Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖĞÜS HASTALIKLARI | - | Senelik | 16+0 | - | 1 |
Ders Programı | Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:45-13:30 Pazartesi 13:30-14:15 Salı 12:45-13:30 Salı 14:30-15:15 Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 14:30-15:15 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:45-13:30 Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 Cuma 09:00-09:45 Cuma 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Erdoğan KUNTER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Erdoğan KUNTER, Prof.Dr. Mustafa Kürşat ÖZVARAN, Prof.Dr. Mehmet Zeki GÜNLÜOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Mustafa DÜGER, Dr.Öğr.Üye. Abdullah KANSU, Prof.Dr. Mehmet BAYRAM, Prof.Dr. Muhammed Emin AKKOYUNLU |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. Erdoğan KUNTER, Prof.Dr. Mustafa Kürşat ÖZVARAN, Prof.Dr. Mehmet Zeki GÜNLÜOĞLU, Prof.Dr.Muhammed Emin AKKOYUNLU Dr.Öğr.Üye. Mustafa DÜGER, Dr.Öğr.Üye. Abdullah KANSU, Doç.Dr.Mehmet BAYRAM |
Dersin Amacı | Sık görülen ve acil tanı ve tedavi gerektiren, göğüs hastalıkları ile göğüs cerrahisi hastalıklarının tanısını koyabilmek ve birinci basamak düzeyinde bu hastalıkların tedavisini yapabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalıkları ,Pulmoner Emboli ,Pnömoniler ,Diffüz Parenkimal Akciğer Hastalıkları ,Semptomlar, Fizik Muayene,Arter Kan Gazları,Kronik Öksürüğe Yaklaşım ,Göğüs Hastalıkları ve Sigara ,Astım ,Akciğer Tüberkülozu ,Akciğer Kanseri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
A | ||
Göğüs Hastalarının anamnezini alır, fizik muayenesini yapar, gerekli tetkikleri ister, semptom, görünteleme bulguları ve Solunum Fonksiyon Testi sonuçlarını yorumlar. | A | |
Solunum Fonksiyon testi sonuçlarını yorumlar. | A | |
Göğüs Hastalıklarının semptom ve bulgularını özetler | A | |
Arter kan gazı sonuçlarını yorumlar | A | |
Allerjik göğüs hastalıklarının semptom ve fizik muayene bulgularını tanımlar. | A | |
Sigara içimi sonucu akciğerlerde meydana gelebilecek patolojik durumların semptom ve fizik muayene bulgularını açıklar. | A | |
Uyku ile ilişkili solunum bozukluklarının semptom ve fizik muayene bulgularını tanımlar. | A | |
Akciğer tüberkülozunun semptomlarını, bulgularını ve tedavisini açıklar. | A | |
Pnömonilerin sınıflandırılmasını yapar, tedavisini planlar. | A | |
KOAH semptom ve bulgularını özetler. | A | |
Bronşiektazinin semptom ve bulgularını özetler. | A | |
İnterstisyel akciğer hastalıklarının semptom ve muayene bulgularını açıklar. | A | |
Pulmoner emboli risk faktörlerini, semptom ve bulgularını sayar. | A | |
Akciğer malignitelerinin semptom ve bulgularını özetler. | A |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalıkları | |
2 | Pulmoner Emboli | |
3 | Pnömoniler | |
4 | Diffüz Parenkimal Akciğer Hastalıkları | |
5 | Semptomlar | |
6 | Fizik Muayene | |
7 | Arter Kan Gazları | |
8 | Kronik Öksürüğe Yaklaşım | |
9 | Göğüs Hastalıkları ve Sigara | |
10 | Astım | |
11 | Akciğer Tüberkülozu | |
12 | Akciğer Kanseri |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
- Solunum Sistemi ve Hastalıkları Temel Başvuru Kitabı 1-2, Dr. Tevfik ÖZLÜ, Dr. Muzaffer METİNTAŞ, Dr. Mehmet KARADAĞ, Dr. Akın KAYA, İstanbul Tıp Kitabevi-2010 - Göğüs Cerrahisi 2 Cilt, Prof. Dr. İlker ÖRTEN, İstanbul Tıp Kitabevi-2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | X | |||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | X | |||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | X | |||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖĞÜS HASTALIKLARI | - | Senelik | 16+0 | - | 1 |
Ders Programı | Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:45-13:30 Pazartesi 13:30-14:15 Salı 12:45-13:30 Salı 14:30-15:15 Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 14:30-15:15 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:45-13:30 Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 Cuma 09:00-09:45 Cuma 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Erdoğan KUNTER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Erdoğan KUNTER, Prof.Dr. Mustafa Kürşat ÖZVARAN, Prof.Dr. Mehmet Zeki GÜNLÜOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Mustafa DÜGER, Dr.Öğr.Üye. Abdullah KANSU, Prof.Dr. Mehmet BAYRAM, Prof.Dr. Muhammed Emin AKKOYUNLU |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. Erdoğan KUNTER, Prof.Dr. Mustafa Kürşat ÖZVARAN, Prof.Dr. Mehmet Zeki GÜNLÜOĞLU, Prof.Dr.Muhammed Emin AKKOYUNLU Dr.Öğr.Üye. Mustafa DÜGER, Dr.Öğr.Üye. Abdullah KANSU, Doç.Dr.Mehmet BAYRAM |
Dersin Amacı | Sık görülen ve acil tanı ve tedavi gerektiren, göğüs hastalıkları ile göğüs cerrahisi hastalıklarının tanısını koyabilmek ve birinci basamak düzeyinde bu hastalıkların tedavisini yapabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalıkları ,Pulmoner Emboli ,Pnömoniler ,Diffüz Parenkimal Akciğer Hastalıkları ,Semptomlar, Fizik Muayene,Arter Kan Gazları,Kronik Öksürüğe Yaklaşım ,Göğüs Hastalıkları ve Sigara ,Astım ,Akciğer Tüberkülozu ,Akciğer Kanseri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
A | ||
Göğüs Hastalarının anamnezini alır, fizik muayenesini yapar, gerekli tetkikleri ister, semptom, görünteleme bulguları ve Solunum Fonksiyon Testi sonuçlarını yorumlar. | A | |
Solunum Fonksiyon testi sonuçlarını yorumlar. | A | |
Göğüs Hastalıklarının semptom ve bulgularını özetler | A | |
Arter kan gazı sonuçlarını yorumlar | A | |
Allerjik göğüs hastalıklarının semptom ve fizik muayene bulgularını tanımlar. | A | |
Sigara içimi sonucu akciğerlerde meydana gelebilecek patolojik durumların semptom ve fizik muayene bulgularını açıklar. | A | |
Uyku ile ilişkili solunum bozukluklarının semptom ve fizik muayene bulgularını tanımlar. | A | |
Akciğer tüberkülozunun semptomlarını, bulgularını ve tedavisini açıklar. | A | |
Pnömonilerin sınıflandırılmasını yapar, tedavisini planlar. | A | |
KOAH semptom ve bulgularını özetler. | A | |
Bronşiektazinin semptom ve bulgularını özetler. | A | |
İnterstisyel akciğer hastalıklarının semptom ve muayene bulgularını açıklar. | A | |
Pulmoner emboli risk faktörlerini, semptom ve bulgularını sayar. | A | |
Akciğer malignitelerinin semptom ve bulgularını özetler. | A |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalıkları | |
2 | Pulmoner Emboli | |
3 | Pnömoniler | |
4 | Diffüz Parenkimal Akciğer Hastalıkları | |
5 | Semptomlar | |
6 | Fizik Muayene | |
7 | Arter Kan Gazları | |
8 | Kronik Öksürüğe Yaklaşım | |
9 | Göğüs Hastalıkları ve Sigara | |
10 | Astım | |
11 | Akciğer Tüberkülozu | |
12 | Akciğer Kanseri |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
- Solunum Sistemi ve Hastalıkları Temel Başvuru Kitabı 1-2, Dr. Tevfik ÖZLÜ, Dr. Muzaffer METİNTAŞ, Dr. Mehmet KARADAĞ, Dr. Akın KAYA, İstanbul Tıp Kitabevi-2010 - Göğüs Cerrahisi 2 Cilt, Prof. Dr. İlker ÖRTEN, İstanbul Tıp Kitabevi-2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | X | |||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | X | |||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | X | |||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |