Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SES, NEFES VE ARTİKÜLASYON TEKNİKLERİ | ODJ2110739 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 Çarşamba 17:30-18:15 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 Perşembe 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Onur ÖZTAY |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Büşra Nur ESER |
Dersin Amacı | Doğru nefes alma becerisinin kazandırılması. Telafuz bozukluklarının ayrı ayrı irdelenerek doğru artikülasyon ve etkili konuşma becerisinn kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders izlencesinin anlatılması.,Ses Nedir? Ses aletlerimiz. Ses ve Konuşma aygıtının tanıtılması.,Solunum ve diyafram egzersizleri. Nefes aygıtımızın geliştirilmesine yönelik çalışmalar.,Solunum ve diyafram egzersizleri. Nefes aygıtımızın geliştirilmesine yönelik çalışmalar.,Ses ve nefes aygıtımızın ilişkilendirilmesi.,Ses ve nefes aygıtımızın ilişkilendirilmesi.,Konuşma bozuklukları,Artikülasyon çalışmaları ,Artikülasyon çalışmaları,Boğumlama, vurgu, tonlama çalışmaları,Boğumlama, vurgu, tonlama çalışmaları,Metin uygulama ve drama,Metin uygulama ve drama,Metin uygulama ve drama ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etkili konuşma sanatını uygular. | 10, 16, 5, 6, 8, 9 | D |
Doğru nefes alma tekniklerini tanımlar | 10, 16, 5, 6, 8, 9 | D |
Konuşma kusurlarının düzeltilmesini planlar | 10, 16, 5, 6, 8, 9 | D |
Kendini rahat ifade etme yeteneğini değerlendirir. | 10, 16, 5, 6, 8, 9 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders izlencesinin anlatılması. | Kaynağın okunması |
2 | Ses Nedir? Ses aletlerimiz. Ses ve Konuşma aygıtının tanıtılması. | Kaynağın okunması ve uygulama |
3 | Solunum ve diyafram egzersizleri. Nefes aygıtımızın geliştirilmesine yönelik çalışmalar. | kaynağın okunması ve uygulama |
4 | Solunum ve diyafram egzersizleri. Nefes aygıtımızın geliştirilmesine yönelik çalışmalar. | kaynağın okunması ve uygulama |
5 | Ses ve nefes aygıtımızın ilişkilendirilmesi. | Kaynağın okunması ve uygulama |
6 | Ses ve nefes aygıtımızın ilişkilendirilmesi. | kaynağın okunması ve uygulama |
7 | Konuşma bozuklukları | kaynağın okunması ve uygulama |
8 | Artikülasyon çalışmaları | kaynağın okunması ve uygulama |
9 | Artikülasyon çalışmaları | kaynağın okunması ve uygulama |
10 | Boğumlama, vurgu, tonlama çalışmaları | kaynağın okunması ve uygulama |
11 | Boğumlama, vurgu, tonlama çalışmaları | kaynağın okunması ve uygulama |
12 | Metin uygulama ve drama | kaynağın okunması ve uygulama |
13 | Metin uygulama ve drama | kaynağın okunması ve uygulama |
14 | Metin uygulama ve drama | kaynağın okunması ve uygulama |
Kaynak |
1. ŞENBAY Nüzhet, “Söz Ve Diksiyon Sanatı”, Yapı Kredi yayınları 2. TAŞER Suat, “Konuşma Eğitimi”, Papirus Yayınları 3. KAYA Ali, “Etkili Ve Güzel Kouşma Sanatı”, Eğitim Kitabevi 4. ER Sırrı, “Temel Konuşma Teknikleri Ve Diksiyon 5. TÖREYİN Ayşe M., “Ses Eğitimi: Temel Kavramlar” Evrensel Müzikevi Yayınları 6. ARIKAN Yılmaz, “Tiyatro Eğitimi” Pozitif Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
10 | PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 2 | 28 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SES, NEFES VE ARTİKÜLASYON TEKNİKLERİ | ODJ2110739 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 Çarşamba 17:30-18:15 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 Perşembe 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Onur ÖZTAY |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Büşra Nur ESER |
Dersin Amacı | Doğru nefes alma becerisinin kazandırılması. Telafuz bozukluklarının ayrı ayrı irdelenerek doğru artikülasyon ve etkili konuşma becerisinn kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders izlencesinin anlatılması.,Ses Nedir? Ses aletlerimiz. Ses ve Konuşma aygıtının tanıtılması.,Solunum ve diyafram egzersizleri. Nefes aygıtımızın geliştirilmesine yönelik çalışmalar.,Solunum ve diyafram egzersizleri. Nefes aygıtımızın geliştirilmesine yönelik çalışmalar.,Ses ve nefes aygıtımızın ilişkilendirilmesi.,Ses ve nefes aygıtımızın ilişkilendirilmesi.,Konuşma bozuklukları,Artikülasyon çalışmaları ,Artikülasyon çalışmaları,Boğumlama, vurgu, tonlama çalışmaları,Boğumlama, vurgu, tonlama çalışmaları,Metin uygulama ve drama,Metin uygulama ve drama,Metin uygulama ve drama ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etkili konuşma sanatını uygular. | 10, 16, 5, 6, 8, 9 | D |
Doğru nefes alma tekniklerini tanımlar | 10, 16, 5, 6, 8, 9 | D |
Konuşma kusurlarının düzeltilmesini planlar | 10, 16, 5, 6, 8, 9 | D |
Kendini rahat ifade etme yeteneğini değerlendirir. | 10, 16, 5, 6, 8, 9 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders izlencesinin anlatılması. | Kaynağın okunması |
2 | Ses Nedir? Ses aletlerimiz. Ses ve Konuşma aygıtının tanıtılması. | Kaynağın okunması ve uygulama |
3 | Solunum ve diyafram egzersizleri. Nefes aygıtımızın geliştirilmesine yönelik çalışmalar. | kaynağın okunması ve uygulama |
4 | Solunum ve diyafram egzersizleri. Nefes aygıtımızın geliştirilmesine yönelik çalışmalar. | kaynağın okunması ve uygulama |
5 | Ses ve nefes aygıtımızın ilişkilendirilmesi. | Kaynağın okunması ve uygulama |
6 | Ses ve nefes aygıtımızın ilişkilendirilmesi. | kaynağın okunması ve uygulama |
7 | Konuşma bozuklukları | kaynağın okunması ve uygulama |
8 | Artikülasyon çalışmaları | kaynağın okunması ve uygulama |
9 | Artikülasyon çalışmaları | kaynağın okunması ve uygulama |
10 | Boğumlama, vurgu, tonlama çalışmaları | kaynağın okunması ve uygulama |
11 | Boğumlama, vurgu, tonlama çalışmaları | kaynağın okunması ve uygulama |
12 | Metin uygulama ve drama | kaynağın okunması ve uygulama |
13 | Metin uygulama ve drama | kaynağın okunması ve uygulama |
14 | Metin uygulama ve drama | kaynağın okunması ve uygulama |
Kaynak |
1. ŞENBAY Nüzhet, “Söz Ve Diksiyon Sanatı”, Yapı Kredi yayınları 2. TAŞER Suat, “Konuşma Eğitimi”, Papirus Yayınları 3. KAYA Ali, “Etkili Ve Güzel Kouşma Sanatı”, Eğitim Kitabevi 4. ER Sırrı, “Temel Konuşma Teknikleri Ve Diksiyon 5. TÖREYİN Ayşe M., “Ses Eğitimi: Temel Kavramlar” Evrensel Müzikevi Yayınları 6. ARIKAN Yılmaz, “Tiyatro Eğitimi” Pozitif Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
10 | PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |