Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİDE MESLEKİ TANIMLAMALAR | PTR1115411 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin medikal dili öğrenmesi, temel ön ek, kelime kökü ve son eklerin anlamını öğrenmesi, temel anatomik kavramların kavranması, kas-iskelet, sinir, solunum, kardiyovasküler, sindirim, genitoüriner, endokrin ve duyusal sistemlerle ilgili temel kavramları tanıması ve fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilişkilendirmesi, hematoloji ile ilgili temel terimlerin tanınması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyoterapide Mesleki Tanımlamalar Dersine Genel Bakış,Latince - Ortak Tıp Dili - Temel Özellikler I,Latince - Ortak Tıp Dili - Temel Özellikler II,Anatomik Tanımlamalar,Kas İskelet Sistemi,Sinir Sistemi,Solunum Sistemi,Kardiyovasküler Sistem,Sindirim Sistemi,Endokrin Sistem,Duyu Organları-I ,Duyu Organları-II,Genel Tekrar-I,Genel Tekrar-II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kazanımlarını fizyoterapi mesleği ile ilişkilendirir | 16, 9 | A |
Latin dili ile ilgili genel kavramları tanır | 16, 9 | A |
Latin dili ön ek, kök ve son ek kavramlarının anlamını açıklar ve bir bütün olarak tanımlar | 16, 9 | A |
Temel anatomik kavramları tanımlar | 16, 9 | A |
Vücut sistemleri ile ilgili temel kavramlar tanımlar | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Fizyoterapide Mesleki Tanımlamalar Dersine Genel Bakış | Mebis Notu |
2 | Latince - Ortak Tıp Dili - Temel Özellikler I | Mebis Notu |
3 | Latince - Ortak Tıp Dili - Temel Özellikler II | Mebis Notu |
4 | Anatomik Tanımlamalar | Mebis Notu |
5 | Kas İskelet Sistemi | Mebis Notu |
6 | Sinir Sistemi | Mebis Notu |
7 | Solunum Sistemi | Mebis Notu |
8 | Kardiyovasküler Sistem | Mebis Notu |
9 | Sindirim Sistemi | Mebis Notu |
10 | Endokrin Sistem | Mebis Notu |
11 | Duyu Organları-I | Mebis Notu |
12 | Duyu Organları-II | Mebis Notu |
13 | Genel Tekrar-I | Mebis Notu |
14 | Genel Tekrar-II | Mebis Notu |
Kaynak |
Mebis ders notu |
1. Sağlık Bilimleri için Tıbbi Terminoloji: Rıfat Mutuş, Funda Pehlivan, 2022, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri
2. Fizyoterapi Sözlüğü: Stuart Porter (Çvr: Z.Didem Takinacı), 2017, İstanbul Tıp Kitabevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | X | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | X | | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | X | | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | X |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(86/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİDE MESLEKİ TANIMLAMALAR | PTR1115411 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin medikal dili öğrenmesi, temel ön ek, kelime kökü ve son eklerin anlamını öğrenmesi, temel anatomik kavramların kavranması, kas-iskelet, sinir, solunum, kardiyovasküler, sindirim, genitoüriner, endokrin ve duyusal sistemlerle ilgili temel kavramları tanıması ve fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilişkilendirmesi, hematoloji ile ilgili temel terimlerin tanınması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyoterapide Mesleki Tanımlamalar Dersine Genel Bakış,Latince - Ortak Tıp Dili - Temel Özellikler I,Latince - Ortak Tıp Dili - Temel Özellikler II,Anatomik Tanımlamalar,Kas İskelet Sistemi,Sinir Sistemi,Solunum Sistemi,Kardiyovasküler Sistem,Sindirim Sistemi,Endokrin Sistem,Duyu Organları-I ,Duyu Organları-II,Genel Tekrar-I,Genel Tekrar-II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kazanımlarını fizyoterapi mesleği ile ilişkilendirir | 16, 9 | A |
Latin dili ile ilgili genel kavramları tanır | 16, 9 | A |
Latin dili ön ek, kök ve son ek kavramlarının anlamını açıklar ve bir bütün olarak tanımlar | 16, 9 | A |
Temel anatomik kavramları tanımlar | 16, 9 | A |
Vücut sistemleri ile ilgili temel kavramlar tanımlar | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Fizyoterapide Mesleki Tanımlamalar Dersine Genel Bakış | Mebis Notu |
2 | Latince - Ortak Tıp Dili - Temel Özellikler I | Mebis Notu |
3 | Latince - Ortak Tıp Dili - Temel Özellikler II | Mebis Notu |
4 | Anatomik Tanımlamalar | Mebis Notu |
5 | Kas İskelet Sistemi | Mebis Notu |
6 | Sinir Sistemi | Mebis Notu |
7 | Solunum Sistemi | Mebis Notu |
8 | Kardiyovasküler Sistem | Mebis Notu |
9 | Sindirim Sistemi | Mebis Notu |
10 | Endokrin Sistem | Mebis Notu |
11 | Duyu Organları-I | Mebis Notu |
12 | Duyu Organları-II | Mebis Notu |
13 | Genel Tekrar-I | Mebis Notu |
14 | Genel Tekrar-II | Mebis Notu |
Kaynak |
Mebis ders notu |
1. Sağlık Bilimleri için Tıbbi Terminoloji: Rıfat Mutuş, Funda Pehlivan, 2022, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri
2. Fizyoterapi Sözlüğü: Stuart Porter (Çvr: Z.Didem Takinacı), 2017, İstanbul Tıp Kitabevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | X | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | X | | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | X | | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | X |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55