Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ | - | Senelik | 86+30 | - | 7 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, organizmayı oluşturan sistemlerin histolojisini ve embriyolojik süreçlerini anlamak, hastalıkları hücre biyolojisi ve histolojisi ile ilişkilendirebilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Deri ve ekleri, Deri ve deri ekleri gelişimi,Serebrum-serebellum,Sinir sistemi gelişimi,Göz,Kulak,Göz-kulak gelişimi,Dolaşım sistemi,Dolaşım sistemi gelişimi,Kan hücreleri,Hematopoez,Lenfoid sistem,Solunum sistemi,Solunum sistemi gelişimi,Sindirim sistemi,Tükrük bezleri,Pankreas-karaciğer-safra kesesi,Sindirim sistemi gelişimi,Endokrin sistemi,Endokrin sistem gelişimi,Üriner sistem,Dişi üreme sistemi,Erkek üreme sistemi,Ürogenital sistem gelişimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Deri ve deri eklerinin (deri, kıl, tırnak, diş) detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Deri ve deri ekleri gelişiminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Serebrum ve serebellumun detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Sinir sistemi gelişiminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Gözün histolojisinin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Kulak histolojisinin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Göz-kulak gelişiminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Dolaşım sisteminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Kan hücrelerinin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Hematopoezisin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Lenfoid sistemin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Solunum sistemi histolojisinin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Sindirim sisteminin (ağız, dil, dudak, özefagus,mide, bağırsak) detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Tükürük bezlerinin histolojisinin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Pankreas-karaciğer-safra kesesi histolojisinin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Sindirim sisteminin gelişiminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Endokrin sistem histolojisinin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Üriner sistem histolojisinin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Dişi ve erkek üreme sistemi histolojisinin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Ürogenital sistem gelişiminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Deri ve ekleri | Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa: 488-524. |
2 | Deri ve deri ekleri gelişimi | İlgili ders sunumunun okunması |
3 | Serebrum-serebellum | İlgili ders sunumunun okunması |
4 | Sinir sistemi gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 205- 255. |
5 | Göz | Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H. Ross - sayfa 896-926 |
6 | Kulak | Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile Michael H. Ross - sayfa 928-948. |
7 | Göz-kulak gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 255- 279. |
8 | Dolaşım sistemi | Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa:400-438. |
9 | Dolaşım sistemi gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 391- 435. |
10 | Kan hücreleri | İlgili ders sunumunun okunması |
11 | Hematopoez | İlgili ders sunumunun okunması |
12 | Lenfoid sistem | Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa: 440-486. |
13 | Solunum sistemi | Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa: 664-696. |
14 | Solunum sistemi gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 340- 358. |
15 | Sindirim sistemi | Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa:526-626. |
16 | Tükrük bezleri | İlgili ders notunun okunması |
17 | Pankreas-karaciğer-safra kesesi | Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa:628-662. |
18 | Sindirim sistemi gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 318- 340. |
19 | Endokrin sistemi | Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa: 740-782. |
20 | Endokrin sistem gelişimi | İlgili ders sunumunun okunması |
21 | Üriner sistem | Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa: 698-738. |
22 | Dişi üreme sistemi | Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa: 830-894. |
23 | Erkek üreme sistemi | Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa: 784-828. |
24 | Ürogenital sistem gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 372- 391. |
Kaynak |
Ders notları,Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas, Micheal H. Ross; Temel Histoloji Konu ve Atlas, Junqueira, İnsan Embriyolojisi ve Gelişim Biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı, Langman s Medical Embryology. T.W. Sadler, 11th Edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2009, The Developing Human:Clinically Oriented Embryology, K.L. Moore, T.V.N. Persaund , 8th Edition, Saunders , 2007. Hücrenin Moleküler Biyolojisi. B. Alberts, 4. Baskı, Garland Science, Çeviri :TÜBA, 2008, Moleküler Hücre Biyolojisi. H. Lodish , 6.Baskı Palme Yayıncılık, Çeviri, 2011, Moleculer Embryology Medhod and Protocols 2nd Edition P Sharpe, Humana Pres, 2006, http://www.reproduction-online.org/content/143/2/151.full.pdf+html, http://www.molgen.mpg.de/~molemb/publications.html |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 24 | 2 | 48 | |||
