Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENGELLİLİK VE SPORPTR2215212Bahar Dönemi2+022
Ders Programı

Pazartesi 11:00-11:45

Pazartesi 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN
Dersin YardımcılarıMEBIS notları
Dersin AmacıEngelli bireylerde fiziksel aktiviteye teşvik sağlamak, rehabilitasyon süreci için gerekli olan temel bilgilere sahip fizyoterapistler yetiştirmek ve engelli sporlarının genel kuralları ve şartları hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriğiBu ders; Engelli bireylerde spor,Engelli sporunun tarihçesi,Engelli sporunda sınıflandırma,Görme engelli bireylerde spor,Ampute bireyler için spor,Spinal kort yaralanmalı ve motor bozukluğu olan bireylerde spor,Santral sinir sistemi etkilenimi olan bireylerde spor,Yaz oyunları,Kış oyunları,Engelli oyunlarında klasifikasyon,Engelli sporunda klasifikasyon örnekleri,Tekerlekli sandalye basketbolu,Tekerlekli sandalye ampfutbol/oturarak voleybol; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Engelli bireylerde temel spor dallarını tanımlar16, 18, 9A
Engellilerin yarışabileceği oyun ve sezonlar hakkında bilgi sahibidir11, 9A
Engelli bireylerde spora özel sınıflandırma hakkında genel bilgiye sahiptir18, 9A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Engelli bireylerde sporKaren P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport pp.25-32
2Engelli sporunun tarihçesiMEBIS notları
3Engelli sporunda sınıflandırmaMEBIS notları
4Görme engelli bireylerde sporKaren P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport pp.72-106
5Ampute bireyler için sporKaren P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport pp.108-117
6Spinal kort yaralanmalı ve motor bozukluğu olan bireylerde sporKaren P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport pp.125-136
7Santral sinir sistemi etkilenimi olan bireylerde sporKaren P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport pp.125-136
8Yaz oyunlarıMEBIS notları
10Kış oyunlarıMEBIS notları
11Engelli oyunlarında klasifikasyonMEBIS notları
12Engelli sporunda klasifikasyon örnekleriMEBIS notları
13Tekerlekli sandalye basketboluKaren P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport pp.223-478
14Tekerlekli sandalye ampfutbol/oturarak voleybolKaren P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport pp.223-478
Kaynak
Karen P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme414
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14114
Genel Sınav ve Hazırlığı14114
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENGELLİLİK VE SPORPTR2215212Bahar Dönemi2+022
Ders Programı

Pazartesi 11:00-11:45

Pazartesi 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN
Dersin YardımcılarıMEBIS notları
Dersin AmacıEngelli bireylerde fiziksel aktiviteye teşvik sağlamak, rehabilitasyon süreci için gerekli olan temel bilgilere sahip fizyoterapistler yetiştirmek ve engelli sporlarının genel kuralları ve şartları hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriğiBu ders; Engelli bireylerde spor,Engelli sporunun tarihçesi,Engelli sporunda sınıflandırma,Görme engelli bireylerde spor,Ampute bireyler için spor,Spinal kort yaralanmalı ve motor bozukluğu olan bireylerde spor,Santral sinir sistemi etkilenimi olan bireylerde spor,Yaz oyunları,Kış oyunları,Engelli oyunlarında klasifikasyon,Engelli sporunda klasifikasyon örnekleri,Tekerlekli sandalye basketbolu,Tekerlekli sandalye ampfutbol/oturarak voleybol; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Engelli bireylerde temel spor dallarını tanımlar16, 18, 9A
Engellilerin yarışabileceği oyun ve sezonlar hakkında bilgi sahibidir11, 9A
Engelli bireylerde spora özel sınıflandırma hakkında genel bilgiye sahiptir18, 9A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Engelli bireylerde sporKaren P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport pp.25-32
2Engelli sporunun tarihçesiMEBIS notları
3Engelli sporunda sınıflandırmaMEBIS notları
4Görme engelli bireylerde sporKaren P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport pp.72-106
5Ampute bireyler için sporKaren P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport pp.108-117
6Spinal kort yaralanmalı ve motor bozukluğu olan bireylerde sporKaren P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport pp.125-136
7Santral sinir sistemi etkilenimi olan bireylerde sporKaren P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport pp.125-136
8Yaz oyunlarıMEBIS notları
10Kış oyunlarıMEBIS notları
11Engelli oyunlarında klasifikasyonMEBIS notları
12Engelli sporunda klasifikasyon örnekleriMEBIS notları
13Tekerlekli sandalye basketboluKaren P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport pp.223-478
14Tekerlekli sandalye ampfutbol/oturarak voleybolKaren P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport pp.223-478
Kaynak
Karen P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55