Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIP EĞİTİMİ VE BİLİŞİMİ | - | Senelik | 8+0 | - | 1 |
Ders Programı | Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hülya AKAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hülya AKAN, Prof.Dr. Ayşegül ÇOPUR ÇİÇEK, Prof.Dr. Muzaffer ŞEKER |
Dersin Yardımcıları | Tarihsel bağlamda tıp eğitimi gelişimini açıklayarak günümüz tıp eğitimini mezuniyet çıktıları çerçevesinde temel program modelleri, yeterliliğe dayalı eğitim, öğrenme yöntemleri ve ölçme-değerlendirme yöntemleri bağlamında açıklamak, çağdaş profesyonelliği tanımlamak ve hekim ve hasta hak ve sorumluluklarını açıklamak |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tıp eğitiminde temel kavramlar, modeller, eğitim ve öğretim yöntemleri, eğitim teknolojileri ,Tıp eğitiminde yeterlilikler, UÇEP, ölçme değerlendirme ve akreditasyon (,Hekimlik icrası, sağlıkla ilgili meslekler ve profesyonelizm ,Hasta hakları mevzuatı ile Hekim sorumluluğu ve hakları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenme kavramını ve öğrenme biçimlerini tanımlar | 14, 9 | A |
04- İnsani ve mesleki değerleri kavrar, Hekimin hukuki sorumluluklarını açıklar | 9 | A |
Yeterliliklere dayalı eğitim çerçevesini tanımlar | 9 | A |
Ulusal çekirdek eğitim programı (UÇEP-2020) bileşenlerini ve temel içeriğini sayar | 9 | A |
Çağdaş tıp eğitimi program modellerini tıp eğitimi tarihçesi ile ilişkilendirerek açıklar | 9 | A |
Tıp eğitiminde öğrenme yöntemlerini güçlü ve zayıf yönlerini de kapsayacak şekilde açıklar | 9 | A |
Eğitim teknolojilerinin tıp eğitiminde nasıl kullanıldığını açıklar | 9 | A |
Mezun hekimin temel rollerini ve edinmesi gereken yeterlilikleri sayar | 9 | A |
Tıp eğitiminde ölçme-değerlendirme yöntemlerini sayar ve karşılaştırır | 9 | A |
Tıp eğitimi akreditasyonunu tanımlar ve eğitim üzerindeki etkisini açıklar | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıp eğitiminde temel kavramlar, modeller, eğitim ve öğretim yöntemleri, eğitim teknolojileri | |
2 | Tıp eğitiminde yeterlilikler, UÇEP, ölçme değerlendirme ve akreditasyon ( | |
3 | Hekimlik icrası, sağlıkla ilgili meslekler ve profesyonelizm | |
4 | Hasta hakları mevzuatı ile Hekim sorumluluğu ve hakları |
Kaynak |
Budakoğlu Iİ, Yakıncı C. Tıp Eğitimi, İnönü Üniversitesi yayınevi, 2018 Sayek İ. Tıp Eğiticisi El Kitabı, Güneş Tıp Kitabevleri, 2016 Hall P, Weaver L. Interdisciplinary education and teamwork: a long and winding road. Med Educ. 2001 Sep;35(9):867-75. doi: 10.1046/j.1365-2923.2001.00919.x. PMID: 11555225. UÇEP 2014 https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi-programlari/tip_fakultesi_cep.pdf UÇEP 2020 https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi-programlari/mezuniyet-oncesi-tip-egitimi-cekirdek-egitimi-programi.pdf WHO WFME, Accreditation of medical education institutions https://www.who.int/hrh/documents/WFME_report.pdf |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | X | |||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | X | |||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIP EĞİTİMİ VE BİLİŞİMİ | - | Senelik | 8+0 | - | 1 |
Ders Programı | Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hülya AKAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hülya AKAN, Prof.Dr. Ayşegül ÇOPUR ÇİÇEK, Prof.Dr. Muzaffer ŞEKER |
Dersin Yardımcıları | Tarihsel bağlamda tıp eğitimi gelişimini açıklayarak günümüz tıp eğitimini mezuniyet çıktıları çerçevesinde temel program modelleri, yeterliliğe dayalı eğitim, öğrenme yöntemleri ve ölçme-değerlendirme yöntemleri bağlamında açıklamak, çağdaş profesyonelliği tanımlamak ve hekim ve hasta hak ve sorumluluklarını açıklamak |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tıp eğitiminde temel kavramlar, modeller, eğitim ve öğretim yöntemleri, eğitim teknolojileri ,Tıp eğitiminde yeterlilikler, UÇEP, ölçme değerlendirme ve akreditasyon (,Hekimlik icrası, sağlıkla ilgili meslekler ve profesyonelizm ,Hasta hakları mevzuatı ile Hekim sorumluluğu ve hakları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenme kavramını ve öğrenme biçimlerini tanımlar | 14, 9 | A |
04- İnsani ve mesleki değerleri kavrar, Hekimin hukuki sorumluluklarını açıklar | 9 | A |
Yeterliliklere dayalı eğitim çerçevesini tanımlar | 9 | A |
Ulusal çekirdek eğitim programı (UÇEP-2020) bileşenlerini ve temel içeriğini sayar | 9 | A |
Çağdaş tıp eğitimi program modellerini tıp eğitimi tarihçesi ile ilişkilendirerek açıklar | 9 | A |
Tıp eğitiminde öğrenme yöntemlerini güçlü ve zayıf yönlerini de kapsayacak şekilde açıklar | 9 | A |
Eğitim teknolojilerinin tıp eğitiminde nasıl kullanıldığını açıklar | 9 | A |
Mezun hekimin temel rollerini ve edinmesi gereken yeterlilikleri sayar | 9 | A |
Tıp eğitiminde ölçme-değerlendirme yöntemlerini sayar ve karşılaştırır | 9 | A |
Tıp eğitimi akreditasyonunu tanımlar ve eğitim üzerindeki etkisini açıklar | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıp eğitiminde temel kavramlar, modeller, eğitim ve öğretim yöntemleri, eğitim teknolojileri | |
2 | Tıp eğitiminde yeterlilikler, UÇEP, ölçme değerlendirme ve akreditasyon ( | |
3 | Hekimlik icrası, sağlıkla ilgili meslekler ve profesyonelizm | |
4 | Hasta hakları mevzuatı ile Hekim sorumluluğu ve hakları |
Kaynak |
Budakoğlu Iİ, Yakıncı C. Tıp Eğitimi, İnönü Üniversitesi yayınevi, 2018 Sayek İ. Tıp Eğiticisi El Kitabı, Güneş Tıp Kitabevleri, 2016 Hall P, Weaver L. Interdisciplinary education and teamwork: a long and winding road. Med Educ. 2001 Sep;35(9):867-75. doi: 10.1046/j.1365-2923.2001.00919.x. PMID: 11555225. UÇEP 2014 https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi-programlari/tip_fakultesi_cep.pdf UÇEP 2020 https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi-programlari/mezuniyet-oncesi-tip-egitimi-cekirdek-egitimi-programi.pdf WHO WFME, Accreditation of medical education institutions https://www.who.int/hrh/documents/WFME_report.pdf |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | X | |||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | X | |||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |