Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DAVRANIŞ BİLİMLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yasemin OKAN ER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yasemin OKAN ER |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yuşa Başoğlu |
Dersin Amacı | Çalışma ortamındaki kişilerin kendileri, iş arkadaşları, çalışma grupları ve örgütleri ile ilgili olarak davranışların temelinde yatan sebepleri kavrama, olumsuzlukları tespit etme ve iyileştirmek için gerekli teorik donanımı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bir bilim olarak davranış bilimleri ve diğer sosyal bilimlerle ilişkisi ,Davranış yaklaşımları ,Algı, Tutum ve Atıf , Öğrenme , Yaşam Boyu Gelişim ,Kişilik, Benlik ve Duygular ,Sağlık Psikolojisi ,İhtiyaçlar ve Motivasyon ,Gruplar ,Kültür, İnanç ve Değerler , İletişim ,Çatışma,Stres,Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
2. Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. | 10, 16, 9 | A |
3. İhtiyaçlar ve motivasyon ile ilgili teorik yaklaşımları tanımlar. | 16, 9 | A |
4. Kişilik teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. | 10, 16, 9 | A |
5. Kişinin sosyal çevre ve kurumlar içindeki yeri hakkında yorum yapar. | 10, 16, 9 | A |
6. Kültür, değerler ve inançlar hakkında açıklama yapar. | 10, 16, 9 | A |
7. İletişim, çatışma ve stres yönetimi konusunda açıklama yapar. | 10, 16, 9 | A |
8. Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar ile ilgili analiz yapar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bir bilim olarak davranış bilimleri ve diğer sosyal bilimlerle ilişkisi | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
2 | Davranış yaklaşımları | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
3 | Algı, Tutum ve Atıf | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
4 | Öğrenme | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
5 | Yaşam Boyu Gelişim | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
6 | Kişilik, Benlik ve Duygular | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
7 | Sağlık Psikolojisi | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
8 | İhtiyaçlar ve Motivasyon | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
9 | Gruplar | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
10 | Kültür, İnanç ve Değerler | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
11 | İletişim | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
12 | Çatışma | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
13 | Stres | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
14 | Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
Kaynak |
Prof .Dr Feyzullah Eroğlu, Davranış Bilimleri ,Beta yayınları Prof. Dr. Salih Güney, Davranış Bilimleri, Nobel Akademi Yayıncılık. Prof. Dr. M. Şerif Şimşek, Prof. Dr. Tahir Akgemci, Prof . Dr. Adnan Çelik ( 2011 ) Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış , Gazi Kitabevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | ||||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | ||||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | ||||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | ||||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | ||||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 2 | 4 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 1 | 1 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 5 | 5 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(62/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DAVRANIŞ BİLİMLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yasemin OKAN ER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yasemin OKAN ER |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yuşa Başoğlu |
Dersin Amacı | Çalışma ortamındaki kişilerin kendileri, iş arkadaşları, çalışma grupları ve örgütleri ile ilgili olarak davranışların temelinde yatan sebepleri kavrama, olumsuzlukları tespit etme ve iyileştirmek için gerekli teorik donanımı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bir bilim olarak davranış bilimleri ve diğer sosyal bilimlerle ilişkisi ,Davranış yaklaşımları ,Algı, Tutum ve Atıf , Öğrenme , Yaşam Boyu Gelişim ,Kişilik, Benlik ve Duygular ,Sağlık Psikolojisi ,İhtiyaçlar ve Motivasyon ,Gruplar ,Kültür, İnanç ve Değerler , İletişim ,Çatışma,Stres,Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
2. Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. | 10, 16, 9 | A |
3. İhtiyaçlar ve motivasyon ile ilgili teorik yaklaşımları tanımlar. | 16, 9 | A |
4. Kişilik teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. | 10, 16, 9 | A |
5. Kişinin sosyal çevre ve kurumlar içindeki yeri hakkında yorum yapar. | 10, 16, 9 | A |
6. Kültür, değerler ve inançlar hakkında açıklama yapar. | 10, 16, 9 | A |
7. İletişim, çatışma ve stres yönetimi konusunda açıklama yapar. | 10, 16, 9 | A |
8. Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar ile ilgili analiz yapar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bir bilim olarak davranış bilimleri ve diğer sosyal bilimlerle ilişkisi | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
2 | Davranış yaklaşımları | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
3 | Algı, Tutum ve Atıf | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
4 | Öğrenme | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
5 | Yaşam Boyu Gelişim | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
6 | Kişilik, Benlik ve Duygular | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
7 | Sağlık Psikolojisi | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
8 | İhtiyaçlar ve Motivasyon | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
9 | Gruplar | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
10 | Kültür, İnanç ve Değerler | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
11 | İletişim | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
12 | Çatışma | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
13 | Stres | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
14 | Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
Kaynak |
Prof .Dr Feyzullah Eroğlu, Davranış Bilimleri ,Beta yayınları Prof. Dr. Salih Güney, Davranış Bilimleri, Nobel Akademi Yayıncılık. Prof. Dr. M. Şerif Şimşek, Prof. Dr. Tahir Akgemci, Prof . Dr. Adnan Çelik ( 2011 ) Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış , Gazi Kitabevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | ||||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | ||||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | ||||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | ||||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | ||||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |