Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROLOJİ STAJITP5013763Senelik65+50-5
Ders Programı

( A ) Pazartesi 12:00-12:45

( A ) Pazartesi 12:45-13:30

( A ) Pazartesi 13:30-14:15

( A ) Pazartesi 14:30-15:15

( A ) Pazartesi 15:30-16:15

( A ) Pazartesi 16:30-17:15

( A ) Pazartesi 17:30-18:15

( A ) Salı 15:30-16:15

( A ) Salı 16:30-17:15

( A ) Salı 17:30-18:15

( A ) Çarşamba 11:00-11:45

( A ) Çarşamba 12:00-12:45

( A ) Çarşamba 14:30-15:15

( A ) Çarşamba 15:30-16:15

( A ) Çarşamba 16:30-17:15

( A ) Çarşamba 17:30-18:15

( A ) Perşembe 11:00-11:45

( A ) Perşembe 12:00-12:45

( A ) Perşembe 12:45-13:30

( A ) Perşembe 13:30-14:15

( A ) Perşembe 14:30-15:15

( A ) Perşembe 15:30-16:15

( A ) Perşembe 16:30-17:15

( A ) Cuma 12:00-12:45

( A ) Cuma 12:45-13:30

( A ) Cuma 13:30-14:15

( A ) Cuma 14:30-15:15

( A ) Cuma 15:30-16:15

( A ) Cuma 16:30-17:15

( A ) Cuma 17:30-18:15

( A ) Cuma 18:30-19:15

( A ) Cuma 20:30-21:15

( G ) Pazartesi 12:00-12:45

( G ) Salı 08:00-08:45

( G ) Salı 09:00-09:45

( G ) Salı 11:00-11:45

( G ) Salı 12:00-12:45

( G ) Salı 12:45-13:30

( G ) Salı 13:30-14:15

( G ) Salı 14:30-15:15

( G ) Salı 15:30-16:15

( G ) Salı 16:30-17:15

( G ) Salı 17:30-18:15

( G ) Çarşamba 08:00-08:45

( G ) Çarşamba 10:00-10:45

( G ) Çarşamba 11:00-11:45

( G ) Çarşamba 12:00-12:45

( G ) Çarşamba 16:30-17:15

( G ) Çarşamba 17:30-18:15

( G ) Çarşamba 18:30-19:15

( G ) Perşembe 07:00-07:45

( G ) Perşembe 08:00-08:45

( G ) Perşembe 12:00-12:45

( G ) Perşembe 12:45-13:30

( G ) Perşembe 17:30-18:15

( G ) Perşembe 18:30-19:15

( G ) Cuma 08:00-08:45

( G ) Cuma 09:00-09:45

( G ) Cuma 10:00-10:45

( G ) Cuma 12:00-12:45

( G ) Cuma 12:45-13:30

( G ) Cuma 13:30-14:15

( G ) Cuma 15:30-16:15

( G ) Cuma 16:30-17:15

( G ) Cuma 17:30-18:15

( F ) Pazartesi 08:00-08:45

( F ) Pazartesi 09:00-09:45

( F ) Pazartesi 10:00-10:45

( F ) Pazartesi 11:00-11:45

( F ) Pazartesi 12:00-12:45

( F ) Pazartesi 12:45-13:30

( F ) Pazartesi 13:30-14:15

( F ) Pazartesi 15:30-16:15

( F ) Salı 08:00-08:45

( F ) Salı 09:00-09:45

( F ) Salı 10:00-10:45

( F ) Salı 11:00-11:45

( F ) Salı 12:00-12:45

( F ) Salı 12:45-13:30

( F ) Salı 13:30-14:15

( F ) Salı 14:30-15:15

( F ) Salı 16:30-17:15

( F ) Çarşamba 09:00-09:45

( F ) Çarşamba 10:00-10:45

( F ) Çarşamba 11:00-11:45

( F ) Çarşamba 12:45-13:30

( F ) Çarşamba 13:30-14:15

( F ) Çarşamba 15:30-16:15

( F ) Cuma 09:00-09:45

( F ) Cuma 11:00-11:45

( F ) Cuma 12:00-12:45

( F ) Cuma 12:45-13:30

( F ) Cuma 13:30-14:15

( F ) Cuma 14:30-15:15

( F ) Cuma 16:30-17:15

( F ) Cuma 17:30-18:15

( F ) Cuma 18:30-19:15

( D ) Pazartesi 09:00-09:45

( D ) Pazartesi 11:00-11:45

( D ) Pazartesi 13:30-14:15

( D ) Pazartesi 14:30-15:15

( D ) Pazartesi 15:30-16:15

( D ) Salı 09:00-09:45

( D ) Salı 10:00-10:45

( D ) Salı 11:00-11:45

( D ) Salı 12:00-12:45

( D ) Salı 13:30-14:15

( D ) Salı 14:30-15:15

( D ) Salı 15:30-16:15

( D ) Salı 16:30-17:15

( D ) Çarşamba 08:00-08:45

( D ) Çarşamba 09:00-09:45

( D ) Çarşamba 10:00-10:45

( D ) Çarşamba 11:00-11:45

( D ) Çarşamba 12:00-12:45

( D ) Çarşamba 13:30-14:15

( D ) Çarşamba 14:30-15:15

( D ) Çarşamba 15:30-16:15

( D ) Çarşamba 16:30-17:15

( D ) Cuma 09:00-09:45

( D ) Cuma 10:00-10:45

( D ) Cuma 11:00-11:45

( D ) Cuma 13:30-14:15

( D ) Cuma 14:30-15:15

( D ) Cuma 15:30-16:15

( D ) Cuma 17:30-18:15

( D ) Cuma 18:30-19:15

( D ) Cuma 19:30-20:15

( E ) Pazartesi 09:00-09:45

( E ) Pazartesi 10:00-10:45

( E ) Pazartesi 11:00-11:45

( E ) Pazartesi 12:00-12:45

( E ) Pazartesi 13:30-14:15

( E ) Pazartesi 14:30-15:15

( E ) Pazartesi 15:30-16:15

( E ) Salı 08:00-08:45

( E ) Salı 09:00-09:45

( E ) Salı 10:00-10:45

( E ) Salı 11:00-11:45

( E ) Salı 12:00-12:45

( E ) Salı 13:30-14:15

( E ) Salı 14:30-15:15

( E ) Salı 15:30-16:15

( E ) Çarşamba 08:00-08:45

( E ) Çarşamba 09:00-09:45

( E ) Çarşamba 10:00-10:45

( E ) Çarşamba 11:00-11:45

( E ) Çarşamba 12:00-12:45

( E ) Çarşamba 13:30-14:15

( E ) Çarşamba 14:30-15:15

( E ) Çarşamba 15:30-16:15

( E ) Çarşamba 16:30-17:15

( E ) Cuma 08:00-08:45

( E ) Cuma 09:00-09:45

( E ) Cuma 10:00-10:45

( E ) Cuma 11:00-11:45

( E ) Cuma 13:30-14:15

( E ) Cuma 14:30-15:15

( E ) Cuma 15:30-16:15

( E ) Cuma 18:30-19:15

( E ) Cuma 19:30-20:15

( E ) Cuma 20:30-21:15

( B ) Pazartesi 08:00-08:45

( B ) Pazartesi 09:00-09:45

( B ) Pazartesi 10:00-10:45

( B ) Pazartesi 11:00-11:45

( B ) Pazartesi 12:00-12:45

( B ) Pazartesi 13:30-14:15

( B ) Pazartesi 14:30-15:15

( B ) Pazartesi 15:30-16:15

( B ) Pazartesi 16:30-17:15

( B ) Salı 09:00-09:45

( B ) Salı 10:00-10:45

( B ) Salı 11:00-11:45

( B ) Salı 13:30-14:15

( B ) Salı 14:30-15:15

( B ) Salı 15:30-16:15

( B ) Salı 16:30-17:15

( B ) Çarşamba 08:00-08:45

( B ) Çarşamba 09:00-09:45

( B ) Çarşamba 10:00-10:45

( B ) Çarşamba 11:00-11:45

( B ) Çarşamba 12:00-12:45

( B ) Çarşamba 13:30-14:15

( B ) Çarşamba 14:30-15:15

( B ) Çarşamba 15:30-16:15

( B ) Çarşamba 16:30-17:15

( B ) Çarşamba 21:30-22:15

( B ) Cuma 08:00-08:45

( B ) Cuma 09:00-09:45

( B ) Cuma 10:00-10:45

( B ) Cuma 11:00-11:45

( B ) Cuma 12:00-12:45

( B ) Cuma 13:30-14:15

( B ) Cuma 14:30-15:15

( B ) Cuma 15:30-16:15

( B ) Cuma 21:30-22:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nesrin HELVACI YILMAZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Erkingül BİRDAY, Dr.Öğr.Üye. Elmir KHANMAMMADOV, Doç.Dr. Alican TAHTA, Doç.Dr. Nesrin HELVACI YILMAZ, Prof.Dr. Erol AKGÜL, Doç.Dr. Gülhan ERTAN AKAN, Doç.Dr. Muhammet Arif ÖZBEK, Dr.Öğr.Üye. Şeyma KILIÇ, Dr.Öğr.Üye. Elif DALGIÇ TÜRKOĞLU, Doç.Dr. Fikret AYSAL, Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ
Dersin Yardımcıları• Prof. Dr. Lütfü HANOĞLU • Doç. Dr. Fikret AYSAL • Doç. Dr. Erkingül BİRDAY • Dr. Öğr. Üyesi Nesrin HELVACI YILMAZ • Dr. Öğr. Üyesi Özge ARICI DÜZ • Dr. Öğr. Üyesi Elmir KHANMAMMADOV • Dr. Öğr. Üyesi Şeyma KILIÇ
Dersin AmacıSık görülen ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan santral ve periferik sinir sistem hastalıklarını bilen, birinci basamak sağlık hizmeti sırasında bu hastalıkların tanı ve tedavisi ile acil müdahaleyi gerçekleştirebilen, gerektiğinde üst basamak kuruma yönlendirebilen ve korunma yolları ve risk faktörleri ile ilgili danışmanlık verebilen bilgi, beceri, tutum ile donatılmış bilimsel düşünen hekimler yetiştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Başağrısına Yaklaşım, Primer Başağrıları,Nörolojik Semiyoloji,Sekonder Başağrıları,SEMİNER/Kraniyal Sinir Hastalıkları 1-2,Nörolojik Muayene (Kraniyal sinirler),Nörolojik Aciller,Nörolojik Komalar ve Bilinç Bozuklukları,Epilepsi-tanı, Yaklaşım, Tedavi ,Nörolojik Muayene (Duyu),Nöromusküler Hastalıklar,Periferik Nöropatiler,Multipl Skleroz ve Nöroimmünolojik Bozukluklar ,Medulla Spinalis Hastalıkları,Nörolojik Muayene (Refleksler),Demanslar ve Alzheimer Hastalığı,Uyku- Giriş,Hareket Bozuklukları: Parkinson Hastalığı,Hareket Bozuklukları: Distoni ve Tremor,Beyin Ödemi,Sistemik Hastalıklar ve Nöroloji/Nörolojide Kons.,Serebrovasküler Hastalıklar-Hemorajik İnme,Serebrovasküler Hastalıklar-İskemik İnme ,Vertigo ve Denge Bozuklukları,Nörolojik Muayene (Serebellar),Nöromusküler Hastalıklar:M.Gravis ve Kavşak Hastalıkları,Ön Boynuz ve Motor Nöron Hastalığı,Nörolojik Muayene (Motor,kas gücü),Ataksiler,Konuşma Bozuklukları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgi - Sinir sisteminin anatomi ve fizyolojik mekanizmalarını anımsar, nörobilimi ileri hekimlik uygulamalarının alanı olarak öngörür. Sık görülen nörolojik hastalıklarda temel semptomları ve nörolojik muayene bulguları ile gerekli tanı araçlarını kullanarak ayırıcı tanıyı değerlendirir. Sinir sisteminin anatomi ve fizyolojik mekanizmalarını anımsar, nörobilimi ileri hekimlik uygulamalarının alanı olarak öngörür. Sık görülen nörolojik hastalıklarda temel semptomları ve nörolojik muayene bulguları ile gerekli tanı araçlarını kullanarak ayırıcı tanıyı değerlendirir. Nörolojik hastalıkların küresel yükünü, risk faktörlerini ve korunma yollarını  açıklar. Nörolojik hastalıklarda koruyucu hekimliğin önemini benimser. (K) Bunama, multipl skleroz, epilepsi, hareket bozukluklarının, uyku bozukluklarının ön tanısını akıl eder. (ÖnT) Birinci basamak sağlık hizmeti sırasında Nöroloji Uzmanına yönlendireceği hastaları seçer ve bu konuda danışmanlık verir. (ÖnT) Birinci basamak sağlık hizmeti sırasında Nöroloji Uzmanına yönlendireceği hastaları seçer ve bu konuda danışmanlık verir. (ÖnT) Başağrısı, inme, polinöropati başta olmak kronik takip ve danışmanlık gerektiren nörolojik hastalıkları birinci basamak sağlık hizmeti kapsamında yönetir. (T K İ) Başağrısı, inme, polinöropati başta olmak kronik takip ve danışmanlık gerektiren nörolojik hastalıkları birinci basamak sağlık hizmeti kapsamında yönetir.   Nörolojik hastalıklarda koruyucu hekimliğin önemini benimser. Gerilim tipi başağrısının tanı ve tedavisini reçetesinin düzenleyerek planlar. (TT) Gerilim tipi başağrısı ve migren tipi baş ağrısının tanı ve tedavisini reçetesinin düzenleyerek planlar. (TT) Gerilim tipi başağrısı ve migren tipi baş ağrısının tanı ve tedavisini reçetesinin düzenleyerek planlar. (TT) İnme, epileptik nöbet, akut polinöropatik sendromlar, akut medulla spinalis lezyonları gibi hayati önemi olan nörolojik hastalıklarının acil tedavisini planlar. (A) Birinci basamak sağlık hizmeti sırasında Nöroloji Uzmanına yönlendireceği hastaları seçer ve bu konuda danışmanlık verir. Epileptik hastaların çalışma koşulları hakkında gerekli düzenlemeler hakkında danışmanlık verir ve polinoropatili bir hastanın olası toksik maruziyetini sorgular. (İş Sağlığı)
Beceri - Nörolojik muayeneyi tam ve ayrıntılı yapar ve sistemik fizik muayene bulguları ile ilişkilendirir.
Tutum - Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Hastalar, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. Birinci basamak sağlık hizmeti sunarken kanıta dayalı tıp uygulamalarını kullanır. Hekimlik hizmeti verirken insan ve hasta haklarını gözetir, kişisel verilerin korunması ilkelerini benimser.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Başağrısına Yaklaşım, Primer Başağrıları
2Nörolojik Semiyoloji
3Sekonder Başağrıları
4SEMİNER/Kraniyal Sinir Hastalıkları 1-2
5Nörolojik Muayene (Kraniyal sinirler)
6Nörolojik Aciller
7Nörolojik Komalar ve Bilinç Bozuklukları
8Epilepsi-tanı, Yaklaşım, Tedavi
9Nörolojik Muayene (Duyu)
10Nöromusküler Hastalıklar
11Periferik Nöropatiler
12Multipl Skleroz ve Nöroimmünolojik Bozukluklar
13Medulla Spinalis Hastalıkları
14Nörolojik Muayene (Refleksler)
15Demanslar ve Alzheimer Hastalığı
16Uyku- Giriş
17Hareket Bozuklukları: Parkinson Hastalığı
18Hareket Bozuklukları: Distoni ve Tremor
19Beyin Ödemi
20Sistemik Hastalıklar ve Nöroloji/Nörolojide Kons.
21Serebrovasküler Hastalıklar-Hemorajik İnme
22Serebrovasküler Hastalıklar-İskemik İnme
23Vertigo ve Denge Bozuklukları
24Nörolojik Muayene (Serebellar)
25Nöromusküler Hastalıklar:M.Gravis ve Kavşak Hastalıkları
26Ön Boynuz ve Motor Nöron Hastalığı
27Nörolojik Muayene (Motor,kas gücü)
28Ataksiler
29Konuşma Bozuklukları
Kaynak
1. Bradley Neurology in Clinical Practice 2. Nöroloji Ders Kitabı İstanbul Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 3. Resimlendirilmiş Şekliyle Nöroloji ve Nöroşirürji

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROLOJİ STAJITP5013763Senelik65+50-5
Ders Programı

( A ) Pazartesi 12:00-12:45

( A ) Pazartesi 12:45-13:30

( A ) Pazartesi 13:30-14:15

( A ) Pazartesi 14:30-15:15

( A ) Pazartesi 15:30-16:15

( A ) Pazartesi 16:30-17:15

( A ) Pazartesi 17:30-18:15

( A ) Salı 15:30-16:15

( A ) Salı 16:30-17:15

( A ) Salı 17:30-18:15

( A ) Çarşamba 11:00-11:45

( A ) Çarşamba 12:00-12:45

( A ) Çarşamba 14:30-15:15

( A ) Çarşamba 15:30-16:15

( A ) Çarşamba 16:30-17:15

( A ) Çarşamba 17:30-18:15

( A ) Perşembe 11:00-11:45

( A ) Perşembe 12:00-12:45

( A ) Perşembe 12:45-13:30

( A ) Perşembe 13:30-14:15

( A ) Perşembe 14:30-15:15

( A ) Perşembe 15:30-16:15

( A ) Perşembe 16:30-17:15

( A ) Cuma 12:00-12:45

( A ) Cuma 12:45-13:30

( A ) Cuma 13:30-14:15

( A ) Cuma 14:30-15:15

( A ) Cuma 15:30-16:15

( A ) Cuma 16:30-17:15

( A ) Cuma 17:30-18:15

( A ) Cuma 18:30-19:15

( A ) Cuma 20:30-21:15

( G ) Pazartesi 12:00-12:45

( G ) Salı 08:00-08:45

( G ) Salı 09:00-09:45

( G ) Salı 11:00-11:45

( G ) Salı 12:00-12:45

( G ) Salı 12:45-13:30

( G ) Salı 13:30-14:15

( G ) Salı 14:30-15:15

( G ) Salı 15:30-16:15

( G ) Salı 16:30-17:15

( G ) Salı 17:30-18:15

( G ) Çarşamba 08:00-08:45

( G ) Çarşamba 10:00-10:45

( G ) Çarşamba 11:00-11:45

( G ) Çarşamba 12:00-12:45

( G ) Çarşamba 16:30-17:15

( G ) Çarşamba 17:30-18:15

( G ) Çarşamba 18:30-19:15

( G ) Perşembe 07:00-07:45

( G ) Perşembe 08:00-08:45

( G ) Perşembe 12:00-12:45

( G ) Perşembe 12:45-13:30

( G ) Perşembe 17:30-18:15

( G ) Perşembe 18:30-19:15

( G ) Cuma 08:00-08:45

( G ) Cuma 09:00-09:45

( G ) Cuma 10:00-10:45

( G ) Cuma 12:00-12:45

( G ) Cuma 12:45-13:30

( G ) Cuma 13:30-14:15

( G ) Cuma 15:30-16:15

( G ) Cuma 16:30-17:15

( G ) Cuma 17:30-18:15

( F ) Pazartesi 08:00-08:45

( F ) Pazartesi 09:00-09:45

( F ) Pazartesi 10:00-10:45

( F ) Pazartesi 11:00-11:45

( F ) Pazartesi 12:00-12:45

( F ) Pazartesi 12:45-13:30

( F ) Pazartesi 13:30-14:15

( F ) Pazartesi 15:30-16:15

( F ) Salı 08:00-08:45

( F ) Salı 09:00-09:45

( F ) Salı 10:00-10:45

( F ) Salı 11:00-11:45

( F ) Salı 12:00-12:45

( F ) Salı 12:45-13:30

( F ) Salı 13:30-14:15

( F ) Salı 14:30-15:15

( F ) Salı 16:30-17:15

( F ) Çarşamba 09:00-09:45

( F ) Çarşamba 10:00-10:45

( F ) Çarşamba 11:00-11:45

( F ) Çarşamba 12:45-13:30

( F ) Çarşamba 13:30-14:15

( F ) Çarşamba 15:30-16:15

( F ) Cuma 09:00-09:45

( F ) Cuma 11:00-11:45

( F ) Cuma 12:00-12:45

( F ) Cuma 12:45-13:30

( F ) Cuma 13:30-14:15

( F ) Cuma 14:30-15:15

( F ) Cuma 16:30-17:15

( F ) Cuma 17:30-18:15

( F ) Cuma 18:30-19:15

( D ) Pazartesi 09:00-09:45

( D ) Pazartesi 11:00-11:45

( D ) Pazartesi 13:30-14:15

( D ) Pazartesi 14:30-15:15

( D ) Pazartesi 15:30-16:15

( D ) Salı 09:00-09:45

( D ) Salı 10:00-10:45

( D ) Salı 11:00-11:45

( D ) Salı 12:00-12:45

( D ) Salı 13:30-14:15

( D ) Salı 14:30-15:15

( D ) Salı 15:30-16:15

( D ) Salı 16:30-17:15

( D ) Çarşamba 08:00-08:45

( D ) Çarşamba 09:00-09:45

( D ) Çarşamba 10:00-10:45

( D ) Çarşamba 11:00-11:45

( D ) Çarşamba 12:00-12:45

( D ) Çarşamba 13:30-14:15

( D ) Çarşamba 14:30-15:15

( D ) Çarşamba 15:30-16:15

( D ) Çarşamba 16:30-17:15

( D ) Cuma 09:00-09:45

( D ) Cuma 10:00-10:45

( D ) Cuma 11:00-11:45

( D ) Cuma 13:30-14:15

( D ) Cuma 14:30-15:15

( D ) Cuma 15:30-16:15

( D ) Cuma 17:30-18:15

( D ) Cuma 18:30-19:15

( D ) Cuma 19:30-20:15

( E ) Pazartesi 09:00-09:45

( E ) Pazartesi 10:00-10:45

( E ) Pazartesi 11:00-11:45

( E ) Pazartesi 12:00-12:45

( E ) Pazartesi 13:30-14:15

( E ) Pazartesi 14:30-15:15

( E ) Pazartesi 15:30-16:15

( E ) Salı 08:00-08:45

( E ) Salı 09:00-09:45

( E ) Salı 10:00-10:45

( E ) Salı 11:00-11:45

( E ) Salı 12:00-12:45

( E ) Salı 13:30-14:15

( E ) Salı 14:30-15:15

( E ) Salı 15:30-16:15

( E ) Çarşamba 08:00-08:45

( E ) Çarşamba 09:00-09:45

( E ) Çarşamba 10:00-10:45

( E ) Çarşamba 11:00-11:45

( E ) Çarşamba 12:00-12:45

( E ) Çarşamba 13:30-14:15

( E ) Çarşamba 14:30-15:15

( E ) Çarşamba 15:30-16:15

( E ) Çarşamba 16:30-17:15

( E ) Cuma 08:00-08:45

( E ) Cuma 09:00-09:45

( E ) Cuma 10:00-10:45

( E ) Cuma 11:00-11:45

( E ) Cuma 13:30-14:15

( E ) Cuma 14:30-15:15

( E ) Cuma 15:30-16:15

( E ) Cuma 18:30-19:15

( E ) Cuma 19:30-20:15

( E ) Cuma 20:30-21:15

( B ) Pazartesi 08:00-08:45

( B ) Pazartesi 09:00-09:45

( B ) Pazartesi 10:00-10:45

( B ) Pazartesi 11:00-11:45

( B ) Pazartesi 12:00-12:45

( B ) Pazartesi 13:30-14:15

( B ) Pazartesi 14:30-15:15

( B ) Pazartesi 15:30-16:15

( B ) Pazartesi 16:30-17:15

( B ) Salı 09:00-09:45

( B ) Salı 10:00-10:45

( B ) Salı 11:00-11:45

( B ) Salı 13:30-14:15

( B ) Salı 14:30-15:15

( B ) Salı 15:30-16:15

( B ) Salı 16:30-17:15

( B ) Çarşamba 08:00-08:45

( B ) Çarşamba 09:00-09:45

( B ) Çarşamba 10:00-10:45

( B ) Çarşamba 11:00-11:45

( B ) Çarşamba 12:00-12:45

( B ) Çarşamba 13:30-14:15

( B ) Çarşamba 14:30-15:15

( B ) Çarşamba 15:30-16:15

( B ) Çarşamba 16:30-17:15

( B ) Çarşamba 21:30-22:15

( B ) Cuma 08:00-08:45

( B ) Cuma 09:00-09:45

( B ) Cuma 10:00-10:45

( B ) Cuma 11:00-11:45

( B ) Cuma 12:00-12:45

( B ) Cuma 13:30-14:15

( B ) Cuma 14:30-15:15

( B ) Cuma 15:30-16:15

( B ) Cuma 21:30-22:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nesrin HELVACI YILMAZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Erkingül BİRDAY, Dr.Öğr.Üye. Elmir KHANMAMMADOV, Doç.Dr. Alican TAHTA, Doç.Dr. Nesrin HELVACI YILMAZ, Prof.Dr. Erol AKGÜL, Doç.Dr. Gülhan ERTAN AKAN, Doç.Dr. Muhammet Arif ÖZBEK, Dr.Öğr.Üye. Şeyma KILIÇ, Dr.Öğr.Üye. Elif DALGIÇ TÜRKOĞLU, Doç.Dr. Fikret AYSAL, Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ
Dersin Yardımcıları• Prof. Dr. Lütfü HANOĞLU • Doç. Dr. Fikret AYSAL • Doç. Dr. Erkingül BİRDAY • Dr. Öğr. Üyesi Nesrin HELVACI YILMAZ • Dr. Öğr. Üyesi Özge ARICI DÜZ • Dr. Öğr. Üyesi Elmir KHANMAMMADOV • Dr. Öğr. Üyesi Şeyma KILIÇ
Dersin AmacıSık görülen ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan santral ve periferik sinir sistem hastalıklarını bilen, birinci basamak sağlık hizmeti sırasında bu hastalıkların tanı ve tedavisi ile acil müdahaleyi gerçekleştirebilen, gerektiğinde üst basamak kuruma yönlendirebilen ve korunma yolları ve risk faktörleri ile ilgili danışmanlık verebilen bilgi, beceri, tutum ile donatılmış bilimsel düşünen hekimler yetiştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Başağrısına Yaklaşım, Primer Başağrıları,Nörolojik Semiyoloji,Sekonder Başağrıları,SEMİNER/Kraniyal Sinir Hastalıkları 1-2,Nörolojik Muayene (Kraniyal sinirler),Nörolojik Aciller,Nörolojik Komalar ve Bilinç Bozuklukları,Epilepsi-tanı, Yaklaşım, Tedavi ,Nörolojik Muayene (Duyu),Nöromusküler Hastalıklar,Periferik Nöropatiler,Multipl Skleroz ve Nöroimmünolojik Bozukluklar ,Medulla Spinalis Hastalıkları,Nörolojik Muayene (Refleksler),Demanslar ve Alzheimer Hastalığı,Uyku- Giriş,Hareket Bozuklukları: Parkinson Hastalığı,Hareket Bozuklukları: Distoni ve Tremor,Beyin Ödemi,Sistemik Hastalıklar ve Nöroloji/Nörolojide Kons.,Serebrovasküler Hastalıklar-Hemorajik İnme,Serebrovasküler Hastalıklar-İskemik İnme ,Vertigo ve Denge Bozuklukları,Nörolojik Muayene (Serebellar),Nöromusküler Hastalıklar:M.Gravis ve Kavşak Hastalıkları,Ön Boynuz ve Motor Nöron Hastalığı,Nörolojik Muayene (Motor,kas gücü),Ataksiler,Konuşma Bozuklukları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgi - Sinir sisteminin anatomi ve fizyolojik mekanizmalarını anımsar, nörobilimi ileri hekimlik uygulamalarının alanı olarak öngörür. Sık görülen nörolojik hastalıklarda temel semptomları ve nörolojik muayene bulguları ile gerekli tanı araçlarını kullanarak ayırıcı tanıyı değerlendirir. Sinir sisteminin anatomi ve fizyolojik mekanizmalarını anımsar, nörobilimi ileri hekimlik uygulamalarının alanı olarak öngörür. Sık görülen nörolojik hastalıklarda temel semptomları ve nörolojik muayene bulguları ile gerekli tanı araçlarını kullanarak ayırıcı tanıyı değerlendirir. Nörolojik hastalıkların küresel yükünü, risk faktörlerini ve korunma yollarını  açıklar. Nörolojik hastalıklarda koruyucu hekimliğin önemini benimser. (K) Bunama, multipl skleroz, epilepsi, hareket bozukluklarının, uyku bozukluklarının ön tanısını akıl eder. (ÖnT) Birinci basamak sağlık hizmeti sırasında Nöroloji Uzmanına yönlendireceği hastaları seçer ve bu konuda danışmanlık verir. (ÖnT) Birinci basamak sağlık hizmeti sırasında Nöroloji Uzmanına yönlendireceği hastaları seçer ve bu konuda danışmanlık verir. (ÖnT) Başağrısı, inme, polinöropati başta olmak kronik takip ve danışmanlık gerektiren nörolojik hastalıkları birinci basamak sağlık hizmeti kapsamında yönetir. (T K İ) Başağrısı, inme, polinöropati başta olmak kronik takip ve danışmanlık gerektiren nörolojik hastalıkları birinci basamak sağlık hizmeti kapsamında yönetir.   Nörolojik hastalıklarda koruyucu hekimliğin önemini benimser. Gerilim tipi başağrısının tanı ve tedavisini reçetesinin düzenleyerek planlar. (TT) Gerilim tipi başağrısı ve migren tipi baş ağrısının tanı ve tedavisini reçetesinin düzenleyerek planlar. (TT) Gerilim tipi başağrısı ve migren tipi baş ağrısının tanı ve tedavisini reçetesinin düzenleyerek planlar. (TT) İnme, epileptik nöbet, akut polinöropatik sendromlar, akut medulla spinalis lezyonları gibi hayati önemi olan nörolojik hastalıklarının acil tedavisini planlar. (A) Birinci basamak sağlık hizmeti sırasında Nöroloji Uzmanına yönlendireceği hastaları seçer ve bu konuda danışmanlık verir. Epileptik hastaların çalışma koşulları hakkında gerekli düzenlemeler hakkında danışmanlık verir ve polinoropatili bir hastanın olası toksik maruziyetini sorgular. (İş Sağlığı)
Beceri - Nörolojik muayeneyi tam ve ayrıntılı yapar ve sistemik fizik muayene bulguları ile ilişkilendirir.
Tutum - Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Hastalar, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. Birinci basamak sağlık hizmeti sunarken kanıta dayalı tıp uygulamalarını kullanır. Hekimlik hizmeti verirken insan ve hasta haklarını gözetir, kişisel verilerin korunması ilkelerini benimser.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Başağrısına Yaklaşım, Primer Başağrıları
2Nörolojik Semiyoloji
3Sekonder Başağrıları
4SEMİNER/Kraniyal Sinir Hastalıkları 1-2
5Nörolojik Muayene (Kraniyal sinirler)
6Nörolojik Aciller
7Nörolojik Komalar ve Bilinç Bozuklukları
8Epilepsi-tanı, Yaklaşım, Tedavi
9Nörolojik Muayene (Duyu)
10Nöromusküler Hastalıklar
11Periferik Nöropatiler
12Multipl Skleroz ve Nöroimmünolojik Bozukluklar
13Medulla Spinalis Hastalıkları
14Nörolojik Muayene (Refleksler)
15Demanslar ve Alzheimer Hastalığı
16Uyku- Giriş
17Hareket Bozuklukları: Parkinson Hastalığı
18Hareket Bozuklukları: Distoni ve Tremor
19Beyin Ödemi
20Sistemik Hastalıklar ve Nöroloji/Nörolojide Kons.
21Serebrovasküler Hastalıklar-Hemorajik İnme
22Serebrovasküler Hastalıklar-İskemik İnme
23Vertigo ve Denge Bozuklukları
24Nörolojik Muayene (Serebellar)
25Nöromusküler Hastalıklar:M.Gravis ve Kavşak Hastalıkları
26Ön Boynuz ve Motor Nöron Hastalığı
27Nörolojik Muayene (Motor,kas gücü)
28Ataksiler
29Konuşma Bozuklukları
Kaynak
1. Bradley Neurology in Clinical Practice 2. Nöroloji Ders Kitabı İstanbul Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 3. Resimlendirilmiş Şekliyle Nöroloji ve Nöroşirürji

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05