Aquaterapiyi farklı problemlerde değerlendirme yaparak kullanabilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Suyun dinlenme ve daldırmada fizyolojik etkileri,Su içi egzersizlerinin fizyolojik yanıtları,Kas iskelet hastalıklarında aquatik terapi,Nörolojik hastalıklarda aquatik terapi,Pediatrik grupta aquatik terapi,Obstetrik ve jinekoloji de aquatik terapi,Vaka örneği üzerinden hastanın değerlendirilmesi ve tedavi programının planlanması,Romatizmal hastalıklarda aquatik terapi,Sporcularda aquatik terapi,Kardiyovasküler hastalıklarda aquatik terapi,Bad Ragaz tekniğinin farklı hastalık gruplarında uygulanması,Halliwick yönteminin kullanım alanları,Watsu tekniğinin temel prensipleri,Aqua terapide risk yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Kas iskelet problemleri ve nörolojik problemlerde aquaterapiyi tartışır.
37, 9
A
Kardiovasküler ve romatizmal hastalarda aquaterapiyi değerlendirir.
37, 9
A
Pediatrik ve obstetrik akuaterapiyi değerlendirir ve akuaterapide farklı teknikleri karşılaştırır.
37, 9
A
Bad Ragaz tekniğinin hedeflerini tanımlar.
37, 9
A
Halliwik yöntemini özetler.
37, 9
A
Watsu uygulamasını anlatır.
37, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Suyun dinlenme ve daldırmada fizyolojik etkileri
Mebis notu
2
Su içi egzersizlerinin fizyolojik yanıtları
Mebis notu
3
Kas iskelet hastalıklarında aquatik terapi
Mebis notu
4
Nörolojik hastalıklarda aquatik terapi
Mebis notu
5
Pediatrik grupta aquatik terapi
Mebis notu
6
Obstetrik ve jinekoloji de aquatik terapi
Mebis notu
7
Vaka örneği üzerinden hastanın değerlendirilmesi ve tedavi programının planlanması
Mebis notu
8
Romatizmal hastalıklarda aquatik terapi
Mebis notu
9
Sporcularda aquatik terapi
Mebis notu
10
Kardiyovasküler hastalıklarda aquatik terapi
Mebis notu
11
Bad Ragaz tekniğinin farklı hastalık gruplarında uygulanması
Mebis notu
12
Halliwick yönteminin kullanım alanları
Mebis notu
13
Watsu tekniğinin temel prensipleri
Mebis notu
14
Aqua terapide risk yönetimi
Mebis notu
Kaynak
1-Ruoti R.G., Morris D.M, Cole A.J., Aquatic Rehabilitation Lippincott 1997
2-Barron P. Hydrotherapy Theory, Tecnique Pine Island 2003
3-Kayıhan H., Tunalı Dolunay N. Isı Işık Su HÜ FTRYO yayını 1992
4-Mebis notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
7
2
14
Genel Sınav ve Hazırlığı
2
7
14
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
56
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
AQUATERAPİ
-
Güz Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Aquaterapiyi farklı problemlerde değerlendirme yaparak kullanabilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Suyun dinlenme ve daldırmada fizyolojik etkileri,Su içi egzersizlerinin fizyolojik yanıtları,Kas iskelet hastalıklarında aquatik terapi,Nörolojik hastalıklarda aquatik terapi,Pediatrik grupta aquatik terapi,Obstetrik ve jinekoloji de aquatik terapi,Vaka örneği üzerinden hastanın değerlendirilmesi ve tedavi programının planlanması,Romatizmal hastalıklarda aquatik terapi,Sporcularda aquatik terapi,Kardiyovasküler hastalıklarda aquatik terapi,Bad Ragaz tekniğinin farklı hastalık gruplarında uygulanması,Halliwick yönteminin kullanım alanları,Watsu tekniğinin temel prensipleri,Aqua terapide risk yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Kas iskelet problemleri ve nörolojik problemlerde aquaterapiyi tartışır.
37, 9
A
Kardiovasküler ve romatizmal hastalarda aquaterapiyi değerlendirir.
37, 9
A
Pediatrik ve obstetrik akuaterapiyi değerlendirir ve akuaterapide farklı teknikleri karşılaştırır.
37, 9
A
Bad Ragaz tekniğinin hedeflerini tanımlar.
37, 9
A
Halliwik yöntemini özetler.
37, 9
A
Watsu uygulamasını anlatır.
37, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Suyun dinlenme ve daldırmada fizyolojik etkileri
Mebis notu
2
Su içi egzersizlerinin fizyolojik yanıtları
Mebis notu
3
Kas iskelet hastalıklarında aquatik terapi
Mebis notu
4
Nörolojik hastalıklarda aquatik terapi
Mebis notu
5
Pediatrik grupta aquatik terapi
Mebis notu
6
Obstetrik ve jinekoloji de aquatik terapi
Mebis notu
7
Vaka örneği üzerinden hastanın değerlendirilmesi ve tedavi programının planlanması
Mebis notu
8
Romatizmal hastalıklarda aquatik terapi
Mebis notu
9
Sporcularda aquatik terapi
Mebis notu
10
Kardiyovasküler hastalıklarda aquatik terapi
Mebis notu
11
Bad Ragaz tekniğinin farklı hastalık gruplarında uygulanması
Mebis notu
12
Halliwick yönteminin kullanım alanları
Mebis notu
13
Watsu tekniğinin temel prensipleri
Mebis notu
14
Aqua terapide risk yönetimi
Mebis notu
Kaynak
1-Ruoti R.G., Morris D.M, Cole A.J., Aquatic Rehabilitation Lippincott 1997
2-Barron P. Hydrotherapy Theory, Tecnique Pine Island 2003
3-Kayıhan H., Tunalı Dolunay N. Isı Işık Su HÜ FTRYO yayını 1992
4-Mebis notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.