Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
REHABİLİTASYONDA TEKNOLOJİ | PTR2115215 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Rehabilitasyonun farklı alanlarında teknolojinin kullanımını ve konvansiyonel rehabilitasyona entegrasyonunun öğrenilmesidir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Teknolojik rehabilitasyon ve nöroplastisite,Sanal Gerçeklik,Rehabilitatif oyun geliştirme süreci,Video bazlı oyunlar ve rehabilitasyon,Atalet sensörleri ile hareket analizi ve rehabilitasyon,Robotik Rehabilitasyon ,Rehabilitasyonda giyilebilir teknolojiler,Kognitif rehabilitasyonda teknoloji,Kas Stimülasyon Teknikleri ve Fonksiyonel Elektriksel Stimülasyon,Mobiliteye Yardımcı Teknolojiler,Fiziksel Aktiviteyi Geliştiren Teknolojiler,Bilişim ve Eğitim Teknolojileri,Fizyoterapi Eğitiminde Teknolojik Çözümler,Teknoloji Destekli Pulmoner Rehabilitasyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Teknoloji destekli sistemlerin rehabilitasyonda değerlendirme ve analiz amaçlı kullanımını tanımlar | 9 | A |
Teknolojinin rehabilitasyon gereksinimi olan bireylerde tedavi edici, rehabilitatif rolünün anlar | 9 | A |
Teknoloji destekli uygulamaların kişinin bağımsızlığını kazanmada yardımcı rolünü açıklar | 9 | A |
Kişi ve sağlık çalışanları için teknolojinin eğitimde kullanımını anlar | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Teknolojik rehabilitasyon ve nöroplastisite | MEBIS notları |
2 | Sanal Gerçeklik | MEBIS notları |
3 | Rehabilitatif oyun geliştirme süreci | MEBIS notları |
4 | Video bazlı oyunlar ve rehabilitasyon | MEBIS notları |
5 | Atalet sensörleri ile hareket analizi ve rehabilitasyon | MEBIS notları |
6 | Robotik Rehabilitasyon | MEBIS notları |
7 | Rehabilitasyonda giyilebilir teknolojiler | MEBIS notları |
8 | Kognitif rehabilitasyonda teknoloji | MEBIS notları |
9 | Kas Stimülasyon Teknikleri ve Fonksiyonel Elektriksel Stimülasyon | MEBIS notları |
10 | Mobiliteye Yardımcı Teknolojiler | MEBIS notları |
11 | Fiziksel Aktiviteyi Geliştiren Teknolojiler | MEBIS notları |
12 | Bilişim ve Eğitim Teknolojileri | MEBIS notları |
13 | Fizyoterapi Eğitiminde Teknolojik Çözümler | MEBIS notları |
14 | Teknoloji Destekli Pulmoner Rehabilitasyon | MEBIS notları |
Kaynak |
Hayre, C. M., Muller, D., & Scherer, M. (Eds.). (2019). Everyday technologies in healthcare. CRC Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | | | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | | X |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | | | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(63/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
REHABİLİTASYONDA TEKNOLOJİ | PTR2115215 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Rehabilitasyonun farklı alanlarında teknolojinin kullanımını ve konvansiyonel rehabilitasyona entegrasyonunun öğrenilmesidir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Teknolojik rehabilitasyon ve nöroplastisite,Sanal Gerçeklik,Rehabilitatif oyun geliştirme süreci,Video bazlı oyunlar ve rehabilitasyon,Atalet sensörleri ile hareket analizi ve rehabilitasyon,Robotik Rehabilitasyon ,Rehabilitasyonda giyilebilir teknolojiler,Kognitif rehabilitasyonda teknoloji,Kas Stimülasyon Teknikleri ve Fonksiyonel Elektriksel Stimülasyon,Mobiliteye Yardımcı Teknolojiler,Fiziksel Aktiviteyi Geliştiren Teknolojiler,Bilişim ve Eğitim Teknolojileri,Fizyoterapi Eğitiminde Teknolojik Çözümler,Teknoloji Destekli Pulmoner Rehabilitasyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Teknoloji destekli sistemlerin rehabilitasyonda değerlendirme ve analiz amaçlı kullanımını tanımlar | 9 | A |
Teknolojinin rehabilitasyon gereksinimi olan bireylerde tedavi edici, rehabilitatif rolünün anlar | 9 | A |
Teknoloji destekli uygulamaların kişinin bağımsızlığını kazanmada yardımcı rolünü açıklar | 9 | A |
Kişi ve sağlık çalışanları için teknolojinin eğitimde kullanımını anlar | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Teknolojik rehabilitasyon ve nöroplastisite | MEBIS notları |
2 | Sanal Gerçeklik | MEBIS notları |
3 | Rehabilitatif oyun geliştirme süreci | MEBIS notları |
4 | Video bazlı oyunlar ve rehabilitasyon | MEBIS notları |
5 | Atalet sensörleri ile hareket analizi ve rehabilitasyon | MEBIS notları |
6 | Robotik Rehabilitasyon | MEBIS notları |
7 | Rehabilitasyonda giyilebilir teknolojiler | MEBIS notları |
8 | Kognitif rehabilitasyonda teknoloji | MEBIS notları |
9 | Kas Stimülasyon Teknikleri ve Fonksiyonel Elektriksel Stimülasyon | MEBIS notları |
10 | Mobiliteye Yardımcı Teknolojiler | MEBIS notları |
11 | Fiziksel Aktiviteyi Geliştiren Teknolojiler | MEBIS notları |
12 | Bilişim ve Eğitim Teknolojileri | MEBIS notları |
13 | Fizyoterapi Eğitiminde Teknolojik Çözümler | MEBIS notları |
14 | Teknoloji Destekli Pulmoner Rehabilitasyon | MEBIS notları |
Kaynak |
Hayre, C. M., Muller, D., & Scherer, M. (Eds.). (2019). Everyday technologies in healthcare. CRC Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | | | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | | X |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | | | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55