Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
OMURGA SAĞLIĞI | PTR4215222 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Omurgayı oluşturan tüm elemanların, omurga sağlığındaki bireysel ve grup halindeki özelliklerini bilerek uygun egzersiz ve tedavi yaklaşımlarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Omurga ve genel özellikleri,Servikal omurganın fonksiyonel yapısı,Servikal Bölgenin Nöromuskuler Kontrolü,Torakal omurganın fonksiyonel yapısı,Torakal Bölgenin Fonksiyonel Hareket Analizi,Lumbar omurganın fonksiyonel yapısı ve hareketleri,Sakral omurganın fonksiyonel yapısı ve hareketleri,Kas enerji teknikleri,Myofasyal Gevşetme Teknikleri,Yumuşak Doku Teknikleri,Stabilizasyon Egzersizleri,Servikal omurga problemlerinde klinik yaklaşımlar,Torakal omurga problemlerinde klinik yaklaşımlar,Lumbal omurga problemlerinde klinik yaklaşımlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Omurganın tüm elemanlarının tek tek ve grup halindeki fonksiyonlarını açıklar. | 16, 9 | A |
Kas enerji tekniklerini uygular. | 16, 9 | A |
Miyofasyal gevşetme tekniklerini uygular. | 16, 9 | A |
Yumuşak doku tekniklerini uygular. | 16, 9 | A |
Stabilizasyon egzersizlerini uygular. | 16, 9 | A |
Omurganın bir segmentinde olan problemin hangi disfonksiyonu tanımladığını açıklar. | 16, 9 | A |
Tanımlanan disfonksiyon için en uygun tedavi seçeneğini belirler. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Omurga ve genel özellikleri | 1. kaynak kitap, sayfa 42-75 |
2 | Servikal omurganın fonksiyonel yapısı | 1. kaynak kitap, sayfa 78-93 |
3 | Servikal Bölgenin Nöromuskuler Kontrolü | Mebis notları |
4 | Torakal omurganın fonksiyonel yapısı | Mebis notları |
5 | Torakal Bölgenin Fonksiyonel Hareket Analizi | 1. kaynak kitap, sayfa 106-125 |
6 | Lumbar omurganın fonksiyonel yapısı ve hareketleri | Mebis notları |
7 | Sakral omurganın fonksiyonel yapısı ve hareketleri | Mebis notları |
8 | Kas enerji teknikleri | Mebis notları |
9 | Myofasyal Gevşetme Teknikleri | 1. kaynak kitap, sayfa 196-217 |
10 | Yumuşak Doku Teknikleri | 1. kaynak kitap, sayfa 230-245 |
11 | Stabilizasyon Egzersizleri | Mebis notları |
12 | Servikal omurga problemlerinde klinik yaklaşımlar | Mebis notları |
14 | Torakal omurga problemlerinde klinik yaklaşımlar | Mebis notları |
14 | Lumbal omurga problemlerinde klinik yaklaşımlar | Mebis notları |
Kaynak |
1. Bogduk, N. (2005). Clinical anatomy of the lumbar spine and sacrum. Elsevier Health Sciences.
2. Mebis notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | X | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | X | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | X | | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 3 | 3 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 66 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(66/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
OMURGA SAĞLIĞI | PTR4215222 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Omurgayı oluşturan tüm elemanların, omurga sağlığındaki bireysel ve grup halindeki özelliklerini bilerek uygun egzersiz ve tedavi yaklaşımlarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Omurga ve genel özellikleri,Servikal omurganın fonksiyonel yapısı,Servikal Bölgenin Nöromuskuler Kontrolü,Torakal omurganın fonksiyonel yapısı,Torakal Bölgenin Fonksiyonel Hareket Analizi,Lumbar omurganın fonksiyonel yapısı ve hareketleri,Sakral omurganın fonksiyonel yapısı ve hareketleri,Kas enerji teknikleri,Myofasyal Gevşetme Teknikleri,Yumuşak Doku Teknikleri,Stabilizasyon Egzersizleri,Servikal omurga problemlerinde klinik yaklaşımlar,Torakal omurga problemlerinde klinik yaklaşımlar,Lumbal omurga problemlerinde klinik yaklaşımlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Omurganın tüm elemanlarının tek tek ve grup halindeki fonksiyonlarını açıklar. | 16, 9 | A |
Kas enerji tekniklerini uygular. | 16, 9 | A |
Miyofasyal gevşetme tekniklerini uygular. | 16, 9 | A |
Yumuşak doku tekniklerini uygular. | 16, 9 | A |
Stabilizasyon egzersizlerini uygular. | 16, 9 | A |
Omurganın bir segmentinde olan problemin hangi disfonksiyonu tanımladığını açıklar. | 16, 9 | A |
Tanımlanan disfonksiyon için en uygun tedavi seçeneğini belirler. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Omurga ve genel özellikleri | 1. kaynak kitap, sayfa 42-75 |
2 | Servikal omurganın fonksiyonel yapısı | 1. kaynak kitap, sayfa 78-93 |
3 | Servikal Bölgenin Nöromuskuler Kontrolü | Mebis notları |
4 | Torakal omurganın fonksiyonel yapısı | Mebis notları |
5 | Torakal Bölgenin Fonksiyonel Hareket Analizi | 1. kaynak kitap, sayfa 106-125 |
6 | Lumbar omurganın fonksiyonel yapısı ve hareketleri | Mebis notları |
7 | Sakral omurganın fonksiyonel yapısı ve hareketleri | Mebis notları |
8 | Kas enerji teknikleri | Mebis notları |
9 | Myofasyal Gevşetme Teknikleri | 1. kaynak kitap, sayfa 196-217 |
10 | Yumuşak Doku Teknikleri | 1. kaynak kitap, sayfa 230-245 |
11 | Stabilizasyon Egzersizleri | Mebis notları |
12 | Servikal omurga problemlerinde klinik yaklaşımlar | Mebis notları |
14 | Torakal omurga problemlerinde klinik yaklaşımlar | Mebis notları |
14 | Lumbal omurga problemlerinde klinik yaklaşımlar | Mebis notları |
Kaynak |
1. Bogduk, N. (2005). Clinical anatomy of the lumbar spine and sacrum. Elsevier Health Sciences.
2. Mebis notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | X | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | X | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | X | | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55