Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİ | - | Senelik | 104+37 | - | 10 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 19:30-20:15 Pazartesi 20:30-21:15 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 Cuma 18:30-19:15 Cuma 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Tuğrul ÖRMECİ, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN, Prof.Dr. Irmak DURUR SUBAŞI |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Doç.Dr. Tuğrul ÖRMECİ, Dr.Öğr.Üye. Alpen ORTUĞ |
Dersin Amacı | Temel anatomik terim ve kavramları tanımlayarak vücuttaki kemikler, eklemler ve mimik kasların anatomisini açıklamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anatomiye giriş ve genel kavramlar,Üst ekstremite kemikleri ve eklemleri,Alt ekstremite kemikleri ve eklemleri,Columna vertebralis ve eklemleri,Cranium kemikleri ve eklemleri,Mimik kaslar,Art. temporamandibularis ve çiğneme kasları,Boyun fasyaları,Supra ve infrahyoid kaslar,Boyun kasları ve üçgenleri,Skalen kaslar, prevertebral kaslar ve suboksipital bölge kasları,Sırt kasları,Thorax kasları,Omuz ve kol kasları,Önkol ve el kasları, fossa cubiti,Üst ekstremite damarları,Pleksus lumbalis, plexus sacralis, plexus pudentalis, pleksus cocygeus,Karın arka duvarı ve gluteal bölge kasları ,Uyluk bölgesi kasları, canalis femoralis,Fossa poplitea, bacak ve ayak kasları,Alt ekstremite damarları,Radyolojik Anatomi: Kas iskelet sistemini gösteren modaliteler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kranium kemikleri, eklemleri, mimik kaslarını ve bunlara ait oluşumları gösterir. | 11, 5, 9 | A, D |
Lokomotor sistem anatomisini ve lokomotor sistemi oluşturan ögeleri bir araya getirerek fonksiyonlarını açıklar. | 11, 5, 9 | A, D |
Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları tanımlar. | 11, 5, 9 | A, D |
Plex. cervicalis, boyun kasları, üçgenleri ve fasciaları, lojları, enfeksiyon yayılımlarını ve klinikteki semptompları değerlendirir. | 11, 5, 9 | A, D |
Art. temporomandibularis, plexus brachialis, plexus lumbalis, plexus sacralis, plexus pudendalis, plexus coccygeus açıklar. | 11, 5, 9 | A, D |
Fossa axillaris, üst ekstremite kasları, karpal tünel; alt ekstremite kasları, trigonum femorale ve klinik önemi, fossa poplitea, canalis femoralis tanımlar. | 11, 5, 9 | A, D |
Mimik kaslarını ve çiğneme kaslarını, toraks ve sırt kaslarını açıklar. | 11, 5, 9 | A, D |
Alt ekstremite eklemleri, thorax ve columna vertebralis eklemlerini bu oluşumların klinikteki yerlerini değerlendirir. | 11, 5, 9 | A, D |
Kafatasının bütünü, intracranial fossalar, FPP, fossa temporalis, fossa infratemporalis ve bu yapılara ait klinik yaklaşımları değerlendirir. | 11, 5, 9 | A, D |
Üst ekstremite eklemlerini ve klinikte yer alabilecek semptomlarını açıklar. | 11, 5, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anatomiye giriş ve genel kavramlar | Ozan Anatomi s. I-XXXII |
2 | Üst ekstremite kemikleri ve eklemleri | Ozan Anatomi s.1-8 |
3 | Alt ekstremite kemikleri ve eklemleri | Ozan Anatomi s. 17-31 |
4 | Columna vertebralis ve eklemleri | Ozan Anatomi s. 32-41 |
5 | Cranium kemikleri ve eklemleri | Ozan Anatomi s.45-72 |
6 | Mimik kaslar | Ozan Anatomi s. 123-125 |
7 | Art. temporamandibularis ve çiğneme kasları | Ozan Anatomi s. 103-104, 126-127 |
8 | Boyun fasyaları | Ozan Anatomi s. 127-131 |
9 | Supra ve infrahyoid kaslar | Ozan Anatomi s. 131-134 |
10 | Boyun kasları ve üçgenleri | Ozan Anatomi s. 134-137 |
11 | Skalen kaslar, prevertebral kaslar ve suboksipital bölge kasları | Ozan Anatomi s. 129-131 |
12 | Sırt kasları | Ozan Anatomi s. 137-144 |
13 | Thorax kasları | Ozan Anatomi s. 144-152 |
14 | Omuz ve kol kasları | Ozan Anatomi s. 153-158 |
15 | Önkol ve el kasları, fossa cubiti | Ozan Anatomi s. 158-174 |
16 | Üst ekstremite damarları | Ozan Anatomi s. 292-301, 325-327 |
17 | Pleksus lumbalis, plexus sacralis, plexus pudentalis, pleksus cocygeus | Ozan Anatomi s. 635-642 |
18 | Karın arka duvarı ve gluteal bölge kasları | Ozan Anatomi s. 175-176, 181-183 |
19 | Uyluk bölgesi kasları, canalis femoralis | Ozan Anatomi s. 176-181, 183-185 |
20 | Fossa poplitea, bacak ve ayak kasları | Ozan Anatomi s. 185-197 |
21 | Alt ekstremite damarları | Ozan Anatomi s. 310-316, 327-330 |
22 | Radyolojik Anatomi: Kas iskelet sistemini gösteren modaliteler | Ders notu öğrenciye verilir. |
Kaynak |
Moore, Keith L., Arthur F. Dalley, and Anne MR Agur. Clinically oriented anatomy. Lippincott Williams & Wilkins, 2013., Ozan Anatomi Arıncı, Kaplan, ve A. Elhan. "Anatomi 1. cilt." Güneş Kitabevi, Ankara 388 (1995). Klinik Radyoloji, Ercan Tuncel, Ders notu öğrenciye verilir, |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | X | |||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİ | - | Senelik | 104+37 | - | 10 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 19:30-20:15 Pazartesi 20:30-21:15 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 Cuma 18:30-19:15 Cuma 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Tuğrul ÖRMECİ, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN, Prof.Dr. Irmak DURUR SUBAŞI |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Doç.Dr. Tuğrul ÖRMECİ, Dr.Öğr.Üye. Alpen ORTUĞ |
Dersin Amacı | Temel anatomik terim ve kavramları tanımlayarak vücuttaki kemikler, eklemler ve mimik kasların anatomisini açıklamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anatomiye giriş ve genel kavramlar,Üst ekstremite kemikleri ve eklemleri,Alt ekstremite kemikleri ve eklemleri,Columna vertebralis ve eklemleri,Cranium kemikleri ve eklemleri,Mimik kaslar,Art. temporamandibularis ve çiğneme kasları,Boyun fasyaları,Supra ve infrahyoid kaslar,Boyun kasları ve üçgenleri,Skalen kaslar, prevertebral kaslar ve suboksipital bölge kasları,Sırt kasları,Thorax kasları,Omuz ve kol kasları,Önkol ve el kasları, fossa cubiti,Üst ekstremite damarları,Pleksus lumbalis, plexus sacralis, plexus pudentalis, pleksus cocygeus,Karın arka duvarı ve gluteal bölge kasları ,Uyluk bölgesi kasları, canalis femoralis,Fossa poplitea, bacak ve ayak kasları,Alt ekstremite damarları,Radyolojik Anatomi: Kas iskelet sistemini gösteren modaliteler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kranium kemikleri, eklemleri, mimik kaslarını ve bunlara ait oluşumları gösterir. | 11, 5, 9 | A, D |
Lokomotor sistem anatomisini ve lokomotor sistemi oluşturan ögeleri bir araya getirerek fonksiyonlarını açıklar. | 11, 5, 9 | A, D |
Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları tanımlar. | 11, 5, 9 | A, D |
Plex. cervicalis, boyun kasları, üçgenleri ve fasciaları, lojları, enfeksiyon yayılımlarını ve klinikteki semptompları değerlendirir. | 11, 5, 9 | A, D |
Art. temporomandibularis, plexus brachialis, plexus lumbalis, plexus sacralis, plexus pudendalis, plexus coccygeus açıklar. | 11, 5, 9 | A, D |
Fossa axillaris, üst ekstremite kasları, karpal tünel; alt ekstremite kasları, trigonum femorale ve klinik önemi, fossa poplitea, canalis femoralis tanımlar. | 11, 5, 9 | A, D |
Mimik kaslarını ve çiğneme kaslarını, toraks ve sırt kaslarını açıklar. | 11, 5, 9 | A, D |
Alt ekstremite eklemleri, thorax ve columna vertebralis eklemlerini bu oluşumların klinikteki yerlerini değerlendirir. | 11, 5, 9 | A, D |
Kafatasının bütünü, intracranial fossalar, FPP, fossa temporalis, fossa infratemporalis ve bu yapılara ait klinik yaklaşımları değerlendirir. | 11, 5, 9 | A, D |
Üst ekstremite eklemlerini ve klinikte yer alabilecek semptomlarını açıklar. | 11, 5, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anatomiye giriş ve genel kavramlar | Ozan Anatomi s. I-XXXII |
2 | Üst ekstremite kemikleri ve eklemleri | Ozan Anatomi s.1-8 |
3 | Alt ekstremite kemikleri ve eklemleri | Ozan Anatomi s. 17-31 |
4 | Columna vertebralis ve eklemleri | Ozan Anatomi s. 32-41 |
5 | Cranium kemikleri ve eklemleri | Ozan Anatomi s.45-72 |
6 | Mimik kaslar | Ozan Anatomi s. 123-125 |
7 | Art. temporamandibularis ve çiğneme kasları | Ozan Anatomi s. 103-104, 126-127 |
8 | Boyun fasyaları | Ozan Anatomi s. 127-131 |
9 | Supra ve infrahyoid kaslar | Ozan Anatomi s. 131-134 |
10 | Boyun kasları ve üçgenleri | Ozan Anatomi s. 134-137 |
11 | Skalen kaslar, prevertebral kaslar ve suboksipital bölge kasları | Ozan Anatomi s. 129-131 |
12 | Sırt kasları | Ozan Anatomi s. 137-144 |
13 | Thorax kasları | Ozan Anatomi s. 144-152 |
14 | Omuz ve kol kasları | Ozan Anatomi s. 153-158 |
15 | Önkol ve el kasları, fossa cubiti | Ozan Anatomi s. 158-174 |
16 | Üst ekstremite damarları | Ozan Anatomi s. 292-301, 325-327 |
17 | Pleksus lumbalis, plexus sacralis, plexus pudentalis, pleksus cocygeus | Ozan Anatomi s. 635-642 |
18 | Karın arka duvarı ve gluteal bölge kasları | Ozan Anatomi s. 175-176, 181-183 |
19 | Uyluk bölgesi kasları, canalis femoralis | Ozan Anatomi s. 176-181, 183-185 |
20 | Fossa poplitea, bacak ve ayak kasları | Ozan Anatomi s. 185-197 |
21 | Alt ekstremite damarları | Ozan Anatomi s. 310-316, 327-330 |
22 | Radyolojik Anatomi: Kas iskelet sistemini gösteren modaliteler | Ders notu öğrenciye verilir. |
Kaynak |
Moore, Keith L., Arthur F. Dalley, and Anne MR Agur. Clinically oriented anatomy. Lippincott Williams & Wilkins, 2013., Ozan Anatomi Arıncı, Kaplan, ve A. Elhan. "Anatomi 1. cilt." Güneş Kitabevi, Ankara 388 (1995). Klinik Radyoloji, Ercan Tuncel, Ders notu öğrenciye verilir, |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | X | |||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |