Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AĞRI VE FİZYOTERAPİ | PTR3215218 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ağrı ile ilişkili temel kavramların, ağrı patofizyolojisinin ve mekanizmasının, ağrıya yol açan medikal durumların ve fizyoterapi yöntemleri ile ağrının yönetiminin öğrenilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ağrının tanımlanması,Ağrı iletiminde nörofizyolojik mekanizmalar,Ağrının algılanması ve nöral transmisyon,Ağrı tipleri,Klinik durumlarda ağrı (muskuloskeletal, nörolojik, kanser),Özel klinik durumlarda ağrı (yeni doğanlar, geriatrik bireyler, elit sporcular),Ağrı değerlendirmesi,Özel durumlarda ağrı değerlendirmesi,Ağrı kontrol mekanizmaları,Ağrı yönetimi,Ağrı yönetiminde kullanılan fizyoterapi yöntemleri,Ağrı yönetiminde kanıta dayalı yöntemler,Ağrılı hastada vaka çözümü ve klinik karar verme,Ağrılı hastada vaka çözümü ve klinik karar verme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ağrı patofizyolojisini ve ağrı ile ilişkili faktörleri anlar ve tanımlar. | 16, 9 | A |
Ağrılı hastayı değerlendirir. | 16, 9 | A |
Ağrılı hastaya en uygun kanıta dayalı yaklaşımlar ile tedavi programı uygular. | 16, 9 | A |
Bireysel ağrı yönetimi planlar. | 16, 9 | A |
Ağrı yönetiminde biyopsikososyal yaklaşımları tanımlar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ağrının tanımlanması | Mebis notu |
2 | Ağrı iletiminde nörofizyolojik mekanizmalar | Mebis notu |
3 | Ağrının algılanması ve nöral transmisyon | Mebis notu |
4 | Ağrı tipleri | Mebis notu |
5 | Klinik durumlarda ağrı (muskuloskeletal, nörolojik, kanser) | Mebis notu |
6 | Özel klinik durumlarda ağrı (yeni doğanlar, geriatrik bireyler, elit sporcular) | Mebis notu |
7 | Ağrı değerlendirmesi | Mebis notu |
8 | Özel durumlarda ağrı değerlendirmesi | Mebis notu |
9 | Ağrı kontrol mekanizmaları | MEbis notu |
10 | Ağrı yönetimi | Mebis notu |
11 | Ağrı yönetiminde kullanılan fizyoterapi yöntemleri | Mebis notu |
12 | Ağrı yönetiminde kanıta dayalı yöntemler | Mebis notu |
13 | Ağrılı hastada vaka çözümü ve klinik karar verme | Mebis notu |
14 | Ağrılı hastada vaka çözümü ve klinik karar verme | Mebis notu |
Kaynak |
-Edibe Ünal. Fizyoterapide Ağrı Yönetimi, 2015
-Mechanisms and Management of Pain for the Physical Therapist, Kathleen A. Sluka |
Mebis notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | | X |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | | X |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 2 | 14 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 7 | 14 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 7 | 14 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AĞRI VE FİZYOTERAPİ | PTR3215218 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ağrı ile ilişkili temel kavramların, ağrı patofizyolojisinin ve mekanizmasının, ağrıya yol açan medikal durumların ve fizyoterapi yöntemleri ile ağrının yönetiminin öğrenilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ağrının tanımlanması,Ağrı iletiminde nörofizyolojik mekanizmalar,Ağrının algılanması ve nöral transmisyon,Ağrı tipleri,Klinik durumlarda ağrı (muskuloskeletal, nörolojik, kanser),Özel klinik durumlarda ağrı (yeni doğanlar, geriatrik bireyler, elit sporcular),Ağrı değerlendirmesi,Özel durumlarda ağrı değerlendirmesi,Ağrı kontrol mekanizmaları,Ağrı yönetimi,Ağrı yönetiminde kullanılan fizyoterapi yöntemleri,Ağrı yönetiminde kanıta dayalı yöntemler,Ağrılı hastada vaka çözümü ve klinik karar verme,Ağrılı hastada vaka çözümü ve klinik karar verme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ağrı patofizyolojisini ve ağrı ile ilişkili faktörleri anlar ve tanımlar. | 16, 9 | A |
Ağrılı hastayı değerlendirir. | 16, 9 | A |
Ağrılı hastaya en uygun kanıta dayalı yaklaşımlar ile tedavi programı uygular. | 16, 9 | A |
Bireysel ağrı yönetimi planlar. | 16, 9 | A |
Ağrı yönetiminde biyopsikososyal yaklaşımları tanımlar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ağrının tanımlanması | Mebis notu |
2 | Ağrı iletiminde nörofizyolojik mekanizmalar | Mebis notu |
3 | Ağrının algılanması ve nöral transmisyon | Mebis notu |
4 | Ağrı tipleri | Mebis notu |
5 | Klinik durumlarda ağrı (muskuloskeletal, nörolojik, kanser) | Mebis notu |
6 | Özel klinik durumlarda ağrı (yeni doğanlar, geriatrik bireyler, elit sporcular) | Mebis notu |
7 | Ağrı değerlendirmesi | Mebis notu |
8 | Özel durumlarda ağrı değerlendirmesi | Mebis notu |
9 | Ağrı kontrol mekanizmaları | MEbis notu |
10 | Ağrı yönetimi | Mebis notu |
11 | Ağrı yönetiminde kullanılan fizyoterapi yöntemleri | Mebis notu |
12 | Ağrı yönetiminde kanıta dayalı yöntemler | Mebis notu |
13 | Ağrılı hastada vaka çözümü ve klinik karar verme | Mebis notu |
14 | Ağrılı hastada vaka çözümü ve klinik karar verme | Mebis notu |
Kaynak |
-Edibe Ünal. Fizyoterapide Ağrı Yönetimi, 2015
-Mechanisms and Management of Pain for the Physical Therapist, Kathleen A. Sluka |
Mebis notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | | X |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | | X |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55