Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FARMAKOLOJİ | - | Senelik | 33+0 | - | 2 |
Ders Programı | Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, ilaçların genel farmakokinetik, farmakodinamik, farmakogenetik özeliklerini kavramak; antimikrobiyal ilaçlar ve otakoidlerin etki mekanizmaları ve kullanımlarını açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Farmakolojiye Giriş-Alt Ve Yan Dalları,İlaçların Farmasötik Şekilleri,İlaç Uygulama Yolları,İlaçların Membranlardan Geçişi Ve Absorbsiyonu,İlaçların Dağılımı,İlaçların Biyotransformasyonu,İlaçların Atılımı,İlaçların Etkisini Değiştiren Faktörler,Farmakogenetik,İlaçlar Arasındaki Farmakokinetik Etkileşmeler,İlaçlar Arasındaki Farmakodinamik Etkileşmeler,Reseptörler Ve İlaç Reseptör Etkileşmesi,Doz-Konsantrasyon-Etki İlişkisi,İlaçların Etki Mekanizmaları,Otakoidler (Eikozanoidler-Prostaglandinler Ve Diğer Otakoidler),Otakoidler (Histamin),Otakoidler (Serotonin Ve Serotonin Agonist Ve Antagonistleri),Peptid Yapılı Otakoidler Ve Nitrik Oksid,Antimikrobiyal Kemoterapötiklerin Genel Özellikleri,Penisilinler, Beta-Laktamaz İnhibitörleri,Sefalosporinler,Diğer Beta-Laktam Antibiyotikler,Antimikobakteriyel İlaçlar,Dar Spektrumlu Antistafilokokal Ve Antianaerobik İlaçlar,Aminoglikozidler,Sulfonamidler, Ko-Trimoksazol, Trimetoprim,Amfenikoller, Tetrasiklinler,Fluorokinolonlar,Makrolidler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İlaçların genel farmakokinetik, farmakodinamik, farmakogenetik özeliklerini anlatır. | 16, 9 | A |
Antimikrobiyal ilaçları gruplayarak, etki mekanizması, farmakokinetik, farmakodinamik, farmakogenetik özellikleri, toksik etkilerini, ilaç etkileşimlerini ve klinik kullanımını açıklar. | 16, 9 | A |
Otakoidlerin etki mekanizmasını, farmakokinetiğini,toksik etkilerini, ilaç etkileşimlerini ve klinik kullanımını açıklar. | 16, 9 | A |
Gebelik döneminde ilaç kullanımını farmakokinetik ve farmakodinamik açıdan değerlendirir. | 16, 9 | A |
Yaşlılarda ilaç kullanımını farmakokinetik ve farmakodinamik açıdan değerlendirir. | 16, 9 | A |
Pediatrik gruplarda ilaç kullanımını farmakokinetik ve farmakodinamik açıdan değerlendirir. | 16, 9 | A |
İlaçlar arasındaki farmakokinetik etkileşmeleri analiz eder. | 16, 9 | A |
İlaç uygulama yollarını biyoyararlanım açısından karşılaştırır. | 16, 9 | A |
Antibiyotik ilaç gruplarını etkililik ve güvenlik açısından değerlendirir. |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Farmakolojiye Giriş-Alt Ve Yan Dalları | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
2 | İlaçların Farmasötik Şekilleri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
3 | İlaç Uygulama Yolları | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
4 | İlaçların Membranlardan Geçişi Ve Absorbsiyonu | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
5 | İlaçların Dağılımı | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
6 | İlaçların Biyotransformasyonu | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
7 | İlaçların Atılımı | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
8 | İlaçların Etkisini Değiştiren Faktörler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
9 | Farmakogenetik | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
10 | İlaçlar Arasındaki Farmakokinetik Etkileşmeler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
11 | İlaçlar Arasındaki Farmakodinamik Etkileşmeler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
12 | Reseptörler Ve İlaç Reseptör Etkileşmesi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
13 | Doz-Konsantrasyon-Etki İlişkisi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
14 | İlaçların Etki Mekanizmaları | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
15 | Otakoidler (Eikozanoidler-Prostaglandinler Ve Diğer Otakoidler) | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
16 | Otakoidler (Histamin) | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
17 | Otakoidler (Serotonin Ve Serotonin Agonist Ve Antagonistleri) | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
18 | Peptid Yapılı Otakoidler Ve Nitrik Oksid | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
19 | Antimikrobiyal Kemoterapötiklerin Genel Özellikleri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
20 | Penisilinler, Beta-Laktamaz İnhibitörleri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
21 | Sefalosporinler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
22 | Diğer Beta-Laktam Antibiyotikler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
23 | Antimikobakteriyel İlaçlar | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
24 | Dar Spektrumlu Antistafilokokal Ve Antianaerobik İlaçlar | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
25 | Aminoglikozidler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
26 | Sulfonamidler, Ko-Trimoksazol, Trimetoprim | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
27 | Amfenikoller, Tetrasiklinler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
28 | Fluorokinolonlar | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
29 | Makrolidler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
Kaynak |
Goodman & Gilman’nın Tedavinin Farmakolojik Temeli - / Laurence L.Brunton - John S.Lazo - Keith L.Parker Nobel Tıp Kitapevleri Yayınları,İstanbul, 2008 Katzung & Trevor's Pharmacology Examination and Board Review: Eighth Edition McGraw-Hill Medical Publishing USA, 2008. Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 13. Baskı - Prof.Dr. Oğuz Kayaalp, Pelikan Yayınları, 2012. Sağlık Bilimleri için Farmakoloji- Dr. Öğr. Ü. A. Arzu SAYIN ŞAKUL, İstanbul Tıp Yayınevi-2021 |
Öğretim üyesinin öğrenciler ile paylaştığı ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | X | |||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | X | |||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | X | |||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | X | |||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 1 | 2 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 4 | 3 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 6 | 3 | 18 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FARMAKOLOJİ | - | Senelik | 33+0 | - | 2 |
Ders Programı | Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, ilaçların genel farmakokinetik, farmakodinamik, farmakogenetik özeliklerini kavramak; antimikrobiyal ilaçlar ve otakoidlerin etki mekanizmaları ve kullanımlarını açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Farmakolojiye Giriş-Alt Ve Yan Dalları,İlaçların Farmasötik Şekilleri,İlaç Uygulama Yolları,İlaçların Membranlardan Geçişi Ve Absorbsiyonu,İlaçların Dağılımı,İlaçların Biyotransformasyonu,İlaçların Atılımı,İlaçların Etkisini Değiştiren Faktörler,Farmakogenetik,İlaçlar Arasındaki Farmakokinetik Etkileşmeler,İlaçlar Arasındaki Farmakodinamik Etkileşmeler,Reseptörler Ve İlaç Reseptör Etkileşmesi,Doz-Konsantrasyon-Etki İlişkisi,İlaçların Etki Mekanizmaları,Otakoidler (Eikozanoidler-Prostaglandinler Ve Diğer Otakoidler),Otakoidler (Histamin),Otakoidler (Serotonin Ve Serotonin Agonist Ve Antagonistleri),Peptid Yapılı Otakoidler Ve Nitrik Oksid,Antimikrobiyal Kemoterapötiklerin Genel Özellikleri,Penisilinler, Beta-Laktamaz İnhibitörleri,Sefalosporinler,Diğer Beta-Laktam Antibiyotikler,Antimikobakteriyel İlaçlar,Dar Spektrumlu Antistafilokokal Ve Antianaerobik İlaçlar,Aminoglikozidler,Sulfonamidler, Ko-Trimoksazol, Trimetoprim,Amfenikoller, Tetrasiklinler,Fluorokinolonlar,Makrolidler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İlaçların genel farmakokinetik, farmakodinamik, farmakogenetik özeliklerini anlatır. | 16, 9 | A |
Antimikrobiyal ilaçları gruplayarak, etki mekanizması, farmakokinetik, farmakodinamik, farmakogenetik özellikleri, toksik etkilerini, ilaç etkileşimlerini ve klinik kullanımını açıklar. | 16, 9 | A |
Otakoidlerin etki mekanizmasını, farmakokinetiğini,toksik etkilerini, ilaç etkileşimlerini ve klinik kullanımını açıklar. | 16, 9 | A |
Gebelik döneminde ilaç kullanımını farmakokinetik ve farmakodinamik açıdan değerlendirir. | 16, 9 | A |
Yaşlılarda ilaç kullanımını farmakokinetik ve farmakodinamik açıdan değerlendirir. | 16, 9 | A |
Pediatrik gruplarda ilaç kullanımını farmakokinetik ve farmakodinamik açıdan değerlendirir. | 16, 9 | A |
İlaçlar arasındaki farmakokinetik etkileşmeleri analiz eder. | 16, 9 | A |
İlaç uygulama yollarını biyoyararlanım açısından karşılaştırır. | 16, 9 | A |
Antibiyotik ilaç gruplarını etkililik ve güvenlik açısından değerlendirir. |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Farmakolojiye Giriş-Alt Ve Yan Dalları | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
2 | İlaçların Farmasötik Şekilleri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
3 | İlaç Uygulama Yolları | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
4 | İlaçların Membranlardan Geçişi Ve Absorbsiyonu | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
5 | İlaçların Dağılımı | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
6 | İlaçların Biyotransformasyonu | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
7 | İlaçların Atılımı | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
8 | İlaçların Etkisini Değiştiren Faktörler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
9 | Farmakogenetik | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
10 | İlaçlar Arasındaki Farmakokinetik Etkileşmeler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
11 | İlaçlar Arasındaki Farmakodinamik Etkileşmeler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
12 | Reseptörler Ve İlaç Reseptör Etkileşmesi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
13 | Doz-Konsantrasyon-Etki İlişkisi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
14 | İlaçların Etki Mekanizmaları | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
15 | Otakoidler (Eikozanoidler-Prostaglandinler Ve Diğer Otakoidler) | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
16 | Otakoidler (Histamin) | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
17 | Otakoidler (Serotonin Ve Serotonin Agonist Ve Antagonistleri) | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
18 | Peptid Yapılı Otakoidler Ve Nitrik Oksid | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
19 | Antimikrobiyal Kemoterapötiklerin Genel Özellikleri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
20 | Penisilinler, Beta-Laktamaz İnhibitörleri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
21 | Sefalosporinler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
22 | Diğer Beta-Laktam Antibiyotikler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
23 | Antimikobakteriyel İlaçlar | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
24 | Dar Spektrumlu Antistafilokokal Ve Antianaerobik İlaçlar | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
25 | Aminoglikozidler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
26 | Sulfonamidler, Ko-Trimoksazol, Trimetoprim | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
27 | Amfenikoller, Tetrasiklinler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
28 | Fluorokinolonlar | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
29 | Makrolidler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
Kaynak |
Goodman & Gilman’nın Tedavinin Farmakolojik Temeli - / Laurence L.Brunton - John S.Lazo - Keith L.Parker Nobel Tıp Kitapevleri Yayınları,İstanbul, 2008 Katzung & Trevor's Pharmacology Examination and Board Review: Eighth Edition McGraw-Hill Medical Publishing USA, 2008. Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 13. Baskı - Prof.Dr. Oğuz Kayaalp, Pelikan Yayınları, 2012. Sağlık Bilimleri için Farmakoloji- Dr. Öğr. Ü. A. Arzu SAYIN ŞAKUL, İstanbul Tıp Yayınevi-2021 |
Öğretim üyesinin öğrenciler ile paylaştığı ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | X | |||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | X | |||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | X | |||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | X | |||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |