Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ELEKTRO FİZİKSEL AJANLAR II | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Emre DANSUK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gizem BOZTAŞ ELVERİŞLİ, Dr.Öğr.Üye. Mehmet Salih TAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Elektroterapatik ajanlar, özellikleri, uygulama şekilleri ve enfeksiyon kontrolü konusunu değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu-1,Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu-2,Yüksek Voltaj Stimülasyonu,Nöromusküler Elektrik Stimülasyonu,Sağlıklı ve Denerve Kasın Elektrik Stimülasyonu,Fonksiyonel Elektrik Stimülasyonu,Yüksek Frekanslı Akımlar,Kısa Dalga Diatermi, Kesikli Kısa Dalga Diatermi,Mikrodalga Diatermi,Ultrason,Manyetik Alan Terapisi,Biofeedback,Ekstrakorporeal Şok Dalga Tedavisi (ESWT),Elektroterapide Kanıta Dayalı Yaklaşımlar,Genel kilinik uygulamalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yüksek frekanslı akımlar, akustik radyasyon, ultrason ve transkutenal elektrik stimülasyonu değerlendirir. | 16, 9 | C, M |
Kısa dalga uzun dalga ve mikro dalga akımlarının özelliklerini ve etkilerini değerlendirir. | 16, 9 | C, M |
Biofeedback , Magnetoterapi ve Yüksek voltaj akımları değerlendirir. | 16, 9 | C, M |
Yüksek voltaj stimulasyonun ve kesikli yüksek voltaj akımların özelliklerini ve fizyolojik etkilerini açıklar. | 16, 9 | C, M |
Yüksek voltaj akımların klinikte kullanım amaç ve hedeflerini özetler. | 11, 9 | C, M |
Uygulama tekniklerini ve etkilerini, fizyoterapide enfeksiyon kontrolünü tartışır. | 16, 9 | C, M |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, M: Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınavlar |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu-1 | Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. Sayfa 175 |
2 | Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu-2 | Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. Sayfa 179 |
3 | Yüksek Voltaj Stimülasyonu | Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. Sayfa 175 |
4 | Nöromusküler Elektrik Stimülasyonu | Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. Sayfa 199 |
5 | Sağlıklı ve Denerve Kasın Elektrik Stimülasyonu | Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. Sayfa 217 |
6 | Fonksiyonel Elektrik Stimülasyonu | Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. Sayfa 101 |
7 | Yüksek Frekanslı Akımlar | Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. |
8 | Kısa Dalga Diatermi, Kesikli Kısa Dalga Diatermi | Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. Sayfa 241 |
9 | Mikrodalga Diatermi | Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. Sayfa 231 |
10 | Ultrason | Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. Sayfa 113 |
11 | Manyetik Alan Terapisi | Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. |
12 | Biofeedback | Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. |
13 | Ekstrakorporeal Şok Dalga Tedavisi (ESWT) | Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. |
14 | Elektroterapide Kanıta Dayalı Yaklaşımlar | Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. |
15 | Genel kilinik uygulamalar | Mebis notları |
Kaynak |
1-Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. 2-Mebis notları |
1-Michelle H.Cameron’Physical Agents İn Rehabilitation’Saunders,2009 2-Yakut E., Dalkılınç M., Kaya D., Kanıta Dayalı Elekroterapi Pelikan Kitapevi 2008. 3-Tim Wats’Electrotherapy,Evidence Based Practice’Churchille Livingstone,2008 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | ||||||
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(88/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ELEKTRO FİZİKSEL AJANLAR II | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Emre DANSUK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gizem BOZTAŞ ELVERİŞLİ, Dr.Öğr.Üye. Mehmet Salih TAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Elektroterapatik ajanlar, özellikleri, uygulama şekilleri ve enfeksiyon kontrolü konusunu değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu-1,Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu-2,Yüksek Voltaj Stimülasyonu,Nöromusküler Elektrik Stimülasyonu,Sağlıklı ve Denerve Kasın Elektrik Stimülasyonu,Fonksiyonel Elektrik Stimülasyonu,Yüksek Frekanslı Akımlar,Kısa Dalga Diatermi, Kesikli Kısa Dalga Diatermi,Mikrodalga Diatermi,Ultrason,Manyetik Alan Terapisi,Biofeedback,Ekstrakorporeal Şok Dalga Tedavisi (ESWT),Elektroterapide Kanıta Dayalı Yaklaşımlar,Genel kilinik uygulamalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yüksek frekanslı akımlar, akustik radyasyon, ultrason ve transkutenal elektrik stimülasyonu değerlendirir. | 16, 9 | C, M |
Kısa dalga uzun dalga ve mikro dalga akımlarının özelliklerini ve etkilerini değerlendirir. | 16, 9 | C, M |
Biofeedback , Magnetoterapi ve Yüksek voltaj akımları değerlendirir. | 16, 9 | C, M |
Yüksek voltaj stimulasyonun ve kesikli yüksek voltaj akımların özelliklerini ve fizyolojik etkilerini açıklar. | 16, 9 | C, M |
Yüksek voltaj akımların klinikte kullanım amaç ve hedeflerini özetler. | 11, 9 | C, M |
Uygulama tekniklerini ve etkilerini, fizyoterapide enfeksiyon kontrolünü tartışır. | 16, 9 | C, M |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, M: Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınavlar |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu-1 | Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. Sayfa 175 |
2 | Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu-2 | Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. Sayfa 179 |
3 | Yüksek Voltaj Stimülasyonu | Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. Sayfa 175 |
4 | Nöromusküler Elektrik Stimülasyonu | Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. Sayfa 199 |
5 | Sağlıklı ve Denerve Kasın Elektrik Stimülasyonu | Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. Sayfa 217 |
6 | Fonksiyonel Elektrik Stimülasyonu | Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. Sayfa 101 |
7 | Yüksek Frekanslı Akımlar | Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. |
8 | Kısa Dalga Diatermi, Kesikli Kısa Dalga Diatermi | Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. Sayfa 241 |
9 | Mikrodalga Diatermi | Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. Sayfa 231 |
10 | Ultrason | Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. Sayfa 113 |
11 | Manyetik Alan Terapisi | Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. |
12 | Biofeedback | Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. |
13 | Ekstrakorporeal Şok Dalga Tedavisi (ESWT) | Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. |
14 | Elektroterapide Kanıta Dayalı Yaklaşımlar | Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. |
15 | Genel kilinik uygulamalar | Mebis notları |
Kaynak |
1-Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. 2-Mebis notları |
1-Michelle H.Cameron’Physical Agents İn Rehabilitation’Saunders,2009 2-Yakut E., Dalkılınç M., Kaya D., Kanıta Dayalı Elekroterapi Pelikan Kitapevi 2008. 3-Tim Wats’Electrotherapy,Evidence Based Practice’Churchille Livingstone,2008 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | ||||||
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |