Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FONKSİYONEL BEDEN ALGISIPTR1215412Bahar Dönemi2+023
Ders Programı

Perşembe 15:30-16:15

Perşembe 16:30-17:15

Cuma 09:00-09:45

Cuma 10:00-10:45

Cuma 15:30-16:15

Cuma 16:30-17:15

Cumartesi 09:00-09:45

Cumartesi 10:00-10:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Doğukan KURÇ
Dersin Yardımcıları-
Dersin AmacıFonksiyonel beden algısının anatomik ve fizyolojik temellerini kavramak, somatosensöriyel sistem, motor öğrenme, propriyosepsiyon, denge stratejileri ve plastisite gibi beden farkındalığında önemli olan süreçleri tanımak, bozulmuş beden algısına neden olan faktörleri kavramak, kronik ağrı ve mekanizmasını tanımak, bozulmuş beden algısına yönelik değerlendirme ve tedavi yöntemlerini kavramak, çocuk, adölesan, yetişkin ve yaşlı bireylere yönelik uygulanan fonksiyonel beden algısını artırmaya yönelik uygulamaları kavramak
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin temel amaçları ve öğrenim kazanımları,Beden Algısı tanımı, beden algısında önemli etmenler,Beden algısında vücudun anatomik ve fizyolojik temelleri,Somatosensöriyel Sistem,Motor Öğrenme,Propriyosepsiyon,Denge Stratejileri,Plastisite ve Kompansatuar Stratejiler,Beden algısının bozulmasına neden olan süreçler,Kronik ağrı, vücut frakındalığı üzerine etkisi ve fizyoterapi müdahaleleri,Bozulmuş beden algısını değerlendirme,Çocuklarda ve adolesanlarda bozulmuş beden algısına yönelik Fizyoterapi Müdahaleleri,Yetişkin ve yaşlılarda bozulmuş beden algısına yönelik Fizyoterapi Müdahaleleri,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Etkilenmiş beden algısının nedenlerini, değerlendirmesini ve tedavi yöntemlerini kavrar9A
Fonksiyonel beden algısının anatomik ve fizyolojik temellerini kavrar16, 9A
Beden algısında önemli yeri olan somatosensöriyel sistem, propriyosepsiyon, motor öğrenme gibi kavramları kavrar9A
Farklı yaş gruplarında fonksiyonel beden algısını artırmaya yönelik müdahaleleri kavrar9A
Kronik ağrının oluşum mekanizmasını ve fonksiyonel beden algısı üzerine etkilerini kavrar9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin temel amaçları ve öğrenim kazanımlarıMEBIS notları
2Beden Algısı tanımı, beden algısında önemli etmenler1. Hornthal, E. (2022). Body Aware: Rediscover Your Mind-Body Connection, Stop Feeling Stuck, and Improve Your Mental Health with Simple Movement Practices. North Atlantic Books. pp.11-17
3Beden algısında vücudun anatomik ve fizyolojik temelleriMebis notları
4Somatosensöriyel SistemMebis notları
5Motor ÖğrenmeMebis notları
6PropriyosepsiyonMebis notları
7Denge StratejileriMebis notları
8Plastisite ve Kompansatuar StratejilerMebis notları
9Beden algısının bozulmasına neden olan süreçlerMebis notları
10Kronik ağrı, vücut frakındalığı üzerine etkisi ve fizyoterapi müdahaleleriMebis notları
11Bozulmuş beden algısını değerlendirmeMebis notları
12Çocuklarda ve adolesanlarda bozulmuş beden algısına yönelik Fizyoterapi MüdahaleleriMebis notları
13Yetişkin ve yaşlılarda bozulmuş beden algısına yönelik Fizyoterapi MüdahaleleriMebis notları
14Genel TekrarMebis notları
Kaynak
Öğrencilerle MEBİS dersleri notu paylaşılacaktır.
1. Hornthal, E. (2022). Body Aware: Rediscover Your Mind-Body Connection, Stop Feeling Stuck, and Improve Your Mental Health with Simple Movement Practices. North Atlantic Books. 2. Ahn, S. N. (2022). A Systematic Review of Interventions Related to Body Awareness in Childhood. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(15), 8900. 3. Pazzaglia, M., & Zantedeschi, M. (2016). Plasticity and awareness of bodily distortion. Neural Plasticity, 2016. 4. https://www.iasp-pain.org/publications/relief-news/article/more-on-body-awareness-and-chronic-pain/

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)86
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(86/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FONKSİYONEL BEDEN ALGISIPTR1215412Bahar Dönemi2+023
Ders Programı

Perşembe 15:30-16:15

Perşembe 16:30-17:15

Cuma 09:00-09:45

Cuma 10:00-10:45

Cuma 15:30-16:15

Cuma 16:30-17:15

Cumartesi 09:00-09:45

Cumartesi 10:00-10:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Doğukan KURÇ
Dersin Yardımcıları-
Dersin AmacıFonksiyonel beden algısının anatomik ve fizyolojik temellerini kavramak, somatosensöriyel sistem, motor öğrenme, propriyosepsiyon, denge stratejileri ve plastisite gibi beden farkındalığında önemli olan süreçleri tanımak, bozulmuş beden algısına neden olan faktörleri kavramak, kronik ağrı ve mekanizmasını tanımak, bozulmuş beden algısına yönelik değerlendirme ve tedavi yöntemlerini kavramak, çocuk, adölesan, yetişkin ve yaşlı bireylere yönelik uygulanan fonksiyonel beden algısını artırmaya yönelik uygulamaları kavramak
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin temel amaçları ve öğrenim kazanımları,Beden Algısı tanımı, beden algısında önemli etmenler,Beden algısında vücudun anatomik ve fizyolojik temelleri,Somatosensöriyel Sistem,Motor Öğrenme,Propriyosepsiyon,Denge Stratejileri,Plastisite ve Kompansatuar Stratejiler,Beden algısının bozulmasına neden olan süreçler,Kronik ağrı, vücut frakındalığı üzerine etkisi ve fizyoterapi müdahaleleri,Bozulmuş beden algısını değerlendirme,Çocuklarda ve adolesanlarda bozulmuş beden algısına yönelik Fizyoterapi Müdahaleleri,Yetişkin ve yaşlılarda bozulmuş beden algısına yönelik Fizyoterapi Müdahaleleri,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Etkilenmiş beden algısının nedenlerini, değerlendirmesini ve tedavi yöntemlerini kavrar9A
Fonksiyonel beden algısının anatomik ve fizyolojik temellerini kavrar16, 9A
Beden algısında önemli yeri olan somatosensöriyel sistem, propriyosepsiyon, motor öğrenme gibi kavramları kavrar9A
Farklı yaş gruplarında fonksiyonel beden algısını artırmaya yönelik müdahaleleri kavrar9A
Kronik ağrının oluşum mekanizmasını ve fonksiyonel beden algısı üzerine etkilerini kavrar9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin temel amaçları ve öğrenim kazanımlarıMEBIS notları
2Beden Algısı tanımı, beden algısında önemli etmenler1. Hornthal, E. (2022). Body Aware: Rediscover Your Mind-Body Connection, Stop Feeling Stuck, and Improve Your Mental Health with Simple Movement Practices. North Atlantic Books. pp.11-17
3Beden algısında vücudun anatomik ve fizyolojik temelleriMebis notları
4Somatosensöriyel SistemMebis notları
5Motor ÖğrenmeMebis notları
6PropriyosepsiyonMebis notları
7Denge StratejileriMebis notları
8Plastisite ve Kompansatuar StratejilerMebis notları
9Beden algısının bozulmasına neden olan süreçlerMebis notları
10Kronik ağrı, vücut frakındalığı üzerine etkisi ve fizyoterapi müdahaleleriMebis notları
11Bozulmuş beden algısını değerlendirmeMebis notları
12Çocuklarda ve adolesanlarda bozulmuş beden algısına yönelik Fizyoterapi MüdahaleleriMebis notları
13Yetişkin ve yaşlılarda bozulmuş beden algısına yönelik Fizyoterapi MüdahaleleriMebis notları
14Genel TekrarMebis notları
Kaynak
Öğrencilerle MEBİS dersleri notu paylaşılacaktır.
1. Hornthal, E. (2022). Body Aware: Rediscover Your Mind-Body Connection, Stop Feeling Stuck, and Improve Your Mental Health with Simple Movement Practices. North Atlantic Books. 2. Ahn, S. N. (2022). A Systematic Review of Interventions Related to Body Awareness in Childhood. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(15), 8900. 3. Pazzaglia, M., & Zantedeschi, M. (2016). Plasticity and awareness of bodily distortion. Neural Plasticity, 2016. 4. https://www.iasp-pain.org/publications/relief-news/article/more-on-body-awareness-and-chronic-pain/

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55