Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
NORMAL MOTOR GELİŞİM | PTR1215192 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 Cumartesi 13:30-14:15 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Normal motor gelişim, refleksler ve yürüme dönemine kadar çocuğu değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel giriş ve dersin içeriği.,Normal motor gelişim.,Normal motor gelişimle ilgili temel konseptler.,Motor gelişimle ilgili primitif refleksler.,Spinal refleksler.,Beyin sapı refleksleri.,Orta beyin düzeyi refleksleri.,Düzeltme reaksiyonları.,Otomatik hareket reaksiyonları.,Denge reaksiyonları.,Yürüme dönemine kadar çocuk.,Yürüme döneminde çocuk.,Yürüme dönemi sonrası çocuk. Yürüme dönemi sonrası çocuk,Güncel literatür taraması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Normal motor gelişimin temel konseptlerini ve evrelerini tartışır | 9 | A, E |
Primitif, spinal ve orta beyin düzeyi refleksleri tanımlar | 9 | A, E |
Düzeltme, otomatik hareket ve denge reaksiyonlarını açıklar | 9 | A, E |
Çocuğun yürümeye yönelik hareketlerini tartışır | 9 | A, E |
Çocuğun yürüme evrelerini açıklar | 9 | A, E |
Yürüme sonrası çocuğu tanımlar | 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Genel giriş ve dersin içeriği. | MEBIS NOTLARI |
2 | Normal motor gelişim. | MEBIS NOTLARI |
3 | Normal motor gelişimle ilgili temel konseptler. | MEBIS NOTLARI |
4 | Motor gelişimle ilgili primitif refleksler. | MEBIS NOTLARI |
5 | Spinal refleksler. | MEBIS NOTLARI |
6 | Beyin sapı refleksleri. | MEBIS NOTLARI |
7 | Orta beyin düzeyi refleksleri. | MEBIS NOTLARI |
8 | Düzeltme reaksiyonları. | MEBIS NOTLARI |
9 | Otomatik hareket reaksiyonları. | MEBIS NOTLARI |
10 | Denge reaksiyonları. | MEBIS NOTLARI |
11 | Yürüme dönemine kadar çocuk. | MEBIS NOTLARI |
12 | Yürüme döneminde çocuk. | MEBIS NOTLARI |
13 | Yürüme dönemi sonrası çocuk. Yürüme dönemi sonrası çocuk | MEBIS NOTLARI |
14 | Güncel literatür taraması | MEBIS NOTLARI |
Kaynak |
Öğrencilere Mebis notu verilecektir |
-Jan P. Piek -Infant Motor Development,2005
--C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies.2004
--C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | | | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 10 | 1 | 10 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 15 | 1 | 15 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 73 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(73/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
NORMAL MOTOR GELİŞİM | PTR1215192 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 Cumartesi 13:30-14:15 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Normal motor gelişim, refleksler ve yürüme dönemine kadar çocuğu değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel giriş ve dersin içeriği.,Normal motor gelişim.,Normal motor gelişimle ilgili temel konseptler.,Motor gelişimle ilgili primitif refleksler.,Spinal refleksler.,Beyin sapı refleksleri.,Orta beyin düzeyi refleksleri.,Düzeltme reaksiyonları.,Otomatik hareket reaksiyonları.,Denge reaksiyonları.,Yürüme dönemine kadar çocuk.,Yürüme döneminde çocuk.,Yürüme dönemi sonrası çocuk. Yürüme dönemi sonrası çocuk,Güncel literatür taraması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Normal motor gelişimin temel konseptlerini ve evrelerini tartışır | 9 | A, E |
Primitif, spinal ve orta beyin düzeyi refleksleri tanımlar | 9 | A, E |
Düzeltme, otomatik hareket ve denge reaksiyonlarını açıklar | 9 | A, E |
Çocuğun yürümeye yönelik hareketlerini tartışır | 9 | A, E |
Çocuğun yürüme evrelerini açıklar | 9 | A, E |
Yürüme sonrası çocuğu tanımlar | 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Genel giriş ve dersin içeriği. | MEBIS NOTLARI |
2 | Normal motor gelişim. | MEBIS NOTLARI |
3 | Normal motor gelişimle ilgili temel konseptler. | MEBIS NOTLARI |
4 | Motor gelişimle ilgili primitif refleksler. | MEBIS NOTLARI |
5 | Spinal refleksler. | MEBIS NOTLARI |
6 | Beyin sapı refleksleri. | MEBIS NOTLARI |
7 | Orta beyin düzeyi refleksleri. | MEBIS NOTLARI |
8 | Düzeltme reaksiyonları. | MEBIS NOTLARI |
9 | Otomatik hareket reaksiyonları. | MEBIS NOTLARI |
10 | Denge reaksiyonları. | MEBIS NOTLARI |
11 | Yürüme dönemine kadar çocuk. | MEBIS NOTLARI |
12 | Yürüme döneminde çocuk. | MEBIS NOTLARI |
13 | Yürüme dönemi sonrası çocuk. Yürüme dönemi sonrası çocuk | MEBIS NOTLARI |
14 | Güncel literatür taraması | MEBIS NOTLARI |
Kaynak |
Öğrencilere Mebis notu verilecektir |
-Jan P. Piek -Infant Motor Development,2005
--C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies.2004
--C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | | | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55