Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIBBİ MİKROBİYOLOJİ | - | Senelik | 42+20 | - | 2 |
Ders Programı | Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşegül ÇOPUR ÇİÇEK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşegül ÇOPUR ÇİÇEK, Doç.Dr. Ayşe İSTANBULLU TOSUN, Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI, Dr.Öğr.Üye. Özlem GÜVEN |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Okan Aydoğan, Arş. Gör. Oğuzhan Köse |
Dersin Amacı | Dersin amacı, enfeksiyon etkeni olabilen bakterileri, yaptıkları hastalıkları mikrobiyolojik özellikleri ile açıklamak; mikrobiyoloji laboratuvarının işleyişi konusunda temel bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gram-Pozitif Koklar,Gram-Negatif Koklar,Gram-Pozitif Basiller,Gram-Negatif Basiller (Enterobacteriacea),LAB: Bakteriyolojide Laboratuvar Yöntemleri, Bakteriyolojide Klinik Örneklerin Özellikleri ve Laboratuvara Ulaştırma Kuralları, Gram pozitif bakterilerin tanımlanmasında kullanılan yöntemler,Gram-Negatif Aerobik Basiller ,Anaeroplar, Filamentöz bakteriler, Aside dirençli bakteriler, Hücre duvarı olmayan bakteriler,Spiroketler, Zorunlu hücre içi bakteriler ,LAB: Gram negatif bakterilerin tanımlanmasında kullanılan yöntemler Gram yöntemiyle boyanamayan bakterilerin tanımlanmasında kullanılan yöntemler, Antibiyotik duyarlılık testleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Enfeksiyon etkeni olabilen bakterilerin mikrobiyolojik özelliklerini açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Mikrobiyoloji laboratuvarının işleyişinde uygulanan temel prensipleri sıralar. | 10, 16, 17, 9 | C |
Mikrobiyolojik örneğin mikroskobisi ve kültürünü uygular; bakteri tanımlanmasında kullanılan testleri bilir ve yorumlar. | 10, 16, 17, 9 | C |
Bakterilerin sınıflandırmasını yapar. | 16, 9 | A |
Bakteri gruplarının temel ve ayırıcı özelliklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Bakterilerin oluşturdukları hastalıkların isimlerini bilir. | 16, 9 | A |
Bakteri tanımlanmasında ve antibiyotik duyarlılıklarının saptanmasında kullanılan testleri açıklar ve yorumlar. | 10, 16, 17, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gram-Pozitif Koklar | |
2 | Gram-Negatif Koklar | |
3 | Gram-Pozitif Basiller | |
4 | Gram-Negatif Basiller (Enterobacteriacea) | |
5 | LAB: Bakteriyolojide Laboratuvar Yöntemleri, Bakteriyolojide Klinik Örneklerin Özellikleri ve Laboratuvara Ulaştırma Kuralları, Gram pozitif bakterilerin tanımlanmasında kullanılan yöntemler | |
6 | Gram-Negatif Aerobik Basiller | |
7 | Anaeroplar, Filamentöz bakteriler, Aside dirençli bakteriler, Hücre duvarı olmayan bakteriler | |
8 | Spiroketler, Zorunlu hücre içi bakteriler | |
9 | LAB: Gram negatif bakterilerin tanımlanmasında kullanılan yöntemler Gram yöntemiyle boyanamayan bakterilerin tanımlanmasında kullanılan yöntemler, Antibiyotik duyarlılık testleri |
Kaynak |
1. Jawetz, Melnick, & Adelberg’s Medical Microbiology 28th edt. McGraw-Hill Education; 2019. 2. Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. Medical microbiology. 8th ed. Philadelphia: Mosby/Elsevier; 2016. |
1. Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (7. baskı). 2. Tıbbi Mikrobiyoloji ve İmmünoloji (16. baskı), Warren Levinson. 3. Microbiology: An Introduction (11th Edition), Gerard J. Tortora. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 6 | 10 | 60 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 2 | 2 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(74/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIBBİ MİKROBİYOLOJİ | - | Senelik | 42+20 | - | 2 |
Ders Programı | Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşegül ÇOPUR ÇİÇEK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşegül ÇOPUR ÇİÇEK, Doç.Dr. Ayşe İSTANBULLU TOSUN, Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI, Dr.Öğr.Üye. Özlem GÜVEN |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Okan Aydoğan, Arş. Gör. Oğuzhan Köse |
Dersin Amacı | Dersin amacı, enfeksiyon etkeni olabilen bakterileri, yaptıkları hastalıkları mikrobiyolojik özellikleri ile açıklamak; mikrobiyoloji laboratuvarının işleyişi konusunda temel bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gram-Pozitif Koklar,Gram-Negatif Koklar,Gram-Pozitif Basiller,Gram-Negatif Basiller (Enterobacteriacea),LAB: Bakteriyolojide Laboratuvar Yöntemleri, Bakteriyolojide Klinik Örneklerin Özellikleri ve Laboratuvara Ulaştırma Kuralları, Gram pozitif bakterilerin tanımlanmasında kullanılan yöntemler,Gram-Negatif Aerobik Basiller ,Anaeroplar, Filamentöz bakteriler, Aside dirençli bakteriler, Hücre duvarı olmayan bakteriler,Spiroketler, Zorunlu hücre içi bakteriler ,LAB: Gram negatif bakterilerin tanımlanmasında kullanılan yöntemler Gram yöntemiyle boyanamayan bakterilerin tanımlanmasında kullanılan yöntemler, Antibiyotik duyarlılık testleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Enfeksiyon etkeni olabilen bakterilerin mikrobiyolojik özelliklerini açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Mikrobiyoloji laboratuvarının işleyişinde uygulanan temel prensipleri sıralar. | 10, 16, 17, 9 | C |
Mikrobiyolojik örneğin mikroskobisi ve kültürünü uygular; bakteri tanımlanmasında kullanılan testleri bilir ve yorumlar. | 10, 16, 17, 9 | C |
Bakterilerin sınıflandırmasını yapar. | 16, 9 | A |
Bakteri gruplarının temel ve ayırıcı özelliklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Bakterilerin oluşturdukları hastalıkların isimlerini bilir. | 16, 9 | A |
Bakteri tanımlanmasında ve antibiyotik duyarlılıklarının saptanmasında kullanılan testleri açıklar ve yorumlar. | 10, 16, 17, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gram-Pozitif Koklar | |
2 | Gram-Negatif Koklar | |
3 | Gram-Pozitif Basiller | |
4 | Gram-Negatif Basiller (Enterobacteriacea) | |
5 | LAB: Bakteriyolojide Laboratuvar Yöntemleri, Bakteriyolojide Klinik Örneklerin Özellikleri ve Laboratuvara Ulaştırma Kuralları, Gram pozitif bakterilerin tanımlanmasında kullanılan yöntemler | |
6 | Gram-Negatif Aerobik Basiller | |
7 | Anaeroplar, Filamentöz bakteriler, Aside dirençli bakteriler, Hücre duvarı olmayan bakteriler | |
8 | Spiroketler, Zorunlu hücre içi bakteriler | |
9 | LAB: Gram negatif bakterilerin tanımlanmasında kullanılan yöntemler Gram yöntemiyle boyanamayan bakterilerin tanımlanmasında kullanılan yöntemler, Antibiyotik duyarlılık testleri |
Kaynak |
1. Jawetz, Melnick, & Adelberg’s Medical Microbiology 28th edt. McGraw-Hill Education; 2019. 2. Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. Medical microbiology. 8th ed. Philadelphia: Mosby/Elsevier; 2016. |
1. Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (7. baskı). 2. Tıbbi Mikrobiyoloji ve İmmünoloji (16. baskı), Warren Levinson. 3. Microbiology: An Introduction (11th Edition), Gerard J. Tortora. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |