Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NÖROLOJİ STAJI | TP5013763 | Senelik | 65+50 | - | 5 |
Ders Programı | ( A ) Pazartesi 12:00-12:45 ( A ) Pazartesi 12:45-13:30 ( A ) Pazartesi 13:30-14:15 ( A ) Pazartesi 14:30-15:15 ( A ) Pazartesi 15:30-16:15 ( A ) Pazartesi 16:30-17:15 ( A ) Pazartesi 17:30-18:15 ( A ) Salı 15:30-16:15 ( A ) Salı 16:30-17:15 ( A ) Salı 17:30-18:15 ( A ) Çarşamba 11:00-11:45 ( A ) Çarşamba 12:00-12:45 ( A ) Çarşamba 14:30-15:15 ( A ) Çarşamba 15:30-16:15 ( A ) Çarşamba 16:30-17:15 ( A ) Çarşamba 17:30-18:15 ( A ) Perşembe 11:00-11:45 ( A ) Perşembe 12:00-12:45 ( A ) Perşembe 12:45-13:30 ( A ) Perşembe 13:30-14:15 ( A ) Perşembe 14:30-15:15 ( A ) Perşembe 15:30-16:15 ( A ) Perşembe 16:30-17:15 ( A ) Cuma 12:00-12:45 ( A ) Cuma 12:45-13:30 ( A ) Cuma 13:30-14:15 ( A ) Cuma 14:30-15:15 ( A ) Cuma 15:30-16:15 ( A ) Cuma 16:30-17:15 ( A ) Cuma 17:30-18:15 ( A ) Cuma 18:30-19:15 ( A ) Cuma 20:30-21:15 ( G ) Pazartesi 12:00-12:45 ( G ) Salı 08:00-08:45 ( G ) Salı 09:00-09:45 ( G ) Salı 11:00-11:45 ( G ) Salı 12:00-12:45 ( G ) Salı 12:45-13:30 ( G ) Salı 13:30-14:15 ( G ) Salı 14:30-15:15 ( G ) Salı 15:30-16:15 ( G ) Salı 16:30-17:15 ( G ) Salı 17:30-18:15 ( G ) Çarşamba 08:00-08:45 ( G ) Çarşamba 10:00-10:45 ( G ) Çarşamba 11:00-11:45 ( G ) Çarşamba 12:00-12:45 ( G ) Çarşamba 16:30-17:15 ( G ) Çarşamba 17:30-18:15 ( G ) Çarşamba 18:30-19:15 ( G ) Perşembe 07:00-07:45 ( G ) Perşembe 08:00-08:45 ( G ) Perşembe 12:00-12:45 ( G ) Perşembe 12:45-13:30 ( G ) Perşembe 17:30-18:15 ( G ) Perşembe 18:30-19:15 ( G ) Cuma 08:00-08:45 ( G ) Cuma 09:00-09:45 ( G ) Cuma 10:00-10:45 ( G ) Cuma 12:00-12:45 ( G ) Cuma 12:45-13:30 ( G ) Cuma 13:30-14:15 ( G ) Cuma 15:30-16:15 ( G ) Cuma 16:30-17:15 ( G ) Cuma 17:30-18:15 ( F ) Pazartesi 08:00-08:45 ( F ) Pazartesi 09:00-09:45 ( F ) Pazartesi 10:00-10:45 ( F ) Pazartesi 11:00-11:45 ( F ) Pazartesi 12:00-12:45 ( F ) Pazartesi 12:45-13:30 ( F ) Pazartesi 13:30-14:15 ( F ) Pazartesi 15:30-16:15 ( F ) Salı 08:00-08:45 ( F ) Salı 09:00-09:45 ( F ) Salı 10:00-10:45 ( F ) Salı 11:00-11:45 ( F ) Salı 12:00-12:45 ( F ) Salı 12:45-13:30 ( F ) Salı 13:30-14:15 ( F ) Salı 14:30-15:15 ( F ) Salı 16:30-17:15 ( F ) Çarşamba 09:00-09:45 ( F ) Çarşamba 10:00-10:45 ( F ) Çarşamba 11:00-11:45 ( F ) Çarşamba 12:45-13:30 ( F ) Çarşamba 13:30-14:15 ( F ) Çarşamba 15:30-16:15 ( F ) Cuma 09:00-09:45 ( F ) Cuma 11:00-11:45 ( F ) Cuma 12:00-12:45 ( F ) Cuma 12:45-13:30 ( F ) Cuma 13:30-14:15 ( F ) Cuma 14:30-15:15 ( F ) Cuma 16:30-17:15 ( F ) Cuma 17:30-18:15 ( F ) Cuma 18:30-19:15 ( D ) Pazartesi 09:00-09:45 ( D ) Pazartesi 11:00-11:45 ( D ) Pazartesi 13:30-14:15 ( D ) Pazartesi 14:30-15:15 ( D ) Pazartesi 15:30-16:15 ( D ) Salı 09:00-09:45 ( D ) Salı 10:00-10:45 ( D ) Salı 11:00-11:45 ( D ) Salı 12:00-12:45 ( D ) Salı 13:30-14:15 ( D ) Salı 14:30-15:15 ( D ) Salı 15:30-16:15 ( D ) Salı 16:30-17:15 ( D ) Çarşamba 08:00-08:45 ( D ) Çarşamba 09:00-09:45 ( D ) Çarşamba 10:00-10:45 ( D ) Çarşamba 11:00-11:45 ( D ) Çarşamba 12:00-12:45 ( D ) Çarşamba 13:30-14:15 ( D ) Çarşamba 14:30-15:15 ( D ) Çarşamba 15:30-16:15 ( D ) Çarşamba 16:30-17:15 ( D ) Cuma 09:00-09:45 ( D ) Cuma 10:00-10:45 ( D ) Cuma 11:00-11:45 ( D ) Cuma 13:30-14:15 ( D ) Cuma 14:30-15:15 ( D ) Cuma 15:30-16:15 ( D ) Cuma 17:30-18:15 ( D ) Cuma 18:30-19:15 ( D ) Cuma 19:30-20:15 ( E ) Pazartesi 09:00-09:45 ( E ) Pazartesi 10:00-10:45 ( E ) Pazartesi 11:00-11:45 ( E ) Pazartesi 12:00-12:45 ( E ) Pazartesi 13:30-14:15 ( E ) Pazartesi 14:30-15:15 ( E ) Pazartesi 15:30-16:15 ( E ) Salı 08:00-08:45 ( E ) Salı 09:00-09:45 ( E ) Salı 10:00-10:45 ( E ) Salı 11:00-11:45 ( E ) Salı 12:00-12:45 ( E ) Salı 13:30-14:15 ( E ) Salı 14:30-15:15 ( E ) Salı 15:30-16:15 ( E ) Çarşamba 08:00-08:45 ( E ) Çarşamba 09:00-09:45 ( E ) Çarşamba 10:00-10:45 ( E ) Çarşamba 11:00-11:45 ( E ) Çarşamba 12:00-12:45 ( E ) Çarşamba 13:30-14:15 ( E ) Çarşamba 14:30-15:15 ( E ) Çarşamba 15:30-16:15 ( E ) Çarşamba 16:30-17:15 ( E ) Cuma 08:00-08:45 ( E ) Cuma 09:00-09:45 ( E ) Cuma 10:00-10:45 ( E ) Cuma 11:00-11:45 ( E ) Cuma 13:30-14:15 ( E ) Cuma 14:30-15:15 ( E ) Cuma 15:30-16:15 ( E ) Cuma 18:30-19:15 ( E ) Cuma 19:30-20:15 ( E ) Cuma 20:30-21:15 ( B ) Pazartesi 08:00-08:45 ( B ) Pazartesi 09:00-09:45 ( B ) Pazartesi 10:00-10:45 ( B ) Pazartesi 11:00-11:45 ( B ) Pazartesi 12:00-12:45 ( B ) Pazartesi 13:30-14:15 ( B ) Pazartesi 14:30-15:15 ( B ) Pazartesi 15:30-16:15 ( B ) Pazartesi 16:30-17:15 ( B ) Salı 09:00-09:45 ( B ) Salı 10:00-10:45 ( B ) Salı 11:00-11:45 ( B ) Salı 13:30-14:15 ( B ) Salı 14:30-15:15 ( B ) Salı 15:30-16:15 ( B ) Salı 16:30-17:15 ( B ) Çarşamba 08:00-08:45 ( B ) Çarşamba 09:00-09:45 ( B ) Çarşamba 10:00-10:45 ( B ) Çarşamba 11:00-11:45 ( B ) Çarşamba 12:00-12:45 ( B ) Çarşamba 13:30-14:15 ( B ) Çarşamba 14:30-15:15 ( B ) Çarşamba 15:30-16:15 ( B ) Çarşamba 16:30-17:15 ( B ) Çarşamba 21:30-22:15 ( B ) Cuma 08:00-08:45 ( B ) Cuma 09:00-09:45 ( B ) Cuma 10:00-10:45 ( B ) Cuma 11:00-11:45 ( B ) Cuma 12:00-12:45 ( B ) Cuma 13:30-14:15 ( B ) Cuma 14:30-15:15 ( B ) Cuma 15:30-16:15 ( B ) Cuma 21:30-22:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Nesrin HELVACI YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Erkingül BİRDAY, Dr.Öğr.Üye. Elmir KHANMAMMADOV, Doç.Dr. Alican TAHTA, Doç.Dr. Nesrin HELVACI YILMAZ, Prof.Dr. Erol AKGÜL, Doç.Dr. Gülhan ERTAN AKAN, Doç.Dr. Muhammet Arif ÖZBEK, Dr.Öğr.Üye. Şeyma KILIÇ, Dr.Öğr.Üye. Elif DALGIÇ TÜRKOĞLU, Doç.Dr. Fikret AYSAL, Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ |
Dersin Yardımcıları | • Prof. Dr. Lütfü HANOĞLU • Doç. Dr. Fikret AYSAL • Doç. Dr. Erkingül BİRDAY • Dr. Öğr. Üyesi Nesrin HELVACI YILMAZ • Dr. Öğr. Üyesi Özge ARICI DÜZ • Dr. Öğr. Üyesi Elmir KHANMAMMADOV • Dr. Öğr. Üyesi Şeyma KILIÇ |
Dersin Amacı | Sık görülen ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan santral ve periferik sinir sistem hastalıklarını bilen, birinci basamak sağlık hizmeti sırasında bu hastalıkların tanı ve tedavisi ile acil müdahaleyi gerçekleştirebilen, gerektiğinde üst basamak kuruma yönlendirebilen ve korunma yolları ve risk faktörleri ile ilgili danışmanlık verebilen bilgi, beceri, tutum ile donatılmış bilimsel düşünen hekimler yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Başağrısına Yaklaşım, Primer Başağrıları,Nörolojik Semiyoloji,Sekonder Başağrıları,SEMİNER/Kraniyal Sinir Hastalıkları 1-2,Nörolojik Muayene (Kraniyal sinirler),Nörolojik Aciller,Nörolojik Komalar ve Bilinç Bozuklukları,Epilepsi-tanı, Yaklaşım, Tedavi ,Nörolojik Muayene (Duyu),Nöromusküler Hastalıklar,Periferik Nöropatiler,Multipl Skleroz ve Nöroimmünolojik Bozukluklar ,Medulla Spinalis Hastalıkları,Nörolojik Muayene (Refleksler),Demanslar ve Alzheimer Hastalığı,Uyku- Giriş,Hareket Bozuklukları: Parkinson Hastalığı,Hareket Bozuklukları: Distoni ve Tremor,Beyin Ödemi,Sistemik Hastalıklar ve Nöroloji/Nörolojide Kons.,Serebrovasküler Hastalıklar-Hemorajik İnme,Serebrovasküler Hastalıklar-İskemik İnme ,Vertigo ve Denge Bozuklukları,Nörolojik Muayene (Serebellar),Nöromusküler Hastalıklar:M.Gravis ve Kavşak Hastalıkları,Ön Boynuz ve Motor Nöron Hastalığı,Nörolojik Muayene (Motor,kas gücü),Ataksiler,Konuşma Bozuklukları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgi - Sinir sisteminin anatomi ve fizyolojik mekanizmalarını anımsar, nörobilimi ileri hekimlik uygulamalarının alanı olarak öngörür. Sık görülen nörolojik hastalıklarda temel semptomları ve nörolojik muayene bulguları ile gerekli tanı araçlarını kullanarak ayırıcı tanıyı değerlendirir. Sinir sisteminin anatomi ve fizyolojik mekanizmalarını anımsar, nörobilimi ileri hekimlik uygulamalarının alanı olarak öngörür. Sık görülen nörolojik hastalıklarda temel semptomları ve nörolojik muayene bulguları ile gerekli tanı araçlarını kullanarak ayırıcı tanıyı değerlendirir. Nörolojik hastalıkların küresel yükünü, risk faktörlerini ve korunma yollarını açıklar. Nörolojik hastalıklarda koruyucu hekimliğin önemini benimser. (K) Bunama, multipl skleroz, epilepsi, hareket bozukluklarının, uyku bozukluklarının ön tanısını akıl eder. (ÖnT) Birinci basamak sağlık hizmeti sırasında Nöroloji Uzmanına yönlendireceği hastaları seçer ve bu konuda danışmanlık verir. (ÖnT) Birinci basamak sağlık hizmeti sırasında Nöroloji Uzmanına yönlendireceği hastaları seçer ve bu konuda danışmanlık verir. (ÖnT) Başağrısı, inme, polinöropati başta olmak kronik takip ve danışmanlık gerektiren nörolojik hastalıkları birinci basamak sağlık hizmeti kapsamında yönetir. (T K İ) Başağrısı, inme, polinöropati başta olmak kronik takip ve danışmanlık gerektiren nörolojik hastalıkları birinci basamak sağlık hizmeti kapsamında yönetir. Nörolojik hastalıklarda koruyucu hekimliğin önemini benimser. Gerilim tipi başağrısının tanı ve tedavisini reçetesinin düzenleyerek planlar. (TT) Gerilim tipi başağrısı ve migren tipi baş ağrısının tanı ve tedavisini reçetesinin düzenleyerek planlar. (TT) Gerilim tipi başağrısı ve migren tipi baş ağrısının tanı ve tedavisini reçetesinin düzenleyerek planlar. (TT) İnme, epileptik nöbet, akut polinöropatik sendromlar, akut medulla spinalis lezyonları gibi hayati önemi olan nörolojik hastalıklarının acil tedavisini planlar. (A) Birinci basamak sağlık hizmeti sırasında Nöroloji Uzmanına yönlendireceği hastaları seçer ve bu konuda danışmanlık verir. Epileptik hastaların çalışma koşulları hakkında gerekli düzenlemeler hakkında danışmanlık verir ve polinoropatili bir hastanın olası toksik maruziyetini sorgular. (İş Sağlığı) | ||
Beceri - Nörolojik muayeneyi tam ve ayrıntılı yapar ve sistemik fizik muayene bulguları ile ilişkilendirir. | ||
Tutum - Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Hastalar, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. Birinci basamak sağlık hizmeti sunarken kanıta dayalı tıp uygulamalarını kullanır. Hekimlik hizmeti verirken insan ve hasta haklarını gözetir, kişisel verilerin korunması ilkelerini benimser. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Başağrısına Yaklaşım, Primer Başağrıları | |
2 | Nörolojik Semiyoloji | |
3 | Sekonder Başağrıları | |
4 | SEMİNER/Kraniyal Sinir Hastalıkları 1-2 | |
5 | Nörolojik Muayene (Kraniyal sinirler) | |
6 | Nörolojik Aciller | |
7 | Nörolojik Komalar ve Bilinç Bozuklukları | |
8 | Epilepsi-tanı, Yaklaşım, Tedavi | |
9 | Nörolojik Muayene (Duyu) | |
10 | Nöromusküler Hastalıklar | |
11 | Periferik Nöropatiler | |
12 | Multipl Skleroz ve Nöroimmünolojik Bozukluklar | |
13 | Medulla Spinalis Hastalıkları | |
14 | Nörolojik Muayene (Refleksler) | |
15 | Demanslar ve Alzheimer Hastalığı | |
16 | Uyku- Giriş | |
17 | Hareket Bozuklukları: Parkinson Hastalığı | |
18 | Hareket Bozuklukları: Distoni ve Tremor | |
19 | Beyin Ödemi | |
20 | Sistemik Hastalıklar ve Nöroloji/Nörolojide Kons. | |
21 | Serebrovasküler Hastalıklar-Hemorajik İnme | |
22 | Serebrovasküler Hastalıklar-İskemik İnme | |
23 | Vertigo ve Denge Bozuklukları | |
24 | Nörolojik Muayene (Serebellar) | |
25 | Nöromusküler Hastalıklar:M.Gravis ve Kavşak Hastalıkları | |
26 | Ön Boynuz ve Motor Nöron Hastalığı | |
27 | Nörolojik Muayene (Motor,kas gücü) | |
28 | Ataksiler | |
29 | Konuşma Bozuklukları |
Kaynak |
1. Bradley Neurology in Clinical Practice 2. Nöroloji Ders Kitabı İstanbul Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 3. Resimlendirilmiş Şekliyle Nöroloji ve Nöroşirürji |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NÖROLOJİ STAJI | TP5013763 | Senelik | 65+50 | - | 5 |
Ders Programı | ( A ) Pazartesi 12:00-12:45 ( A ) Pazartesi 12:45-13:30 ( A ) Pazartesi 13:30-14:15 ( A ) Pazartesi 14:30-15:15 ( A ) Pazartesi 15:30-16:15 ( A ) Pazartesi 16:30-17:15 ( A ) Pazartesi 17:30-18:15 ( A ) Salı 15:30-16:15 ( A ) Salı 16:30-17:15 ( A ) Salı 17:30-18:15 ( A ) Çarşamba 11:00-11:45 ( A ) Çarşamba 12:00-12:45 ( A ) Çarşamba 14:30-15:15 ( A ) Çarşamba 15:30-16:15 ( A ) Çarşamba 16:30-17:15 ( A ) Çarşamba 17:30-18:15 ( A ) Perşembe 11:00-11:45 ( A ) Perşembe 12:00-12:45 ( A ) Perşembe 12:45-13:30 ( A ) Perşembe 13:30-14:15 ( A ) Perşembe 14:30-15:15 ( A ) Perşembe 15:30-16:15 ( A ) Perşembe 16:30-17:15 ( A ) Cuma 12:00-12:45 ( A ) Cuma 12:45-13:30 ( A ) Cuma 13:30-14:15 ( A ) Cuma 14:30-15:15 ( A ) Cuma 15:30-16:15 ( A ) Cuma 16:30-17:15 ( A ) Cuma 17:30-18:15 ( A ) Cuma 18:30-19:15 ( A ) Cuma 20:30-21:15 ( G ) Pazartesi 12:00-12:45 ( G ) Salı 08:00-08:45 ( G ) Salı 09:00-09:45 ( G ) Salı 11:00-11:45 ( G ) Salı 12:00-12:45 ( G ) Salı 12:45-13:30 ( G ) Salı 13:30-14:15 ( G ) Salı 14:30-15:15 ( G ) Salı 15:30-16:15 ( G ) Salı 16:30-17:15 ( G ) Salı 17:30-18:15 ( G ) Çarşamba 08:00-08:45 ( G ) Çarşamba 10:00-10:45 ( G ) Çarşamba 11:00-11:45 ( G ) Çarşamba 12:00-12:45 ( G ) Çarşamba 16:30-17:15 ( G ) Çarşamba 17:30-18:15 ( G ) Çarşamba 18:30-19:15 ( G ) Perşembe 07:00-07:45 ( G ) Perşembe 08:00-08:45 ( G ) Perşembe 12:00-12:45 ( G ) Perşembe 12:45-13:30 ( G ) Perşembe 17:30-18:15 ( G ) Perşembe 18:30-19:15 ( G ) Cuma 08:00-08:45 ( G ) Cuma 09:00-09:45 ( G ) Cuma 10:00-10:45 ( G ) Cuma 12:00-12:45 ( G ) Cuma 12:45-13:30 ( G ) Cuma 13:30-14:15 ( G ) Cuma 15:30-16:15 ( G ) Cuma 16:30-17:15 ( G ) Cuma 17:30-18:15 ( F ) Pazartesi 08:00-08:45 ( F ) Pazartesi 09:00-09:45 ( F ) Pazartesi 10:00-10:45 ( F ) Pazartesi 11:00-11:45 ( F ) Pazartesi 12:00-12:45 ( F ) Pazartesi 12:45-13:30 ( F ) Pazartesi 13:30-14:15 ( F ) Pazartesi 15:30-16:15 ( F ) Salı 08:00-08:45 ( F ) Salı 09:00-09:45 ( F ) Salı 10:00-10:45 ( F ) Salı 11:00-11:45 ( F ) Salı 12:00-12:45 ( F ) Salı 12:45-13:30 ( F ) Salı 13:30-14:15 ( F ) Salı 14:30-15:15 ( F ) Salı 16:30-17:15 ( F ) Çarşamba 09:00-09:45 ( F ) Çarşamba 10:00-10:45 ( F ) Çarşamba 11:00-11:45 ( F ) Çarşamba 12:45-13:30 ( F ) Çarşamba 13:30-14:15 ( F ) Çarşamba 15:30-16:15 ( F ) Cuma 09:00-09:45 ( F ) Cuma 11:00-11:45 ( F ) Cuma 12:00-12:45 ( F ) Cuma 12:45-13:30 ( F ) Cuma 13:30-14:15 ( F ) Cuma 14:30-15:15 ( F ) Cuma 16:30-17:15 ( F ) Cuma 17:30-18:15 ( F ) Cuma 18:30-19:15 ( D ) Pazartesi 09:00-09:45 ( D ) Pazartesi 11:00-11:45 ( D ) Pazartesi 13:30-14:15 ( D ) Pazartesi 14:30-15:15 ( D ) Pazartesi 15:30-16:15 ( D ) Salı 09:00-09:45 ( D ) Salı 10:00-10:45 ( D ) Salı 11:00-11:45 ( D ) Salı 12:00-12:45 ( D ) Salı 13:30-14:15 ( D ) Salı 14:30-15:15 ( D ) Salı 15:30-16:15 ( D ) Salı 16:30-17:15 ( D ) Çarşamba 08:00-08:45 ( D ) Çarşamba 09:00-09:45 ( D ) Çarşamba 10:00-10:45 ( D ) Çarşamba 11:00-11:45 ( D ) Çarşamba 12:00-12:45 ( D ) Çarşamba 13:30-14:15 ( D ) Çarşamba 14:30-15:15 ( D ) Çarşamba 15:30-16:15 ( D ) Çarşamba 16:30-17:15 ( D ) Cuma 09:00-09:45 ( D ) Cuma 10:00-10:45 ( D ) Cuma 11:00-11:45 ( D ) Cuma 13:30-14:15 ( D ) Cuma 14:30-15:15 ( D ) Cuma 15:30-16:15 ( D ) Cuma 17:30-18:15 ( D ) Cuma 18:30-19:15 ( D ) Cuma 19:30-20:15 ( E ) Pazartesi 09:00-09:45 ( E ) Pazartesi 10:00-10:45 ( E ) Pazartesi 11:00-11:45 ( E ) Pazartesi 12:00-12:45 ( E ) Pazartesi 13:30-14:15 ( E ) Pazartesi 14:30-15:15 ( E ) Pazartesi 15:30-16:15 ( E ) Salı 08:00-08:45 ( E ) Salı 09:00-09:45 ( E ) Salı 10:00-10:45 ( E ) Salı 11:00-11:45 ( E ) Salı 12:00-12:45 ( E ) Salı 13:30-14:15 ( E ) Salı 14:30-15:15 ( E ) Salı 15:30-16:15 ( E ) Çarşamba 08:00-08:45 ( E ) Çarşamba 09:00-09:45 ( E ) Çarşamba 10:00-10:45 ( E ) Çarşamba 11:00-11:45 ( E ) Çarşamba 12:00-12:45 ( E ) Çarşamba 13:30-14:15 ( E ) Çarşamba 14:30-15:15 ( E ) Çarşamba 15:30-16:15 ( E ) Çarşamba 16:30-17:15 ( E ) Cuma 08:00-08:45 ( E ) Cuma 09:00-09:45 ( E ) Cuma 10:00-10:45 ( E ) Cuma 11:00-11:45 ( E ) Cuma 13:30-14:15 ( E ) Cuma 14:30-15:15 ( E ) Cuma 15:30-16:15 ( E ) Cuma 18:30-19:15 ( E ) Cuma 19:30-20:15 ( E ) Cuma 20:30-21:15 ( B ) Pazartesi 08:00-08:45 ( B ) Pazartesi 09:00-09:45 ( B ) Pazartesi 10:00-10:45 ( B ) Pazartesi 11:00-11:45 ( B ) Pazartesi 12:00-12:45 ( B ) Pazartesi 13:30-14:15 ( B ) Pazartesi 14:30-15:15 ( B ) Pazartesi 15:30-16:15 ( B ) Pazartesi 16:30-17:15 ( B ) Salı 09:00-09:45 ( B ) Salı 10:00-10:45 ( B ) Salı 11:00-11:45 ( B ) Salı 13:30-14:15 ( B ) Salı 14:30-15:15 ( B ) Salı 15:30-16:15 ( B ) Salı 16:30-17:15 ( B ) Çarşamba 08:00-08:45 ( B ) Çarşamba 09:00-09:45 ( B ) Çarşamba 10:00-10:45 ( B ) Çarşamba 11:00-11:45 ( B ) Çarşamba 12:00-12:45 ( B ) Çarşamba 13:30-14:15 ( B ) Çarşamba 14:30-15:15 ( B ) Çarşamba 15:30-16:15 ( B ) Çarşamba 16:30-17:15 ( B ) Çarşamba 21:30-22:15 ( B ) Cuma 08:00-08:45 ( B ) Cuma 09:00-09:45 ( B ) Cuma 10:00-10:45 ( B ) Cuma 11:00-11:45 ( B ) Cuma 12:00-12:45 ( B ) Cuma 13:30-14:15 ( B ) Cuma 14:30-15:15 ( B ) Cuma 15:30-16:15 ( B ) Cuma 21:30-22:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Nesrin HELVACI YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Erkingül BİRDAY, Dr.Öğr.Üye. Elmir KHANMAMMADOV, Doç.Dr. Alican TAHTA, Doç.Dr. Nesrin HELVACI YILMAZ, Prof.Dr. Erol AKGÜL, Doç.Dr. Gülhan ERTAN AKAN, Doç.Dr. Muhammet Arif ÖZBEK, Dr.Öğr.Üye. Şeyma KILIÇ, Dr.Öğr.Üye. Elif DALGIÇ TÜRKOĞLU, Doç.Dr. Fikret AYSAL, Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ |
Dersin Yardımcıları | • Prof. Dr. Lütfü HANOĞLU • Doç. Dr. Fikret AYSAL • Doç. Dr. Erkingül BİRDAY • Dr. Öğr. Üyesi Nesrin HELVACI YILMAZ • Dr. Öğr. Üyesi Özge ARICI DÜZ • Dr. Öğr. Üyesi Elmir KHANMAMMADOV • Dr. Öğr. Üyesi Şeyma KILIÇ |
Dersin Amacı | Sık görülen ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan santral ve periferik sinir sistem hastalıklarını bilen, birinci basamak sağlık hizmeti sırasında bu hastalıkların tanı ve tedavisi ile acil müdahaleyi gerçekleştirebilen, gerektiğinde üst basamak kuruma yönlendirebilen ve korunma yolları ve risk faktörleri ile ilgili danışmanlık verebilen bilgi, beceri, tutum ile donatılmış bilimsel düşünen hekimler yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Başağrısına Yaklaşım, Primer Başağrıları,Nörolojik Semiyoloji,Sekonder Başağrıları,SEMİNER/Kraniyal Sinir Hastalıkları 1-2,Nörolojik Muayene (Kraniyal sinirler),Nörolojik Aciller,Nörolojik Komalar ve Bilinç Bozuklukları,Epilepsi-tanı, Yaklaşım, Tedavi ,Nörolojik Muayene (Duyu),Nöromusküler Hastalıklar,Periferik Nöropatiler,Multipl Skleroz ve Nöroimmünolojik Bozukluklar ,Medulla Spinalis Hastalıkları,Nörolojik Muayene (Refleksler),Demanslar ve Alzheimer Hastalığı,Uyku- Giriş,Hareket Bozuklukları: Parkinson Hastalığı,Hareket Bozuklukları: Distoni ve Tremor,Beyin Ödemi,Sistemik Hastalıklar ve Nöroloji/Nörolojide Kons.,Serebrovasküler Hastalıklar-Hemorajik İnme,Serebrovasküler Hastalıklar-İskemik İnme ,Vertigo ve Denge Bozuklukları,Nörolojik Muayene (Serebellar),Nöromusküler Hastalıklar:M.Gravis ve Kavşak Hastalıkları,Ön Boynuz ve Motor Nöron Hastalığı,Nörolojik Muayene (Motor,kas gücü),Ataksiler,Konuşma Bozuklukları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgi - Sinir sisteminin anatomi ve fizyolojik mekanizmalarını anımsar, nörobilimi ileri hekimlik uygulamalarının alanı olarak öngörür. Sık görülen nörolojik hastalıklarda temel semptomları ve nörolojik muayene bulguları ile gerekli tanı araçlarını kullanarak ayırıcı tanıyı değerlendirir. Sinir sisteminin anatomi ve fizyolojik mekanizmalarını anımsar, nörobilimi ileri hekimlik uygulamalarının alanı olarak öngörür. Sık görülen nörolojik hastalıklarda temel semptomları ve nörolojik muayene bulguları ile gerekli tanı araçlarını kullanarak ayırıcı tanıyı değerlendirir. Nörolojik hastalıkların küresel yükünü, risk faktörlerini ve korunma yollarını açıklar. Nörolojik hastalıklarda koruyucu hekimliğin önemini benimser. (K) Bunama, multipl skleroz, epilepsi, hareket bozukluklarının, uyku bozukluklarının ön tanısını akıl eder. (ÖnT) Birinci basamak sağlık hizmeti sırasında Nöroloji Uzmanına yönlendireceği hastaları seçer ve bu konuda danışmanlık verir. (ÖnT) Birinci basamak sağlık hizmeti sırasında Nöroloji Uzmanına yönlendireceği hastaları seçer ve bu konuda danışmanlık verir. (ÖnT) Başağrısı, inme, polinöropati başta olmak kronik takip ve danışmanlık gerektiren nörolojik hastalıkları birinci basamak sağlık hizmeti kapsamında yönetir. (T K İ) Başağrısı, inme, polinöropati başta olmak kronik takip