Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BESLENME İLKELERİ | PTR1215196 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İdil ALPAT YAVAŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İdil ALPAT YAVAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencileri beslenme ve sağlık arasındaki ilişki, besin grupları, makro ve mikro besin ögeleri, görevleri ve kaynakları, enerji metabolizması, fiziksel aktivite ve beslenme konularında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki,Besin grupları,Besin ögeleri: Karbonhidratlar,Besin ögeleri: Proteinler,Besin ögeleri: Yağlar,Enerji metabolizması I,Enerji metabolizması II,Besin ögeleri: Suda eriyen vitaminler,Besin ögeleri: Yağda eriyen vitaminler,Besin ögeleri: Mineraller I,Besin ögeleri: Mineraller II,Su ve içecekler,Fiziksel aktivite ve beslenme I,Fiziksel aktivite ve beslenme II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Besin ögelerinin kaynaklarını ve gereksinimlerini açıklar. | 9 | A |
Besin ögelerini tanımlar. | 9 | A |
Erişkin dönemde sağlıklı beslenme ilkelerini, modellerini tanımlar. | 9 | A |
Fiziksel aktivite ve beslenmenin ilişkisini analiz eder. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki | MEBİS notlarının okunması |
2 | Besin grupları | MEBİS notlarının okunması |
3 | Besin ögeleri: Karbonhidratlar | MEBİS notlarının okunması |
4 | Besin ögeleri: Proteinler | MEBİS notlarının okunması |
5 | Besin ögeleri: Yağlar | MEBİS notlarının okunması |
6 | Enerji metabolizması I | MEBİS notlarının okunması |
7 | Enerji metabolizması II | MEBİS notlarının okunması |
8 | Besin ögeleri: Suda eriyen vitaminler | MEBİS notlarının okunması |
9 | Besin ögeleri: Yağda eriyen vitaminler | MEBİS notlarının okunması |
10 | Besin ögeleri: Mineraller I | MEBİS notlarının okunması |
11 | Besin ögeleri: Mineraller II | MEBİS notlarının okunması |
12 | Su ve içecekler | MEBİS notlarının okunması |
13 | Fiziksel aktivite ve beslenme I | MEBİS notlarının okunması |
14 | Fiziksel aktivite ve beslenme II | MEBİS notlarının okunması |
Kaynak |
MEBİS notları (Powerpoint sunumları) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | | | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | | | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | X | | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BESLENME İLKELERİ | PTR1215196 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İdil ALPAT YAVAŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İdil ALPAT YAVAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencileri beslenme ve sağlık arasındaki ilişki, besin grupları, makro ve mikro besin ögeleri, görevleri ve kaynakları, enerji metabolizması, fiziksel aktivite ve beslenme konularında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki,Besin grupları,Besin ögeleri: Karbonhidratlar,Besin ögeleri: Proteinler,Besin ögeleri: Yağlar,Enerji metabolizması I,Enerji metabolizması II,Besin ögeleri: Suda eriyen vitaminler,Besin ögeleri: Yağda eriyen vitaminler,Besin ögeleri: Mineraller I,Besin ögeleri: Mineraller II,Su ve içecekler,Fiziksel aktivite ve beslenme I,Fiziksel aktivite ve beslenme II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Besin ögelerinin kaynaklarını ve gereksinimlerini açıklar. | 9 | A |
Besin ögelerini tanımlar. | 9 | A |
Erişkin dönemde sağlıklı beslenme ilkelerini, modellerini tanımlar. | 9 | A |
Fiziksel aktivite ve beslenmenin ilişkisini analiz eder. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki | MEBİS notlarının okunması |
2 | Besin grupları | MEBİS notlarının okunması |
3 | Besin ögeleri: Karbonhidratlar | MEBİS notlarının okunması |
4 | Besin ögeleri: Proteinler | MEBİS notlarının okunması |
5 | Besin ögeleri: Yağlar | MEBİS notlarının okunması |
6 | Enerji metabolizması I | MEBİS notlarının okunması |
7 | Enerji metabolizması II | MEBİS notlarının okunması |
8 | Besin ögeleri: Suda eriyen vitaminler | MEBİS notlarının okunması |
9 | Besin ögeleri: Yağda eriyen vitaminler | MEBİS notlarının okunması |
10 | Besin ögeleri: Mineraller I | MEBİS notlarının okunması |
11 | Besin ögeleri: Mineraller II | MEBİS notlarının okunması |
12 | Su ve içecekler | MEBİS notlarının okunması |
13 | Fiziksel aktivite ve beslenme I | MEBİS notlarının okunması |
14 | Fiziksel aktivite ve beslenme II | MEBİS notlarının okunması |
Kaynak |
MEBİS notları (Powerpoint sunumları) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | | | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | | | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | X | | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55