Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIKTA YAPAY ZEKA | PTR2215211 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Simay AKDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi öğrencilerini sağlık sektöründeki yapay zeka (YZ) temel kavramları ve uygulamalarına tanıtmak, özellikle fizyoterapi uygulamalarını geliştirmedeki rolüne odaklanmaktır. Öğrenciler, hasta bakımını, teşhisi, tedavi planlamasını ve kişiselleştirilmiş tıbbı devrimleştiren çeşitli YZ araçlarını ve teknolojilerini öğreneceklerdir. Kurs ayrıca etik düşünceleri, veri yönetimini ve fizyoterapide YZ'nin gelecekteki etkilerini de inceleyecektir.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlıkta Yapay Zekanın Tanıtımı ve Önemi,Makine Öğrenmesinin Temelleri,Sağlıkta Veri: Yönetim ve Etik Değerlendirmeler,Tıbbi Görüntüleme ve Tanıda Yapay Zeka, Sağlık Dokümantasyonunda Doğal Dil İşleme,Hasta Bakımında Öngörücü Analitik,Fizyoterapide Robotik ve Yapay Zeka, Giyilebilir Teknoloji ve Hasta İzleme, Tele Sağlık ve Yapay Zeka,Sağlıkta Yapay Zekanın Etik Etkileri,AI Sağlık Çözümlerinde Yasal Yönler ve Veri Gizliliği,Vaka Çalışmaları: Fizyoterapide Yapay Zeka Başarı Hikayeleri,Fizyoterapide Yapay Zeka Geleceği; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık bakımına ilişkin yapay zekanın temel prensip ve algoritmalarını anlar | 16, 9 | A |
Fizyoterapide tanı, tedavi planlaması ve hasta izleminde YZ uygulamalarını tanır | 16, 9 | A |
Fizyoterapide hasta sonuçları ve klinik karar verme üzerindeki YZ etkisini değerlendirir. | 16, 9 | A |
izyoterapide YZ'nin gelecekteki gelişmelerini ve alanı dönüştürme potansiyelini hayal eder. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sağlıkta Yapay Zekanın Tanıtımı ve Önemi | 1. Kaynak - 1. Bölüm |
2 | Makine Öğrenmesinin Temelleri | 1. Kaynak Sayfa 1-23 |
3 | Sağlıkta Veri: Yönetim ve Etik Değerlendirmeler | 1. Kaynak sayfa 23-35 |
4 | Tıbbi Görüntüleme ve Tanıda Yapay Zeka | 1. Kaynak Sayfa 109-123 |
5 | Sağlık Dokümantasyonunda Doğal Dil İşleme | 1. Kaynak Sayfa 73-91
|
6 | Hasta Bakımında Öngörücü Analitik | 1. Kaynak Sayfa 91-109 |
7 | Fizyoterapide Robotik ve Yapay Zeka | 1. Kaynak Sayfa 1-23 |
9 | Giyilebilir Teknoloji ve Hasta İzleme | 1. Kaynak Sayfa 1-23 |
10 | Tele Sağlık ve Yapay Zeka | 1. Kaynak Sayfa 1-23 |
11 | Sağlıkta Yapay Zekanın Etik Etkileri | 1. Kaynak SAyfa 190-195 |
12 | AI Sağlık Çözümlerinde Yasal Yönler ve Veri Gizliliği | 1. Kaynak Sayfa 190-195 |
13 | Vaka Çalışmaları: Fizyoterapide Yapay Zeka Başarı Hikayeleri | Literatür Araştırması |
14 | Fizyoterapide Yapay Zeka Geleceği | Literatür Araştırması |
Kaynak |
Kumar, A., Ahirwal, M. K., & Londhe, N. D. (2022). Sağlık Bakımı için Yapay Zeka Uygulamaları. CRC Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | X | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | X |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 71 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(71/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIKTA YAPAY ZEKA | PTR2215211 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Simay AKDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi öğrencilerini sağlık sektöründeki yapay zeka (YZ) temel kavramları ve uygulamalarına tanıtmak, özellikle fizyoterapi uygulamalarını geliştirmedeki rolüne odaklanmaktır. Öğrenciler, hasta bakımını, teşhisi, tedavi planlamasını ve kişiselleştirilmiş tıbbı devrimleştiren çeşitli YZ araçlarını ve teknolojilerini öğreneceklerdir. Kurs ayrıca etik düşünceleri, veri yönetimini ve fizyoterapide YZ'nin gelecekteki etkilerini de inceleyecektir.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlıkta Yapay Zekanın Tanıtımı ve Önemi,Makine Öğrenmesinin Temelleri,Sağlıkta Veri: Yönetim ve Etik Değerlendirmeler,Tıbbi Görüntüleme ve Tanıda Yapay Zeka, Sağlık Dokümantasyonunda Doğal Dil İşleme,Hasta Bakımında Öngörücü Analitik,Fizyoterapide Robotik ve Yapay Zeka, Giyilebilir Teknoloji ve Hasta İzleme, Tele Sağlık ve Yapay Zeka,Sağlıkta Yapay Zekanın Etik Etkileri,AI Sağlık Çözümlerinde Yasal Yönler ve Veri Gizliliği,Vaka Çalışmaları: Fizyoterapide Yapay Zeka Başarı Hikayeleri,Fizyoterapide Yapay Zeka Geleceği; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık bakımına ilişkin yapay zekanın temel prensip ve algoritmalarını anlar | 16, 9 | A |
Fizyoterapide tanı, tedavi planlaması ve hasta izleminde YZ uygulamalarını tanır | 16, 9 | A |
Fizyoterapide hasta sonuçları ve klinik karar verme üzerindeki YZ etkisini değerlendirir. | 16, 9 | A |
izyoterapide YZ'nin gelecekteki gelişmelerini ve alanı dönüştürme potansiyelini hayal eder. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sağlıkta Yapay Zekanın Tanıtımı ve Önemi | 1. Kaynak - 1. Bölüm |
2 | Makine Öğrenmesinin Temelleri | 1. Kaynak Sayfa 1-23 |
3 | Sağlıkta Veri: Yönetim ve Etik Değerlendirmeler | 1. Kaynak sayfa 23-35 |
4 | Tıbbi Görüntüleme ve Tanıda Yapay Zeka | 1. Kaynak Sayfa 109-123 |
5 | Sağlık Dokümantasyonunda Doğal Dil İşleme | 1. Kaynak Sayfa 73-91
|
6 | Hasta Bakımında Öngörücü Analitik | 1. Kaynak Sayfa 91-109 |
7 | Fizyoterapide Robotik ve Yapay Zeka | 1. Kaynak Sayfa 1-23 |
9 | Giyilebilir Teknoloji ve Hasta İzleme | 1. Kaynak Sayfa 1-23 |
10 | Tele Sağlık ve Yapay Zeka | 1. Kaynak Sayfa 1-23 |
11 | Sağlıkta Yapay Zekanın Etik Etkileri | 1. Kaynak SAyfa 190-195 |
12 | AI Sağlık Çözümlerinde Yasal Yönler ve Veri Gizliliği | 1. Kaynak Sayfa 190-195 |
13 | Vaka Çalışmaları: Fizyoterapide Yapay Zeka Başarı Hikayeleri | Literatür Araştırması |
14 | Fizyoterapide Yapay Zeka Geleceği | Literatür Araştırması |
Kaynak |
Kumar, A., Ahirwal, M. K., & Londhe, N. D. (2022). Sağlık Bakımı için Yapay Zeka Uygulamaları. CRC Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | X | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | X |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55