Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEÇ.ORTOPEDİ VE TRAVMATOLOJİ | - | Senelik | 0+80 | - | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj (Seçmeli) |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İbrahim AZBOY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ahmet Murat BÜLBÜL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hekimlik meslek hayatında karşılaşacağı çeşitli durumlarda ortopedi uygulama yöntemleri ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ortopedi ve Travmatolojiye Giriş,Ortopedik Anamnez,Alçı ve Atel Uygulaması,Diz Eklemi Hastalıkları,Kalça Eklemi Hastalıkları,Üst Ekstremite Kırıkları,Üst ekstremite Muayenesi,Tenosinovitler,Dirsek Hastalıkları,El-El Bileği Hastalıkları,Ortopedide Röntgen Okuma,Alt Ekstremite Kırıkları,Ayak Bileği Hastalıkları,Ayak Hastalıkları,GKD,Ortopedik Aciller,CP,Üst Ekstremite Kırıkları,Omurga Travmaları,Alt Akstremite Kırıkları,Sık Görülen Eklem Çıkıkları,Osteoartrit,Çocuk İstismarı,Aksayan Çocuk,Omurga Şekil Bozuklukları,Bel ağrısı,disk hernisi ve Bası sendromları,Spor Yaralanmaları,CP Dışı Nöromüsküler Hastalıkla,Kemik Tümörleri,Yumuşak Doku Tümörleri,RA ve Seronegatif Artritler,Pediatrik Ortopedi,Onam, Epikriz ve Reçete yazma,Osteoporoz,Osteomyelit,Acil hastaya yaklaşım; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgi - Lokomotor sistem İlgili anatomi,kemik ve kas fizyoloji, histoloji bilgilerini hatırlar. Lokomor sistem hastalıklarının sık rastlanan klinik, laboratuvar ve patolojik bulgularını açıklar ve yorumlar. Toplumda gelişimsel kalça displazisi hastalıklarının sıklığının azaltılmasına yönelik önlemleri açıklar ve uygular. Osteomyelit kompartman sendromu septik artritHastalıkların ileri tetkik ve sevk kriterlerini açıklar. Osteoartrit ve tenosinovit hastalıklarına tanı testlerinin sonuçlarını yorumlayarak tanı koyar, risk faktörlerini açıklayarak danışmanlık ve izlemini yapar ve sıklıklarının azaltılmasına yönelik önlemleri açıklar. Çıkıklar,kırıklar hastalıklarının tanısını, fizik muayene ve uygun tanısal testleri seçerek koyar. Kırıklar,çıkıklar polimyelit,serebral palsi Hastaları uygun şekilde, uygun birime sevk eder, ilkelerini açıklar. Gelişimsel kalça displazisi, osteoartrit gibi hastalıkları yönetir. | 16, 9 | A, D |
Beceri - Lokomotor Sistem muayenesini yapar. Alçı atel boyunluk yapar, gerekli hallerde amputat taşınması yapar | 16, 9 | A, D |
Tutum - Kırık ve çıkıklarda tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Hastalar, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. Deprem gibi toplu afetlerde temel ortopedik sağlık hizmeti sunumunda yapılması gerekenleri açıklar. Hekimlik uygulamalarını yaparken güncel literatürü takip eder . Hekimlik hizmeti verirken insan ve hasta haklarını gözetir ve kişisel verilerin korunması ilkelerini benimser. Kırıklar, çıkıklar, kompartman sendromu ,septik artrit, osteomyelit gibi Hastalıkların tanı, tedavi izleminde multidisipliner yaklaşımın önemini kavrar. Çocuk istismarı durumunda hukuki sorumluluklarını açıklar. | 10, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ortopedi ve Travmatolojiye Giriş | |
2 | Ortopedik Anamnez | |
3 | Alçı ve Atel Uygulaması | |
4 | Diz Eklemi Hastalıkları | |
5 | Kalça Eklemi Hastalıkları | |
6 | Üst Ekstremite Kırıkları | |
7 | Üst ekstremite Muayenesi | |
8 | Tenosinovitler | |
9 | Dirsek Hastalıkları | |
10 | El-El Bileği Hastalıkları | |
11 | Ortopedide Röntgen Okuma | |
12 | Alt Ekstremite Kırıkları | |
13 | Ayak Bileği Hastalıkları | |
14 | Ayak Hastalıkları | |
15 | GKD | |
16 | Ortopedik Aciller | |
17 | CP | |
18 | Üst Ekstremite Kırıkları | |
19 | Omurga Travmaları | |
20 | Alt Akstremite Kırıkları | |
21 | Sık Görülen Eklem Çıkıkları | |
22 | Osteoartrit | |
23 | Çocuk İstismarı | |
24 | Aksayan Çocuk | |
25 | Omurga Şekil Bozuklukları | |
26 | Bel ağrısı,disk hernisi ve Bası sendromları | |
27 | Spor Yaralanmaları | |
28 | CP Dışı Nöromüsküler Hastalıkla | |
29 | Kemik Tümörleri | |
30 | Yumuşak Doku Tümörleri | |
31 | RA ve Seronegatif Artritler | |
32 | Pediatrik Ortopedi | |
33 | Onam, Epikriz ve Reçete yazma | |
34 | Osteoporoz | |
35 | Osteomyelit | |
36 | Acil hastaya yaklaşım |
Kaynak |
Öğretim Üyelerinin kendi ders notları |
Campbell’s Operative Orthopedics 12th edition Miller review of orthopedics 6th edition |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 7 | 98 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 8 | 3 | 24 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 8 | 3 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 146 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(146/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEÇ.ORTOPEDİ VE TRAVMATOLOJİ | - | Senelik | 0+80 | - | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj (Seçmeli) |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İbrahim AZBOY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ahmet Murat BÜLBÜL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hekimlik meslek hayatında karşılaşacağı çeşitli durumlarda ortopedi uygulama yöntemleri ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ortopedi ve Travmatolojiye Giriş,Ortopedik Anamnez,Alçı ve Atel Uygulaması,Diz Eklemi Hastalıkları,Kalça Eklemi Hastalıkları,Üst Ekstremite Kırıkları,Üst ekstremite Muayenesi,Tenosinovitler,Dirsek Hastalıkları,El-El Bileği Hastalıkları,Ortopedide Röntgen Okuma,Alt Ekstremite Kırıkları,Ayak Bileği Hastalıkları,Ayak Hastalıkları,GKD,Ortopedik Aciller,CP,Üst Ekstremite Kırıkları,Omurga Travmaları,Alt Akstremite Kırıkları,Sık Görülen Eklem Çıkıkları,Osteoartrit,Çocuk İstismarı,Aksayan Çocuk,Omurga Şekil Bozuklukları,Bel ağrısı,disk hernisi ve Bası sendromları,Spor Yaralanmaları,CP Dışı Nöromüsküler Hastalıkla,Kemik Tümörleri,Yumuşak Doku Tümörleri,RA ve Seronegatif Artritler,Pediatrik Ortopedi,Onam, Epikriz ve Reçete yazma,Osteoporoz,Osteomyelit,Acil hastaya yaklaşım; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgi - Lokomotor sistem İlgili anatomi,kemik ve kas fizyoloji, histoloji bilgilerini hatırlar. Lokomor sistem hastalıklarının sık rastlanan klinik, laboratuvar ve patolojik bulgularını açıklar ve yorumlar. Toplumda gelişimsel kalça displazisi hastalıklarının sıklığının azaltılmasına yönelik önlemleri açıklar ve uygular. Osteomyelit kompartman sendromu septik artritHastalıkların ileri tetkik ve sevk kriterlerini açıklar. Osteoartrit ve tenosinovit hastalıklarına tanı testlerinin sonuçlarını yorumlayarak tanı koyar, risk faktörlerini açıklayarak danışmanlık ve izlemini yapar ve sıklıklarının azaltılmasına yönelik önlemleri açıklar. Çıkıklar,kırıklar hastalıklarının tanısını, fizik muayene ve uygun tanısal testleri seçerek koyar. Kırıklar,çıkıklar polimyelit,serebral palsi Hastaları uygun şekilde, uygun birime sevk eder, ilkelerini açıklar. Gelişimsel kalça displazisi, osteoartrit gibi hastalıkları yönetir. | 16, 9 | A, D |
Beceri - Lokomotor Sistem muayenesini yapar. Alçı atel boyunluk yapar, gerekli hallerde amputat taşınması yapar | 16, 9 | A, D |
Tutum - Kırık ve çıkıklarda tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Hastalar, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. Deprem gibi toplu afetlerde temel ortopedik sağlık hizmeti sunumunda yapılması gerekenleri açıklar. Hekimlik uygulamalarını yaparken güncel literatürü takip eder . Hekimlik hizmeti verirken insan ve hasta haklarını gözetir ve kişisel verilerin korunması ilkelerini benimser. Kırıklar, çıkıklar, kompartman sendromu ,septik artrit, osteomyelit gibi Hastalıkların tanı, tedavi izleminde multidisipliner yaklaşımın önemini kavrar. Çocuk istismarı durumunda hukuki sorumluluklarını açıklar. | 10, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ortopedi ve Travmatolojiye Giriş | |
2 | Ortopedik Anamnez | |
3 | Alçı ve Atel Uygulaması | |
4 | Diz Eklemi Hastalıkları | |
5 | Kalça Eklemi Hastalıkları | |
6 | Üst Ekstremite Kırıkları | |
7 | Üst ekstremite Muayenesi | |
8 | Tenosinovitler | |
9 | Dirsek Hastalıkları | |
10 | El-El Bileği Hastalıkları | |
11 | Ortopedide Röntgen Okuma | |
12 | Alt Ekstremite Kırıkları | |
13 | Ayak Bileği Hastalıkları | |
14 | Ayak Hastalıkları | |
15 | GKD | |
16 | Ortopedik Aciller | |
17 | CP | |
18 | Üst Ekstremite Kırıkları | |
19 | Omurga Travmaları | |
20 | Alt Akstremite Kırıkları | |
21 | Sık Görülen Eklem Çıkıkları | |
22 | Osteoartrit | |
23 | Çocuk İstismarı | |
24 | Aksayan Çocuk | |
25 | Omurga Şekil Bozuklukları | |
26 | Bel ağrısı,disk hernisi ve Bası sendromları | |
27 | Spor Yaralanmaları | |
28 | CP Dışı Nöromüsküler Hastalıkla | |
29 | Kemik Tümörleri | |
30 | Yumuşak Doku Tümörleri | |
31 | RA ve Seronegatif Artritler | |
32 | Pediatrik Ortopedi | |
33 | Onam, Epikriz ve Reçete yazma | |
34 | Osteoporoz | |
35 | Osteomyelit | |
36 | Acil hastaya yaklaşım |
Kaynak |
Öğretim Üyelerinin kendi ders notları |
Campbell’s Operative Orthopedics 12th edition Miller review of orthopedics 6th edition |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |