Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ACİL TIP STAJITP5014529Senelik53+42-5
Ders Programı

( G ) Pazartesi 07:00-07:45

( G ) Pazartesi 08:00-08:45

( G ) Pazartesi 09:00-09:45

( G ) Pazartesi 10:00-10:45

( G ) Pazartesi 11:00-11:45

( G ) Pazartesi 12:00-12:45

( G ) Pazartesi 16:30-17:15

( G ) Pazartesi 17:30-18:15

( G ) Pazartesi 18:30-19:15

( G ) Pazartesi 19:30-20:15

( G ) Salı 08:00-08:45

( G ) Salı 09:00-09:45

( G ) Salı 12:45-13:30

( G ) Salı 13:30-14:15

( G ) Salı 14:30-15:15

( G ) Salı 15:30-16:15

( G ) Salı 16:30-17:15

( G ) Salı 17:30-18:15

( G ) Salı 18:30-19:15

( G ) Çarşamba 07:00-07:45

( G ) Çarşamba 08:00-08:45

( G ) Çarşamba 12:00-12:45

( G ) Çarşamba 12:45-13:30

( G ) Çarşamba 13:30-14:15

( G ) Çarşamba 14:30-15:15

( G ) Çarşamba 15:30-16:15

( G ) Çarşamba 16:30-17:15

( G ) Perşembe 07:00-07:45

( G ) Perşembe 08:00-08:45

( G ) Perşembe 11:00-11:45

( G ) Perşembe 12:00-12:45

( G ) Perşembe 14:30-15:15

( G ) Perşembe 16:30-17:15

( G ) Perşembe 18:30-19:15

( G ) Cuma 08:00-08:45

( G ) Cuma 09:00-09:45

( G ) Cuma 10:00-10:45

( G ) Cuma 11:00-11:45

( G ) Cuma 12:00-12:45

( A ) Pazartesi 08:00-08:45

( A ) Pazartesi 09:00-09:45

( A ) Pazartesi 11:00-11:45

( A ) Pazartesi 13:30-14:15

( A ) Pazartesi 14:30-15:15

( A ) Pazartesi 15:30-16:15

( A ) Salı 11:00-11:45

( A ) Salı 13:30-14:15

( A ) Salı 14:30-15:15

( A ) Salı 15:30-16:15

( A ) Salı 16:30-17:15

( A ) Çarşamba 08:00-08:45

( A ) Çarşamba 09:00-09:45

( A ) Çarşamba 10:00-10:45

( A ) Çarşamba 13:30-14:15

( A ) Çarşamba 14:30-15:15

( A ) Perşembe 08:00-08:45

( A ) Perşembe 09:00-09:45

( A ) Perşembe 13:30-14:15

( A ) Perşembe 14:30-15:15

( A ) Cuma 08:00-08:45

( A ) Cuma 09:00-09:45

( A ) Cuma 10:00-10:45

( A ) Cuma 11:00-11:45

( A ) Cuma 13:30-14:15

( A ) Cuma 14:30-15:15

( B ) Pazartesi 08:00-08:45

( B ) Pazartesi 09:00-09:45

( B ) Pazartesi 11:00-11:45

( B ) Pazartesi 12:45-13:30

( B ) Pazartesi 13:30-14:15

( B ) Pazartesi 14:30-15:15

( B ) Pazartesi 15:30-16:15

( B ) Salı 13:30-14:15

( B ) Salı 14:30-15:15

( B ) Salı 15:30-16:15

( B ) Salı 16:30-17:15

( B ) Çarşamba 08:00-08:45

( B ) Çarşamba 09:00-09:45

( B ) Çarşamba 10:00-10:45

( B ) Çarşamba 13:30-14:15

( B ) Çarşamba 14:30-15:15

( B ) Çarşamba 15:30-16:15

( B ) Çarşamba 16:30-17:15

( B ) Perşembe 08:00-08:45

( B ) Perşembe 09:00-09:45

( B ) Perşembe 11:00-11:45

( B ) Perşembe 12:00-12:45

( B ) Perşembe 12:45-13:30

( B ) Perşembe 13:30-14:15

( B ) Perşembe 14:30-15:15

( B ) Cuma 08:00-08:45

( B ) Cuma 09:00-09:45

( B ) Cuma 10:00-10:45

( B ) Cuma 11:00-11:45

( B ) Cuma 13:30-14:15

( B ) Cuma 14:30-15:15

( C ) Pazartesi 08:00-08:45

( C ) Pazartesi 09:00-09:45

( C ) Pazartesi 12:45-13:30

( C ) Pazartesi 13:30-14:15

( C ) Pazartesi 14:30-15:15

( C ) Pazartesi 15:30-16:15

( C ) Salı 11:00-11:45

( C ) Salı 12:00-12:45

( C ) Salı 12:45-13:30

( C ) Salı 13:30-14:15

( C ) Salı 14:30-15:15

( C ) Salı 15:30-16:15

( C ) Salı 17:30-18:15

( C ) Çarşamba 08:00-08:45

( C ) Çarşamba 09:00-09:45

( C ) Çarşamba 12:45-13:30

( C ) Çarşamba 13:30-14:15

( C ) Çarşamba 14:30-15:15

( C ) Perşembe 07:00-07:45

( C ) Perşembe 08:00-08:45

( C ) Perşembe 09:00-09:45

( C ) Perşembe 12:45-13:30

( C ) Perşembe 13:30-14:15

( C ) Cuma 08:00-08:45

( C ) Cuma 09:00-09:45

( C ) Cuma 10:00-10:45

( C ) Cuma 11:00-11:45

( C ) Cuma 12:45-13:30

( C ) Cuma 14:30-15:15

( D ) Pazartesi 08:00-08:45

( D ) Pazartesi 09:00-09:45

( D ) Pazartesi 11:00-11:45

( D ) Pazartesi 12:45-13:30

( D ) Pazartesi 13:30-14:15

( D ) Pazartesi 14:30-15:15

( D ) Salı 11:00-11:45

( D ) Salı 12:00-12:45

( D ) Salı 12:45-13:30

( D ) Salı 13:30-14:15

( D ) Salı 14:30-15:15

( D ) Salı 15:30-16:15

( D ) Salı 16:30-17:15

( D ) Çarşamba 08:00-08:45

( D ) Çarşamba 09:00-09:45

( D ) Çarşamba 13:30-14:15

( D ) Çarşamba 14:30-15:15

( D ) Perşembe 08:00-08:45

( D ) Perşembe 09:00-09:45

( D ) Perşembe 13:30-14:15

( D ) Perşembe 14:30-15:15

( D ) Perşembe 15:30-16:15

( D ) Perşembe 16:30-17:15

( D ) Cuma 08:00-08:45

( D ) Cuma 09:00-09:45

( D ) Cuma 10:00-10:45

( D ) Cuma 11:00-11:45

( D ) Cuma 13:30-14:15

( D ) Cuma 14:30-15:15

( F ) Pazartesi 08:00-08:45

( F ) Pazartesi 09:00-09:45

( F ) Pazartesi 11:00-11:45

( F ) Pazartesi 12:45-13:30

( F ) Pazartesi 13:30-14:15

( F ) Pazartesi 14:30-15:15

( F ) Salı 09:00-09:45

( F ) Salı 10:00-10:45

( F ) Salı 12:45-13:30

( F ) Salı 13:30-14:15

( F ) Salı 14:30-15:15

( F ) Salı 15:30-16:15

( F ) Salı 16:30-17:15

( F ) Salı 17:30-18:15

( F ) Çarşamba 08:00-08:45

( F ) Çarşamba 09:00-09:45

( F ) Çarşamba 13:30-14:15

( F ) Çarşamba 14:30-15:15

( F ) Perşembe 08:00-08:45

( F ) Perşembe 09:00-09:45

( F ) Perşembe 12:45-13:30

( F ) Perşembe 13:30-14:15

( F ) Perşembe 14:30-15:15

( F ) Cuma 08:00-08:45

( F ) Cuma 09:00-09:45

( F ) Cuma 10:00-10:45

( F ) Cuma 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bedia GÜLEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Suphi BAHADIRLI, Dr.Öğr.Üye. Erkan TEMİZKAN, Prof.Dr. Bedia GÜLEN, Dr.Öğr.Üye. Mehmet ŞAM, Dr.Öğr.Üye. Halil İsa ÇELİK, Dr.Öğr.Üye. Gamze BOZKUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAcil servise başvuran dahili, cerrahi veya yaralanmalı hastalara genel yaklaşım ilkelerini öğrenecekler, ilk değerlendirme diyebileceğimiz triyaj sistemini tanıyacaklardır. Triyaj değerlendirmesi ile acil servise başvuran hastaların mevcut klinik durum ciddiyetlerinin saptanmasını ve acil müdahale anlamında hangi hastanın öncelikli olacağına karar verme sürecini yakından görmüş olacaklardır. Acil servise başvuran hastaların ön tanı, tetkik ve acil tedavi yönetim sürecini öğreneceklerdir.
Dersin İçeriğiBu ders; ACİL HAVAYOLU YÖNETİMİ ,Acil durumlarda EKG,Temel Yaşam Desteği,İleri Kardiyak Yaşam Desteği,Göğü Ağrısı Olan Hastaya Yaklaşım,Pediatrik Kardiyopulmoner Resusitasyon,Akut Karın,Acilde Ritim Bozukluğu Olan Hastaya Yaklaşım,Acilde Şok Hastasına Yaklaşım (Kritik Bakım Hastası Değerlendirme),Dispne,Yara değerlendirme ve Bakımı (Yanık,Kesiler),Çevresel Aciller,Afet Tıbbı,Zehirlenmiş Hastaya Yaklaşım,,Triyaj nedir? Dünyada ve Türkiye'deki triyaj sistemleri nelerdir?

,Acil serviste multitravmalı hastaya genel yaklaşım ilkeleri ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Triyaj nedir? Dünyada ve Türkiye'deki triyaj sistemleri nelerdir öğrenir ve uygular 10, 16, 5E
a. Triyaj tanımını yapar b. Dünyadaki triyaj sistemlerini açıklar c. Türkiye’deki triyaj sistemini açıklar 10, 16, 5E
Acil serviste multitravmalı hastaya genel yaklaşım ilkeleri 10, 16, 5E
a. Multitravmalı hastada Birincil bakı ilkelerini açıklar b. Multitravmalı hastada İkincil bakı ilkelerini açıklar c. Travmaya bağlı yaşamı tehdit eden klinik durumları açıklar ve acil tedavisini planlar 10, 16, 5E
Hayatı tehdit eden akut göğüs ağrısı nedenleri bilir, ayırır ve yönetebilirC, D, L, M
Acil durumlarda havayolu yönetimini tüm yönleri ile bilir, uygular. C, D, M, R
Temel yaşam desteğini tüm aşamaları ile en son güncel klavuza göre öğrenir, hatasız uygular. mezuniyet sonrası takip edeceği güncel klavuzları öğrenir. Bilincini kazanır.3C, D, H, J, M, R
İleri yaşam desteğini tüm aşamaları ile en son güncel klavuza göre öğrenir, hatasız uygular. mezuniyet sonrası takip edeceği güncel klavuzları öğrenir. Bilincini kazanır.3C, L, M, R
Pediatrik kardiyopulmoner resusitasyonu tüm aşamaları ile en son güncel klavuza göre öğrenir, hatasız uygular. mezuniyet sonrası takip edeceği güncel klavuzları öğrenir. Bilincini kazanır.3C, H, M, R
Zehirlenmiş hastayı nasıl yöneteceğini bilir, uygular. Yaygın görülen zehirlenme vakalarının (alkol, parasetamol,...) özellikli tedavilerini bilir, uygular.C, D, M
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi, J: Akran değerlendirmesi, L: Grup değerlendirme, M: Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınavlar, R: Simülasyona Dayalı Değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0ACİL HAVAYOLU YÖNETİMİ
0Acil durumlarda EKG
0Temel Yaşam Desteği
0İleri Kardiyak Yaşam Desteği
0Göğü Ağrısı Olan Hastaya Yaklaşım
0Pediatrik Kardiyopulmoner Resusitasyon
0Akut Karın
0Acilde Ritim Bozukluğu Olan Hastaya Yaklaşım
0Acilde Şok Hastasına Yaklaşım (Kritik Bakım Hastası Değerlendirme)
0Dispne
0Yara değerlendirme ve Bakımı (Yanık,Kesiler)
0Çevresel Aciller
0Afet Tıbbı
0Zehirlenmiş Hastaya Yaklaşım
0
1Triyaj nedir? Dünyada ve Türkiye'deki triyaj sistemleri nelerdir?

2Acil serviste multitravmalı hastaya genel yaklaşım ilkeleri
Kaynak
1-Tintinalli's emergency medicine.: a comprehensive study guide. 8th edition. Mc Graw Hill eduction. 2016 2- www.emedicine.com 3-uptodate
Ders Slaytları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati23060
Rehberli Problem Çözme13030
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı13030
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ACİL TIP STAJITP5014529Senelik53+42-5
Ders Programı

( G ) Pazartesi 07:00-07:45

( G ) Pazartesi 08:00-08:45

( G ) Pazartesi 09:00-09:45

( G ) Pazartesi 10:00-10:45

( G ) Pazartesi 11:00-11:45

( G ) Pazartesi 12:00-12:45

( G ) Pazartesi 16:30-17:15

( G ) Pazartesi 17:30-18:15

( G ) Pazartesi 18:30-19:15

( G ) Pazartesi 19:30-20:15

( G ) Salı 08:00-08:45

( G ) Salı 09:00-09:45

( G ) Salı 12:45-13:30

( G ) Salı 13:30-14:15

( G ) Salı 14:30-15:15

( G ) Salı 15:30-16:15

( G ) Salı 16:30-17:15

( G ) Salı 17:30-18:15

( G ) Salı 18:30-19:15

( G ) Çarşamba 07:00-07:45

( G ) Çarşamba 08:00-08:45

( G ) Çarşamba 12:00-12:45

( G ) Çarşamba 12:45-13:30

( G ) Çarşamba 13:30-14:15

( G ) Çarşamba 14:30-15:15

( G ) Çarşamba 15:30-16:15

( G ) Çarşamba 16:30-17:15

( G ) Perşembe 07:00-07:45

( G ) Perşembe 08:00-08:45

( G ) Perşembe 11:00-11:45

( G ) Perşembe 12:00-12:45

( G ) Perşembe 14:30-15:15

( G ) Perşembe 16:30-17:15

( G ) Perşembe 18:30-19:15

( G ) Cuma 08:00-08:45

( G ) Cuma 09:00-09:45

( G ) Cuma 10:00-10:45

( G ) Cuma 11:00-11:45

( G ) Cuma 12:00-12:45

( A ) Pazartesi 08:00-08:45

( A ) Pazartesi 09:00-09:45

( A ) Pazartesi 11:00-11:45

( A ) Pazartesi 13:30-14:15

( A ) Pazartesi 14:30-15:15

( A ) Pazartesi 15:30-16:15

( A ) Salı 11:00-11:45

( A ) Salı 13:30-14:15

( A ) Salı 14:30-15:15

( A ) Salı 15:30-16:15

( A ) Salı 16:30-17:15

( A ) Çarşamba 08:00-08:45

( A ) Çarşamba 09:00-09:45

( A ) Çarşamba 10:00-10:45

( A ) Çarşamba 13:30-14:15

( A ) Çarşamba 14:30-15:15

( A ) Perşembe 08:00-08:45

( A ) Perşembe 09:00-09:45

( A ) Perşembe 13:30-14:15

( A ) Perşembe 14:30-15:15

( A ) Cuma 08:00-08:45

( A ) Cuma 09:00-09:45

( A ) Cuma 10:00-10:45

( A ) Cuma 11:00-11:45

( A ) Cuma 13:30-14:15

( A ) Cuma 14:30-15:15

( B ) Pazartesi 08:00-08:45

( B ) Pazartesi 09:00-09:45

( B ) Pazartesi 11:00-11:45

( B ) Pazartesi 12:45-13:30

( B ) Pazartesi 13:30-14:15

( B ) Pazartesi 14:30-15:15

( B ) Pazartesi 15:30-16:15

( B ) Salı 13:30-14:15

( B ) Salı 14:30-15:15

( B ) Salı 15:30-16:15

( B ) Salı 16:30-17:15

( B ) Çarşamba 08:00-08:45

( B ) Çarşamba 09:00-09:45

( B ) Çarşamba 10:00-10:45

( B ) Çarşamba 13:30-14:15

( B ) Çarşamba 14:30-15:15

( B ) Çarşamba 15:30-16:15

( B ) Çarşamba 16:30-17:15

( B ) Perşembe 08:00-08:45

( B ) Perşembe 09:00-09:45

( B ) Perşembe 11:00-11:45

( B ) Perşembe 12:00-12:45

( B ) Perşembe 12:45-13:30

( B ) Perşembe 13:30-14:15

( B ) Perşembe 14:30-15:15

( B ) Cuma 08:00-08:45

( B ) Cuma 09:00-09:45

( B ) Cuma 10:00-10:45

( B ) Cuma 11:00-11:45

( B ) Cuma 13:30-14:15

( B ) Cuma 14:30-15:15

( C ) Pazartesi 08:00-08:45

( C ) Pazartesi 09:00-09:45

( C ) Pazartesi 12:45-13:30

( C ) Pazartesi 13:30-14:15

( C ) Pazartesi 14:30-15:15

( C ) Pazartesi 15:30-16:15

( C ) Salı 11:00-11:45

( C ) Salı 12:00-12:45

( C ) Salı 12:45-13:30

( C ) Salı 13:30-14:15

( C ) Salı 14:30-15:15

( C ) Salı 15:30-16:15

( C ) Salı 17:30-18:15

( C ) Çarşamba 08:00-08:45

( C ) Çarşamba 09:00-09:45

( C ) Çarşamba 12:45-13:30

( C ) Çarşamba 13:30-14:15

( C ) Çarşamba 14:30-15:15

( C ) Perşembe 07:00-07:45

( C ) Perşembe 08:00-08:45

( C ) Perşembe 09:00-09:45

( C ) Perşembe 12:45-13:30

( C ) Perşembe 13:30-14:15

( C ) Cuma 08:00-08:45

( C ) Cuma 09:00-09:45

( C ) Cuma 10:00-10:45

( C ) Cuma 11:00-11:45

( C ) Cuma 12:45-13:30

( C ) Cuma 14:30-15:15

( D ) Pazartesi 08:00-08:45

( D ) Pazartesi 09:00-09:45

( D ) Pazartesi 11:00-11:45

( D ) Pazartesi 12:45-13:30

( D ) Pazartesi 13:30-14:15

( D ) Pazartesi 14:30-15:15

( D ) Salı 11:00-11:45

( D ) Salı 12:00-12:45

( D ) Salı 12:45-13:30

( D ) Salı 13:30-14:15

( D ) Salı 14:30-15:15

( D ) Salı 15:30-16:15

( D ) Salı 16:30-17:15

( D ) Çarşamba 08:00-08:45

( D ) Çarşamba 09:00-09:45

( D ) Çarşamba 13:30-14:15

( D ) Çarşamba 14:30-15:15

( D ) Perşembe 08:00-08:45

( D ) Perşembe 09:00-09:45

( D ) Perşembe 13:30-14:15

( D ) Perşembe 14:30-15:15

( D ) Perşembe 15:30-16:15

( D ) Perşembe 16:30-17:15

( D ) Cuma 08:00-08:45

( D ) Cuma 09:00-09:45

( D ) Cuma 10:00-10:45

( D ) Cuma 11:00-11:45

( D ) Cuma 13:30-14:15

( D ) Cuma 14:30-15:15

( F ) Pazartesi 08:00-08:45

( F ) Pazartesi 09:00-09:45

( F ) Pazartesi 11:00-11:45

( F ) Pazartesi 12:45-13:30

( F ) Pazartesi 13:30-14:15

( F ) Pazartesi 14:30-15:15

( F ) Salı 09:00-09:45

( F ) Salı 10:00-10:45

( F ) Salı 12:45-13:30

( F ) Salı 13:30-14:15

( F ) Salı 14:30-15:15

( F ) Salı 15:30-16:15

( F ) Salı 16:30-17:15

( F ) Salı 17:30-18:15

( F ) Çarşamba 08:00-08:45

( F ) Çarşamba 09:00-09:45

( F ) Çarşamba 13:30-14:15

( F ) Çarşamba 14:30-15:15

( F ) Perşembe 08:00-08:45

( F ) Perşembe 09:00-09:45

( F ) Perşembe 12:45-13:30

( F ) Perşembe 13:30-14:15

( F ) Perşembe 14:30-15:15

( F ) Cuma 08:00-08:45

( F ) Cuma 09:00-09:45

( F ) Cuma 10:00-10:45

( F ) Cuma 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bedia GÜLEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Suphi BAHADIRLI, Dr.Öğr.Üye. Erkan TEMİZKAN, Prof.Dr. Bedia GÜLEN, Dr.Öğr.Üye. Mehmet ŞAM, Dr.Öğr.Üye. Halil İsa ÇELİK, Dr.Öğr.Üye. Gamze BOZKUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAcil servise başvuran dahili, cerrahi veya yaralanmalı hastalara genel yaklaşım ilkelerini öğrenecekler, ilk değerlendirme diyebileceğimiz triyaj sistemini tanıyacaklardır. Triyaj değerlendirmesi ile acil servise başvuran hastaların mevcut klinik durum ciddiyetlerinin saptanmasını ve acil müdahale anlamında hangi hastanın öncelikli olacağına karar verme sürecini yakından görmüş olacaklardır. Acil servise başvuran hastaların ön tanı, tetkik ve acil tedavi yönetim sürecini öğreneceklerdir.
Dersin İçeriğiBu ders; ACİL HAVAYOLU YÖNETİMİ ,Acil durumlarda EKG,Temel Yaşam Desteği,İleri Kardiyak Yaşam Desteği,Göğü Ağrısı Olan Hastaya Yaklaşım,Pediatrik Kardiyopulmoner Resusitasyon,Akut Karın,Acilde Ritim Bozukluğu Olan Hastaya Yaklaşım,Acilde Şok Hastasına Yaklaşım (Kritik Bakım Hastası Değerlendirme),Dispne,Yara değerlendirme ve Bakımı (Yanık,Kesiler),Çevresel Aciller,Afet Tıbbı,Zehirlenmiş Hastaya Yaklaşım,,Triyaj nedir? Dünyada ve Türkiye'deki triyaj sistemleri nelerdir?

,Acil serviste multitravmalı hastaya genel yaklaşım ilkeleri ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Triyaj nedir? Dünyada ve Türkiye'deki triyaj sistemleri nelerdir öğrenir ve uygular 10, 16, 5E
a. Triyaj tanımını yapar b. Dünyadaki triyaj sistemlerini açıklar c. Türkiye’deki triyaj sistemini açıklar 10, 16, 5E
Acil serviste multitravmalı hastaya genel yaklaşım ilkeleri 10, 16, 5E
a. Multitravmalı hastada Birincil bakı ilkelerini açıklar b. Multitravmalı hastada İkincil bakı ilkelerini açıklar c. Travmaya bağlı yaşamı tehdit eden klinik durumları açıklar ve acil tedavisini planlar 10, 16, 5E
Hayatı tehdit eden akut göğüs ağrısı nedenleri bilir, ayırır ve yönetebilirC, D, L, M
Acil durumlarda havayolu yönetimini tüm yönleri ile bilir, uygular. C, D, M, R
Temel yaşam desteğini tüm aşamaları ile en son güncel klavuza göre öğrenir, hatasız uygular. mezuniyet sonrası takip edeceği güncel klavuzları öğrenir. Bilincini kazanır.3C, D, H, J, M, R
İleri yaşam desteğini tüm aşamaları ile en son güncel klavuza göre öğrenir, hatasız uygular. mezuniyet sonrası takip edeceği güncel klavuzları öğrenir. Bilincini kazanır.3C, L, M, R
Pediatrik kardiyopulmoner resusitasyonu tüm aşamaları ile en son güncel klavuza göre öğrenir, hatasız uygular. mezuniyet sonrası takip edeceği güncel klavuzları öğrenir. Bilincini kazanır.3C, H, M, R
Zehirlenmiş hastayı nasıl yöneteceğini bilir, uygular. Yaygın görülen zehirlenme vakalarının (alkol, parasetamol,...) özellikli tedavilerini bilir, uygular.C, D, M
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi, J: Akran değerlendirmesi, L: Grup değerlendirme, M: Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınavlar, R: Simülasyona Dayalı Değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0ACİL HAVAYOLU YÖNETİMİ
0Acil durumlarda EKG
0Temel Yaşam Desteği
0İleri Kardiyak Yaşam Desteği
0Göğü Ağrısı Olan Hastaya Yaklaşım
0Pediatrik Kardiyopulmoner Resusitasyon
0Akut Karın
0Acilde Ritim Bozukluğu Olan Hastaya Yaklaşım
0Acilde Şok Hastasına Yaklaşım (Kritik Bakım Hastası Değerlendirme)
0Dispne
0Yara değerlendirme ve Bakımı (Yanık,Kesiler)
0Çevresel Aciller
0Afet Tıbbı
0Zehirlenmiş Hastaya Yaklaşım
0
1Triyaj nedir? Dünyada ve Türkiye'deki triyaj sistemleri nelerdir?

2Acil serviste multitravmalı hastaya genel yaklaşım ilkeleri
Kaynak
1-Tintinalli's emergency medicine.: a comprehensive study guide. 8th edition. Mc Graw Hill eduction. 2016 2- www.emedicine.com 3-uptodate
Ders Slaytları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05