Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ENGELLİLİK VE YAŞAM | PTR2215206 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Engelli bireyin yaşam kalitesini artırmak, toplumun engelliliğe dair anlayışını geliştirmek, olumsuz algılara karşı koymak ve bireylerin karşılaştıkları engellerin ortadan kaldırılmasında farkındalık sağlama ve sorumluluk alma bilincini oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Engelliliğin tanımı,Ülkemizde ve dünyada engellilik-I,Engelli bireylerin yaşamlarını etkileyen faktörler,Ülkemizde ve dünyada engellilik-II,Engelli bireylerin yaşamını etkileyen faktörler,Engelli bireylerin sosyal problemleri,International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF),Görme engelli bireyler,İşitme engelli bireyler,Engellilik ve ayrımcılık-I,Engellilik ve ayrımcılık -II,Engellilik ve erişilebilirlik,Engeller ve eşitsizlikler için çözümler, Engelli hakları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Engellilikle ilgili kavramları tanımlar | 16, 9 | A, E |
Engelli bireyin sosyal yaşamda gereksinimlerini belirler | 16, 9 | A, E |
Engelli bireylere fırsat tanıyan çevresel koşulları açıklar | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Engelliliğin tanımı | MEBIS NOTLARI |
2 | Ülkemizde ve dünyada engellilik-I | MEBIS NOTLARI |
3 | Engelli bireylerin yaşamlarını etkileyen faktörler | MEBIS NOTLARI |
4 | Ülkemizde ve dünyada engellilik-II | MEBIS NOTLARI |
5 | Engelli bireylerin yaşamını etkileyen faktörler | MEBIS NOTLARI |
6 | Engelli bireylerin sosyal problemleri | MEBIS NOTLARI |
7 | International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) | MEBIS NOTLARI |
8 | Görme engelli bireyler | MEBIS NOTLARI |
9 | İşitme engelli bireyler | MEBIS NOTLARI |
10 | Engellilik ve ayrımcılık-I | MEBIS NOTLARI |
11 | Engellilik ve ayrımcılık -II | MEBIS NOTLARI |
12 | Engellilik ve erişilebilirlik | MEBIS NOTLARI |
13 | Engeller ve eşitsizlikler için çözümler | MEBIS NOTLARI |
14 | Engelli hakları | MEBIS NOTLARI |
Kaynak |
MEBİS NOTLARI |
Şenel, H. G. (1996). Yetersizliği olan ve olmayan gençlerin yetersizliğe yönelik tutumlarının karşılaştırılması. Özel Eğitim Dergisi, 2(2), 68-75 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | | | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | X | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | X | | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | X | | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 81 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(81/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ENGELLİLİK VE YAŞAM | PTR2215206 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Engelli bireyin yaşam kalitesini artırmak, toplumun engelliliğe dair anlayışını geliştirmek, olumsuz algılara karşı koymak ve bireylerin karşılaştıkları engellerin ortadan kaldırılmasında farkındalık sağlama ve sorumluluk alma bilincini oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Engelliliğin tanımı,Ülkemizde ve dünyada engellilik-I,Engelli bireylerin yaşamlarını etkileyen faktörler,Ülkemizde ve dünyada engellilik-II,Engelli bireylerin yaşamını etkileyen faktörler,Engelli bireylerin sosyal problemleri,International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF),Görme engelli bireyler,İşitme engelli bireyler,Engellilik ve ayrımcılık-I,Engellilik ve ayrımcılık -II,Engellilik ve erişilebilirlik,Engeller ve eşitsizlikler için çözümler, Engelli hakları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Engellilikle ilgili kavramları tanımlar | 16, 9 | A, E |
Engelli bireyin sosyal yaşamda gereksinimlerini belirler | 16, 9 | A, E |
Engelli bireylere fırsat tanıyan çevresel koşulları açıklar | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Engelliliğin tanımı | MEBIS NOTLARI |
2 | Ülkemizde ve dünyada engellilik-I | MEBIS NOTLARI |
3 | Engelli bireylerin yaşamlarını etkileyen faktörler | MEBIS NOTLARI |
4 | Ülkemizde ve dünyada engellilik-II | MEBIS NOTLARI |
5 | Engelli bireylerin yaşamını etkileyen faktörler | MEBIS NOTLARI |
6 | Engelli bireylerin sosyal problemleri | MEBIS NOTLARI |
7 | International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) | MEBIS NOTLARI |
8 | Görme engelli bireyler | MEBIS NOTLARI |
9 | İşitme engelli bireyler | MEBIS NOTLARI |
10 | Engellilik ve ayrımcılık-I | MEBIS NOTLARI |
11 | Engellilik ve ayrımcılık -II | MEBIS NOTLARI |
12 | Engellilik ve erişilebilirlik | MEBIS NOTLARI |
13 | Engeller ve eşitsizlikler için çözümler | MEBIS NOTLARI |
14 | Engelli hakları | MEBIS NOTLARI |
Kaynak |
MEBİS NOTLARI |
Şenel, H. G. (1996). Yetersizliği olan ve olmayan gençlerin yetersizliğe yönelik tutumlarının karşılaştırılması. Özel Eğitim Dergisi, 2(2), 68-75 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | | | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | X | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | X | | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | X | | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55