Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FONKSİYONEL BEDEN ALGISI | PTR1215412 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Doğukan KURÇ |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Amacı | Fonksiyonel beden algısının anatomik ve fizyolojik temellerini kavramak, somatosensöriyel sistem, motor öğrenme, propriyosepsiyon, denge stratejileri ve plastisite gibi beden farkındalığında önemli olan süreçleri tanımak, bozulmuş beden algısına neden olan faktörleri kavramak, kronik ağrı ve mekanizmasını tanımak, bozulmuş beden algısına yönelik değerlendirme ve tedavi yöntemlerini kavramak, çocuk, adölesan, yetişkin ve yaşlı bireylere yönelik uygulanan fonksiyonel beden algısını artırmaya yönelik uygulamaları kavramak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin temel amaçları ve öğrenim kazanımları,Beden Algısı tanımı, beden algısında önemli etmenler,Beden algısında vücudun anatomik ve fizyolojik temelleri,Somatosensöriyel Sistem,Motor Öğrenme,Propriyosepsiyon,Denge Stratejileri,Plastisite ve Kompansatuar Stratejiler,Beden algısının bozulmasına neden olan süreçler,Kronik ağrı, vücut frakındalığı üzerine etkisi ve fizyoterapi müdahaleleri,Bozulmuş beden algısını değerlendirme,Çocuklarda ve adolesanlarda bozulmuş beden algısına yönelik Fizyoterapi Müdahaleleri,Yetişkin ve yaşlılarda bozulmuş beden algısına yönelik Fizyoterapi Müdahaleleri,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etkilenmiş beden algısının nedenlerini, değerlendirmesini ve tedavi yöntemlerini kavrar | 9 | A |
Fonksiyonel beden algısının anatomik ve fizyolojik temellerini kavrar | 16, 9 | A |
Beden algısında önemli yeri olan somatosensöriyel sistem, propriyosepsiyon, motor öğrenme gibi kavramları kavrar | 9 | A |
Farklı yaş gruplarında fonksiyonel beden algısını artırmaya yönelik müdahaleleri kavrar | 9 | A |
Kronik ağrının oluşum mekanizmasını ve fonksiyonel beden algısı üzerine etkilerini kavrar | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin temel amaçları ve öğrenim kazanımları | MEBIS notları |
2 | Beden Algısı tanımı, beden algısında önemli etmenler | 1. Hornthal, E. (2022). Body Aware: Rediscover Your Mind-Body Connection, Stop Feeling Stuck, and Improve Your Mental Health with Simple Movement Practices. North Atlantic Books. pp.11-17 |
3 | Beden algısında vücudun anatomik ve fizyolojik temelleri | Mebis notları |
4 | Somatosensöriyel Sistem | Mebis notları |
5 | Motor Öğrenme | Mebis notları |
6 | Propriyosepsiyon | Mebis notları |
7 | Denge Stratejileri | Mebis notları |
8 | Plastisite ve Kompansatuar Stratejiler | Mebis notları |
9 | Beden algısının bozulmasına neden olan süreçler | Mebis notları |
10 | Kronik ağrı, vücut frakındalığı üzerine etkisi ve fizyoterapi müdahaleleri | Mebis notları |
11 | Bozulmuş beden algısını değerlendirme | Mebis notları |
12 | Çocuklarda ve adolesanlarda bozulmuş beden algısına yönelik Fizyoterapi Müdahaleleri | Mebis notları |
13 | Yetişkin ve yaşlılarda bozulmuş beden algısına yönelik Fizyoterapi Müdahaleleri | Mebis notları |
14 | Genel Tekrar | Mebis notları |
Kaynak |
Öğrencilerle MEBİS dersleri notu paylaşılacaktır. |
1. Hornthal, E. (2022). Body Aware: Rediscover Your Mind-Body Connection, Stop Feeling Stuck, and Improve Your Mental Health with Simple Movement Practices. North Atlantic Books.
2. Ahn, S. N. (2022). A Systematic Review of Interventions Related to Body Awareness in Childhood. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(15), 8900.
3. Pazzaglia, M., & Zantedeschi, M. (2016). Plasticity and awareness of bodily distortion. Neural Plasticity, 2016.
4. https://www.iasp-pain.org/publications/relief-news/article/more-on-body-awareness-and-chronic-pain/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | | X |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | | X |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | X | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | X |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | X | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | X | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(86/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FONKSİYONEL BEDEN ALGISI | PTR1215412 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Doğukan KURÇ |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Amacı | Fonksiyonel beden algısının anatomik ve fizyolojik temellerini kavramak, somatosensöriyel sistem, motor öğrenme, propriyosepsiyon, denge stratejileri ve plastisite gibi beden farkındalığında önemli olan süreçleri tanımak, bozulmuş beden algısına neden olan faktörleri kavramak, kronik ağrı ve mekanizmasını tanımak, bozulmuş beden algısına yönelik değerlendirme ve tedavi yöntemlerini kavramak, çocuk, adölesan, yetişkin ve yaşlı bireylere yönelik uygulanan fonksiyonel beden algısını artırmaya yönelik uygulamaları kavramak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin temel amaçları ve öğrenim kazanımları,Beden Algısı tanımı, beden algısında önemli etmenler,Beden algısında vücudun anatomik ve fizyolojik temelleri,Somatosensöriyel Sistem,Motor Öğrenme,Propriyosepsiyon,Denge Stratejileri,Plastisite ve Kompansatuar Stratejiler,Beden algısının bozulmasına neden olan süreçler,Kronik ağrı, vücut frakındalığı üzerine etkisi ve fizyoterapi müdahaleleri,Bozulmuş beden algısını değerlendirme,Çocuklarda ve adolesanlarda bozulmuş beden algısına yönelik Fizyoterapi Müdahaleleri,Yetişkin ve yaşlılarda bozulmuş beden algısına yönelik Fizyoterapi Müdahaleleri,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etkilenmiş beden algısının nedenlerini, değerlendirmesini ve tedavi yöntemlerini kavrar | 9 | A |
Fonksiyonel beden algısının anatomik ve fizyolojik temellerini kavrar | 16, 9 | A |
Beden algısında önemli yeri olan somatosensöriyel sistem, propriyosepsiyon, motor öğrenme gibi kavramları kavrar | 9 | A |
Farklı yaş gruplarında fonksiyonel beden algısını artırmaya yönelik müdahaleleri kavrar | 9 | A |
Kronik ağrının oluşum mekanizmasını ve fonksiyonel beden algısı üzerine etkilerini kavrar | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin temel amaçları ve öğrenim kazanımları | MEBIS notları |
2 | Beden Algısı tanımı, beden algısında önemli etmenler | 1. Hornthal, E. (2022). Body Aware: Rediscover Your Mind-Body Connection, Stop Feeling Stuck, and Improve Your Mental Health with Simple Movement Practices. North Atlantic Books. pp.11-17 |
3 | Beden algısında vücudun anatomik ve fizyolojik temelleri | Mebis notları |
4 | Somatosensöriyel Sistem | Mebis notları |
5 | Motor Öğrenme | Mebis notları |
6 | Propriyosepsiyon | Mebis notları |
7 | Denge Stratejileri | Mebis notları |
8 | Plastisite ve Kompansatuar Stratejiler | Mebis notları |
9 | Beden algısının bozulmasına neden olan süreçler | Mebis notları |
10 | Kronik ağrı, vücut frakındalığı üzerine etkisi ve fizyoterapi müdahaleleri | Mebis notları |
11 | Bozulmuş beden algısını değerlendirme | Mebis notları |
12 | Çocuklarda ve adolesanlarda bozulmuş beden algısına yönelik Fizyoterapi Müdahaleleri | Mebis notları |
13 | Yetişkin ve yaşlılarda bozulmuş beden algısına yönelik Fizyoterapi Müdahaleleri | Mebis notları |
14 | Genel Tekrar | Mebis notları |
Kaynak |
Öğrencilerle MEBİS dersleri notu paylaşılacaktır. |
1. Hornthal, E. (2022). Body Aware: Rediscover Your Mind-Body Connection, Stop Feeling Stuck, and Improve Your Mental Health with Simple Movement Practices. North Atlantic Books.
2. Ahn, S. N. (2022). A Systematic Review of Interventions Related to Body Awareness in Childhood. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(15), 8900.
3. Pazzaglia, M., & Zantedeschi, M. (2016). Plasticity and awareness of bodily distortion. Neural Plasticity, 2016.
4. https://www.iasp-pain.org/publications/relief-news/article/more-on-body-awareness-and-chronic-pain/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | | X |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | | X |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | X | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | X |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | X | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | X | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55