Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
POSTÜR VE FARKINDALIKFTR1215157Bahar Dönemi2+022
Ders Programı

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sıla YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere postür, postüral problemler ve postüral problemlerde farkındalığa yönelik değerlendirme ve tedavi yöntemleri hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriğiBu ders; Postürün Tanımı,Optimal Postüral Dizilim,Postüral Stabilite ve Vücut Salınımı,Temel Subjektif Postüral Değerlendirme,Temel Objektif Postüral Değerlendirme,Postür Tipleri,Postür Tiplerinin Değerlendirilmesi,Postür Düzeltme Prensipleri,Postür Tipleri ve Düzeltilmesi,Postüral Farkındalık,Postür ve Kas Dengesizliği,Kas Dengesizliği ile İlgili Egzersizler,Temel Postür Egzersizleri,İleri Düzey Postür Egzersizleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Uygun postürü tanımlar.9A, G
Temel subjektif ve objektif postüral değerlendirmeleri uygular.6, 9A, G
Farklı postür tiplerini tanır.9A, G
Postür tiplerini düzeltme prensiplerini bilir.6, 9A, G
Postür ve kas dengesizliği egzersizlerini uygular.6, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Postürün TanımıMebis ders notları
2Optimal Postüral DizilimMebis ders notları
3Postüral Stabilite ve Vücut SalınımıMebis ders notları
4Temel Subjektif Postüral DeğerlendirmeMebis ders notları
5Temel Objektif Postüral DeğerlendirmeMebis ders notları
6Postür TipleriMebis ders notları
7Postür Tiplerinin DeğerlendirilmesiMebis ders notları
8Postür Düzeltme PrensipleriMebis ders notları
9Postür Tipleri ve DüzeltilmesiMebis ders notları
10Postüral FarkındalıkMebis ders notları
11Postür ve Kas DengesizliğiMebis ders notları
12Kas Dengesizliği ile İlgili EgzersizlerMebis ders notları
13Temel Postür EgzersizleriMebis ders notları
14İleri Düzey Postür EgzersizleriMebis ders notları
Kaynak
Mebis ders notları
1. Otman S., Köse N.. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 2016, Hipokrat Yayınevi 2. Otman S. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, 2014, Hipokrat Yayınevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)58
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(58/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
POSTÜR VE FARKINDALIKFTR1215157Bahar Dönemi2+022
Ders Programı

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sıla YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere postür, postüral problemler ve postüral problemlerde farkındalığa yönelik değerlendirme ve tedavi yöntemleri hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriğiBu ders; Postürün Tanımı,Optimal Postüral Dizilim,Postüral Stabilite ve Vücut Salınımı,Temel Subjektif Postüral Değerlendirme,Temel Objektif Postüral Değerlendirme,Postür Tipleri,Postür Tiplerinin Değerlendirilmesi,Postür Düzeltme Prensipleri,Postür Tipleri ve Düzeltilmesi,Postüral Farkındalık,Postür ve Kas Dengesizliği,Kas Dengesizliği ile İlgili Egzersizler,Temel Postür Egzersizleri,İleri Düzey Postür Egzersizleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Uygun postürü tanımlar.9A, G
Temel subjektif ve objektif postüral değerlendirmeleri uygular.6, 9A, G
Farklı postür tiplerini tanır.9A, G
Postür tiplerini düzeltme prensiplerini bilir.6, 9A, G
Postür ve kas dengesizliği egzersizlerini uygular.6, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Postürün TanımıMebis ders notları
2Optimal Postüral DizilimMebis ders notları
3Postüral Stabilite ve Vücut SalınımıMebis ders notları
4Temel Subjektif Postüral DeğerlendirmeMebis ders notları
5Temel Objektif Postüral DeğerlendirmeMebis ders notları
6Postür TipleriMebis ders notları
7Postür Tiplerinin DeğerlendirilmesiMebis ders notları
8Postür Düzeltme PrensipleriMebis ders notları
9Postür Tipleri ve DüzeltilmesiMebis ders notları
10Postüral FarkındalıkMebis ders notları
11Postür ve Kas DengesizliğiMebis ders notları
12Kas Dengesizliği ile İlgili EgzersizlerMebis ders notları
13Temel Postür EgzersizleriMebis ders notları
14İleri Düzey Postür EgzersizleriMebis ders notları
Kaynak
Mebis ders notları
1. Otman S., Köse N.. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 2016, Hipokrat Yayınevi 2. Otman S. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, 2014, Hipokrat Yayınevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:08