Kinezioloji ve biomekanik açıdan eklemleri ve ilgili patolojileri değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Motor kontrol ve öğrenme,Normal yürüyüş,Patolojik yürüyüş,Kolumna vertebralis kinezyoloji ve biyomekaniği,Kolumna vertebralis kinezyoloji ve biyomekaniği,Pelvis kinezyoloji ve biyomekaniği,Kalça kinezyoloji ve biyomekaniği,Diz kinezyoloji ve biyomekaniği,Diz kinezyoloji ve biyomekaniği,Ayak ve ayakbileği kinezyoloji ve biyomekaniği,Omuz kol kompleksi kinezyoloji ve biyomekaniği,Omuz kol kompleksi kinezyoloji ve biyomekaniği,Dirsek kinezyoloji ve biyomekaniği,El-elbileği kinezyoloji ve biyomekaniği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Alt ekstremite eklemlerinin kinezyolojisi ve biomekaniğini tanımlar
19, 9
A
Üst ekstremite eklemlerinin kinezyolojisi ve biomekaniğini kavrar
19, 9
A
Omurganın kinezyolojisi ve biomekaniğini açıklar
19, 9
A
Yürüyüş kinezyolojisi ve biomekaniğini tartışır
19, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Motor kontrol ve öğrenme
1. Kaynak: Sayfa 1-34.
2
Normal yürüyüş
1. Kaynak: Sayfa 287-332
3
Patolojik yürüyüş
1. Kaynak: Sayfa 287-332
4
Kolumna vertebralis kinezyoloji ve biyomekaniği
1. Kaynak: Sayfa 333-422
5
Kolumna vertebralis kinezyoloji ve biyomekaniği
1. Kaynak: Sayfa 422-452
6
Pelvis kinezyoloji ve biyomekaniği
1. Kaynak: Sayfa 453-468
7
Kalça kinezyoloji ve biyomekaniği
1. Kaynak: Sayfa 469-504
8
Diz kinezyoloji ve biyomekaniği
1. Kaynak: Sayfa 505-530
9
Diz kinezyoloji ve biyomekaniği
1. Kaynak: Sayfa 505-530
10
Ayak ve ayakbileği kinezyoloji ve biyomekaniği
1. Kaynak: Sayfa 531-564
11
Omuz kol kompleksi kinezyoloji ve biyomekaniği
1. Kaynak: Sayfa 565-580
12
Omuz kol kompleksi kinezyoloji ve biyomekaniği
1. Kaynak: Sayfa 565-580
13
Dirsek kinezyoloji ve biyomekaniği
1. Kaynak: Sayfa 581-590
14
El-elbileği kinezyoloji ve biyomekaniği
1. Kaynak: Sayfa 590-598
Kaynak
1. Kinezyoloji ve Biyomekanik, Şener G, Erbahçeci F., Hipokrat Yayınları, 2016. 2. Basic Biomechanics, Hall, 2010. 3. Bone Mechanics Handbook, Cowin, 2001. 4. Biomechanics of Spine Stabilization, Benzel, 1995.
Mebis notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
14
1
14
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
9
9
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
17
17
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
82
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(82/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
KİNEZİOLOJİ VE BİOMEKANİK
FTR2252500
Bahar Dönemi
3+0
3
3
Ders Programı
Salı 13:30-14:15
Salı 14:30-15:15
Salı 15:30-16:15
Salı 20:30-21:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersi Verenler
Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Kinezioloji ve biomekanik açıdan eklemleri ve ilgili patolojileri değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Motor kontrol ve öğrenme,Normal yürüyüş,Patolojik yürüyüş,Kolumna vertebralis kinezyoloji ve biyomekaniği,Kolumna vertebralis kinezyoloji ve biyomekaniği,Pelvis kinezyoloji ve biyomekaniği,Kalça kinezyoloji ve biyomekaniği,Diz kinezyoloji ve biyomekaniği,Diz kinezyoloji ve biyomekaniği,Ayak ve ayakbileği kinezyoloji ve biyomekaniği,Omuz kol kompleksi kinezyoloji ve biyomekaniği,Omuz kol kompleksi kinezyoloji ve biyomekaniği,Dirsek kinezyoloji ve biyomekaniği,El-elbileği kinezyoloji ve biyomekaniği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Alt ekstremite eklemlerinin kinezyolojisi ve biomekaniğini tanımlar
19, 9
A
Üst ekstremite eklemlerinin kinezyolojisi ve biomekaniğini kavrar
19, 9
A
Omurganın kinezyolojisi ve biomekaniğini açıklar
19, 9
A
Yürüyüş kinezyolojisi ve biomekaniğini tartışır
19, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Motor kontrol ve öğrenme
1. Kaynak: Sayfa 1-34.
2
Normal yürüyüş
1. Kaynak: Sayfa 287-332
3
Patolojik yürüyüş
1. Kaynak: Sayfa 287-332
4
Kolumna vertebralis kinezyoloji ve biyomekaniği
1. Kaynak: Sayfa 333-422
5
Kolumna vertebralis kinezyoloji ve biyomekaniği
1. Kaynak: Sayfa 422-452
6
Pelvis kinezyoloji ve biyomekaniği
1. Kaynak: Sayfa 453-468
7
Kalça kinezyoloji ve biyomekaniği
1. Kaynak: Sayfa 469-504
8
Diz kinezyoloji ve biyomekaniği
1. Kaynak: Sayfa 505-530
9
Diz kinezyoloji ve biyomekaniği
1. Kaynak: Sayfa 505-530
10
Ayak ve ayakbileği kinezyoloji ve biyomekaniği
1. Kaynak: Sayfa 531-564
11
Omuz kol kompleksi kinezyoloji ve biyomekaniği
1. Kaynak: Sayfa 565-580
12
Omuz kol kompleksi kinezyoloji ve biyomekaniği
1. Kaynak: Sayfa 565-580
13
Dirsek kinezyoloji ve biyomekaniği
1. Kaynak: Sayfa 581-590
14
El-elbileği kinezyoloji ve biyomekaniği
1. Kaynak: Sayfa 590-598
Kaynak
1. Kinezyoloji ve Biyomekanik, Şener G, Erbahçeci F., Hipokrat Yayınları, 2016. 2. Basic Biomechanics, Hall, 2010. 3. Bone Mechanics Handbook, Cowin, 2001. 4. Biomechanics of Spine Stabilization, Benzel, 1995.
Mebis notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.