Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPLUM TEMELLİ REHABİLİTASYONPTR1115315Güz Dönemi2+023
Ders Programı

Çarşamba 09:00-09:45

Çarşamba 10:00-10:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Görkem ATA
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Görkem ATA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıToplum temelli rehabilitasyonu, uygulama alanlarını, rehabilitasyona ihtiyacı olan hem bireylere hem de yetkililere ulaşmanın yollarını ve rehabilitasyon uygulamalarında ekipte yer alarak ergoterapi değerlendirme ve müdahale yöntemlerini uygulamasını öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Toplum temelli rehabilitasyon nedir ve rehabilitasyon ekibi kimlerden oluşur?,Farklı Toplum temelli rehabilitasyon projelerinin sunulması,Toplumsal katılım kavramı,Ekibin eğitim paketinin düzenlenmesi,Erişilebilirlik ve Sosyal Entegrasyon,Çevre-ev ve kişi değerlendirmeleri ile bireylerin aktivite performanslarının analiz edilmesi,Çevre ve saha çalışması-kaldırımlar, Merdiven Yüksekliği,Çevre ve saha çalışması-Devlet binaları,Çevre ve saha çalışması-Hastane Girişleri,Özrün engellenmesinde Fizyoterapistin rolü,Toplum temelli rehabilitasyon programının değerlendirilmesi,Türkiyede Toplum Temelli Rehabilitasyon projesine ihtiyacı olan illerin tespit edilmesi,Çevre ve saha çalışması-Toplu taşıma, Ulaşım araçları,Çevre ve saha çalışması-Etkinlikler, müzeler, eğlence merkezleri vb. ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Toplum Temelli rehabilitasyonu açıklar.9A
Toplum temelli rehabilitasyon ekibini oluşturan diğer disiplinleri kavrar ve görev dağılımlarını yapar.16, 9A
Toplum temelli rehabilitasyon ekibinin eğitim ihtiyaçlarını belirleyerek eğitimi uygular9A
Toplum temelli rehabilitasyon programını oluşturur.16, 9A
Toplum temelli rehabilitasyon programını oluştururken yetkili makamlar ile iletişime geçer9A
İhtiyacı olan bireyleri belirleyerek ihtiyaç analizlerini yapar, müdahale planlarını uygulayarak sorgular16, 9A
Toplumu bu tür projelerden haberdar ederek bilinçlendirir16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Toplum temelli rehabilitasyon nedir ve rehabilitasyon ekibi kimlerden oluşur?Mebis Notları
2Farklı Toplum temelli rehabilitasyon projelerinin sunulmasıMebis Notları
3Toplumsal katılım kavramıMebis Notları
4Ekibin eğitim paketinin düzenlenmesiMebis Notları
5Erişilebilirlik ve Sosyal EntegrasyonMebis Notları
6Çevre-ev ve kişi değerlendirmeleri ile bireylerin aktivite performanslarının analiz edilmesiMebis Notları
7Çevre ve saha çalışması-kaldırımlar, Merdiven YüksekliğiMebis Notları
8Çevre ve saha çalışması-Devlet binalarıMebis Notları
9Çevre ve saha çalışması-Hastane GirişleriMebis Notları
10Özrün engellenmesinde Fizyoterapistin rolüMebis Notları
11Toplum temelli rehabilitasyon programının değerlendirilmesiMebis Notları
12Türkiyede Toplum Temelli Rehabilitasyon projesine ihtiyacı olan illerin tespit edilmesiMebis Notları
13Çevre ve saha çalışması-Toplu taşıma, Ulaşım araçlarıMebis Notları
14Çevre ve saha çalışması-Etkinlikler, müzeler, eğlence merkezleri vb. Mebis Notları
Kaynak
Mebis Notları
1. Kronenberg, F., Algado, S.S., Pollard, N. Occupational Therapy Without Borders Learning From The Spirit Of The Survıvors. Elsevier-Churchill Livingstone,London,2004. 1. Scaffa, M.E.Occupational Therapy in Community-Based Practice Settings. F.A.Davis Company, Philadelphia,2001.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme8216
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11212
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)76
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPLUM TEMELLİ REHABİLİTASYONPTR1115315Güz Dönemi2+023
Ders Programı

Çarşamba 09:00-09:45

Çarşamba 10:00-10:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Görkem ATA
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Görkem ATA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıToplum temelli rehabilitasyonu, uygulama alanlarını, rehabilitasyona ihtiyacı olan hem bireylere hem de yetkililere ulaşmanın yollarını ve rehabilitasyon uygulamalarında ekipte yer alarak ergoterapi değerlendirme ve müdahale yöntemlerini uygulamasını öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Toplum temelli rehabilitasyon nedir ve rehabilitasyon ekibi kimlerden oluşur?,Farklı Toplum temelli rehabilitasyon projelerinin sunulması,Toplumsal katılım kavramı,Ekibin eğitim paketinin düzenlenmesi,Erişilebilirlik ve Sosyal Entegrasyon,Çevre-ev ve kişi değerlendirmeleri ile bireylerin aktivite performanslarının analiz edilmesi,Çevre ve saha çalışması-kaldırımlar, Merdiven Yüksekliği,Çevre ve saha çalışması-Devlet binaları,Çevre ve saha çalışması-Hastane Girişleri,Özrün engellenmesinde Fizyoterapistin rolü,Toplum temelli rehabilitasyon programının değerlendirilmesi,Türkiyede Toplum Temelli Rehabilitasyon projesine ihtiyacı olan illerin tespit edilmesi,Çevre ve saha çalışması-Toplu taşıma, Ulaşım araçları,Çevre ve saha çalışması-Etkinlikler, müzeler, eğlence merkezleri vb. ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Toplum Temelli rehabilitasyonu açıklar.9A
Toplum temelli rehabilitasyon ekibini oluşturan diğer disiplinleri kavrar ve görev dağılımlarını yapar.16, 9A
Toplum temelli rehabilitasyon ekibinin eğitim ihtiyaçlarını belirleyerek eğitimi uygular9A
Toplum temelli rehabilitasyon programını oluşturur.16, 9A
Toplum temelli rehabilitasyon programını oluştururken yetkili makamlar ile iletişime geçer9A
İhtiyacı olan bireyleri belirleyerek ihtiyaç analizlerini yapar, müdahale planlarını uygulayarak sorgular16, 9A
Toplumu bu tür projelerden haberdar ederek bilinçlendirir16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Toplum temelli rehabilitasyon nedir ve rehabilitasyon ekibi kimlerden oluşur?Mebis Notları
2Farklı Toplum temelli rehabilitasyon projelerinin sunulmasıMebis Notları
3Toplumsal katılım kavramıMebis Notları
4Ekibin eğitim paketinin düzenlenmesiMebis Notları
5Erişilebilirlik ve Sosyal EntegrasyonMebis Notları
6Çevre-ev ve kişi değerlendirmeleri ile bireylerin aktivite performanslarının analiz edilmesiMebis Notları
7Çevre ve saha çalışması-kaldırımlar, Merdiven YüksekliğiMebis Notları
8Çevre ve saha çalışması-Devlet binalarıMebis Notları
9Çevre ve saha çalışması-Hastane GirişleriMebis Notları
10Özrün engellenmesinde Fizyoterapistin rolüMebis Notları
11Toplum temelli rehabilitasyon programının değerlendirilmesiMebis Notları
12Türkiyede Toplum Temelli Rehabilitasyon projesine ihtiyacı olan illerin tespit edilmesiMebis Notları
13Çevre ve saha çalışması-Toplu taşıma, Ulaşım araçlarıMebis Notları
14Çevre ve saha çalışması-Etkinlikler, müzeler, eğlence merkezleri vb. Mebis Notları
Kaynak
Mebis Notları
1. Kronenberg, F., Algado, S.S., Pollard, N. Occupational Therapy Without Borders Learning From The Spirit Of The Survıvors. Elsevier-Churchill Livingstone,London,2004. 1. Scaffa, M.E.Occupational Therapy in Community-Based Practice Settings. F.A.Davis Company, Philadelphia,2001.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55