Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TOPLUM TEMELLİ REHABİLİTASYON | PTR1115315 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Görkem ATA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Görkem ATA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Toplum temelli rehabilitasyonu, uygulama alanlarını, rehabilitasyona ihtiyacı olan hem bireylere hem de yetkililere ulaşmanın yollarını ve rehabilitasyon uygulamalarında ekipte yer alarak ergoterapi değerlendirme ve müdahale yöntemlerini uygulamasını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Toplum temelli rehabilitasyon nedir ve rehabilitasyon ekibi kimlerden oluşur?,Farklı Toplum temelli rehabilitasyon projelerinin sunulması,Toplumsal katılım kavramı,Ekibin eğitim paketinin düzenlenmesi,Erişilebilirlik ve Sosyal Entegrasyon,Çevre-ev ve kişi değerlendirmeleri ile bireylerin aktivite performanslarının analiz edilmesi,Çevre ve saha çalışması-kaldırımlar, Merdiven Yüksekliği,Çevre ve saha çalışması-Devlet binaları,Çevre ve saha çalışması-Hastane Girişleri,Özrün engellenmesinde Fizyoterapistin rolü,Toplum temelli rehabilitasyon programının değerlendirilmesi,Türkiyede Toplum Temelli Rehabilitasyon projesine ihtiyacı olan illerin tespit edilmesi,Çevre ve saha çalışması-Toplu taşıma, Ulaşım araçları,Çevre ve saha çalışması-Etkinlikler, müzeler, eğlence merkezleri vb. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Toplum Temelli rehabilitasyonu açıklar. | 9 | A |
Toplum temelli rehabilitasyon ekibini oluşturan diğer disiplinleri kavrar ve görev dağılımlarını yapar. | 16, 9 | A |
Toplum temelli rehabilitasyon ekibinin eğitim ihtiyaçlarını belirleyerek eğitimi uygular | 9 | A |
Toplum temelli rehabilitasyon programını oluşturur. | 16, 9 | A |
Toplum temelli rehabilitasyon programını oluştururken yetkili makamlar ile iletişime geçer | 9 | A |
İhtiyacı olan bireyleri belirleyerek ihtiyaç analizlerini yapar, müdahale planlarını uygulayarak sorgular | 16, 9 | A |
Toplumu bu tür projelerden haberdar ederek bilinçlendirir | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Toplum temelli rehabilitasyon nedir ve rehabilitasyon ekibi kimlerden oluşur? | Mebis Notları |
2 | Farklı Toplum temelli rehabilitasyon projelerinin sunulması | Mebis Notları |
3 | Toplumsal katılım kavramı | Mebis Notları |
4 | Ekibin eğitim paketinin düzenlenmesi | Mebis Notları |
5 | Erişilebilirlik ve Sosyal Entegrasyon | Mebis Notları |
6 | Çevre-ev ve kişi değerlendirmeleri ile bireylerin aktivite performanslarının analiz edilmesi | Mebis Notları |
7 | Çevre ve saha çalışması-kaldırımlar, Merdiven Yüksekliği | Mebis Notları |
8 | Çevre ve saha çalışması-Devlet binaları | Mebis Notları |
9 | Çevre ve saha çalışması-Hastane Girişleri | Mebis Notları |
10 | Özrün engellenmesinde Fizyoterapistin rolü | Mebis Notları |
11 | Toplum temelli rehabilitasyon programının değerlendirilmesi | Mebis Notları |
12 | Türkiyede Toplum Temelli Rehabilitasyon projesine ihtiyacı olan illerin tespit edilmesi | Mebis Notları |
13 | Çevre ve saha çalışması-Toplu taşıma, Ulaşım araçları | Mebis Notları |
14 | Çevre ve saha çalışması-Etkinlikler, müzeler, eğlence merkezleri vb. | Mebis Notları |
Kaynak |
Mebis Notları |
1. Kronenberg, F., Algado, S.S., Pollard, N. Occupational Therapy Without Borders Learning From The Spirit Of The Survıvors. Elsevier-Churchill Livingstone,London,2004.
1. Scaffa, M.E.Occupational Therapy in Community-Based Practice Settings. F.A.Davis Company, Philadelphia,2001. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | X |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | X |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | X | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | X | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 8 | 2 | 16 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TOPLUM TEMELLİ REHABİLİTASYON | PTR1115315 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Görkem ATA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Görkem ATA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Toplum temelli rehabilitasyonu, uygulama alanlarını, rehabilitasyona ihtiyacı olan hem bireylere hem de yetkililere ulaşmanın yollarını ve rehabilitasyon uygulamalarında ekipte yer alarak ergoterapi değerlendirme ve müdahale yöntemlerini uygulamasını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Toplum temelli rehabilitasyon nedir ve rehabilitasyon ekibi kimlerden oluşur?,Farklı Toplum temelli rehabilitasyon projelerinin sunulması,Toplumsal katılım kavramı,Ekibin eğitim paketinin düzenlenmesi,Erişilebilirlik ve Sosyal Entegrasyon,Çevre-ev ve kişi değerlendirmeleri ile bireylerin aktivite performanslarının analiz edilmesi,Çevre ve saha çalışması-kaldırımlar, Merdiven Yüksekliği,Çevre ve saha çalışması-Devlet binaları,Çevre ve saha çalışması-Hastane Girişleri,Özrün engellenmesinde Fizyoterapistin rolü,Toplum temelli rehabilitasyon programının değerlendirilmesi,Türkiyede Toplum Temelli Rehabilitasyon projesine ihtiyacı olan illerin tespit edilmesi,Çevre ve saha çalışması-Toplu taşıma, Ulaşım araçları,Çevre ve saha çalışması-Etkinlikler, müzeler, eğlence merkezleri vb. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Toplum Temelli rehabilitasyonu açıklar. | 9 | A |
Toplum temelli rehabilitasyon ekibini oluşturan diğer disiplinleri kavrar ve görev dağılımlarını yapar. | 16, 9 | A |
Toplum temelli rehabilitasyon ekibinin eğitim ihtiyaçlarını belirleyerek eğitimi uygular | 9 | A |
Toplum temelli rehabilitasyon programını oluşturur. | 16, 9 | A |
Toplum temelli rehabilitasyon programını oluştururken yetkili makamlar ile iletişime geçer | 9 | A |
İhtiyacı olan bireyleri belirleyerek ihtiyaç analizlerini yapar, müdahale planlarını uygulayarak sorgular | 16, 9 | A |
Toplumu bu tür projelerden haberdar ederek bilinçlendirir | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Toplum temelli rehabilitasyon nedir ve rehabilitasyon ekibi kimlerden oluşur? | Mebis Notları |
2 | Farklı Toplum temelli rehabilitasyon projelerinin sunulması | Mebis Notları |
3 | Toplumsal katılım kavramı | Mebis Notları |
4 | Ekibin eğitim paketinin düzenlenmesi | Mebis Notları |
5 | Erişilebilirlik ve Sosyal Entegrasyon | Mebis Notları |
6 | Çevre-ev ve kişi değerlendirmeleri ile bireylerin aktivite performanslarının analiz edilmesi | Mebis Notları |
7 | Çevre ve saha çalışması-kaldırımlar, Merdiven Yüksekliği | Mebis Notları |
8 | Çevre ve saha çalışması-Devlet binaları | Mebis Notları |
9 | Çevre ve saha çalışması-Hastane Girişleri | Mebis Notları |
10 | Özrün engellenmesinde Fizyoterapistin rolü | Mebis Notları |
11 | Toplum temelli rehabilitasyon programının değerlendirilmesi | Mebis Notları |
12 | Türkiyede Toplum Temelli Rehabilitasyon projesine ihtiyacı olan illerin tespit edilmesi | Mebis Notları |
13 | Çevre ve saha çalışması-Toplu taşıma, Ulaşım araçları | Mebis Notları |
14 | Çevre ve saha çalışması-Etkinlikler, müzeler, eğlence merkezleri vb. | Mebis Notları |
Kaynak |
Mebis Notları |
1. Kronenberg, F., Algado, S.S., Pollard, N. Occupational Therapy Without Borders Learning From The Spirit Of The Survıvors. Elsevier-Churchill Livingstone,London,2004.
1. Scaffa, M.E.Occupational Therapy in Community-Based Practice Settings. F.A.Davis Company, Philadelphia,2001. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | X |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | X |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | X | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | X | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55