Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIP EĞİTİMİ VE BİLİŞİMİ-Senelik8+0-1
Ders Programı

Salı 09:00-09:45

Salı 10:00-10:45

Salı 11:00-11:45

Salı 12:00-12:45

Perşembe 15:30-16:15

Perşembe 16:30-17:15

Cuma 13:30-14:15

Cuma 14:30-15:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hülya AKAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Hülya AKAN, Prof.Dr. Ayşegül ÇOPUR ÇİÇEK, Prof.Dr. Muzaffer ŞEKER
Dersin YardımcılarıTarihsel bağlamda tıp eğitimi gelişimini açıklayarak günümüz tıp eğitimini mezuniyet çıktıları çerçevesinde temel program modelleri, yeterliliğe dayalı eğitim, öğrenme yöntemleri ve ölçme-değerlendirme yöntemleri bağlamında açıklamak, çağdaş profesyonelliği tanımlamak ve hekim ve hasta hak ve sorumluluklarını açıklamak
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Tıp eğitiminde temel kavramlar, modeller, eğitim ve öğretim yöntemleri, eğitim teknolojileri ,Tıp eğitiminde yeterlilikler, UÇEP, ölçme değerlendirme ve akreditasyon (,Hekimlik icrası, sağlıkla ilgili meslekler ve profesyonelizm ,Hasta hakları mevzuatı ile Hekim sorumluluğu ve hakları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenme kavramını ve öğrenme biçimlerini tanımlar14, 9A
04- İnsani ve mesleki değerleri kavrar, Hekimin hukuki sorumluluklarını açıklar9A
Yeterliliklere dayalı eğitim çerçevesini tanımlar9A
Ulusal çekirdek eğitim programı (UÇEP-2020) bileşenlerini ve temel içeriğini sayar 9A
Çağdaş tıp eğitimi program modellerini tıp eğitimi tarihçesi ile ilişkilendirerek açıklar9A
Tıp eğitiminde öğrenme yöntemlerini güçlü ve zayıf yönlerini de kapsayacak şekilde açıklar9A
Eğitim teknolojilerinin tıp eğitiminde nasıl kullanıldığını açıklar9A
Mezun hekimin temel rollerini ve edinmesi gereken yeterlilikleri sayar9A
Tıp eğitiminde ölçme-değerlendirme yöntemlerini sayar ve karşılaştırır9A
Tıp eğitimi akreditasyonunu tanımlar ve eğitim üzerindeki etkisini açıklar9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tıp eğitiminde temel kavramlar, modeller, eğitim ve öğretim yöntemleri, eğitim teknolojileri
2Tıp eğitiminde yeterlilikler, UÇEP, ölçme değerlendirme ve akreditasyon (
3Hekimlik icrası, sağlıkla ilgili meslekler ve profesyonelizm
4Hasta hakları mevzuatı ile Hekim sorumluluğu ve hakları
Kaynak
Budakoğlu Iİ, Yakıncı C. Tıp Eğitimi, İnönü Üniversitesi yayınevi, 2018 Sayek İ. Tıp Eğiticisi El Kitabı, Güneş Tıp Kitabevleri, 2016 Hall P, Weaver L. Interdisciplinary education and teamwork: a long and winding road. Med Educ. 2001 Sep;35(9):867-75. doi: 10.1046/j.1365-2923.2001.00919.x. PMID: 11555225. UÇEP 2014 https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi-programlari/tip_fakultesi_cep.pdf UÇEP 2020 https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi-programlari/mezuniyet-oncesi-tip-egitimi-cekirdek-egitimi-programi.pdf WHO  WFME, Accreditation of medical education institutions https://www.who.int/hrh/documents/WFME_report.pdf

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
X
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
X
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIP EĞİTİMİ VE BİLİŞİMİ-Senelik8+0-1
Ders Programı

Salı 09:00-09:45

Salı 10:00-10:45

Salı 11:00-11:45

Salı 12:00-12:45

Perşembe 15:30-16:15

Perşembe 16:30-17:15

Cuma 13:30-14:15

Cuma 14:30-15:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hülya AKAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Hülya AKAN, Prof.Dr. Ayşegül ÇOPUR ÇİÇEK, Prof.Dr. Muzaffer ŞEKER
Dersin YardımcılarıTarihsel bağlamda tıp eğitimi gelişimini açıklayarak günümüz tıp eğitimini mezuniyet çıktıları çerçevesinde temel program modelleri, yeterliliğe dayalı eğitim, öğrenme yöntemleri ve ölçme-değerlendirme yöntemleri bağlamında açıklamak, çağdaş profesyonelliği tanımlamak ve hekim ve hasta hak ve sorumluluklarını açıklamak
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Tıp eğitiminde temel kavramlar, modeller, eğitim ve öğretim yöntemleri, eğitim teknolojileri ,Tıp eğitiminde yeterlilikler, UÇEP, ölçme değerlendirme ve akreditasyon (,Hekimlik icrası, sağlıkla ilgili meslekler ve profesyonelizm ,Hasta hakları mevzuatı ile Hekim sorumluluğu ve hakları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenme kavramını ve öğrenme biçimlerini tanımlar14, 9A
04- İnsani ve mesleki değerleri kavrar, Hekimin hukuki sorumluluklarını açıklar9A
Yeterliliklere dayalı eğitim çerçevesini tanımlar9A
Ulusal çekirdek eğitim programı (UÇEP-2020) bileşenlerini ve temel içeriğini sayar 9A
Çağdaş tıp eğitimi program modellerini tıp eğitimi tarihçesi ile ilişkilendirerek açıklar9A
Tıp eğitiminde öğrenme yöntemlerini güçlü ve zayıf yönlerini de kapsayacak şekilde açıklar9A
Eğitim teknolojilerinin tıp eğitiminde nasıl kullanıldığını açıklar9A
Mezun hekimin temel rollerini ve edinmesi gereken yeterlilikleri sayar9A
Tıp eğitiminde ölçme-değerlendirme yöntemlerini sayar ve karşılaştırır9A
Tıp eğitimi akreditasyonunu tanımlar ve eğitim üzerindeki etkisini açıklar9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tıp eğitiminde temel kavramlar, modeller, eğitim ve öğretim yöntemleri, eğitim teknolojileri
2Tıp eğitiminde yeterlilikler, UÇEP, ölçme değerlendirme ve akreditasyon (
3Hekimlik icrası, sağlıkla ilgili meslekler ve profesyonelizm
4Hasta hakları mevzuatı ile Hekim sorumluluğu ve hakları
Kaynak
Budakoğlu Iİ, Yakıncı C. Tıp Eğitimi, İnönü Üniversitesi yayınevi, 2018 Sayek İ. Tıp Eğiticisi El Kitabı, Güneş Tıp Kitabevleri, 2016 Hall P, Weaver L. Interdisciplinary education and teamwork: a long and winding road. Med Educ. 2001 Sep;35(9):867-75. doi: 10.1046/j.1365-2923.2001.00919.x. PMID: 11555225. UÇEP 2014 https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi-programlari/tip_fakultesi_cep.pdf UÇEP 2020 https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi-programlari/mezuniyet-oncesi-tip-egitimi-cekirdek-egitimi-programi.pdf WHO  WFME, Accreditation of medical education institutions https://www.who.int/hrh/documents/WFME_report.pdf

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
X
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
X
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05