Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTME CİHAZLARI I | ODJ2275660 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 07:00-07:45 Çarşamba 08:00-08:45 Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 Perşembe 17:30-18:15 Perşembe 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL |
Dersin Amacı | Bebek, çocuk ve yetişkinlerde işitme cihazı seçim kriterleri, işitme cihazı ayarlamaları ve işitme cihazlı hasta takibi hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tarihçe,İşitme cihazı temel sistemleri,İşitme cihazı tipleri ve özellikleri,Elektroakustik performans ve ölçümü,İşitme cihazı ve kulak kalıpları,İşitme cihazlarında kompresyon sistemleri,Kompresyon ve gürültü azaltımı yöntemleri,İşitme cihazlarının programlanması,İşitme cihazlarında kullanılan algoritmalar,Yetişkin ve yaşlılarda işitme cihazı seçim ve uygulamaları,Bebek ve küçük çocuklarda işitme cihazı seçim ve uygulamaları,Yardımcı dinleme cihazları,İşitme cihazı performans değerlendirmeleri,İşitme cihazı performans değerlendirmeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitme cihazı kullanım gerekliliklerini değerlendirir. | 10, 11, 16, 23, 3, 6, 9 | A |
İşitme cihazlarının zaman içindeki gelişimini açıklar. | 10, 11, 16, 23, 3, 6, 9 | A |
Farklı işitme kayıplarında işitme cihazı ihtiyaçlarını tanımlar. | 10, 11, 16, 23, 3, 6, 9 | A |
İşitme cihazlarının temel özelliklerini tanımlar. | 10, 11, 16, 23, 3, 6, 9 | A |
İşitme cihazlarında işlemcinin fonksiyonlarını açıklar. | 10, 11, 16, 23, 3, 6, 9 | A |
Kemik yolu işitme cihazları ve CROS sistem özelliklerini tanımlar. | 10, 11, 16, 23, 3, 6, 9 | A |
İşitmeye yardımcı cihazları açıklar. | 10, 11, 16, 23, 3, 6, 9 | A |
Kulak kalıbı ve özelliklerini açıklar. | 10, 23, 3, 4, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihçe | |
2 | İşitme cihazı temel sistemleri | Ön hazırlık yok |
3 | İşitme cihazı tipleri ve özellikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Elektroakustik performans ve ölçümü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | İşitme cihazı ve kulak kalıpları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | İşitme cihazlarında kompresyon sistemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Kompresyon ve gürültü azaltımı yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | İşitme cihazlarının programlanması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | İşitme cihazlarında kullanılan algoritmalar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Yetişkin ve yaşlılarda işitme cihazı seçim ve uygulamaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Bebek ve küçük çocuklarda işitme cihazı seçim ve uygulamaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Yardımcı dinleme cihazları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | İşitme cihazı performans değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | İşitme cihazı performans değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 10)Hearing Aids, Harvey Dillon,2001 |
Powerpoint ve Word dosyaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 4 | 14 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 7 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 7 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 2 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(96/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTME CİHAZLARI I | ODJ2275660 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 07:00-07:45 Çarşamba 08:00-08:45 Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 Perşembe 17:30-18:15 Perşembe 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL |
Dersin Amacı | Bebek, çocuk ve yetişkinlerde işitme cihazı seçim kriterleri, işitme cihazı ayarlamaları ve işitme cihazlı hasta takibi hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tarihçe,İşitme cihazı temel sistemleri,İşitme cihazı tipleri ve özellikleri,Elektroakustik performans ve ölçümü,İşitme cihazı ve kulak kalıpları,İşitme cihazlarında kompresyon sistemleri,Kompresyon ve gürültü azaltımı yöntemleri,İşitme cihazlarının programlanması,İşitme cihazlarında kullanılan algoritmalar,Yetişkin ve yaşlılarda işitme cihazı seçim ve uygulamaları,Bebek ve küçük çocuklarda işitme cihazı seçim ve uygulamaları,Yardımcı dinleme cihazları,İşitme cihazı performans değerlendirmeleri,İşitme cihazı performans değerlendirmeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitme cihazı kullanım gerekliliklerini değerlendirir. | 10, 11, 16, 23, 3, 6, 9 | A |
İşitme cihazlarının zaman içindeki gelişimini açıklar. | 10, 11, 16, 23, 3, 6, 9 | A |
Farklı işitme kayıplarında işitme cihazı ihtiyaçlarını tanımlar. | 10, 11, 16, 23, 3, 6, 9 | A |
İşitme cihazlarının temel özelliklerini tanımlar. | 10, 11, 16, 23, 3, 6, 9 | A |
İşitme cihazlarında işlemcinin fonksiyonlarını açıklar. | 10, 11, 16, 23, 3, 6, 9 | A |
Kemik yolu işitme cihazları ve CROS sistem özelliklerini tanımlar. | 10, 11, 16, 23, 3, 6, 9 | A |
İşitmeye yardımcı cihazları açıklar. | 10, 11, 16, 23, 3, 6, 9 | A |
Kulak kalıbı ve özelliklerini açıklar. | 10, 23, 3, 4, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihçe | |
2 | İşitme cihazı temel sistemleri | Ön hazırlık yok |
3 | İşitme cihazı tipleri ve özellikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Elektroakustik performans ve ölçümü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | İşitme cihazı ve kulak kalıpları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | İşitme cihazlarında kompresyon sistemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Kompresyon ve gürültü azaltımı yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | İşitme cihazlarının programlanması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | İşitme cihazlarında kullanılan algoritmalar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Yetişkin ve yaşlılarda işitme cihazı seçim ve uygulamaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Bebek ve küçük çocuklarda işitme cihazı seçim ve uygulamaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Yardımcı dinleme cihazları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | İşitme cihazı performans değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | İşitme cihazı performans değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 10)Hearing Aids, Harvey Dillon,2001 |
Powerpoint ve Word dosyaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |