrahi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |