Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİKTE EĞİTİM VE UYGULAMA I | ODJ4157090 | Güz Dönemi | 0+16 | 8 | 14 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU, Öğr.Gör. Kerem ERSİN, Öğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK, Öğr.Gör. Büşra Nur ESER, Öğr.Gör. Yuşa BAŞOĞLU, Arş.Gör. Furkan BÜYÜKKAL |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Kerem Ersin |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, klinik odyoloji konusundaki önceki teorik bilgi ve yeteneklerini klinik uygulamalara başarıyla aktarabilmelerine katkıda bulunmak, özel vakalara yönelik klinik sorunları çözme ve karar verme becerilerini geliştirmek amacıyla çalışmalarını teşvik etmek ve ayrıca bu alandaki tanı ve tedaviyle ilgili disiplinlerarası işbirliği ve tutumların gelişimine destek olmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klinik kuralları oryantasyonu,Saf Ses Odyometri Uygulama ,Konuşma Odyometrisi Uygulama ,Timpanomteri Testi Uygulama,Akustik Refleks Testi Uygulama,ABR Testi Uygulama,OAE Test Uygulama,ASSR Testi Uygulama,İşitme Cihazi Fitting Uygulama,VNG ve Kalorik Test Uygulama,VEMP Testi Uygulama,vHIT Uygulama,Bilgisayarlı Dinamik Posturografi Uygulama,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Klinik kurallarını ve işleyişini tanırlar. | 12, 13, 14, 5, 6 | A, E |
Teorikte öğrenilen objektif ve subjektif testleri pratikte uygulayabilir | 12, 13, 14, 5, 6 | A, E |
Öğrenilen hastalıkların özelliklerini gerçek hastalar üzerinde test edebilir. | 12, 13, 14, 5, 6 | A, E |
Hastalık bulgularını farklı testlerle destekleyerek hastalıkları ayırt eder. | 12, 13, 14, 5, 6 | A, E |
Hastaları uygun test yöntemleri ile değerlendirir. | 12, 13, 14, 5, 6 | A, E |
İç kulağı anatomik ve fizyolojik olarak değerlendirebilir. | 12, 13, 14, 5, 6 | A, E |
İşitme cihazı fittingi uygulamasını değerlendirebilir. | 12, 13, 14, 5, 6 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klinik kuralları oryantasyonu | 2. Kaynak sy. 1-29 |
2 | Saf Ses Odyometri Uygulama | 5. Kaynak sy. 213-234 |
3 | Konuşma Odyometrisi Uygulama | 5. Kaynak sy. 213-234 |
4 | Timpanomteri Testi Uygulama | 5. Kaynak sy. 213-234 |
5 | Akustik Refleks Testi Uygulama | 5. Kaynak sy. 213-234 |
6 | ABR Testi Uygulama | 3. Kaynak sy. 155-178 |
7 | OAE Test Uygulama | 3. Kaynak sy. 135-144 |
8 | ASSR Testi Uygulama | 3. Kaynak sy. 191-216 |
9 | İşitme Cihazi Fitting Uygulama | 3. Kaynak sy. 473-484 |
10 | VNG ve Kalorik Test Uygulama | 5. Kaynak sy. 83-108 |
11 | VEMP Testi Uygulama | 5. Kaynak sy. 179-190 |
12 | vHIT Uygulama | 5. Kaynak sy. 167-178 |
13 | Bilgisayarlı Dinamik Posturografi Uygulama | 5. Kaynak sy. 113-154 |
14 | Genel Değerlendirme | Ders Notları |
Kaynak |
Önceden sunulan powerpoint programları kullanılarak siteye yüklenen word dosyaları |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Vertigo, 2. Baskı Editör: Ahmet Necdet Ardıç. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)The Speech Chain, Peter B. Denes and Elliot N. Pinson,An Anchor Press Book,1973. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 16 | 224 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 17 | 119 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 4 | 8 | 32 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 4 | 8 | 32 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 4 | 8 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 415 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(415/30) | 14 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİKTE EĞİTİM VE UYGULAMA I | ODJ4157090 | Güz Dönemi | 0+16 | 8 | 14 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU, Öğr.Gör. Kerem ERSİN, Öğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK, Öğr.Gör. Büşra Nur ESER, Öğr.Gör. Yuşa BAŞOĞLU, Arş.Gör. Furkan BÜYÜKKAL |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Kerem Ersin |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, klinik odyoloji konusundaki önceki teorik bilgi ve yeteneklerini klinik uygulamalara başarıyla aktarabilmelerine katkıda bulunmak, özel vakalara yönelik klinik sorunları çözme ve karar verme becerilerini geliştirmek amacıyla çalışmalarını teşvik etmek ve ayrıca bu alandaki tanı ve tedaviyle ilgili disiplinlerarası işbirliği ve tutumların gelişimine destek olmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klinik kuralları oryantasyonu,Saf Ses Odyometri Uygulama ,Konuşma Odyometrisi Uygulama ,Timpanomteri Testi Uygulama,Akustik Refleks Testi Uygulama,ABR Testi Uygulama,OAE Test Uygulama,ASSR Testi Uygulama,İşitme Cihazi Fitting Uygulama,VNG ve Kalorik Test Uygulama,VEMP Testi Uygulama,vHIT Uygulama,Bilgisayarlı Dinamik Posturografi Uygulama,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Klinik kurallarını ve işleyişini tanırlar. | 12, 13, 14, 5, 6 | A, E |
Teorikte öğrenilen objektif ve subjektif testleri pratikte uygulayabilir | 12, 13, 14, 5, 6 | A, E |
Öğrenilen hastalıkların özelliklerini gerçek hastalar üzerinde test edebilir. | 12, 13, 14, 5, 6 | A, E |
Hastalık bulgularını farklı testlerle destekleyerek hastalıkları ayırt eder. | 12, 13, 14, 5, 6 | A, E |
Hastaları uygun test yöntemleri ile değerlendirir. | 12, 13, 14, 5, 6 | A, E |
İç kulağı anatomik ve fizyolojik olarak değerlendirebilir. | 12, 13, 14, 5, 6 | A, E |
İşitme cihazı fittingi uygulamasını değerlendirebilir. | 12, 13, 14, 5, 6 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klinik kuralları oryantasyonu | 2. Kaynak sy. 1-29 |
2 | Saf Ses Odyometri Uygulama | 5. Kaynak sy. 213-234 |
3 | Konuşma Odyometrisi Uygulama | 5. Kaynak sy. 213-234 |
4 | Timpanomteri Testi Uygulama | 5. Kaynak sy. 213-234 |
5 | Akustik Refleks Testi Uygulama | 5. Kaynak sy. 213-234 |
6 | ABR Testi Uygulama | 3. Kaynak sy. 155-178 |
7 | OAE Test Uygulama | 3. Kaynak sy. 135-144 |
8 | ASSR Testi Uygulama | 3. Kaynak sy. 191-216 |
9 | İşitme Cihazi Fitting Uygulama | 3. Kaynak sy. 473-484 |
10 | VNG ve Kalorik Test Uygulama | 5. Kaynak sy. 83-108 |
11 | VEMP Testi Uygulama | 5. Kaynak sy. 179-190 |
12 | vHIT Uygulama | 5. Kaynak sy. 167-178 |
13 | Bilgisayarlı Dinamik Posturografi Uygulama | 5. Kaynak sy. 113-154 |
14 | Genel Değerlendirme | Ders Notları |
Kaynak |
Önceden sunulan powerpoint programları kullanılarak siteye yüklenen word dosyaları |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Vertigo, 2. Baskı Editör: Ahmet Necdet Ardıç. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)The Speech Chain, Peter B. Denes and Elliot N. Pinson,An Anchor Press Book,1973. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |