Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ UYGULAMA IV | ODJ3213317 | Bahar Dönemi | 0+4 | 2 | 4 |
Ders Programı | Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Büşra Nur ESER |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Kerem Ersin, Öğr. Gör. Büşra Nur Eser, Öğr. Gör. Şeyma Tuğba Öztürk, Arş. Gör. Yuşa Başoğlu, Arş. Gör. Furkan Büyükkal, Ody. Berkay Saldırım |
Dersin Amacı | Öğrenci, odyolojinin tüm alanları ile ilgili kurumlarda odyolojik değerlendirme tekniklerini kullanmayı, ayrıntılı hasta değerlendirmesi yapmayı, tanı koymayı, uygun tedavi yöntemine karar vermeyi, gerekli rehabilitasyon programlarını hazırlamayı ve sürdürmeyi öğrenir, ayrıca kariyer planlamasına karar verir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Otoakustik emisyon testini doğru şekilde uygular ve yorumlar.,Otoakustik Emisyon testini doğru şekilde uygular ve yorumlar,İşitsel uyarılmış beyinsapı potansiyel testini doğru şekilde uygular ve yorumlar.,İşitsel uyarılmış beyinsapı potansiyel testini doğru şekilde uygular ve yorumlar. ,Gerçek kulak ölçümünü doğru şekilde uygular ve yorumlar.,Gerçek kulak ölçümünü doğru şekilde uygular ve yorumlar.,Timpanometri testi öncesi hastanın annamezini değerlendirir.,Timpanometri testi için uygulama basamaklarını doğru şekilde gösterir.,Akustik refleks testi için hastayı teste hazırlar.,Hastaların denge değerlendirmesinde kullanılan yatakbaşı testleri doğru şekilde gösterir ve uygular.,VNG / kalorik testi için hastaları teste hazırlar.,VNG- kalorik testini hastalara doğru şekilde uygular.,Hastalara V-HIT öncesi kalibrasyonu doğru şekilde belirler.,V-HIT'i hastalara doğru şekilde uygular ve bulgularını yorumlar.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Klinik odyoloji için gerekli temel esaslara, güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve mesleki terminolojik bilgileri açıklar. | 10, 14, 16, 17, 4, 6, 8, 9 | A |
Denge bozukluklarının önlenmesi ve işitme tarama programlarını yürütebilme ve organize edebilme becerisi adına tüm teknik donanımı kullanmada, ortaya çıkan sorunları çözme/çözüm için test bataryalarını doğru bir şekilde uygular. | 10, 13, 14, 16, 17, 4, 5, 6, 8, 9 | A |
Klinik odyoloji hakkında bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar. | 10, 14, 16, 17, 4, 5, 6, 8, 9 | A |
Odyolojik vakaları değerlendirip, sorunlarını tanıyıp, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çağdaş çözüm önerileri geliştirir. | 10, 14, 16, 17, 4, 5, 6, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Otoakustik emisyon testini doğru şekilde uygular ve yorumlar. | Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır. |
2 | Otoakustik Emisyon testini doğru şekilde uygular ve yorumlar | Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır. |
3 | İşitsel uyarılmış beyinsapı potansiyel testini doğru şekilde uygular ve yorumlar. | Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır. |
4 | İşitsel uyarılmış beyinsapı potansiyel testini doğru şekilde uygular ve yorumlar. | Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır. |
5 | Gerçek kulak ölçümünü doğru şekilde uygular ve yorumlar. | Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır. |
6 | Gerçek kulak ölçümünü doğru şekilde uygular ve yorumlar. | Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır. |
7 | Timpanometri testi öncesi hastanın annamezini değerlendirir. | Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır. |
8 | Timpanometri testi için uygulama basamaklarını doğru şekilde gösterir. | Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır. |
9 | Akustik refleks testi için hastayı teste hazırlar. | Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır. |
10 | Hastaların denge değerlendirmesinde kullanılan yatakbaşı testleri doğru şekilde gösterir ve uygular. | Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır. |
11 | VNG / kalorik testi için hastaları teste hazırlar. | Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır. |
12 | VNG- kalorik testini hastalara doğru şekilde uygular. | Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır. |
13 | Hastalara V-HIT öncesi kalibrasyonu doğru şekilde belirler. | Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır. |
14 | V-HIT'i hastalara doğru şekilde uygular ve bulgularını yorumlar. | Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır. |
Kaynak |
Mesleki Uygulama I ve II Dersleri |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9) İşitme Kaybının Testleri,Tanısı ve Tedavisi, Editör: M. Bülent Şerbetçioğlu, 2021 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 4 | 16 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 1 | 4 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 1 | 4 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 12 | 1 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 12 | 4 | 48 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(130/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ UYGULAMA IV | ODJ3213317 | Bahar Dönemi | 0+4 | 2 | 4 |
Ders Programı | Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Büşra Nur ESER |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Kerem Ersin, Öğr. Gör. Büşra Nur Eser, Öğr. Gör. Şeyma Tuğba Öztürk, Arş. Gör. Yuşa Başoğlu, Arş. Gör. Furkan Büyükkal, Ody. Berkay Saldırım |
Dersin Amacı | Öğrenci, odyolojinin tüm alanları ile ilgili kurumlarda odyolojik değerlendirme tekniklerini kullanmayı, ayrıntılı hasta değerlendirmesi yapmayı, tanı koymayı, uygun tedavi yöntemine karar vermeyi, gerekli rehabilitasyon programlarını hazırlamayı ve sürdürmeyi öğrenir, ayrıca kariyer planlamasına karar verir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Otoakustik emisyon testini doğru şekilde uygular ve yorumlar.,Otoakustik Emisyon testini doğru şekilde uygular ve yorumlar,İşitsel uyarılmış beyinsapı potansiyel testini doğru şekilde uygular ve yorumlar.,İşitsel uyarılmış beyinsapı potansiyel testini doğru şekilde uygular ve yorumlar. ,Gerçek kulak ölçümünü doğru şekilde uygular ve yorumlar.,Gerçek kulak ölçümünü doğru şekilde uygular ve yorumlar.,Timpanometri testi öncesi hastanın annamezini değerlendirir.,Timpanometri testi için uygulama basamaklarını doğru şekilde gösterir.,Akustik refleks testi için hastayı teste hazırlar.,Hastaların denge değerlendirmesinde kullanılan yatakbaşı testleri doğru şekilde gösterir ve uygular.,VNG / kalorik testi için hastaları teste hazırlar.,VNG- kalorik testini hastalara doğru şekilde uygular.,Hastalara V-HIT öncesi kalibrasyonu doğru şekilde belirler.,V-HIT'i hastalara doğru şekilde uygular ve bulgularını yorumlar.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Klinik odyoloji için gerekli temel esaslara, güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve mesleki terminolojik bilgileri açıklar. | 10, 14, 16, 17, 4, 6, 8, 9 | A |
Denge bozukluklarının önlenmesi ve işitme tarama programlarını yürütebilme ve organize edebilme becerisi adına tüm teknik donanımı kullanmada, ortaya çıkan sorunları çözme/çözüm için test bataryalarını doğru bir şekilde uygular. | 10, 13, 14, 16, 17, 4, 5, 6, 8, 9 | A |
Klinik odyoloji hakkında bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar. | 10, 14, 16, 17, 4, 5, 6, 8, 9 | A |
Odyolojik vakaları değerlendirip, sorunlarını tanıyıp, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çağdaş çözüm önerileri geliştirir. | 10, 14, 16, 17, 4, 5, 6, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Otoakustik emisyon testini doğru şekilde uygular ve yorumlar. | Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır. |
2 | Otoakustik Emisyon testini doğru şekilde uygular ve yorumlar | Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır. |
3 | İşitsel uyarılmış beyinsapı potansiyel testini doğru şekilde uygular ve yorumlar. | Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır. |
4 | İşitsel uyarılmış beyinsapı potansiyel testini doğru şekilde uygular ve yorumlar. | Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır. |
5 | Gerçek kulak ölçümünü doğru şekilde uygular ve yorumlar. | Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır. |
6 | Gerçek kulak ölçümünü doğru şekilde uygular ve yorumlar. | Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır. |
7 | Timpanometri testi öncesi hastanın annamezini değerlendirir. | Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır. |
8 | Timpanometri testi için uygulama basamaklarını doğru şekilde gösterir. | Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır. |
9 | Akustik refleks testi için hastayı teste hazırlar. | Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır. |
10 | Hastaların denge değerlendirmesinde kullanılan yatakbaşı testleri doğru şekilde gösterir ve uygular. | Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır. |
11 | VNG / kalorik testi için hastaları teste hazırlar. | Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır. |
12 | VNG- kalorik testini hastalara doğru şekilde uygular. | Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır. |
13 | Hastalara V-HIT öncesi kalibrasyonu doğru şekilde belirler. | Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır. |
14 | V-HIT'i hastalara doğru şekilde uygular ve bulgularını yorumlar. | Odyoflix'te konuya ilişkin ders notları ve videoları paylaşılmıştır. |
Kaynak |
Mesleki Uygulama I ve II Dersleri |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9) İşitme Kaybının Testleri,Tanısı ve Tedavisi, Editör: M. Bülent Şerbetçioğlu, 2021 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |