Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENGELLİLİK VE YAŞAMPTR2215206Bahar Dönemi2+022
Ders Programı

Çarşamba 15:30-16:15

Çarşamba 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEngelli bireyin yaşam kalitesini artırmak, toplumun engelliliğe dair anlayışını geliştirmek, olumsuz algılara karşı koymak ve bireylerin karşılaştıkları engellerin ortadan kaldırılmasında farkındalık sağlama ve sorumluluk alma bilincini oluşturmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Engelliliğin tanımı,Ülkemizde ve dünyada engellilik-I,Engelli bireylerin yaşamlarını etkileyen faktörler,Ülkemizde ve dünyada engellilik-II,Engelli bireylerin yaşamını etkileyen faktörler,Engelli bireylerin sosyal problemleri,International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF),Görme engelli bireyler,İşitme engelli bireyler,Engellilik ve ayrımcılık-I,Engellilik ve ayrımcılık -II,Engellilik ve erişilebilirlik,Engeller ve eşitsizlikler için çözümler, Engelli hakları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Engellilikle ilgili kavramları tanımlar16, 9A, E
Engelli bireyin sosyal yaşamda gereksinimlerini belirler16, 9A, E
Engelli bireylere fırsat tanıyan çevresel koşulları açıklar16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Engelliliğin tanımıMEBIS NOTLARI
2Ülkemizde ve dünyada engellilik-IMEBIS NOTLARI
3Engelli bireylerin yaşamlarını etkileyen faktörlerMEBIS NOTLARI
4Ülkemizde ve dünyada engellilik-IIMEBIS NOTLARI
5Engelli bireylerin yaşamını etkileyen faktörlerMEBIS NOTLARI
6Engelli bireylerin sosyal problemleriMEBIS NOTLARI
7International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF)MEBIS NOTLARI
8Görme engelli bireylerMEBIS NOTLARI
9İşitme engelli bireylerMEBIS NOTLARI
10Engellilik ve ayrımcılık-IMEBIS NOTLARI
11Engellilik ve ayrımcılık -IIMEBIS NOTLARI
12Engellilik ve erişilebilirlikMEBIS NOTLARI
13Engeller ve eşitsizlikler için çözümlerMEBIS NOTLARI
14 Engelli haklarıMEBIS NOTLARI
Kaynak
MEBİS NOTLARI
Şenel, H. G. (1996). Yetersizliği olan ve olmayan gençlerin yetersizliğe yönelik tutumlarının karşılaştırılması. Özel Eğitim Dergisi, 2(2), 68-75

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı10110
Genel Sınav ve Hazırlığı515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)81
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(81/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENGELLİLİK VE YAŞAMPTR2215206Bahar Dönemi2+022
Ders Programı

Çarşamba 15:30-16:15

Çarşamba 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEngelli bireyin yaşam kalitesini artırmak, toplumun engelliliğe dair anlayışını geliştirmek, olumsuz algılara karşı koymak ve bireylerin karşılaştıkları engellerin ortadan kaldırılmasında farkındalık sağlama ve sorumluluk alma bilincini oluşturmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Engelliliğin tanımı,Ülkemizde ve dünyada engellilik-I,Engelli bireylerin yaşamlarını etkileyen faktörler,Ülkemizde ve dünyada engellilik-II,Engelli bireylerin yaşamını etkileyen faktörler,Engelli bireylerin sosyal problemleri,International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF),Görme engelli bireyler,İşitme engelli bireyler,Engellilik ve ayrımcılık-I,Engellilik ve ayrımcılık -II,Engellilik ve erişilebilirlik,Engeller ve eşitsizlikler için çözümler, Engelli hakları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Engellilikle ilgili kavramları tanımlar16, 9A, E
Engelli bireyin sosyal yaşamda gereksinimlerini belirler16, 9A, E
Engelli bireylere fırsat tanıyan çevresel koşulları açıklar16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Engelliliğin tanımıMEBIS NOTLARI
2Ülkemizde ve dünyada engellilik-IMEBIS NOTLARI
3Engelli bireylerin yaşamlarını etkileyen faktörlerMEBIS NOTLARI
4Ülkemizde ve dünyada engellilik-IIMEBIS NOTLARI
5Engelli bireylerin yaşamını etkileyen faktörlerMEBIS NOTLARI
6Engelli bireylerin sosyal problemleriMEBIS NOTLARI
7International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF)MEBIS NOTLARI
8Görme engelli bireylerMEBIS NOTLARI
9İşitme engelli bireylerMEBIS NOTLARI
10Engellilik ve ayrımcılık-IMEBIS NOTLARI
11Engellilik ve ayrımcılık -IIMEBIS NOTLARI
12Engellilik ve erişilebilirlikMEBIS NOTLARI
13Engeller ve eşitsizlikler için çözümlerMEBIS NOTLARI
14 Engelli haklarıMEBIS NOTLARI
Kaynak
MEBİS NOTLARI
Şenel, H. G. (1996). Yetersizliği olan ve olmayan gençlerin yetersizliğe yönelik tutumlarının karşılaştırılması. Özel Eğitim Dergisi, 2(2), 68-75

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55