Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KULAK, BURUN VE BOĞAZ HASTALIKLARI STAJI | - | Senelik | 28+42 | - | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gökhan ALTIN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Celil USLU, Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU, Prof.Dr. Hasan DEMİRHAN, Prof.Dr. Tolga KANDOĞAN, Dr.Öğr.Üye. Mustafa Said TEKİN, Dr.Öğr.Üye. Celal GÜNAY, Dr.Öğr.Üye. Erkan KILIÇ, Dr.Öğr.Üye. Hanifi KAYA, Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ, Dr.Öğr.Üye. Necdet ÖZÇELİK, Prof.Dr. Erkan SOYLU, Doç.Dr. Gökhan ALTIN |
Dersin Yardımcıları | • Prof.Dr Celil USLU • Prof.Dr Bülent ŞERBETÇİOĞLU (Odyoloji) • Prof.Dr.Tolga KANDOĞAN • Doç.Dr.Hasan DEMİRHAN • Doç.Dr Erkan SOYLU • Dr. Öğr. Üyesi Gökhan ALTIN • Dr. Öğr. Üyesi Necdet ÖZÇELİK • Dr. Öğr. Üyesi Celal GÜNAY • Dr. Öğr. Üyesi Hanifi KAYA • Uzm.Ody.Dr Oğuz YILMAZ (Odyoloji) • Dr. Öğr. Üye Lütfü Şeneldir • Dr. Öğr. Üyesi Erdal Erkoç • Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Çakır • |
Dersin Amacı | Hekimlik meslek hayatında Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş Boyun Cerrahisi uygulamaları, radyolojik ve odyolojik tetkiklerin doğru kullanılması ve yorumlanması, acil kulak burun boğaz hastalarına yaklaşımı ve cerrahi endikasyon yöntemlerini uygulanması ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; KBB'de muayene Yöntemleri,Odyolojik prensipler,İşitmenin Fizyolojisi,İşitme Kaybıyla Seyreden Hastalıklar,Denge Nasıl Sağlanır,Dengeyi Etkileyen Hastalıklar,Tükürük bezi hastalıkları,Obstrüktif Uyku Apne Sendromu,Burun ve Paranazal Sinüs Anatomisi,Kulak ağrısı ve eksternal otit,Akut otitis medya,KOM komplikasyonları,Seröz otitis medya,Ani işitme kaybı,Fasyal paraliziler,Rinne‐Weber ve Schwabach testleri uygulayabilme(uygulama),Baş‐boyun ve KBB muayenesi(uygulama),Burun tıkanıklıkları/ akıntıları,Sinüzitler,Sinüzit komplikasyonları,Epistaksis,Burna ön tampon koyabilme ve alabilme(uygulama),Benign paroksismal pozisyonel vertigo-Dix Hill pike testi ve Epley manevrası(uygulama),Benign paroksismal pozisyonel vertigo-Dix Hill pike testi ve Epley manevrası(uygulama),Ses kısıklığı,Derin boyun enfeksiyonları,Hava yolu problemlerine yaklaşım ,Trakeotomi,Boyun kitlelerine yaklaşım,Baş Boyun Kanserleri,Baş boyun travmaları,KBB Acilleri,Larinksin konjenital hastalıkları,Allerjik Rinit ve Tedavisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | KBB'de muayene Yöntemleri | |
2 | Odyolojik prensipler | |
3 | İşitmenin Fizyolojisi | |
4 | İşitme Kaybıyla Seyreden Hastalıklar | |
5 | Denge Nasıl Sağlanır | |
6 | Dengeyi Etkileyen Hastalıklar | |
7 | Tükürük bezi hastalıkları | |
8 | Obstrüktif Uyku Apne Sendromu | |
9 | Burun ve Paranazal Sinüs Anatomisi | |
10 | Kulak ağrısı ve eksternal otit | |
11 | Akut otitis medya | |
12 | KOM komplikasyonları | |
13 | Seröz otitis medya | |
14 | Ani işitme kaybı | |
15 | Fasyal paraliziler | |
16 | Rinne‐Weber ve Schwabach testleri uygulayabilme(uygulama) | |
17 | Baş‐boyun ve KBB muayenesi(uygulama) | |
18 | Burun tıkanıklıkları/ akıntıları | |
19 | Sinüzitler | |
20 | Sinüzit komplikasyonları | |
21 | Epistaksis | |
22 | Burna ön tampon koyabilme ve alabilme(uygulama) | |
23 | Benign paroksismal pozisyonel vertigo-Dix Hill pike testi ve Epley manevrası(uygulama) | |
24 | Benign paroksismal pozisyonel vertigo-Dix Hill pike testi ve Epley manevrası(uygulama) | |
25 | Ses kısıklığı | |
26 | Derin boyun enfeksiyonları | |
27 | Hava yolu problemlerine yaklaşım | |
28 | Trakeotomi | |
29 | Boyun kitlelerine yaklaşım | |
30 | Baş Boyun Kanserleri | |
31 | Baş boyun travmaları | |
32 | KBB Acilleri | |
33 | Larinksin konjenital hastalıkları | |
34 | Allerjik Rinit ve Tedavisi |
Kaynak |
1. Can Koç, Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş Boyun Cerrahisi, İkinci baskı, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara,2013. 2. Jonas Johnson, Bailey's Head and Neck Surgery, Fifth edition, Wolters Kluwer Health/Lippicott Williams & Wilkins, 2013. 3. Nazım Korkut(çeviri editörü), Bailey Baş & Boyun Cerrahisi Otolaringoloji(Türkçe), Dördüncü baskı, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara, 2011. 4. K.J. Lee. K.J. Lee’s Essential Otolaryngology Head & Neck Surgery, Tenth Edition, Mc Graw Hill Medical, 2012. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KULAK, BURUN VE BOĞAZ HASTALIKLARI STAJI | - | Senelik | 28+42 | - | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gökhan ALTIN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Celil USLU, Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU, Prof.Dr. Hasan DEMİRHAN, Prof.Dr. Tolga KANDOĞAN, Dr.Öğr.Üye. Mustafa Said TEKİN, Dr.Öğr.Üye. Celal GÜNAY, Dr.Öğr.Üye. Erkan KILIÇ, Dr.Öğr.Üye. Hanifi KAYA, Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ, Dr.Öğr.Üye. Necdet ÖZÇELİK, Prof.Dr. Erkan SOYLU, Doç.Dr. Gökhan ALTIN |
Dersin Yardımcıları | • Prof.Dr Celil USLU • Prof.Dr Bülent ŞERBETÇİOĞLU (Odyoloji) • Prof.Dr.Tolga KANDOĞAN • Doç.Dr.Hasan DEMİRHAN • Doç.Dr Erkan SOYLU • Dr. Öğr. Üyesi Gökhan ALTIN • Dr. Öğr. Üyesi Necdet ÖZÇELİK • Dr. Öğr. Üyesi Celal GÜNAY • Dr. Öğr. Üyesi Hanifi KAYA • Uzm.Ody.Dr Oğuz YILMAZ (Odyoloji) • Dr. Öğr. Üye Lütfü Şeneldir • Dr. Öğr. Üyesi Erdal Erkoç • Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Çakır • |
Dersin Amacı | Hekimlik meslek hayatında Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş Boyun Cerrahisi uygulamaları, radyolojik ve odyolojik tetkiklerin doğru kullanılması ve yorumlanması, acil kulak burun boğaz hastalarına yaklaşımı ve cerrahi endikasyon yöntemlerini uygulanması ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; KBB'de muayene Yöntemleri,Odyolojik prensipler,İşitmenin Fizyolojisi,İşitme Kaybıyla Seyreden Hastalıklar,Denge Nasıl Sağlanır,Dengeyi Etkileyen Hastalıklar,Tükürük bezi hastalıkları,Obstrüktif Uyku Apne Sendromu,Burun ve Paranazal Sinüs Anatomisi,Kulak ağrısı ve eksternal otit,Akut otitis medya,KOM komplikasyonları,Seröz otitis medya,Ani işitme kaybı,Fasyal paraliziler,Rinne‐Weber ve Schwabach testleri uygulayabilme(uygulama),Baş‐boyun ve KBB muayenesi(uygulama),Burun tıkanıklıkları/ akıntıları,Sinüzitler,Sinüzit komplikasyonları,Epistaksis,Burna ön tampon koyabilme ve alabilme(uygulama),Benign paroksismal pozisyonel vertigo-Dix Hill pike testi ve Epley manevrası(uygulama),Benign paroksismal pozisyonel vertigo-Dix Hill pike testi ve Epley manevrası(uygulama),Ses kısıklığı,Derin boyun enfeksiyonları,Hava yolu problemlerine yaklaşım ,Trakeotomi,Boyun kitlelerine yaklaşım,Baş Boyun Kanserleri,Baş boyun travmaları,KBB Acilleri,Larinksin konjenital hastalıkları,Allerjik Rinit ve Tedavisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | KBB'de muayene Yöntemleri | |
2 | Odyolojik prensipler | |
3 | İşitmenin Fizyolojisi | |
4 | İşitme Kaybıyla Seyreden Hastalıklar | |
5 | Denge Nasıl Sağlanır | |
6 | Dengeyi Etkileyen Hastalıklar | |
7 | Tükürük bezi hastalıkları | |
8 | Obstrüktif Uyku Apne Sendromu | |
9 | Burun ve Paranazal Sinüs Anatomisi | |
10 | Kulak ağrısı ve eksternal otit | |
11 | Akut otitis medya | |
12 | KOM komplikasyonları | |
13 | Seröz otitis medya | |
14 | Ani işitme kaybı | |
15 | Fasyal paraliziler | |
16 | Rinne‐Weber ve Schwabach testleri uygulayabilme(uygulama) | |
17 | Baş‐boyun ve KBB muayenesi(uygulama) | |
18 | Burun tıkanıklıkları/ akıntıları | |
19 | Sinüzitler | |
20 | Sinüzit komplikasyonları | |
21 | Epistaksis | |
22 | Burna ön tampon koyabilme ve alabilme(uygulama) | |
23 | Benign paroksismal pozisyonel vertigo-Dix Hill pike testi ve Epley manevrası(uygulama) | |
24 | Benign paroksismal pozisyonel vertigo-Dix Hill pike testi ve Epley manevrası(uygulama) | |
25 | Ses kısıklığı | |
26 | Derin boyun enfeksiyonları | |
27 | Hava yolu problemlerine yaklaşım | |
28 | Trakeotomi | |
29 | Boyun kitlelerine yaklaşım | |
30 | Baş Boyun Kanserleri | |
31 | Baş boyun travmaları | |
32 | KBB Acilleri | |
33 | Larinksin konjenital hastalıkları | |
34 | Allerjik Rinit ve Tedavisi |
Kaynak |
1. Can Koç, Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş Boyun Cerrahisi, İkinci baskı, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara,2013. 2. Jonas Johnson, Bailey's Head and Neck Surgery, Fifth edition, Wolters Kluwer Health/Lippicott Williams & Wilkins, 2013. 3. Nazım Korkut(çeviri editörü), Bailey Baş & Boyun Cerrahisi Otolaringoloji(Türkçe), Dördüncü baskı, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara, 2011. 4. K.J. Lee. K.J. Lee’s Essential Otolaryngology Head & Neck Surgery, Tenth Edition, Mc Graw Hill Medical, 2012. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |