Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
VESTİBÜLER REHABİLİTASYONFTR4215185Bahar Dönemi1+222
Ders Programı

Salı 13:30-14:15

Salı 14:30-15:15

Salı 15:30-16:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Görkem ATA
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Görkem ATA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıVestibüler sistem ve denge fizyopatolojisini incelemek, değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını öğrenmek
Dersin İçeriğiBu ders; Vestibüler Sistemin Anatomi ve Fizyolojisi,Vestibüler Adaptasyon ve Vestibüler Kompansasyon,Postüral Kontrolde Vestibüler Sistemin Rolü,Vestibüler Bozukluklarda Postüral Anomaliler,Vestibüler Sistem Patolojileri,BPPV- Tanı- Değerlendirme-Tedavi,BPPV ve Fizyoterapisi (Posterior kanal etkilenimi ve kanalit repozisyon manevraları),BPPV ve Fizyoterapisi (Horizontal kanal etkilenimi ve kanalit repozisyon manevraları) ve anterior kanal etkilenimi,Unilateral ve Bilateral Vestibüler Hipofonksiyonda Fizyoterapi Yöntemleri,Meniere Hastalığı ve Vestibüler Rehabilitasyon,Mal de Debarquement Sendromu ve Tedavi Yöntemleri,Santral Vestibüler Hastalıklarda (İnme, MS, Parkinson) Değerlendirme ve Tedav Yaklaşımları,Santral Vestibüler Hastalıklarda (İnme, MS, Parkinson) Değerlendirme ve Tedav Yaklaşımları,Vestibüler Yetmezliğe Sahip Çocuklarda Vestibüler Rehabilitasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Vestibüler sistem hastalıklarında etiyolojiye göre doğru değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını seçer. 6, 9A
Vestibüler ve denge sisteminin işlevlerini tanımlar.9A
Vestibüler sistem hastalıklarının etiyolojisini açıklar. 9A
Vestibüler sistem hastalıklarında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini yorumlar. 6, 9A
Etiyolojiye göre doğru değerlendirme ve tedavi yöntemlerini analiz eder.6, 9A
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Vestibüler Sistemin Anatomi ve FizyolojisiVestibüler Rehabilitasyon by Susan Herdman, F.A. Davis Company, Philadelphia, 2000, s:2-19
2Vestibüler Adaptasyon ve Vestibüler KompansasyonTemel Vestibüler Rehabilitasyon, S. Aksoy, 2020, s:2-3
3Postüral Kontrolde Vestibüler Sistemin RolüVestibüler Rehabilitasyon by Susan Herdman, F.A. Davis Company, Philadelphia, 2000 s:29-48, Temel Vestibüler Rehabilitasyon, S. Aksoy, 2020, s: 39-43
4Vestibüler Bozukluklarda Postüral AnomalilerVestibüler Rehabilitasyon, S. Herdman, F.A. Davis Company, Philadelphia, 2000, s:85-110
5Vestibüler Sistem PatolojileriMebis Notları
6BPPV- Tanı- Değerlendirme-TedaviVestibüler Rehabilitasyon, Susan Herdman, F.A. Davis Company, Philadelphia, 2000, s:324-359
7BPPV ve Fizyoterapisi (Posterior kanal etkilenimi ve kanalit repozisyon manevraları)Vestibular Rehabilitasyon Susan Herdman, F.A. Davis Company, Philadelphia, 2000, s:324-359
8BPPV ve Fizyoterapisi (Horizontal kanal etkilenimi ve kanalit repozisyon manevraları) ve anterior kanal etkilenimiMebis Notları
9Unilateral ve Bilateral Vestibüler Hipofonksiyonda Fizyoterapi YöntemleriVestibüler Rehabilitasyon by Susan Herdman, F.A. Davis Company, Philadelphia, 2000, s: 359-457
10Meniere Hastalığı ve Vestibüler RehabilitasyonMebis Notları
11Mal de Debarquement Sendromu ve Tedavi YöntemleriMebis Notları
12Santral Vestibüler Hastalıklarda (İnme, MS, Parkinson) Değerlendirme ve Tedav YaklaşımlarıMebis Notları
13Santral Vestibüler Hastalıklarda (İnme, MS, Parkinson) Değerlendirme ve Tedav YaklaşımlarıMebis Notları
14Vestibüler Yetmezliğe Sahip Çocuklarda Vestibüler RehabilitasyonMebis Notları
Kaynak
Mebis notları
1- Vestibuler rehabilitasyon Susan Herdman, F.A. Davis Company, Philadelphia, 2000 2- Temel Vestibüler Rehabilitasyon, Aksoy, S. 2020

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme428
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)63
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(63/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
VESTİBÜLER REHABİLİTASYONFTR4215185Bahar Dönemi1+222
Ders Programı

Salı 13:30-14:15

Salı 14:30-15:15

Salı 15:30-16:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Görkem ATA
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Görkem ATA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıVestibüler sistem ve denge fizyopatolojisini incelemek, değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını öğrenmek
Dersin İçeriğiBu ders; Vestibüler Sistemin Anatomi ve Fizyolojisi,Vestibüler Adaptasyon ve Vestibüler Kompansasyon,Postüral Kontrolde Vestibüler Sistemin Rolü,Vestibüler Bozukluklarda Postüral Anomaliler,Vestibüler Sistem Patolojileri,BPPV- Tanı- Değerlendirme-Tedavi,BPPV ve Fizyoterapisi (Posterior kanal etkilenimi ve kanalit repozisyon manevraları),BPPV ve Fizyoterapisi (Horizontal kanal etkilenimi ve kanalit repozisyon manevraları) ve anterior kanal etkilenimi,Unilateral ve Bilateral Vestibüler Hipofonksiyonda Fizyoterapi Yöntemleri,Meniere Hastalığı ve Vestibüler Rehabilitasyon,Mal de Debarquement Sendromu ve Tedavi Yöntemleri,Santral Vestibüler Hastalıklarda (İnme, MS, Parkinson) Değerlendirme ve Tedav Yaklaşımları,Santral Vestibüler Hastalıklarda (İnme, MS, Parkinson) Değerlendirme ve Tedav Yaklaşımları,Vestibüler Yetmezliğe Sahip Çocuklarda Vestibüler Rehabilitasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Vestibüler sistem hastalıklarında etiyolojiye göre doğru değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını seçer. 6, 9A
Vestibüler ve denge sisteminin işlevlerini tanımlar.9A
Vestibüler sistem hastalıklarının etiyolojisini açıklar. 9A
Vestibüler sistem hastalıklarında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini yorumlar. 6, 9A
Etiyolojiye göre doğru değerlendirme ve tedavi yöntemlerini analiz eder.6, 9A
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Vestibüler Sistemin Anatomi ve FizyolojisiVestibüler Rehabilitasyon by Susan Herdman, F.A. Davis Company, Philadelphia, 2000, s:2-19
2Vestibüler Adaptasyon ve Vestibüler KompansasyonTemel Vestibüler Rehabilitasyon, S. Aksoy, 2020, s:2-3
3Postüral Kontrolde Vestibüler Sistemin RolüVestibüler Rehabilitasyon by Susan Herdman, F.A. Davis Company, Philadelphia, 2000 s:29-48, Temel Vestibüler Rehabilitasyon, S. Aksoy, 2020, s: 39-43
4Vestibüler Bozukluklarda Postüral AnomalilerVestibüler Rehabilitasyon, S. Herdman, F.A. Davis Company, Philadelphia, 2000, s:85-110
5Vestibüler Sistem PatolojileriMebis Notları
6BPPV- Tanı- Değerlendirme-TedaviVestibüler Rehabilitasyon, Susan Herdman, F.A. Davis Company, Philadelphia, 2000, s:324-359
7BPPV ve Fizyoterapisi (Posterior kanal etkilenimi ve kanalit repozisyon manevraları)Vestibular Rehabilitasyon Susan Herdman, F.A. Davis Company, Philadelphia, 2000, s:324-359
8BPPV ve Fizyoterapisi (Horizontal kanal etkilenimi ve kanalit repozisyon manevraları) ve anterior kanal etkilenimiMebis Notları
9Unilateral ve Bilateral Vestibüler Hipofonksiyonda Fizyoterapi YöntemleriVestibüler Rehabilitasyon by Susan Herdman, F.A. Davis Company, Philadelphia, 2000, s: 359-457
10Meniere Hastalığı ve Vestibüler RehabilitasyonMebis Notları
11Mal de Debarquement Sendromu ve Tedavi YöntemleriMebis Notları
12Santral Vestibüler Hastalıklarda (İnme, MS, Parkinson) Değerlendirme ve Tedav YaklaşımlarıMebis Notları
13Santral Vestibüler Hastalıklarda (İnme, MS, Parkinson) Değerlendirme ve Tedav YaklaşımlarıMebis Notları
14Vestibüler Yetmezliğe Sahip Çocuklarda Vestibüler RehabilitasyonMebis Notları
Kaynak
Mebis notları
1- Vestibuler rehabilitasyon Susan Herdman, F.A. Davis Company, Philadelphia, 2000 2- Temel Vestibüler Rehabilitasyon, Aksoy, S. 2020

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:08