Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AİLE HEKİMLİĞİ-Senelik14+0-1
Ders Programı

Salı 14:30-15:15

Çarşamba 09:00-09:45

Çarşamba 10:00-10:45

Çarşamba 11:00-11:45

Çarşamba 13:30-14:15

Çarşamba 14:30-15:15

Perşembe 10:00-10:45

Cuma 09:00-09:45

Cuma 10:00-10:45

Cuma 11:00-11:45

Cuma 13:30-14:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hülya AKAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Serhat KORAN, Prof.Dr. Hülya AKAN, Öğr.Gör.Dr. Bekir AKTURA, Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Ayşe Güliz DİRİMEN ARIKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı birinci basamak sağlık hizmetleri aile hekimliğinde sık görülen hastalıkların aile hekimliği çekirdek yeterlilikleri bağlamında tanı ,izlem ve yönetiminin açıklanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Aile Hekimliğinde Kanser taramaları ,Aile Hekimliğinde yorgunluk/halsizlik yakınması ile başvuran hastanın yönetimi,Aile Hekimliğinde prediyabetik hastanın izlemi,Aile Hekimliğinde endokrin taramalar ve obesite danışmanlığı,Aile Hekimliğinde Nefes Darlığı ile gelen hastanın yönetimi ,Aile Hekimliğinde kan basıncı yüksekliği ile başvuran hastanın yönetimi,Aile Hekimliğinde ishal yakınması ile başvuran hastanın yönetimi,Aile Hekimliğinde karın ağrısı yakınması ile başvuran hastanın yönetimi,Aile Hekimliğinde idrada yanma yakınması ile başvuran hastanın yönetimi,Aile Hekimliğinde anormal vajinal kanama ile başvuran hastanın yönetimi,Aile Hekimliğinde Unutkanlık yakınması ile başvuran hastanın yönetimi,Aile Hekimliğinde depresyon ve anksiyete tanısı ve yönetimi,Aile Hekimliğinde yaygın ağrı yakınması ile başvuran hastanın yönetimi,Aile Hekimliğinde bel ağrısı ile başvuran hastanın yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
9A
Aile Hekimliği disiplininin çekirdek yeterliliklerini sayar9A
Aile hekimliğinde kanser taramalarını açıklar9A
Aile Hekimliğinde halsizlik yorgunluk yakınması ile başvuran hastanın nasıl yönetileceğini açıklar9A
Aile hekimliğinde obez hastanın yönetimini açıklar ve endokrin sisteme yönelik taramaları sayar9A
Aile hekimliğinde prediyabetik hastanın nasıl izleneceğini açıklar9A
Aile hekimliğinde nefes darlığı ile gelen hastaya yaklaşımı açıklar9A
Aile hekimliğinde kan basıncı yüksek saptanan hastanın izlem ve yönetimini açıklar9A
Aile hekimliğinde ishal yakınması ile başvuran hastanın tanı ve izlemini açıklar9A
Aile Hekimliğinde karın ağrısı ile başvuran hastanın izlem ve yönetimini açıklar9A
Aile hekimliğinde idrarda yanma yakınması ile başvuran hastanın nasıl yönetileceğini açıklar9A
Aile hekimliğinde anormal vajinal kanaması olan hastanın nasıl yönetileceğini açıklar9A
Aile hekimliğinde yaygın ağrı ve bel ağrısının nasıl yönetileceğini açıklar9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Aile Hekimliğinde Kanser taramaları
2Aile Hekimliğinde yorgunluk/halsizlik yakınması ile başvuran hastanın yönetimi
3Aile Hekimliğinde prediyabetik hastanın izlemi
4Aile Hekimliğinde endokrin taramalar ve obesite danışmanlığı
5Aile Hekimliğinde Nefes Darlığı ile gelen hastanın yönetimi
6Aile Hekimliğinde kan basıncı yüksekliği ile başvuran hastanın yönetimi
7Aile Hekimliğinde ishal yakınması ile başvuran hastanın yönetimi
8Aile Hekimliğinde karın ağrısı yakınması ile başvuran hastanın yönetimi
9Aile Hekimliğinde idrada yanma yakınması ile başvuran hastanın yönetimi
10Aile Hekimliğinde anormal vajinal kanama ile başvuran hastanın yönetimi
11Aile Hekimliğinde Unutkanlık yakınması ile başvuran hastanın yönetimi
12Aile Hekimliğinde depresyon ve anksiyete tanısı ve yönetimi
13Aile Hekimliğinde yaygın ağrı yakınması ile başvuran hastanın yönetimi
14Aile Hekimliğinde bel ağrısı ile başvuran hastanın yönetimi
Kaynak
1.- Rakel&Rakel: Textbook of family medicine 2- In: David JA. eds. CURRENT Practice Guidelines in Primary Care 2021-2022. In: David JA. eds. McGraw Hill; 2022. Accessed October 06, 2022. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3094§ionid=259063040 3-Current. Temel aile hekimliği. In eds:, Jeannette E. South-Paul. Çev eds:Altuğ KUT, M. Gökhan EMİNSOY, Cihan FİDAN 4- Aile Hekimliğinin Esasları. Çev Ed: Ayşe Palandüz. Eds: Philip D. Sloane Lisa M. Slatt Mark H. Ebell Mindy A. Smith David V. Power Anthony J. Viera. İstanbul Tıp Kitabevi 5-Türkiye Aile Hekimliği Dergisi / Turkish Journal of Family Practice (e-ISSN 1308-531X)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
X
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AİLE HEKİMLİĞİ-Senelik14+0-1
Ders Programı

Salı 14:30-15:15

Çarşamba 09:00-09:45

Çarşamba 10:00-10:45

Çarşamba 11:00-11:45

Çarşamba 13:30-14:15

Çarşamba 14:30-15:15

Perşembe 10:00-10:45

Cuma 09:00-09:45

Cuma 10:00-10:45

Cuma 11:00-11:45

Cuma 13:30-14:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hülya AKAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Serhat KORAN, Prof.Dr. Hülya AKAN, Öğr.Gör.Dr. Bekir AKTURA, Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Ayşe Güliz DİRİMEN ARIKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı birinci basamak sağlık hizmetleri aile hekimliğinde sık görülen hastalıkların aile hekimliği çekirdek yeterlilikleri bağlamında tanı ,izlem ve yönetiminin açıklanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Aile Hekimliğinde Kanser taramaları ,Aile Hekimliğinde yorgunluk/halsizlik yakınması ile başvuran hastanın yönetimi,Aile Hekimliğinde prediyabetik hastanın izlemi,Aile Hekimliğinde endokrin taramalar ve obesite danışmanlığı,Aile Hekimliğinde Nefes Darlığı ile gelen hastanın yönetimi ,Aile Hekimliğinde kan basıncı yüksekliği ile başvuran hastanın yönetimi,Aile Hekimliğinde ishal yakınması ile başvuran hastanın yönetimi,Aile Hekimliğinde karın ağrısı yakınması ile başvuran hastanın yönetimi,Aile Hekimliğinde idrada yanma yakınması ile başvuran hastanın yönetimi,Aile Hekimliğinde anormal vajinal kanama ile başvuran hastanın yönetimi,Aile Hekimliğinde Unutkanlık yakınması ile başvuran hastanın yönetimi,Aile Hekimliğinde depresyon ve anksiyete tanısı ve yönetimi,Aile Hekimliğinde yaygın ağrı yakınması ile başvuran hastanın yönetimi,Aile Hekimliğinde bel ağrısı ile başvuran hastanın yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
9A
Aile Hekimliği disiplininin çekirdek yeterliliklerini sayar9A
Aile hekimliğinde kanser taramalarını açıklar9A
Aile Hekimliğinde halsizlik yorgunluk yakınması ile başvuran hastanın nasıl yönetileceğini açıklar9A
Aile hekimliğinde obez hastanın yönetimini açıklar ve endokrin sisteme yönelik taramaları sayar9A
Aile hekimliğinde prediyabetik hastanın nasıl izleneceğini açıklar9A
Aile hekimliğinde nefes darlığı ile gelen hastaya yaklaşımı açıklar9A
Aile hekimliğinde kan basıncı yüksek saptanan hastanın izlem ve yönetimini açıklar9A
Aile hekimliğinde ishal yakınması ile başvuran hastanın tanı ve izlemini açıklar9A
Aile Hekimliğinde karın ağrısı ile başvuran hastanın izlem ve yönetimini açıklar9A
Aile hekimliğinde idrarda yanma yakınması ile başvuran hastanın nasıl yönetileceğini açıklar9A
Aile hekimliğinde anormal vajinal kanaması olan hastanın nasıl yönetileceğini açıklar9A
Aile hekimliğinde yaygın ağrı ve bel ağrısının nasıl yönetileceğini açıklar9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Aile Hekimliğinde Kanser taramaları
2Aile Hekimliğinde yorgunluk/halsizlik yakınması ile başvuran hastanın yönetimi
3Aile Hekimliğinde prediyabetik hastanın izlemi
4Aile Hekimliğinde endokrin taramalar ve obesite danışmanlığı
5Aile Hekimliğinde Nefes Darlığı ile gelen hastanın yönetimi
6Aile Hekimliğinde kan basıncı yüksekliği ile başvuran hastanın yönetimi
7Aile Hekimliğinde ishal yakınması ile başvuran hastanın yönetimi
8Aile Hekimliğinde karın ağrısı yakınması ile başvuran hastanın yönetimi
9Aile Hekimliğinde idrada yanma yakınması ile başvuran hastanın yönetimi
10Aile Hekimliğinde anormal vajinal kanama ile başvuran hastanın yönetimi
11Aile Hekimliğinde Unutkanlık yakınması ile başvuran hastanın yönetimi
12Aile Hekimliğinde depresyon ve anksiyete tanısı ve yönetimi
13Aile Hekimliğinde yaygın ağrı yakınması ile başvuran hastanın yönetimi
14Aile Hekimliğinde bel ağrısı ile başvuran hastanın yönetimi
Kaynak
1.- Rakel&Rakel: Textbook of family medicine 2- In: David JA. eds. CURRENT Practice Guidelines in Primary Care 2021-2022. In: David JA. eds. McGraw Hill; 2022. Accessed October 06, 2022. https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=3094§ionid=259063040 3-Current. Temel aile hekimliği. In eds:, Jeannette E. South-Paul. Çev eds:Altuğ KUT, M. Gökhan EMİNSOY, Cihan FİDAN 4- Aile Hekimliğinin Esasları. Çev Ed: Ayşe Palandüz. Eds: Philip D. Sloane Lisa M. Slatt Mark H. Ebell Mindy A. Smith David V. Power Anthony J. Viera. İstanbul Tıp Kitabevi 5-Türkiye Aile Hekimliği Dergisi / Turkish Journal of Family Practice (e-ISSN 1308-531X)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
X
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05