Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENGELLİLİK VE SPOR | PTR2215212 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN |
Dersin Yardımcıları | MEBIS notları |
Dersin Amacı | Engelli bireylerde fiziksel aktiviteye teşvik sağlamak, rehabilitasyon süreci için gerekli olan temel bilgilere sahip fizyoterapistler yetiştirmek ve engelli sporlarının genel kuralları ve şartları hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Engelli bireylerde spor,Engelli sporunun tarihçesi,Engelli sporunda sınıflandırma,Görme engelli bireylerde spor,Ampute bireyler için spor,Spinal kort yaralanmalı ve motor bozukluğu olan bireylerde spor,Santral sinir sistemi etkilenimi olan bireylerde spor,Yaz oyunları,Kış oyunları,Engelli oyunlarında klasifikasyon,Engelli sporunda klasifikasyon örnekleri,Tekerlekli sandalye basketbolu,Tekerlekli sandalye ampfutbol/oturarak voleybol; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Engelli bireylerde temel spor dallarını tanımlar | 16, 18, 9 | A |
Engellilerin yarışabileceği oyun ve sezonlar hakkında bilgi sahibidir | 11, 9 | A |
Engelli bireylerde spora özel sınıflandırma hakkında genel bilgiye sahiptir | 18, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Engelli bireylerde spor | Karen P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport pp.25-32 |
2 | Engelli sporunun tarihçesi | MEBIS notları |
3 | Engelli sporunda sınıflandırma | MEBIS notları |
4 | Görme engelli bireylerde spor | Karen P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport pp.72-106 |
5 | Ampute bireyler için spor | Karen P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport pp.108-117 |
6 | Spinal kort yaralanmalı ve motor bozukluğu olan bireylerde spor | Karen P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport pp.125-136 |
7 | Santral sinir sistemi etkilenimi olan bireylerde spor | Karen P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport pp.125-136 |
8 | Yaz oyunları | MEBIS notları |
10 | Kış oyunları | MEBIS notları |
11 | Engelli oyunlarında klasifikasyon | MEBIS notları |
12 | Engelli sporunda klasifikasyon örnekleri | MEBIS notları |
13 | Tekerlekli sandalye basketbolu | Karen P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport pp.223-478 |
14 | Tekerlekli sandalye ampfutbol/oturarak voleybol | Karen P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport pp.223-478 |
Kaynak |
Karen P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | ||||||
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 1 | 4 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENGELLİLİK VE SPOR | PTR2215212 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN |
Dersin Yardımcıları | MEBIS notları |
Dersin Amacı | Engelli bireylerde fiziksel aktiviteye teşvik sağlamak, rehabilitasyon süreci için gerekli olan temel bilgilere sahip fizyoterapistler yetiştirmek ve engelli sporlarının genel kuralları ve şartları hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Engelli bireylerde spor,Engelli sporunun tarihçesi,Engelli sporunda sınıflandırma,Görme engelli bireylerde spor,Ampute bireyler için spor,Spinal kort yaralanmalı ve motor bozukluğu olan bireylerde spor,Santral sinir sistemi etkilenimi olan bireylerde spor,Yaz oyunları,Kış oyunları,Engelli oyunlarında klasifikasyon,Engelli sporunda klasifikasyon örnekleri,Tekerlekli sandalye basketbolu,Tekerlekli sandalye ampfutbol/oturarak voleybol; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Engelli bireylerde temel spor dallarını tanımlar | 16, 18, 9 | A |
Engellilerin yarışabileceği oyun ve sezonlar hakkında bilgi sahibidir | 11, 9 | A |
Engelli bireylerde spora özel sınıflandırma hakkında genel bilgiye sahiptir | 18, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Engelli bireylerde spor | Karen P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport pp.25-32 |
2 | Engelli sporunun tarihçesi | MEBIS notları |
3 | Engelli sporunda sınıflandırma | MEBIS notları |
4 | Görme engelli bireylerde spor | Karen P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport pp.72-106 |
5 | Ampute bireyler için spor | Karen P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport pp.108-117 |
6 | Spinal kort yaralanmalı ve motor bozukluğu olan bireylerde spor | Karen P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport pp.125-136 |
7 | Santral sinir sistemi etkilenimi olan bireylerde spor | Karen P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport pp.125-136 |
8 | Yaz oyunları | MEBIS notları |
10 | Kış oyunları | MEBIS notları |
11 | Engelli oyunlarında klasifikasyon | MEBIS notları |
12 | Engelli sporunda klasifikasyon örnekleri | MEBIS notları |
13 | Tekerlekli sandalye basketbolu | Karen P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport pp.223-478 |
14 | Tekerlekli sandalye ampfutbol/oturarak voleybol | Karen P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport pp.223-478 |
Kaynak |
Karen P. DePauw, Susan J. Gavron. Disability Sport, Second Edition, Human Kinetics, 2005. Joseph P. Winnick · 2011. Adapted Physical Education and Sport |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | ||||||
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |