Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİDE BANTLAMA TEKNİKLERİ | FTR3215181 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 2 |
Ders Programı | Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 Perşembe 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Meltem MERAN ÇAĞLAR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Meltem MERAN ÇAĞLAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sporcu sağlığı ve ortopedik rehabilitasyon alanında kullanılan bantlama yöntemlerini ve bunların hangi durumlarda kullanılacağını, uygulama için gerekli olan malzemelerin özellikleri ile birlikte öğrenmek, kavramak ve yöntemleri uygulamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bantlama yöntemleri,Kinezyolojik bantlama,Temporamandibular eklemde kinezyolojik bantlama,Omuz ekleminde kinezyolojik bantlama,Dirsek ekleminde kinezyolojik bantlama,El, el bileği ve parmaklarda kinezyolojik bantlama,Kalça ekleminde kinezyolojik bantlama,Diz ekleminde kinezyolojik bantlama,Ayak ve ayak bileğinde kinezyolojik bantlama,Omurgada kinezyolojik bantlama,Lenfödemde kinezyolojik bantlama,Nörolojik fizyoterapide kinezyolojik bantlama,Skolyozda kinezyolojik bantlama,Vaka örneği ile bantlama tekniklerinin kullanılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ortopedik problemlerde kullanılacak bantlama tekniklerini öğrenir | 8, 9 | A, D |
Spor yaralanmaları sonrası kullanılabilecek bantlama tekniklerinin öğrenir | 8, 9 | A, D |
Koruyucu bantlama tekniklerinin öğrenir. | 8, 9 | A, D |
Bantlama tekniklerinin kanıt düzeyini öğrenir | 8, 9 | A, D |
Fizyoterapi programı içerisinde hastaya uygun bantlama tekniğine karar verir ve uygular. | 8, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bantlama yöntemleri | Mebis notları |
2 | Kinezyolojik bantlama | Mebis notları |
3 | Temporamandibular eklemde kinezyolojik bantlama | Mebis notları |
4 | Omuz ekleminde kinezyolojik bantlama | Mebis notları |
5 | Dirsek ekleminde kinezyolojik bantlama | Mebis notları |
6 | El, el bileği ve parmaklarda kinezyolojik bantlama | Mebis notları |
7 | Kalça ekleminde kinezyolojik bantlama | Mebis notları |
8 | Diz ekleminde kinezyolojik bantlama | Mebis notları |
9 | Ayak ve ayak bileğinde kinezyolojik bantlama | Mebis notları |
10 | Omurgada kinezyolojik bantlama | Mebis notları |
11 | Lenfödemde kinezyolojik bantlama | Mebis notları |
12 | Nörolojik fizyoterapide kinezyolojik bantlama | Mebis notları |
13 | Skolyozda kinezyolojik bantlama | Mebis notları |
14 | Vaka örneği ile bantlama tekniklerinin kullanılması | Mebis notları |
Kaynak |
Mebis notları.
Perrin D. Athletic Taping and Bracing. Human Kinetics 2005
Ergun N,Baltacı G. "Spor Sakatlıklarında Bantlama ve Uygulama Şekilleri" HÜ Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO yayınları Ankara 1992.
Macdonald R. Taping Techniques Principles and Practice. Butterworth-Heinemann 2005 |
Rose Macdonald. Bantlama Teknikleri Cep Kitabı, Pelikan Kitabevi
Bantlama, Gül Baltacı - Kinezyolojik Bantlama, Duygu Geler Külcü |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | X | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | X | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 4 | 4 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 53 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(53/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİDE BANTLAMA TEKNİKLERİ | FTR3215181 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 2 |
Ders Programı | Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 Perşembe 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Meltem MERAN ÇAĞLAR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Meltem MERAN ÇAĞLAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sporcu sağlığı ve ortopedik rehabilitasyon alanında kullanılan bantlama yöntemlerini ve bunların hangi durumlarda kullanılacağını, uygulama için gerekli olan malzemelerin özellikleri ile birlikte öğrenmek, kavramak ve yöntemleri uygulamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bantlama yöntemleri,Kinezyolojik bantlama,Temporamandibular eklemde kinezyolojik bantlama,Omuz ekleminde kinezyolojik bantlama,Dirsek ekleminde kinezyolojik bantlama,El, el bileği ve parmaklarda kinezyolojik bantlama,Kalça ekleminde kinezyolojik bantlama,Diz ekleminde kinezyolojik bantlama,Ayak ve ayak bileğinde kinezyolojik bantlama,Omurgada kinezyolojik bantlama,Lenfödemde kinezyolojik bantlama,Nörolojik fizyoterapide kinezyolojik bantlama,Skolyozda kinezyolojik bantlama,Vaka örneği ile bantlama tekniklerinin kullanılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ortopedik problemlerde kullanılacak bantlama tekniklerini öğrenir | 8, 9 | A, D |
Spor yaralanmaları sonrası kullanılabilecek bantlama tekniklerinin öğrenir | 8, 9 | A, D |
Koruyucu bantlama tekniklerinin öğrenir. | 8, 9 | A, D |
Bantlama tekniklerinin kanıt düzeyini öğrenir | 8, 9 | A, D |
Fizyoterapi programı içerisinde hastaya uygun bantlama tekniğine karar verir ve uygular. | 8, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bantlama yöntemleri | Mebis notları |
2 | Kinezyolojik bantlama | Mebis notları |
3 | Temporamandibular eklemde kinezyolojik bantlama | Mebis notları |
4 | Omuz ekleminde kinezyolojik bantlama | Mebis notları |
5 | Dirsek ekleminde kinezyolojik bantlama | Mebis notları |
6 | El, el bileği ve parmaklarda kinezyolojik bantlama | Mebis notları |
7 | Kalça ekleminde kinezyolojik bantlama | Mebis notları |
8 | Diz ekleminde kinezyolojik bantlama | Mebis notları |
9 | Ayak ve ayak bileğinde kinezyolojik bantlama | Mebis notları |
10 | Omurgada kinezyolojik bantlama | Mebis notları |
11 | Lenfödemde kinezyolojik bantlama | Mebis notları |
12 | Nörolojik fizyoterapide kinezyolojik bantlama | Mebis notları |
13 | Skolyozda kinezyolojik bantlama | Mebis notları |
14 | Vaka örneği ile bantlama tekniklerinin kullanılması | Mebis notları |
Kaynak |
Mebis notları.
Perrin D. Athletic Taping and Bracing. Human Kinetics 2005
Ergun N,Baltacı G. "Spor Sakatlıklarında Bantlama ve Uygulama Şekilleri" HÜ Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO yayınları Ankara 1992.
Macdonald R. Taping Techniques Principles and Practice. Butterworth-Heinemann 2005 |
Rose Macdonald. Bantlama Teknikleri Cep Kitabı, Pelikan Kitabevi
Bantlama, Gül Baltacı - Kinezyolojik Bantlama, Duygu Geler Külcü |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | X | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | X | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:08