Öğrencilerin, sağlıkla ilgili İngilizce’deki temel yapı ve kelimeleri öğrenip, kendilerini temel seviyede ifade edebilmeleridir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Semptomlar Hakkında Tartışma,Fiziksel Muayene,Genel Tekrar,Ulaçlar & Mastarlar,Tanı testleri,Genel Tekrar,Tanı Cihazları,İngilizcede İlgi Cümleciği,Genel Tekrar,Aile Hekimliği,İsim Cümlecikleri,Pediatri,Geriartri,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
İngilizce’nin temel dilbilgisi kurallarını karşılaştırır ve bu yapıyı İngilizce olarak sağlıkla ilgili durumlarda kendini ifade etmede kullanır
9
A, F
Öğrenci sağlığa ilişkin konularda sözlü ve yazılı olarak kendini kısaca ifade eder
9
A, F
Sağlıkla ilgi konularda İngilizce basit diyalogları yapar ve yorumlar
9
A
Dili kullanarak kendi alanında araştırma yapar
9
A
Alanıyla ilgili literatür taraması yapar
9
A, F
Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanır
9
A
Öğretim Yöntemleri:
9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Semptomlar Hakkında Tartışma
MEBIS notları
2
Fiziksel Muayene
MEBIS notları
3
Genel Tekrar
MEBIS notları
4
Ulaçlar & Mastarlar
MEBIS notları
5
Tanı testleri
MEBIS notları
6
Genel Tekrar
MEBIS notları
7
Tanı Cihazları
MEBIS notları
8
İngilizcede İlgi Cümleciği
MEBIS notları
9
Genel Tekrar
MEBIS notları
10
Aile Hekimliği
MEBIS notları
11
İsim Cümlecikleri
MEBIS notları
12
Pediatri
MEBIS notları
13
Geriartri
MEBIS notları
14
Genel Tekrar
MEBIS notları
Kaynak
1.MEBIS notları
2. Medical, Virginia Evans, Jenny Dooley, Trang M. Tran. , Express Publishing, 2012, U.K.1. New Essential Grammar in Use Supplementary Exercises, Helen Naynor,
Raymond
Murphy, Cambridge University Press, 1996, Edinburgh
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
1
14
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
3
6
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
10
10
Proje Sunumu / Seminer
1
1
1
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
3
5
15
Genel Sınav ve Hazırlığı
4
5
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
94
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(94/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE IV
-
Bahar Dönemi
2+0
2
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Sıla YILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencilerin, sağlıkla ilgili İngilizce’deki temel yapı ve kelimeleri öğrenip, kendilerini temel seviyede ifade edebilmeleridir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Semptomlar Hakkında Tartışma,Fiziksel Muayene,Genel Tekrar,Ulaçlar & Mastarlar,Tanı testleri,Genel Tekrar,Tanı Cihazları,İngilizcede İlgi Cümleciği,Genel Tekrar,Aile Hekimliği,İsim Cümlecikleri,Pediatri,Geriartri,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
İngilizce’nin temel dilbilgisi kurallarını karşılaştırır ve bu yapıyı İngilizce olarak sağlıkla ilgili durumlarda kendini ifade etmede kullanır
9
A, F
Öğrenci sağlığa ilişkin konularda sözlü ve yazılı olarak kendini kısaca ifade eder
9
A, F
Sağlıkla ilgi konularda İngilizce basit diyalogları yapar ve yorumlar
9
A
Dili kullanarak kendi alanında araştırma yapar
9
A
Alanıyla ilgili literatür taraması yapar
9
A, F
Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanır
9
A
Öğretim Yöntemleri:
9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Semptomlar Hakkında Tartışma
MEBIS notları
2
Fiziksel Muayene
MEBIS notları
3
Genel Tekrar
MEBIS notları
4
Ulaçlar & Mastarlar
MEBIS notları
5
Tanı testleri
MEBIS notları
6
Genel Tekrar
MEBIS notları
7
Tanı Cihazları
MEBIS notları
8
İngilizcede İlgi Cümleciği
MEBIS notları
9
Genel Tekrar
MEBIS notları
10
Aile Hekimliği
MEBIS notları
11
İsim Cümlecikleri
MEBIS notları
12
Pediatri
MEBIS notları
13
Geriartri
MEBIS notları
14
Genel Tekrar
MEBIS notları
Kaynak
1.MEBIS notları
2. Medical, Virginia Evans, Jenny Dooley, Trang M. Tran. , Express Publishing, 2012, U.K.1. New Essential Grammar in Use Supplementary Exercises, Helen Naynor,
Raymond
Murphy, Cambridge University Press, 1996, Edinburgh
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.