ve danışmanlık gerektiren nörolojik hastalıkları birinci basamak sağlık hizmeti kapsamında yönetir. Nörolojik hastalıklarda koruyucu hekimliğin önemini benimser. Gerilim tipi başağrısının tanı ve tedavisini reçetesinin düzenleyerek planlar. (TT) Gerilim tipi başağrısı ve migren tipi baş ağrısının tanı ve tedavisini reçetesinin düzenleyerek planlar. (TT) Gerilim tipi başağrısı ve migren tipi baş ağrısının tanı ve tedavisini reçetesinin düzenleyerek planlar. (TT) İnme, epileptik nöbet, akut polinöropatik sendromlar, akut medulla spinalis lezyonları gibi hayati önemi olan nörolojik hastalıklarının acil tedavisini planlar. (A) Birinci basamak sağlık hizmeti sırasında Nöroloji Uzmanına yönlendireceği hastaları seçer ve bu konuda danışmanlık verir. Epileptik hastaların çalışma koşulları hakkında gerekli düzenlemeler hakkında danışmanlık verir ve polinoropatili bir hastanın olası toksik maruziyetini sorgular. (İş Sağlığı) | ||
Beceri - Nörolojik muayeneyi tam ve ayrıntılı yapar ve sistemik fizik muayene bulguları ile ilişkilendirir. | ||
Tutum - Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Hastalar, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. Birinci basamak sağlık hizmeti sunarken kanıta dayalı tıp uygulamalarını kullanır. Hekimlik hizmeti verirken insan ve hasta haklarını gözetir, kişisel verilerin korunması ilkelerini benimser. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Başağrısına Yaklaşım, Primer Başağrıları | |
2 | Nörolojik Semiyoloji | |
3 | Sekonder Başağrıları | |
4 | SEMİNER/Kraniyal Sinir Hastalıkları 1-2 | |
5 | Nörolojik Muayene (Kraniyal sinirler) | |
6 | Nörolojik Aciller | |
7 | Nörolojik Komalar ve Bilinç Bozuklukları | |
8 | Epilepsi-tanı, Yaklaşım, Tedavi | |
9 | Nörolojik Muayene (Duyu) | |
10 | Nöromusküler Hastalıklar | |
11 | Periferik Nöropatiler | |
12 | Multipl Skleroz ve Nöroimmünolojik Bozukluklar | |
13 | Medulla Spinalis Hastalıkları | |
14 | Nörolojik Muayene (Refleksler) | |
15 | Demanslar ve Alzheimer Hastalığı | |
16 | Uyku- Giriş | |
17 | Hareket Bozuklukları: Parkinson Hastalığı | |
18 | Hareket Bozuklukları: Distoni ve Tremor | |
19 | Beyin Ödemi | |
20 | Sistemik Hastalıklar ve Nöroloji/Nörolojide Kons. | |
21 | Serebrovasküler Hastalıklar-Hemorajik İnme | |
22 | Serebrovasküler Hastalıklar-İskemik İnme | |
23 | Vertigo ve Denge Bozuklukları | |
24 | Nörolojik Muayene (Serebellar) | |
25 | Nöromusküler Hastalıklar:M.Gravis ve Kavşak Hastalıkları | |
26 | Ön Boynuz ve Motor Nöron Hastalığı | |
27 | Nörolojik Muayene (Motor,kas gücü) | |
28 | Ataksiler | |
29 | Konuşma Bozuklukları |
Kaynak |
1. Bradley Neurology in Clinical Practice 2. Nöroloji Ders Kitabı İstanbul Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 3. Resimlendirilmiş Şekliyle Nöroloji ve Nöroşirürji |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |