Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HAST. HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA | HEM3140080 | Güz Dönemi | 0+8 | 4 | 8 |
Ders Programı | ( B ) Salı 07:00-07:45 ( B ) Salı 08:00-08:45 ( B ) Salı 09:00-09:45 ( B ) Salı 10:00-10:45 ( B ) Salı 11:00-11:45 ( B ) Salı 12:00-12:45 ( B ) Salı 12:45-13:30 ( B ) Salı 13:30-14:15 ( D ) Salı 07:00-07:45 ( D ) Salı 08:00-08:45 ( D ) Salı 09:00-09:45 ( D ) Salı 10:00-10:45 ( D ) Salı 11:00-11:45 ( D ) Salı 12:00-12:45 ( D ) Salı 12:45-13:30 ( D ) Salı 13:30-14:15 ( C ) Salı 07:00-07:45 ( C ) Salı 08:00-08:45 ( C ) Salı 09:00-09:45 ( C ) Salı 10:00-10:45 ( C ) Salı 11:00-11:45 ( C ) Salı 12:00-12:45 ( C ) Salı 12:45-13:30 ( C ) Salı 13:30-14:15 ( A ) Salı 07:00-07:45 ( A ) Salı 08:00-08:45 ( A ) Salı 09:00-09:45 ( A ) Salı 10:00-10:45 ( A ) Salı 11:00-11:45 ( A ) Salı 12:00-12:45 ( A ) Salı 12:45-13:30 ( A ) Salı 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN, Dr.Öğr.Üye. Merve TARHAN, Öğr.Gör. Belçim EDE SARIKAYA, Dr.Öğr.Üye. Rabia EREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye çocuk sağlığı ve hastalıkları çerçevesinde aldığı temel bilgi ve ilkeleri, çocuk sağlığına ilişkin rol ve işlevlerle bütünleştirerek bunları sağlık bakım sisteminin her aşamasında sağlıklı/hasta çocuğa ve ailesine uygulama becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması, Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme ,Çocuklarda Fiziksel Ölçümler, Çocuklarda Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Ara sınav,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bilgisini Uygulamalı Örneklerde Kullanır | 4 | E, H |
Çocuğu, Ailesi ve Çevresi İle Bir Bütün Olarak, Sistematik Yaklaşımla Birlikte Aile Merkezli Bakımı Uygular | 23, 38, 4 | E, H |
Hasta/Sağlıklı Çocukların Bakım Yönetiminde Savunuculuk, Liderlik, Etkin İletişim Kurma, Stres Yönetimi, Zaman Yönetimi, Eğitim Becerilerini Kullanır | 12, 23, 6 | H |
Çocuk Gelişimi Çerçevesinde Önemli ve Öncelikli Sağlık Sorunlarını ve Yüksek Risk Gruplarını Saptar | 38 | E, H |
Çocuk ve Ailesine Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi, Korunması, Hastalık Durumunda Sağlık Eğitimi Etkinliklerini Yürütür | 13, 38 | E, H |
Çeşitli bakım ortamlarında, hemşirelik sürecini kullanarak çocuk ve ailesine bireyselleştirilmiş bakımı, bilimsel bilgilere dayalı olarak rehber hemşireler eşliğinde uygular | 11, 8 | E, H |
Bebek/çocukları fizik muayene basamaklarını açıklar | 11, 8 | H |
Bebek/çocuklara öğrenim rehberlerinin basamaklarına uygun şekilde rehber hemşireler eşliğinde ilaç uygular | 11, 8 | H |
Hemşirelik bakım uygulamalarında yasal yönleri ve etik ilkeleri göz önünde bulundurur | 10, 20 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması, Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme | Derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması |
2 | Çocuklarda Fiziksel Ölçümler, Çocuklarda Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi Klinik uygulama | Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması |
3 | Klinik uygulama | Makale okunması |
4 | Klinik uygulama | Bakım planı çalışması |
5 | Klinik uygulama | Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması |
6 | Klinik uygulama | Makale okunması |
7 | Klinik uygulama | Bakım planı çalışması |
8 | Ara sınav | |
9 | Klinik uygulama | Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması |
10 | Klinik uygulama | Derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması |
11 | Klinik uygulama | Makale okunması |
12 | Klinik uygulama | Bakım planı çalışması |
13 | Klinik uygulama | Bakım planı çalışması |
14 | Klinik uygulama | Makale okunması |
15 | Klinik uygulama Dersin Değerlendirilmesi | Bakım planı çalışması |
Kaynak |
1. Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği Cilt 1. Sistem Ofset Basımevi, Ankara, 2012. 2. Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği Cilt 2. Sistem Ofset Basımevi, Ankara, 2012. 3. Törüner EK, Büyükgönenç L. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık, Amasya, 2012. 4. Kyle T, Carman S. Nursing care of the child with a health disorder. Essentials of Pediatric Nursing. 2nd ed. Philadelphia: Wolters Kluwer Lippincott Williams& Wilkins; 2013. 5. Kyle T, Carman S. Key pediatric nursing interventions. Essentials of Pediatric Nursing. 2nd ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins; 2013. p. 392-8. 6. Sanders J. The child who is hospitalized. In: Hockenberry MJ, Wilson D, eds. Wong’s Nursing Care of Infants and Children. 9th ed. St. Louis Missouri: Elsevier, Mosby; 2011. p.1041-7. 7. Savaşer S. Yıldız S. Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. 1. Baskı. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi; 2009. 8. Carpenito-Moyet LJ. Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Erdemir F.(çev). Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2005. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | X | |||||
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | X | |||||
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | X | |||||
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | ||||||
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | X | |||||
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 8 | 112 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 13 | 3 | 39 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 6 | 84 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 235 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(235/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HAST. HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA | HEM3140080 | Güz Dönemi | 0+8 | 4 | 8 |
Ders Programı | ( B ) Salı 07:00-07:45 ( B ) Salı 08:00-08:45 ( B ) Salı 09:00-09:45 ( B ) Salı 10:00-10:45 ( B ) Salı 11:00-11:45 ( B ) Salı 12:00-12:45 ( B ) Salı 12:45-13:30 ( B ) Salı 13:30-14:15 ( D ) Salı 07:00-07:45 ( D ) Salı 08:00-08:45 ( D ) Salı 09:00-09:45 ( D ) Salı 10:00-10:45 ( D ) Salı 11:00-11:45 ( D ) Salı 12:00-12:45 ( D ) Salı 12:45-13:30 ( D ) Salı 13:30-14:15 ( C ) Salı 07:00-07:45 ( C ) Salı 08:00-08:45 ( C ) Salı 09:00-09:45 ( C ) Salı 10:00-10:45 ( C ) Salı 11:00-11:45 ( C ) Salı 12:00-12:45 ( C ) Salı 12:45-13:30 ( C ) Salı 13:30-14:15 ( A ) Salı 07:00-07:45 ( A ) Salı 08:00-08:45 ( A ) Salı 09:00-09:45 ( A ) Salı 10:00-10:45 ( A ) Salı 11:00-11:45 ( A ) Salı 12:00-12:45 ( A ) Salı 12:45-13:30 ( A ) Salı 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN, Dr.Öğr.Üye. Merve TARHAN, Öğr.Gör. Belçim EDE SARIKAYA, Dr.Öğr.Üye. Rabia EREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye çocuk sağlığı ve hastalıkları çerçevesinde aldığı temel bilgi ve ilkeleri, çocuk sağlığına ilişkin rol ve işlevlerle bütünleştirerek bunları sağlık bakım sisteminin her aşamasında sağlıklı/hasta çocuğa ve ailesine uygulama becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması, Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme ,Çocuklarda Fiziksel Ölçümler, Çocuklarda Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Ara sınav,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bilgisini Uygulamalı Örneklerde Kullanır | 4 | E, H |
Çocuğu, Ailesi ve Çevresi İle Bir Bütün Olarak, Sistematik Yaklaşımla Birlikte Aile Merkezli Bakımı Uygular | 23, 38, 4 | E, H |
Hasta/Sağlıklı Çocukların Bakım Yönetiminde Savunuculuk, Liderlik, Etkin İletişim Kurma, Stres Yönetimi, Zaman Yönetimi, Eğitim Becerilerini Kullanır | 12, 23, 6 | H |
Çocuk Gelişimi Çerçevesinde Önemli ve Öncelikli Sağlık Sorunlarını ve Yüksek Risk Gruplarını Saptar | 38 | E, H |
Çocuk ve Ailesine Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi, Korunması, Hastalık Durumunda Sağlık Eğitimi Etkinliklerini Yürütür | 13, 38 | E, H |
Çeşitli bakım ortamlarında, hemşirelik sürecini kullanarak çocuk ve ailesine bireyselleştirilmiş bakımı, bilimsel bilgilere dayalı olarak rehber hemşireler eşliğinde uygular | 11, 8 | E, H |
Bebek/çocukları fizik muayene basamaklarını açıklar | 11, 8 | H |
Bebek/çocuklara öğrenim rehberlerinin basamaklarına uygun şekilde rehber hemşireler eşliğinde ilaç uygular | 11, 8 | H |
Hemşirelik bakım uygulamalarında yasal yönleri ve etik ilkeleri göz önünde bulundurur | 10, 20 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması, Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme | Derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması |
2 | Çocuklarda Fiziksel Ölçümler, Çocuklarda Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi Klinik uygulama | Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması |
3 | Klinik uygulama | Makale okunması |
4 | Klinik uygulama | Bakım planı çalışması |
5 | Klinik uygulama | Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması |
6 | Klinik uygulama | Makale okunması |
7 | Klinik uygulama | Bakım planı çalışması |
8 | Ara sınav | |
9 | Klinik uygulama | Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması |
10 | Klinik uygulama | Derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması |
11 | Klinik uygulama | Makale okunması |
12 | Klinik uygulama | Bakım planı çalışması |
13 | Klinik uygulama | Bakım planı çalışması |
14 | Klinik uygulama | Makale okunması |
15 | Klinik uygulama Dersin Değerlendirilmesi | Bakım planı çalışması |
Kaynak |
1. Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği Cilt 1. Sistem Ofset Basımevi, Ankara, 2012. 2. Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği Cilt 2. Sistem Ofset Basımevi, Ankara, 2012. 3. Törüner EK, Büyükgönenç L. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık, Amasya, 2012. 4. Kyle T, Carman S. Nursing care of the child with a health disorder. Essentials of Pediatric Nursing. 2nd ed. Philadelphia: Wolters Kluwer Lippincott Williams& Wilkins; 2013. 5. Kyle T, Carman S. Key pediatric nursing interventions. Essentials of Pediatric Nursing. 2nd ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins; 2013. p. 392-8. 6. Sanders J. The child who is hospitalized. In: Hockenberry MJ, Wilson D, eds. Wong’s Nursing Care of Infants and Children. 9th ed. St. Louis Missouri: Elsevier, Mosby; 2011. p.1041-7. 7. Savaşer S. Yıldız S. Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. 1. Baskı. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi; 2009. 8. Carpenito-Moyet LJ. Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Erdemir F.(çev). Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2005. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | X | |||||
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | X | |||||
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | X | |||||
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | ||||||
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | X | |||||
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |