Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEÇ.OLGULARLA ENFEKSİYON HASTALIKLARI | TP5014538 | Senelik | 10+30 | - | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj (Seçmeli) |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mesut YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mesut YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | Ders Notları |
Dersin Amacı | Bu seçmeli stajın amacı toplumda sık görülen enfeksiyon hastalıklarının tanı tedavi ölçülerinin benimsetilesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Olgu Temelli Öğrenme- Pnömoni hastası tartışma ,Olgu Temelli Öğrenme - Üriner sistem enfeksiyonları ,Olgu Temelli Öğrenme - Deri yumuşak doku enfeksiyonlu olgular ,Olgu Temelli Öğrenme - Üst solunum yolu enfeksiyonu olguları ,Olgu Temelli Öğrenme- Clostridioides (Clostridium) Difficile enfeksiyonlu olgu ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Alt solunum yolu etkenlerini sıralar. | 10, 12, 3 | H |
Alt solunum yolu enfeksiyonu ile başvuran hastada tedavi seçeneklerini listeler. | 10, 12, 3 | H |
Üst solunum yolu enfeksiyonlarının etyolojisini sıralar. | 10, 12, 3 | H |
Üst solunum yolu enfeksiyonu ile başvuran hastada tedavi seçeneklerini listeler. | 10, 12, 3 | H |
Alt ve üst üriner sistem enfeksiyonlarını asemptomatik bakteriüriden ayırteder. | 10, 12, 3 | H |
Üriner sistem enfeksiyonu tedavi seçeneklerini listeler. | 10, 12, 3 | H |
Deri ve yumuşak doku enfeksiyonu etkenlerini sıralar. | 10, 12, 3 | H |
Selülit veya erisipel tanılı hastaya reçete yazar. | 10, 12, 3 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Olgu Temelli Öğrenme- Pnömoni hastası tartışma | Uptodate den Pnömoni konusunun okunması |
2 | Olgu Temelli Öğrenme - Üriner sistem enfeksiyonları | Uptodate den üriner enfeksiyonların okunması |
3 | Olgu Temelli Öğrenme - Deri yumuşak doku enfeksiyonlu olgular | Uptodate den deri yumuşak doku enfeksiyonu okunması |
4 | Olgu Temelli Öğrenme - Üst solunum yolu enfeksiyonu olguları | Uptodate den Üst solunum yolu enfeksiyonları okunması |
5 | Olgu Temelli Öğrenme- Clostridioides (Clostridium) Difficile enfeksiyonlu olgu | Uptodate den Clostridioides (Clostridium) Difficile enfeksiyonu okunması |
Kaynak |
UptoDate |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | X | |||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | X | |||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | X | |||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 10 | 3 | 30 | |||
Rehberli Problem Çözme | 10 | 3 | 30 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 10 | 3 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 10 | 3 | 30 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEÇ.OLGULARLA ENFEKSİYON HASTALIKLARI | TP5014538 | Senelik | 10+30 | - | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj (Seçmeli) |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mesut YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mesut YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | Ders Notları |
Dersin Amacı | Bu seçmeli stajın amacı toplumda sık görülen enfeksiyon hastalıklarının tanı tedavi ölçülerinin benimsetilesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Olgu Temelli Öğrenme- Pnömoni hastası tartışma ,Olgu Temelli Öğrenme - Üriner sistem enfeksiyonları ,Olgu Temelli Öğrenme - Deri yumuşak doku enfeksiyonlu olgular ,Olgu Temelli Öğrenme - Üst solunum yolu enfeksiyonu olguları ,Olgu Temelli Öğrenme- Clostridioides (Clostridium) Difficile enfeksiyonlu olgu ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Alt solunum yolu etkenlerini sıralar. | 10, 12, 3 | H |
Alt solunum yolu enfeksiyonu ile başvuran hastada tedavi seçeneklerini listeler. | 10, 12, 3 | H |
Üst solunum yolu enfeksiyonlarının etyolojisini sıralar. | 10, 12, 3 | H |
Üst solunum yolu enfeksiyonu ile başvuran hastada tedavi seçeneklerini listeler. | 10, 12, 3 | H |
Alt ve üst üriner sistem enfeksiyonlarını asemptomatik bakteriüriden ayırteder. | 10, 12, 3 | H |
Üriner sistem enfeksiyonu tedavi seçeneklerini listeler. | 10, 12, 3 | H |
Deri ve yumuşak doku enfeksiyonu etkenlerini sıralar. | 10, 12, 3 | H |
Selülit veya erisipel tanılı hastaya reçete yazar. | 10, 12, 3 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Olgu Temelli Öğrenme- Pnömoni hastası tartışma | Uptodate den Pnömoni konusunun okunması |
2 | Olgu Temelli Öğrenme - Üriner sistem enfeksiyonları | Uptodate den üriner enfeksiyonların okunması |
3 | Olgu Temelli Öğrenme - Deri yumuşak doku enfeksiyonlu olgular | Uptodate den deri yumuşak doku enfeksiyonu okunması |
4 | Olgu Temelli Öğrenme - Üst solunum yolu enfeksiyonu olguları | Uptodate den Üst solunum yolu enfeksiyonları okunması |
5 | Olgu Temelli Öğrenme- Clostridioides (Clostridium) Difficile enfeksiyonlu olgu | Uptodate den Clostridioides (Clostridium) Difficile enfeksiyonu okunması |
Kaynak |
UptoDate |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | X | |||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | X | |||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | X | |||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |