Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DENGE VE YÜRÜME EĞİTİMİFTR3215183Bahar Dönemi2+022
Ders Programı

Salı 13:30-14:15

Salı 14:30-15:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Pelin VURAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi ve rehabilitasyon alanında sık karşılaşılan denge ve yürüme bozukluklarının nedenlerinin ve fizyoterapi uygulamalarının incelenerek öğretilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanımı, içeriği ve işleyişi,Dengenin tanımı, dengeyi etkileyen temel faktörlerin incelenmesi,Dengenin kontrol mekanizması ,Denge tipleri ve kontrol sistemleri ile ilişkileri,Denge değerlendirme yöntemleri: Klinik değerlendirme yöntemleri,Denge değerlendirme yöntemleri: Laboratuvar analiz yöntemleri,Düşme riski ve değerlendirilmesi,Yürüme bozuklukları,Yürümenin klinik değerlendirilmesi,Denge eğitimi,Yürüme eğitimi,Düşme riskini azaltma startejileri,Denge ve yürüme eğitim yöntemleri I,Denge ve yürüme eğitim yöntemleri II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dengeden sorumlu yapıları açıklar10, 16, 9A
Denge ve yürüme bozukluklarını tanımlar10, 16, 9A
Denge ve yürüme bozukluklarında fizyoterapi yöntemlerini uygular10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanımı, içeriği ve işleyişiMebis notları
2Dengenin tanımı, dengeyi etkileyen temel faktörlerin incelenmesiMebis notları
3Dengenin kontrol mekanizması Mebis notları
4Denge tipleri ve kontrol sistemleri ile ilişkileriMebis notları
5Denge değerlendirme yöntemleri: Klinik değerlendirme yöntemleriMebis notları
6Denge değerlendirme yöntemleri: Laboratuvar analiz yöntemleriMebis notları
7Düşme riski ve değerlendirilmesiMebis notları
8Yürüme bozukluklarıMebis notları
9Yürümenin klinik değerlendirilmesiMebis notları
10Denge eğitimiMebis notları
11Yürüme eğitimiMebis notları
12Düşme riskini azaltma startejileriMebis notları
13Denge ve yürüme eğitim yöntemleri IMebis notları
14Denge ve yürüme eğitim yöntemleri IIMebis notları
Kaynak
Mebis notları
1- Shumway-Cook, A., & Woollacott, M. H. (2007). Motor control: translating research into clinical practice. Fifth edition. Lippincott Williams & Wilkins. 2- Güçlü-Gündüz, A., Bilgin, S., Öksüz, Ç., Ertekin, Ö., İyigün, G. (2018). Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamaya Aktarılması. 1. Baskı. Hipokrat Kitapevi, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)71
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(71/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DENGE VE YÜRÜME EĞİTİMİFTR3215183Bahar Dönemi2+022
Ders Programı

Salı 13:30-14:15

Salı 14:30-15:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Pelin VURAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi ve rehabilitasyon alanında sık karşılaşılan denge ve yürüme bozukluklarının nedenlerinin ve fizyoterapi uygulamalarının incelenerek öğretilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanımı, içeriği ve işleyişi,Dengenin tanımı, dengeyi etkileyen temel faktörlerin incelenmesi,Dengenin kontrol mekanizması ,Denge tipleri ve kontrol sistemleri ile ilişkileri,Denge değerlendirme yöntemleri: Klinik değerlendirme yöntemleri,Denge değerlendirme yöntemleri: Laboratuvar analiz yöntemleri,Düşme riski ve değerlendirilmesi,Yürüme bozuklukları,Yürümenin klinik değerlendirilmesi,Denge eğitimi,Yürüme eğitimi,Düşme riskini azaltma startejileri,Denge ve yürüme eğitim yöntemleri I,Denge ve yürüme eğitim yöntemleri II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dengeden sorumlu yapıları açıklar10, 16, 9A
Denge ve yürüme bozukluklarını tanımlar10, 16, 9A
Denge ve yürüme bozukluklarında fizyoterapi yöntemlerini uygular10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanımı, içeriği ve işleyişiMebis notları
2Dengenin tanımı, dengeyi etkileyen temel faktörlerin incelenmesiMebis notları
3Dengenin kontrol mekanizması Mebis notları
4Denge tipleri ve kontrol sistemleri ile ilişkileriMebis notları
5Denge değerlendirme yöntemleri: Klinik değerlendirme yöntemleriMebis notları
6Denge değerlendirme yöntemleri: Laboratuvar analiz yöntemleriMebis notları
7Düşme riski ve değerlendirilmesiMebis notları
8Yürüme bozukluklarıMebis notları
9Yürümenin klinik değerlendirilmesiMebis notları
10Denge eğitimiMebis notları
11Yürüme eğitimiMebis notları
12Düşme riskini azaltma startejileriMebis notları
13Denge ve yürüme eğitim yöntemleri IMebis notları
14Denge ve yürüme eğitim yöntemleri IIMebis notları
Kaynak
Mebis notları
1- Shumway-Cook, A., & Woollacott, M. H. (2007). Motor control: translating research into clinical practice. Fifth edition. Lippincott Williams & Wilkins. 2- Güçlü-Gündüz, A., Bilgin, S., Öksüz, Ç., Ertekin, Ö., İyigün, G. (2018). Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamaya Aktarılması. 1. Baskı. Hipokrat Kitapevi, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:08