Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HAREKET VE SAĞLIK | PTR1115409 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sıla YILMAZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sıla YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hareket, fiziksel aktivite, egzersiz, spor ve sağlık kavramları ile sağlıklı yaşamın temel ilkelerini, egzersiz prensiplerini ve egzersizin sağlık üzerine etkilerini kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlıklı yaşam ve yaşam kalitesi kavramları, yaşam kalitesi değerlendirme,Hareket, fiziksel aktivite, egzersiz ve spor kavramları,Sedanter yaşam,Aktif yaşam,Egzersizin fiziksel ve mental etkisi,Egzersiz prensipleri,Fiziksel uygunluk,Egzersiz tipleri,Çocuklarda fiziksel aktivite ve spor,Geriatrik bireylerde fiziksel aktivite ve spor,Engelli bireylerde fiziksel aktivite ve spor,Rekreasyonel aktiviteler,Teknoloji ve sağlıklı yaşam,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hareket, fiziksel aktivite, spor ve sağlık kavramlarını açıklar | 16, 9 | A |
Aktif ve sedanter yaşam kavramlarını açıklar | 16, 9 | A |
Egzersiz prensiplerini ve egzersiz türlerini açıklar | 16, 9 | A |
Çocuklarda, geriatrik bireylerde ve engellilerde fiziksel aktivite planlamanın temel özelliklerini yorumlar | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sağlıklı yaşam ve yaşam kalitesi kavramları, yaşam kalitesi değerlendirme | Mebis notları |
2 | Hareket, fiziksel aktivite, egzersiz ve spor kavramları | Mebis notları |
3 | Sedanter yaşam | Mebis notları |
4 | Aktif yaşam | Mebis notları |
5 | Egzersizin fiziksel ve mental etkisi | Mebis notları |
6 | Egzersiz prensipleri | Mebis notları |
7 | Fiziksel uygunluk | Mebis notları |
8 | Egzersiz tipleri | Mebis notları |
9 | Çocuklarda fiziksel aktivite ve spor | Mebis notları |
10 | Geriatrik bireylerde fiziksel aktivite ve spor | Mebis notları |
11 | Engelli bireylerde fiziksel aktivite ve spor | Mebis notları |
12 | Rekreasyonel aktiviteler | Mebis notları |
13 | Teknoloji ve sağlıklı yaşam | Mebis notları |
14 | Genel tekrar | Mebis notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | X | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | X | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | | X |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HAREKET VE SAĞLIK | PTR1115409 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sıla YILMAZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sıla YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hareket, fiziksel aktivite, egzersiz, spor ve sağlık kavramları ile sağlıklı yaşamın temel ilkelerini, egzersiz prensiplerini ve egzersizin sağlık üzerine etkilerini kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlıklı yaşam ve yaşam kalitesi kavramları, yaşam kalitesi değerlendirme,Hareket, fiziksel aktivite, egzersiz ve spor kavramları,Sedanter yaşam,Aktif yaşam,Egzersizin fiziksel ve mental etkisi,Egzersiz prensipleri,Fiziksel uygunluk,Egzersiz tipleri,Çocuklarda fiziksel aktivite ve spor,Geriatrik bireylerde fiziksel aktivite ve spor,Engelli bireylerde fiziksel aktivite ve spor,Rekreasyonel aktiviteler,Teknoloji ve sağlıklı yaşam,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hareket, fiziksel aktivite, spor ve sağlık kavramlarını açıklar | 16, 9 | A |
Aktif ve sedanter yaşam kavramlarını açıklar | 16, 9 | A |
Egzersiz prensiplerini ve egzersiz türlerini açıklar | 16, 9 | A |
Çocuklarda, geriatrik bireylerde ve engellilerde fiziksel aktivite planlamanın temel özelliklerini yorumlar | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sağlıklı yaşam ve yaşam kalitesi kavramları, yaşam kalitesi değerlendirme | Mebis notları |
2 | Hareket, fiziksel aktivite, egzersiz ve spor kavramları | Mebis notları |
3 | Sedanter yaşam | Mebis notları |
4 | Aktif yaşam | Mebis notları |
5 | Egzersizin fiziksel ve mental etkisi | Mebis notları |
6 | Egzersiz prensipleri | Mebis notları |
7 | Fiziksel uygunluk | Mebis notları |
8 | Egzersiz tipleri | Mebis notları |
9 | Çocuklarda fiziksel aktivite ve spor | Mebis notları |
10 | Geriatrik bireylerde fiziksel aktivite ve spor | Mebis notları |
11 | Engelli bireylerde fiziksel aktivite ve spor | Mebis notları |
12 | Rekreasyonel aktiviteler | Mebis notları |
13 | Teknoloji ve sağlıklı yaşam | Mebis notları |
14 | Genel tekrar | Mebis notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | X | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | X | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | | X |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55