Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NORMAL MOTOR GELİŞİMPTR1215192Bahar Dönemi2+022
Ders Programı

Çarşamba 13:30-14:15

Çarşamba 14:30-15:15

Cumartesi 13:30-14:15

Cumartesi 14:30-15:15

Cumartesi 15:30-16:15

Cumartesi 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıNormal motor gelişim, refleksler ve yürüme dönemine kadar çocuğu değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Genel giriş ve dersin içeriği.,Normal motor gelişim.,Normal motor gelişimle ilgili temel konseptler.,Motor gelişimle ilgili primitif refleksler.,Spinal refleksler.,Beyin sapı refleksleri.,Orta beyin düzeyi refleksleri.,Düzeltme reaksiyonları.,Otomatik hareket reaksiyonları.,Denge reaksiyonları.,Yürüme dönemine kadar çocuk.,Yürüme döneminde çocuk.,Yürüme dönemi sonrası çocuk. Yürüme dönemi sonrası çocuk,Güncel literatür taraması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Normal motor gelişimin temel konseptlerini ve evrelerini tartışır9A, E
Primitif, spinal ve orta beyin düzeyi refleksleri tanımlar9A, E
Düzeltme, otomatik hareket ve denge reaksiyonlarını açıklar9A, E
Çocuğun yürümeye yönelik hareketlerini tartışır9A, E
Çocuğun yürüme evrelerini açıklar9A, E
Yürüme sonrası çocuğu tanımlar9A, E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Genel giriş ve dersin içeriği.MEBIS NOTLARI
2Normal motor gelişim.MEBIS NOTLARI
3Normal motor gelişimle ilgili temel konseptler.MEBIS NOTLARI
4Motor gelişimle ilgili primitif refleksler.MEBIS NOTLARI
5Spinal refleksler.MEBIS NOTLARI
6Beyin sapı refleksleri.MEBIS NOTLARI
7Orta beyin düzeyi refleksleri.MEBIS NOTLARI
8Düzeltme reaksiyonları.MEBIS NOTLARI
9Otomatik hareket reaksiyonları.MEBIS NOTLARI
10Denge reaksiyonları.MEBIS NOTLARI
11Yürüme dönemine kadar çocuk.MEBIS NOTLARI
12Yürüme döneminde çocuk.MEBIS NOTLARI
13Yürüme dönemi sonrası çocuk. Yürüme dönemi sonrası çocukMEBIS NOTLARI
14Güncel literatür taramasıMEBIS NOTLARI
Kaynak
Öğrencilere Mebis notu verilecektir
-Jan P. Piek -Infant Motor Development,2005 --C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies.2004 --C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme10110
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi15115
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı10110
Genel Sınav ve Hazırlığı10110
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)73
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(73/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NORMAL MOTOR GELİŞİMPTR1215192Bahar Dönemi2+022
Ders Programı

Çarşamba 13:30-14:15

Çarşamba 14:30-15:15

Cumartesi 13:30-14:15

Cumartesi 14:30-15:15

Cumartesi 15:30-16:15

Cumartesi 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıNormal motor gelişim, refleksler ve yürüme dönemine kadar çocuğu değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Genel giriş ve dersin içeriği.,Normal motor gelişim.,Normal motor gelişimle ilgili temel konseptler.,Motor gelişimle ilgili primitif refleksler.,Spinal refleksler.,Beyin sapı refleksleri.,Orta beyin düzeyi refleksleri.,Düzeltme reaksiyonları.,Otomatik hareket reaksiyonları.,Denge reaksiyonları.,Yürüme dönemine kadar çocuk.,Yürüme döneminde çocuk.,Yürüme dönemi sonrası çocuk. Yürüme dönemi sonrası çocuk,Güncel literatür taraması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Normal motor gelişimin temel konseptlerini ve evrelerini tartışır9A, E
Primitif, spinal ve orta beyin düzeyi refleksleri tanımlar9A, E
Düzeltme, otomatik hareket ve denge reaksiyonlarını açıklar9A, E
Çocuğun yürümeye yönelik hareketlerini tartışır9A, E
Çocuğun yürüme evrelerini açıklar9A, E
Yürüme sonrası çocuğu tanımlar9A, E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Genel giriş ve dersin içeriği.MEBIS NOTLARI
2Normal motor gelişim.MEBIS NOTLARI
3Normal motor gelişimle ilgili temel konseptler.MEBIS NOTLARI
4Motor gelişimle ilgili primitif refleksler.MEBIS NOTLARI
5Spinal refleksler.MEBIS NOTLARI
6Beyin sapı refleksleri.MEBIS NOTLARI
7Orta beyin düzeyi refleksleri.MEBIS NOTLARI
8Düzeltme reaksiyonları.MEBIS NOTLARI
9Otomatik hareket reaksiyonları.MEBIS NOTLARI
10Denge reaksiyonları.MEBIS NOTLARI
11Yürüme dönemine kadar çocuk.MEBIS NOTLARI
12Yürüme döneminde çocuk.MEBIS NOTLARI
13Yürüme dönemi sonrası çocuk. Yürüme dönemi sonrası çocukMEBIS NOTLARI
14Güncel literatür taramasıMEBIS NOTLARI
Kaynak
Öğrencilere Mebis notu verilecektir
-Jan P. Piek -Infant Motor Development,2005 --C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies.2004 --C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55