Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK POLİTİKALARI VE HEMŞİRELİK | HEM3236060 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esin GÜLKAYA ANIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dünyada ve ülkemizdeki sağlık politikaları, hemşireliğe ilişkin mevcut yasalar hakkında bilgi edinmesini sağlamak ve bu politikalara ilişkin eleştirel yaklaşımı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanıtılması, program amaç ve yeterliliklerinin belirlenmesi,Sağlık kavramı, Sağlık sistemi,Cumhuriyet öncesi ve Cumhuriyet dönemi sağlık politikaları,Alma Ata Bildirgesi, Viyana ve Münih Deklerasyonu,Sağlıkta Dönüşüm Programı,Dünyada ve ülkemizde Aile Hekimliği Sistemi,Genel Sağlık Sigortası,Hemşirelik Kanunu, Hemşirelik Yönetmeliği,Dünya Sağlık Örgütü,Uluslararası Hemşireler Konseyi,657 sayılı devlet memurları kanunu,İş kanunu,Sağlık İstatistikleri,Türk Hemşireler Derneği ve Hemşireliğe Özel Dal Dernekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dünyadaki mevcut sağlık politikalarını bilir | 10, 16, 19, 5, 9 | A |
Ülkemizdeki sağlık politikalarının tarihsel gelişiminin bilir | 10, 16, 5, 9 | A |
Sağlık politikalarında hemşirelerin etkinliğini açıklar | 10, 16, 5, 9 | A |
Farklı ülkelerdeki hemşirelik örgütlerinin sağlık politikalarındaki etkinliklerini açıklar | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtılması, program amaç ve yeterliliklerinin belirlenmesi | Öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notlarının incelenmesi |
2 | Sağlık kavramı, Sağlık sistemi | Ders notlarının incelenmesi |
3 | Cumhuriyet öncesi ve Cumhuriyet dönemi sağlık politikaları | Ders notlarının incelenmesi |
4 | Alma Ata Bildirgesi, Viyana ve Münih Deklerasyonu | Ders notlarının incelenmesi |
5 | Sağlıkta Dönüşüm Programı | Ders notlarının incelenmesi |
6 | Dünyada ve ülkemizde Aile Hekimliği Sistemi | Ders notlarının incelenmesi |
7 | Genel Sağlık Sigortası | Ders notlarının incelenmesi |
8 | Hemşirelik Kanunu, Hemşirelik Yönetmeliği | Ders notlarının incelenmesi |
9 | Dünya Sağlık Örgütü | Ders notlarının incelenmesi |
10 | Uluslararası Hemşireler Konseyi | Ders notlarının incelenmesi |
11 | 657 sayılı devlet memurları kanunu | Ders notlarının incelenmesi |
12 | İş kanunu | Ders notlarının incelenmesi |
13 | Sağlık İstatistikleri | Ders notlarının incelenmesi |
14 | Türk Hemşireler Derneği ve Hemşireliğe Özel Dal Dernekleri | "www.turkhemsirelerdernegi.org.tr " incelenmesi |
Kaynak |
www.turkhemsirelerdernegi.org.tr Dersi veren öğretim elemanı tarafından sağlanacak ders notları Aytolan Yıldırım. Sağlık, politika ve hemşirelik. Hedef yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | X | |||||
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | X | |||||
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | X | |||||
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | X | |||||
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | X | |||||
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | ||||||
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 18 | 18 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK POLİTİKALARI VE HEMŞİRELİK | HEM3236060 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esin GÜLKAYA ANIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dünyada ve ülkemizdeki sağlık politikaları, hemşireliğe ilişkin mevcut yasalar hakkında bilgi edinmesini sağlamak ve bu politikalara ilişkin eleştirel yaklaşımı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanıtılması, program amaç ve yeterliliklerinin belirlenmesi,Sağlık kavramı, Sağlık sistemi,Cumhuriyet öncesi ve Cumhuriyet dönemi sağlık politikaları,Alma Ata Bildirgesi, Viyana ve Münih Deklerasyonu,Sağlıkta Dönüşüm Programı,Dünyada ve ülkemizde Aile Hekimliği Sistemi,Genel Sağlık Sigortası,Hemşirelik Kanunu, Hemşirelik Yönetmeliği,Dünya Sağlık Örgütü,Uluslararası Hemşireler Konseyi,657 sayılı devlet memurları kanunu,İş kanunu,Sağlık İstatistikleri,Türk Hemşireler Derneği ve Hemşireliğe Özel Dal Dernekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dünyadaki mevcut sağlık politikalarını bilir | 10, 16, 19, 5, 9 | A |
Ülkemizdeki sağlık politikalarının tarihsel gelişiminin bilir | 10, 16, 5, 9 | A |
Sağlık politikalarında hemşirelerin etkinliğini açıklar | 10, 16, 5, 9 | A |
Farklı ülkelerdeki hemşirelik örgütlerinin sağlık politikalarındaki etkinliklerini açıklar | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtılması, program amaç ve yeterliliklerinin belirlenmesi | Öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notlarının incelenmesi |
2 | Sağlık kavramı, Sağlık sistemi | Ders notlarının incelenmesi |
3 | Cumhuriyet öncesi ve Cumhuriyet dönemi sağlık politikaları | Ders notlarının incelenmesi |
4 | Alma Ata Bildirgesi, Viyana ve Münih Deklerasyonu | Ders notlarının incelenmesi |
5 | Sağlıkta Dönüşüm Programı | Ders notlarının incelenmesi |
6 | Dünyada ve ülkemizde Aile Hekimliği Sistemi | Ders notlarının incelenmesi |
7 | Genel Sağlık Sigortası | Ders notlarının incelenmesi |
8 | Hemşirelik Kanunu, Hemşirelik Yönetmeliği | Ders notlarının incelenmesi |
9 | Dünya Sağlık Örgütü | Ders notlarının incelenmesi |
10 | Uluslararası Hemşireler Konseyi | Ders notlarının incelenmesi |
11 | 657 sayılı devlet memurları kanunu | Ders notlarının incelenmesi |
12 | İş kanunu | Ders notlarının incelenmesi |
13 | Sağlık İstatistikleri | Ders notlarının incelenmesi |
14 | Türk Hemşireler Derneği ve Hemşireliğe Özel Dal Dernekleri | "www.turkhemsirelerdernegi.org.tr " incelenmesi |
Kaynak |
www.turkhemsirelerdernegi.org.tr Dersi veren öğretim elemanı tarafından sağlanacak ders notları Aytolan Yıldırım. Sağlık, politika ve hemşirelik. Hedef yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | X | |||||
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | X | |||||
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | X | |||||
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | X | |||||
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | X | |||||
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | ||||||
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |