Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL HEKİMLİK UYGULAMALARI ITP1015391Senelik0+60-1
Ders Programı

Perşembe 09:00-09:45

Perşembe 10:00-10:45

Perşembe 11:00-11:45

Perşembe 12:00-12:45

Perşembe 12:45-13:30

Perşembe 13:30-14:15

Perşembe 14:30-15:15

Cuma 09:00-09:45

Cuma 10:00-10:45

Cuma 11:00-11:45

Cuma 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hülya AKAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Hülya AKAN, Öğr.Gör. Ceren Selma ŞENTÜRK, Prof.Dr. Ayşegül ÇOPUR ÇİÇEK, Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN, Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU, Dr.Öğr.Üye. Serhat KORAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciler, simüle ortamda ve maket üzerinde ilk yardım uygulamalarını yapar, temel iletişim tekniklerinin açıklar ve uygular, ana yakınmanın öyküsünün alır ve el yıkama, steril alan oluşturma, maket üzerinde enjeksiyon yapma becerisini gösterir.
Dersin İçeriğiBu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İlk yardımın temel ilkelerini açıklar.9A
Maket üzerinde erişkin, çocuk ve bebek temel yaşam desteğini uygular.6, 8, 9A, D
Maket üzerinde ve simüle ortamda ilk yardım uygulamalarını yapar.5, 6, 8, 9A, D
İletişimi tanımlar, genel iletişim kavramlarını açıklar.6, 9A
Senaryoya dayalı öğrenme ortamında ve simüle ortamda simüle/standardize hasta görüşme-sinde temel iletişim becerilerini gösterir15, 5, 6, 8D
Simüle ortamda simüle / standardize hasta görüşmesinde ana yakınmanın öyküsünü alır.15, 5, 6, 8, 9D
Simüle ortamda ve maket üzerinde temel hekimlik uygulamalarını (El yıkama, steril alan oluşturma, cerrahi el yıkama, steril eldiven giyme ve çıkarma, intramüsküler, intradermal, subkutan ve intarosseous enjeksiyon uygulamaları) yapar.6, 8D
Kendini sınırlarını bildiğini gösterir5D
Hasta mahremiyetine önem verir37, 8D, H
Ekip çalışması yapar5H
Öğretim Yöntemleri:15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
Kaynak
Temel Hekimlik Uygulamaları I Föyü
Bate’s Guide to Physical examination and History Taking. Ed. Lynn S. Bickley . Twelfth edition Medipol Üniversitesi e-kütüphane/ Bate’s videos ( Fizik muayene, iletişim, ve OSCE videoları) Ders notları Communication Skills for the Health Care Professional: Context, Concepts, Practice, and Evidence, Third Edition. In Ed. Gwev van Servellen, 2020. Clinical Medicine fort he MRCP Paces. Volume 2: History Taking and Communication and Ethics. In Eds.Mehta G, Iqbal B,Bowman D. Oxford University Press, 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL HEKİMLİK UYGULAMALARI ITP1015391Senelik0+60-1
Ders Programı

Perşembe 09:00-09:45

Perşembe 10:00-10:45

Perşembe 11:00-11:45

Perşembe 12:00-12:45

Perşembe 12:45-13:30

Perşembe 13:30-14:15

Perşembe 14:30-15:15

Cuma 09:00-09:45

Cuma 10:00-10:45

Cuma 11:00-11:45

Cuma 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hülya AKAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Hülya AKAN, Öğr.Gör. Ceren Selma ŞENTÜRK, Prof.Dr. Ayşegül ÇOPUR ÇİÇEK, Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN, Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU, Dr.Öğr.Üye. Serhat KORAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciler, simüle ortamda ve maket üzerinde ilk yardım uygulamalarını yapar, temel iletişim tekniklerinin açıklar ve uygular, ana yakınmanın öyküsünün alır ve el yıkama, steril alan oluşturma, maket üzerinde enjeksiyon yapma becerisini gösterir.
Dersin İçeriğiBu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İlk yardımın temel ilkelerini açıklar.9A
Maket üzerinde erişkin, çocuk ve bebek temel yaşam desteğini uygular.6, 8, 9A, D
Maket üzerinde ve simüle ortamda ilk yardım uygulamalarını yapar.5, 6, 8, 9A, D
İletişimi tanımlar, genel iletişim kavramlarını açıklar.6, 9A
Senaryoya dayalı öğrenme ortamında ve simüle ortamda simüle/standardize hasta görüşme-sinde temel iletişim becerilerini gösterir15, 5, 6, 8D
Simüle ortamda simüle / standardize hasta görüşmesinde ana yakınmanın öyküsünü alır.15, 5, 6, 8, 9D
Simüle ortamda ve maket üzerinde temel hekimlik uygulamalarını (El yıkama, steril alan oluşturma, cerrahi el yıkama, steril eldiven giyme ve çıkarma, intramüsküler, intradermal, subkutan ve intarosseous enjeksiyon uygulamaları) yapar.6, 8D
Kendini sınırlarını bildiğini gösterir5D
Hasta mahremiyetine önem verir37, 8D, H
Ekip çalışması yapar5H
Öğretim Yöntemleri:15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
Kaynak
Temel Hekimlik Uygulamaları I Föyü
Bate’s Guide to Physical examination and History Taking. Ed. Lynn S. Bickley . Twelfth edition Medipol Üniversitesi e-kütüphane/ Bate’s videos ( Fizik muayene, iletişim, ve OSCE videoları) Ders notları Communication Skills for the Health Care Professional: Context, Concepts, Practice, and Evidence, Third Edition. In Ed. Gwev van Servellen, 2020. Clinical Medicine fort he MRCP Paces. Volume 2: History Taking and Communication and Ethics. In Eds.Mehta G, Iqbal B,Bowman D. Oxford University Press, 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05