Rehberli Problem Çözme | 10 | 2 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 4 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 15 | 4 | 60 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 2 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 5 | 10 | 50 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(212/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ | - | Senelik | 86+30 | - | 7 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, organizmayı oluşturan sistemlerin histolojisini ve embriyolojik süreçlerini anlamak, hastalıkları hücre biyolojisi ve histolojisi ile ilişkilendirebilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Deri ve ekleri, Deri ve deri ekleri gelişimi,Serebrum-serebellum,Sinir sistemi gelişimi,Göz,Kulak,Göz-kulak gelişimi,Dolaşım sistemi,Dolaşım sistemi gelişimi,Kan hücreleri,Hematopoez,Lenfoid sistem,Solunum sistemi,Solunum sistemi gelişimi,Sindirim sistemi,Tükrük bezleri,Pankreas-karaciğer-safra kesesi,Sindirim sistemi gelişimi,Endokrin sistemi,Endokrin sistem gelişimi,Üriner sistem,Dişi üreme sistemi,Erkek üreme sistemi,Ürogenital sistem gelişimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Deri ve deri eklerinin (deri, kıl, tırnak, diş) detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Deri ve deri ekleri gelişiminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Serebrum ve serebellumun detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Sinir sistemi gelişiminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Gözün histolojisinin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Kulak histolojisinin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Göz-kulak gelişiminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Dolaşım sisteminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Kan hücrelerinin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Hematopoezisin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Lenfoid sistemin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Solunum sistemi histolojisinin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Sindirim sisteminin (ağız, dil, dudak, özefagus,mide, bağırsak) detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Tükürük bezlerinin histolojisinin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Pankreas-karaciğer-safra kesesi histolojisinin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Sindirim sisteminin gelişiminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Endokrin sistem histolojisinin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Üriner sistem histolojisinin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Dişi ve erkek üreme sistemi histolojisinin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Ürogenital sistem gelişiminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Deri ve ekleri | Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa: 488-524. |
2 | Deri ve deri ekleri gelişimi | İlgili ders sunumunun okunması |
3 | Serebrum-serebellum | İlgili ders sunumunun okunması |
4 | Sinir sistemi gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 205- 255. |
5 | Göz | Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H. Ross - sayfa 896-926 |
6 | Kulak | Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile Michael H. Ross - sayfa 928-948. |
7 | Göz-kulak gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 255- 279. |
8 | Dolaşım sistemi | Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa:400-438. |
9 | Dolaşım sistemi gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 391- 435. |
10 | Kan hücreleri | İlgili ders sunumunun okunması |
11 | Hematopoez | İlgili ders sunumunun okunması |
12 | Lenfoid sistem | Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa: 440-486. |
13 | Solunum sistemi | Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa: 664-696. |
14 | Solunum sistemi gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 340- 358. |
15 | Sindirim sistemi | Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa:526-626. |
16 | Tükrük bezleri | İlgili ders notunun okunması |
17 | Pankreas-karaciğer-safra kesesi | Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa:628-662. |
18 | Sindirim sistemi gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 318- 340. |
19 | Endokrin sistemi | Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa: 740-782. |
20 | Endokrin sistem gelişimi | İlgili ders sunumunun okunması |
21 | Üriner sistem | Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa: 698-738. |
22 | Dişi üreme sistemi | Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa: 830-894. |
23 | Erkek üreme sistemi | Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa: 784-828. |
24 | Ürogenital sistem gelişimi | İnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 372- 391. |
Kaynak |
Ders notları,Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas, Micheal H. Ross; Temel Histoloji Konu ve Atlas, Junqueira, İnsan Embriyolojisi ve Gelişim Biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı, Langman s Medical Embryology. T.W. Sadler, 11th Edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2009, The Developing Human:Clinically Oriented Embryology, K.L. Moore, T.V.N. Persaund , 8th Edition, Saunders , 2007. Hücrenin Moleküler Biyolojisi. B. Alberts, 4. Baskı, Garland Science, Çeviri :TÜBA, 2008, Moleküler Hücre Biyolojisi. H. Lodish , 6.Baskı Palme Yayıncılık, Çeviri, 2011, Moleculer Embryology Medhod and Protocols 2nd Edition P Sharpe, Humana Pres, 2006, http://www.reproduction-online.org/content/143/2/151.full.pdf+html, http://www.molgen.mpg.de/~molemb/publications.html |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |