Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL ODYOLOJİK TESTLER | ODJ2125080 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Cuma 07:00-07:45 Cuma 08:00-08:45 Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yuşa BAŞOĞLU |
Dersin Amacı | Temel odyolojik testlerin neler olduğu, hangi durumlarda ve nasıl uygulanacağının kavranması ve sonuçlarının tek başına yorumlanabilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Periferik işitme sisteminin anatomisi ve fizyolojik temelleri,Orta kulak yapısı ve fonksiyonları,Merkezi işitsel sinir sisteminde yapı ve işlev,İşitme eşiği kavramı ve işitme kayıpları,Saf ses odyometrisi temel prensipleri,Saf ses odyometrisinde maskeleme,Saf ses odyometrisinde maskeleme(Devam),Konuşma odyometrisi ve önemi,Saf ses ve konuşma odyometrisi nin birlikte değerlendirilmesi,Timpanometri testi ve timpanogram sınıflaması,Timpanometri testi ve timpanogram sınıflaması (Devam),Akustik refleks testleri,Konuşma odyometride maskeleme,Konuşma odyometride maskeleme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnsanda işitme sisteminin temel bileşenlerinin birlikte çalışma mekanizmasını ayrıntılı olarak tartışır. | 10, 11, 14, 16, 17, 6, 8, 9 | A |
Periferik işitme sisteminin anatomik yapılarını ve işlevsel bölümlerinin çalışma şekillerini tartışır. | 10, 11, 14, 16, 17, 6, 8, 9 | A |
İşitme kaybının insan organizması üzerine etkilerinin irdeleyebilir. | 10, 11, 14, 16, 17, 6, 8, 9 | A |
Saf ses ve konuşma odyometrisi testlerini uygulayabilir. | 10, 11, 14, 16, 17, 6, 8, 9 | A |
Hastanın şikayetlerine spesifik uygulanabilecek subjektif odyolojik test sonuçlarını entegre edebilir. | 10, 11, 14, 16, 17, 6, 8, 9 | A |
İşitme kaybıyla ilişkili hastaların işitsel sorunlarını değerlendirebilir. | 10, 11, 14, 16, 17, 6, 8, 9 | A |
Hastanın şikayetlerine spesifik uygulanabilecek subjektif odyolojik test sonuçlarını tartışabilir. | 10, 14, 16, 17, 6, 8, 9 | A |
Saf ses ve konuşma odyometrisi testlerinin sonuçlarını yorumlayabilir. | 10, 11, 14, 16, 17, 6, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Periferik işitme sisteminin anatomisi ve fizyolojik temelleri | Ön hazırlık yok |
2 | Orta kulak yapısı ve fonksiyonları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Merkezi işitsel sinir sisteminde yapı ve işlev | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | İşitme eşiği kavramı ve işitme kayıpları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Saf ses odyometrisi temel prensipleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Saf ses odyometrisinde maskeleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Saf ses odyometrisinde maskeleme(Devam) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Konuşma odyometrisi ve önemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Saf ses ve konuşma odyometrisi nin birlikte değerlendirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Timpanometri testi ve timpanogram sınıflaması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Timpanometri testi ve timpanogram sınıflaması (Devam) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Akustik refleks testleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Konuşma odyometride maskeleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Konuşma odyometride maskeleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve Word dosyaları |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 4 | 14 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 5 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 4 | 4 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 4 | 4 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 2 | 2 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 16 | 32 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL ODYOLOJİK TESTLER | ODJ2125080 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Cuma 07:00-07:45 Cuma 08:00-08:45 Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yuşa BAŞOĞLU |
Dersin Amacı | Temel odyolojik testlerin neler olduğu, hangi durumlarda ve nasıl uygulanacağının kavranması ve sonuçlarının tek başına yorumlanabilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Periferik işitme sisteminin anatomisi ve fizyolojik temelleri,Orta kulak yapısı ve fonksiyonları,Merkezi işitsel sinir sisteminde yapı ve işlev,İşitme eşiği kavramı ve işitme kayıpları,Saf ses odyometrisi temel prensipleri,Saf ses odyometrisinde maskeleme,Saf ses odyometrisinde maskeleme(Devam),Konuşma odyometrisi ve önemi,Saf ses ve konuşma odyometrisi nin birlikte değerlendirilmesi,Timpanometri testi ve timpanogram sınıflaması,Timpanometri testi ve timpanogram sınıflaması (Devam),Akustik refleks testleri,Konuşma odyometride maskeleme,Konuşma odyometride maskeleme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnsanda işitme sisteminin temel bileşenlerinin birlikte çalışma mekanizmasını ayrıntılı olarak tartışır. | 10, 11, 14, 16, 17, 6, 8, 9 | A |
Periferik işitme sisteminin anatomik yapılarını ve işlevsel bölümlerinin çalışma şekillerini tartışır. | 10, 11, 14, 16, 17, 6, 8, 9 | A |
İşitme kaybının insan organizması üzerine etkilerinin irdeleyebilir. | 10, 11, 14, 16, 17, 6, 8, 9 | A |
Saf ses ve konuşma odyometrisi testlerini uygulayabilir. | 10, 11, 14, 16, 17, 6, 8, 9 | A |
Hastanın şikayetlerine spesifik uygulanabilecek subjektif odyolojik test sonuçlarını entegre edebilir. | 10, 11, 14, 16, 17, 6, 8, 9 | A |
İşitme kaybıyla ilişkili hastaların işitsel sorunlarını değerlendirebilir. | 10, 11, 14, 16, 17, 6, 8, 9 | A |
Hastanın şikayetlerine spesifik uygulanabilecek subjektif odyolojik test sonuçlarını tartışabilir. | 10, 14, 16, 17, 6, 8, 9 | A |
Saf ses ve konuşma odyometrisi testlerinin sonuçlarını yorumlayabilir. | 10, 11, 14, 16, 17, 6, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Periferik işitme sisteminin anatomisi ve fizyolojik temelleri | Ön hazırlık yok |
2 | Orta kulak yapısı ve fonksiyonları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Merkezi işitsel sinir sisteminde yapı ve işlev | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | İşitme eşiği kavramı ve işitme kayıpları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Saf ses odyometrisi temel prensipleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Saf ses odyometrisinde maskeleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Saf ses odyometrisinde maskeleme(Devam) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Konuşma odyometrisi ve önemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Saf ses ve konuşma odyometrisi nin birlikte değerlendirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Timpanometri testi ve timpanogram sınıflaması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Timpanometri testi ve timpanogram sınıflaması (Devam) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Akustik refleks testleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Konuşma odyometride maskeleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Konuşma odyometride maskeleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve Word dosyaları |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |