Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTME CİHAZLI İŞİTSEL REHABİLİTASYON | ODJ4157130 | Güz Dönemi | 0+8 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yuşa Başoğlu |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, işitme cihazı alanında öğrendikleri teorik bilgi ve yeteneklerini klinik uygulamalara başarıyla aktarabilmelerine katkıda bulunmak, özel vakalara yönelik klinik sorunları çözme ve karar verme becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşitme cihazı çeşitleri,İşitme cihazı temel parçaları,işitme cihazı endikasyonları. ,İşitme cihazı uygulamaları I,İşitme cihazı uygulamaları II,İşitme cihazı uygulamaları III,İşitme cihazı uygulamaları IV,İşitme cihazı uygulamaları V,İşitme cihazı uygulamaları VI,İşitme cihazı uygulamaları VII,İşitme cihazı uygulamaları VIII,İşitme cihazı uygulamaları IX,İşitme cihazı uygulamaları X,İşitme cihazı uygulamaları XI; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitme engelli bireylere işitme kayıplarına uygun işitme cihazı verir. | 4, 9 | E |
İşitme cihazı ve implantlar uygulamalarına yönelik vakaya uygun değerlendirme yöntemlerini seçer, uygular ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder. | 14, 4, 9 | E |
Kulak izi alır ve uygun kulak kalıplarını seçer. | 4, 8, 9 | E |
Hastanın işitme kaybına göre, işitme cihazının ayarını yapar. | 17, 4, 9 | E |
İşitme cihazlı bireylerin takibini planlar. | 12, 4, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşitme cihazı çeşitleri | Ön hazırlık yok. |
2 | İşitme cihazı temel parçaları | Ön hazırlık yok. |
3 | işitme cihazı endikasyonları. | Ön hazırlık yok. |
4 | İşitme cihazı uygulamaları I | Ön hazırlık yok. |
5 | İşitme cihazı uygulamaları II | Ön hazırlık yok. |
6 | İşitme cihazı uygulamaları III | Ön hazırlık yok. |
7 | İşitme cihazı uygulamaları IV | Ön hazırlık yok. |
8 | İşitme cihazı uygulamaları V | Ön hazırlık yok. |
9 | İşitme cihazı uygulamaları VI | Ön hazırlık yok. |
10 | İşitme cihazı uygulamaları VII | Ön hazırlık yok. |
11 | İşitme cihazı uygulamaları VIII | Ön hazırlık yok. |
12 | İşitme cihazı uygulamaları IX | Ön hazırlık yok. |
13 | İşitme cihazı uygulamaları X | Ön hazırlık yok. |
14 | İşitme cihazı uygulamaları XI | Ön hazırlık yok. |
Kaynak |
Ders sırasında sunulan powerpoint programları ile web sitesine yüklenen word dosyaları |
1)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 2) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 3) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 4) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 5)The Speech Chain, Peter B. Denes and Elliot N. Pinson,An Anchor Press Book,1973. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 8 | 112 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 2 | 2 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 1 | 1 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 115 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(115/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTME CİHAZLI İŞİTSEL REHABİLİTASYON | ODJ4157130 | Güz Dönemi | 0+8 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yuşa Başoğlu |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, işitme cihazı alanında öğrendikleri teorik bilgi ve yeteneklerini klinik uygulamalara başarıyla aktarabilmelerine katkıda bulunmak, özel vakalara yönelik klinik sorunları çözme ve karar verme becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşitme cihazı çeşitleri,İşitme cihazı temel parçaları,işitme cihazı endikasyonları. ,İşitme cihazı uygulamaları I,İşitme cihazı uygulamaları II,İşitme cihazı uygulamaları III,İşitme cihazı uygulamaları IV,İşitme cihazı uygulamaları V,İşitme cihazı uygulamaları VI,İşitme cihazı uygulamaları VII,İşitme cihazı uygulamaları VIII,İşitme cihazı uygulamaları IX,İşitme cihazı uygulamaları X,İşitme cihazı uygulamaları XI; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitme engelli bireylere işitme kayıplarına uygun işitme cihazı verir. | 4, 9 | E |
İşitme cihazı ve implantlar uygulamalarına yönelik vakaya uygun değerlendirme yöntemlerini seçer, uygular ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder. | 14, 4, 9 | E |
Kulak izi alır ve uygun kulak kalıplarını seçer. | 4, 8, 9 | E |
Hastanın işitme kaybına göre, işitme cihazının ayarını yapar. | 17, 4, 9 | E |
İşitme cihazlı bireylerin takibini planlar. | 12, 4, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşitme cihazı çeşitleri | Ön hazırlık yok. |
2 | İşitme cihazı temel parçaları | Ön hazırlık yok. |
3 | işitme cihazı endikasyonları. | Ön hazırlık yok. |
4 | İşitme cihazı uygulamaları I | Ön hazırlık yok. |
5 | İşitme cihazı uygulamaları II | Ön hazırlık yok. |
6 | İşitme cihazı uygulamaları III | Ön hazırlık yok. |
7 | İşitme cihazı uygulamaları IV | Ön hazırlık yok. |
8 | İşitme cihazı uygulamaları V | Ön hazırlık yok. |
9 | İşitme cihazı uygulamaları VI | Ön hazırlık yok. |
10 | İşitme cihazı uygulamaları VII | Ön hazırlık yok. |
11 | İşitme cihazı uygulamaları VIII | Ön hazırlık yok. |
12 | İşitme cihazı uygulamaları IX | Ön hazırlık yok. |
13 | İşitme cihazı uygulamaları X | Ön hazırlık yok. |
14 | İşitme cihazı uygulamaları XI | Ön hazırlık yok. |
Kaynak |
Ders sırasında sunulan powerpoint programları ile web sitesine yüklenen word dosyaları |
1)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 2) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 3) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 4) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 5)The Speech Chain, Peter B. Denes and Elliot N. Pinson,An Anchor Press Book,1973. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |